Слични на неа се од Инду Сундаресан - "Празникот на розите", "Дваесеттата сопруга", и за нијанса послаба али ипак ок е "Приказната за Мурасаки" од Лајза Делби.Ја препорачувам Царица од Шан Са,прекрасна книга од која неможете да се одлепите.Се чита во еден здив.
Јас го имам поодамна читано романов на Булгаков. Како и сите други луѓе, го доживеав на свој начин . Мислам дека е ок. иако не ми се допадна премногу. Очекував нешто друго, некаква хорор класика . Што се однесува до симболиката, таа може различно да се толкува, а можеби се работи и за повеќе испреплетени симболики, пораки, алегории и сл.Кога завршив со Мајсторот и Маргарита поим немав дали сум ги сфатила само попатните нешта во книгата или поентата. После ја гуглав, и сеуште неам поим дали го разбрав тоа што го читав. Ми се допадна книгата, како си игра со сликата на ѓаволот (момент мислиш дека е злобен, нареден момент дури делува рационално, покажува милост...) ама си ја оставив за неколку години пак да ја прочитам.
Што симболизира мачорот и другиот слуга на ѓаволот? Читав дека мачорот е некое митско демонско суштество кое Булгаков го искористил во книгата, ама тоа ништо не кажува за книгата.
Според мене ова се чисти глупости, како прво никаде не е ни спомнато дека он имал нешто против старецот или дека му значела мајка му, ако се сеќаваш на книгата уште пред да отиде мајка му во дом, кога живееле заедно тој не и обрнувал никакво внимание, таа постојано била осамена, затоа и ќе ја однесе во дом, бидејќи смета дека таму таа ќе добие поголема грижа и внимание, башка од кога ја оставил во дом не бил ни еднаш да ја посети, како бил вљубен во неа ??? објасни ми како може жена на 60-70 год да биде интимна жити се , со некој старец исто нејзино годиште, тој дали е способен сам да моча камо ли да му се дигне (башка на старка) според мене многу погрешно ти е ова, бил вљубен во мајка му, и дека го убил арапот, бидејќи бил гневен на старецот, чисти глупости -.-, целата книга е за тоа како тој пасивно го живее животот, без никакви посебни планови, се што прави е спонтано, за се му е сеедно, не за џабе станува збор за апсурдноста на неговиот живот.Уф, за „Странецот“ до утре може да коментираме.
Најпрво едно од погрешните прашања кога зборуваме за литература е: „Што авторот сакал да каже?“ Читателот никогаш не може да знае што авторот сакал да каже. Секој различно си го интерпретира еден ист текст, дури и ние самите кога го читаме повеќе пати, повеќе пати различно може да го протолкуваме.
„Странецот“ е книга која навидум изгледа дека го претставува само апсурдот и незаинтересираноста на Мерсо да го почувствува животот. Пред предавањето на факултет во средно ни објаснуваа дека човеков убил без причина, или дека бил чукнат па затоа постапил така. Всушност има длабока филозофија во неговата постапка.
Значи да ги разгледаме на почеток постапките што се чинат апсурдни.
Умира мајка му на Мерсо.
Тој - гледа комедија, оди на плажа, води љубов со девојката за која изгледа незаинтересиран.
По овие постапки сите веднаш би помислиле дека Мерсо воопшто не ја сакал мајка си и не се грижел за нејзината смрт. Но, тука има едно големо но што ја менува суштината на целата книга.
Тргнувајќи од фактот дека Албер Ками спиел со книгите на Фројд значи дека многу добро го познавал Фројдовото дело. Кога би ги анализирале овие негови постапки според тој клуч ќе заклучиме дека.
Смеењето за време на несреќата или после несреќата (гледањето комедија после смртта на мајка му) кај луѓето е честа појава, според Фројд всушност кога се смееме во такви ситуации ние се плашиме и не сакаме да го покажеме стравот длабоко во себе, па затоа се криеме зад насмевката. Одењето на плажа исто така не мора да значи дека Мерсо не ја сакал мајка си, едноставно сакал да ги разведри мислите и да ги оддалечи од агонијата што му се случила. И на крајот водењето љубов, докажано е дека тоа е најдобар лек против стресови, го ослободува телото и духот од сите негативни работи што му се случиле.
