Nonteizam
Полихистор
- Член од
- 13 декември 2008
- Мислења
- 1.129
- Поени од реакции
- 790
Споредбата на Хари со Раскољников не е моја затоа не ме прашувај мене како е можно да се споредат прашај го тој што ја направи.
И да и според мене е подобра книга од Хари Потер барем во однос на дефинирање на карактери, иако Хари има подообра приказна.
Неговите книги се отфрлаат од класиците. Класици се прават кога или некоја книга ќе доживее голема популарност, или кога ќе се утврди дека има историско значење за литературата. Така се определуваат денес класиците барем.
Само мене ме буни едно нешто, зошто до сега веќе неколку луѓе го бранат толку Достоевски, а цело време викаат дека не им се допаѓа стилот? Зар не е тоа малку апсурдно?
Другите две книги не сум ги прочитал ама овие две да. Баш ме инттересира што научи вака ти од тие две книги? (само за информација Алхемичарот е книга универзално прифатена , што не е случај со Хари Потер или со Кодот на Давинчи, Злосторство и Казна)
-Не те обвинив тебе за споредбата на Хари Потер и Раскољников туку сите оние кои ги споредуваат.
-Хари Потер има подобра приказна??? Знам дека во прашање е вкусот, ама е стварно е навредливо да кажеш дека хари потер има подобра приказна.
-Кои книги се отфрлаат од класиците??? Достоевски? Толстој? Дикенс? Твен? Шекспир? Балзак? Во меѓувреме го изгубиле својот статус на класици? Кој ги определува класиците? Дали тоа значи дека ќе треба да читаме Ангели и Демони наместо Пеколот од Данте? или Самрак наместо Ана Каренина? или Хари Потер наместо Одисеја 2001? или Алхемичарот наместо Странецот од Ками?... смешно.
-Се сложувам дека Алхемичарот е универзално прифатена, но повторно, тоа не е мерило на нејзиниот квалитет. Луѓето читаат книги кои ги прават среќни и после кои се чувствуваат задоволно (литературен конформизам) што воопшто не е случај со книжевните класици кои во принцип се со трагичен крај, Алхемичарот е happy end книга која често ја преминува границата помеѓу животната филозофија и утопистичката пара-реалност, книгата го кажува тоа што сакаме да го чуеме- не тоа што навистина е. Мене лично книгата не ми се допаѓа и мислам дека постојат и многу подобри книги кои ја обработуваат темата на "личното богатство". Еден Галеб Џонатан Ливингстон и Малиот Принц повеќе ме "просветлија".
Во продолжение и неколку цитати од самиот "Алхемичар" кои добро ми ја потенцираат поентата (го користам Коељо против самиот себе :wink:
*Прифаќаме една вистина само кога ја негираме во почетокот од длабочината на душата.
*Јас сум како и сите луѓе: на светот гледам онака како што сакам да течат работите, а не онака како што навистина течат.
*Кога секогаш гледаме исти лица, на крајот тие стануваат дел од нашиот живот. А кога ќе станат дел од нашиот живот тогаш сакаат и да ни го сменат. И не се задоволни ако не е на нивното.
-Што сум научил? Од Достоевски психологијата на човек-ѕвер, од Толстој внатрешниот гнев на една фрустрирана жена... Од Злосторство и Казна за стравот од нихилизмот кој навлегува во источна европа- и кој доведува до ужаси дури децении подоцна, од Ана Каренина за лицемерието и егоизмот, страста и патењето кое една култура и убедувања можат да го овозможат... За "кинескиот ѕид" помеѓу селото и градот и за моралните проблеми на утопистичкиот социјализам... Ова е најкратко што можам да кажам за влијанието и моќта на овие две книги, иако тоа не е ни "атом" од се она што се опишива во овие "литерарни енциклопедии"
-Двете книги никогаш нема да се изучуваат како задолжително едукативно четиво!Не знам за Ден Браун ама за Алхемичарот веќе се изучува. Јас ја прочитав оти ни ја дадоа како лектира. Сега не сум сигурен дали беше задолжителна или слободна ама знам дека од школо ни ја дадоа.
А Злосторство и Казна не се изучува секаде низ светот прочитај ги претходните постови. Денеска западната култура ја отфрла таа книга (не секаде но пополека се шири влијанието).
Сега баш ги гледам листите на книги кои ги изучуваат најдобрите школи во Америка и Британија и интересно е тоа што тие речиси и да не читаат книги од неанглиско потекло. Паметно за нив да ја изучуваат пред се нивната литература. Само некои мали земји како нашата се преоптоварени со наставни програми од странски автори.
-Злосторство и казна можеби не се изучува секаде, ама нивна замена е Ана Каренина или Тивкиот Дон или Идиот или Карамазови или Мајстор и Маргарита или Евгениј Онегин или Мајка или Мртви Души или Лолита или Вујко Вања... Руската литература од "златната ера" на 19 век ќе е изучува секаде и секогаш каде што нема тоталитарно или националистичко мешање во образовниот систем.
-Се сложувам дека сите нации најпрвин си ја читаат својата литература (исто како и ние). И нормално е дека во англискиот образовен систем има многу помалку странски писатели од едноставна причина што имаат голем број на квалитетни домашни писатели. Не дека американците не читаат франциска или руска или латино-американска литература, меѓутоа нивниот број е помал и се одбира само најквалитетното и најпотребното. Верувам дека во Русија скоро и воопшто не се читаат странски писатели бидејќи додека ги прочитате најважните дела на домашните веќе сте спремни за во пензија :wink:!