Клучниот момент во книгата е погребот на мајката. Тука се јавува еден старец кој оди по Мерсо и му кажува: „Господине јас многу ја сакав вашата мајка, би можело да се каже дека ние си припаѓавме еден на друг“. Со тоа му кажува дека тој всушност бил интимен со неа. Додека се одвива таа сцена надвор сонцето е пеколно жешко (тоа е мнемотехничкиот детаљ во делото). Подоцна Мерсо го убива Арапот кога се повторува истиот мнемотехнички детаљ ко на почетокот, сонцето свети толку силно што ликот се потсетува на старецот од погребот на мајка му. Тој болно е заљубен во својата мајка, ја сака не како мајка туку како жена. Во моментот кога старецот му ги кажува своите чувства тој создава одбивност кон него, но го потиснува тоа во себе за повторно да исплива на површина кога барем една единствена работа (во случајов сонцето) ќе го потсети на сцената со старецот. Затоа што не можеше да го повреди старецот, ја потиснаа таа желба во себе, а кога го почувствува мнемотехничкиот детаљ го уби Арапот без размислување, што би рекле во состојба на афект.
На крајот ќе забележиме дека во Мерсо постоел прикриен Едипов комплекс. Тој не е така рамнодушен и нема толку апсурден поглед кон животот, неговите постапки се многу логични, но треба да се разгледаат од малку поинаков агол за да се сфатат правилно.
За книгава има многу да се дискутира, навистина е едно од најквалитетните дела во тој период.
Ко прво малку е банално да се заснова субјективен став за дело без да се прочита критичко мислење, ако добро прочита ова е анализа на професорот Венко Андоновски, а не лично мое мислење, но во голем дел се согласувам затоа и го постирав.Според мене ова се чисти глупости, како прво никаде не е ни спомнато дека он имал нешто против старецот или дека му значела мајка му, ако се сеќаваш на книгата уште пред да отиде мајка му во дом, кога живееле заедно тој не и обрнувал никакво внимание, таа постојано била осамена, затоа и ќе ја однесе во дом, бидејќи смета дека таму таа ќе добие поголема грижа и внимание, башка од кога ја оставил во дом не бил ни еднаш да ја посети, како бил вљубен во неа ??? објасни ми како може жена на 60-70 год да биде интимна жити се , со некој старец исто нејзино годиште, тој дали е способен сам да моча камо ли да му се дигне (башка на старка) според мене многу погрешно ти е ова, бил вљубен во мајка му, и дека го убил арапот, бидејќи бил гневен на старецот, чисти глупости -.-, целата книга е за тоа како тој пасивно го живее животот, без никакви посебни планови, се што прави е спонтано, за се му е сеедно, не за џабе станува збор за апсурдноста на неговиот живот.
Добро нека не се глупости, но јас наведов примери и објаснив зашто нема никаква логика тоа дека бил заљубен у мајка му, и не мора да значи дека ако венко андоновски рекол дека е така, дека така требало да биде, јас убаво потсетив на делови од книгата, кои покажуваат на тоа дека немало шанси да бил вљубен во неа, а не дека проф у средно викале така, или дека венко викал онакаКо прво малку е банално да се заснова субјективен став за дело без да се прочита критичко мислење, ако добро прочита ова е анализа на професорот Венко Андоновски, а не лично мое мислење, но во голем дел се согласувам затоа и го постирав.
Едно е да удираш со глава во ѕид за тоа што го говорат професорите во средно и пристрасно да се држиш точно на ставовите што тие ги имаат, за апатијата, пасивноста и убиството на човек чисто онака, оти така ти дошло и за тоа да не постои никакво објаснување, а сосема друго е да го гледаш делото преку психолошки клуч и да се обидеш да најдеш мотивираност за сите постапки на ликот.
Друг пат не се залетувај со термини како „ова се чисти глупости“ зашто таквите постови се сметаат за навредливи и ќе бидат избришани. Сепак зборуваме за литература.
Пасивноста и апсурдноста факт е дека се присутни, но тоа не објаснува зошто Мерсо го уби Арапот, нема никаква посуштинска причина. А што се однесува на тоа дека воопшто не ја посетувал мајка му во домот и не сакал да ја види кога веќе е мртва не е некој факт дека не ја сакал, туку напротив, затоа е и прикриен едиповец, затоа што преку ваква анализа му се навлегува длабоко во психологијата на ликот, а Албер Ками баш поради тоа е толку генијален.Добро нека не се глупости, но јас наведов примери и објаснив зашто нема никаква логика тоа дека бил заљубен у мајка му, и не мора да значи дека ако венко андоновски рекол дека е така, дека така требало да биде, јас убаво потсетив на делови од книгата, кои покажуваат на тоа дека немало шанси да бил вљубен во неа, а не дека проф у средно викале така, или дека венко викал онака