Филмов има ептен чуден накај глуп фонт. Пробај да прочиташ имиња во кредитс и сфати што пишува...не дека некој би се обидел..али освен за насловот на филмот, за друго фонтов скоро и да не функционира.
Е вака... секој што ќе го гледа филмов мора да не очекува некој си нормален филм од ова. Подруго е кога ќе му влезеш со такви очекувања. Уствари најдобро ќе го опишам ова како ЛОСТ (ок , може да ви се свиѓа ЛОСТ а да не ви се свиѓа филмов...друга ми е паралелата). Ако ЛОСТ го гледаш очекувајќи дека на крај буквално се ќе ти е јасно....не ја глеј ЛОСТ нема да ти се допадне. Истово е и со филмов.
Аронофски ми е еден од омилените ако не и омилен режисер/сценарист. Така да од таму логично е што мене ми се допадна филмов пошто не знам можеби со одредени субјективни поени у старт му влегов на филмов.
Прво Аронофски е фантастичен режисер. 98% од филмов беше директно сконцентриран на Лоренс што во старт те тера да се соживееш со неа и целото бунило низ кое што поминува ликот. Друго...има чуден "вхс ефект" филмов..не знам како да доловам али некои сцени делуваат така олд скул, што додааат одредена "позитивна непријатност" во филмов.
Е сега..што значи Позитивна непријатност...ништо, пошто ја го измислив сега..али еве што сакам да кажам
Филмов е како да имаш ОЦД...ваљда
Знаеш кога гледаш нешто што е перфектно средено......и само една мала точка има негде горе што ти смета и те тера малце да се осеќаш непријатно? Недоволно да земеш да полудиш комплетно...али знаеш дека е таму и ти е шубе....
Е тоа шубе чувство го има во филмов. Цело време се осќеаш непријатно..ама тоа е позитивно бидејќи и тоа е целта на филмов. Да се чувствуваш исто како што се чувстува ликот. А штом се сочувствуваш со филмот ќе се сочувствуваш и со сите проблеми низ кои што поминува филмот. И успева. Кога се чуди "Зошто овој го прави ова?" истото го мислиш и ти..кога се чуди..ок да не продолжувам се сфаќа..
И цело време се креваат работите (мора да ми текне превод на stakes...облози?) ..од мала работа станува малку поголема...па поголема..па поголема....и сите тие мали проблеми што се зголемуваат..ти имаат логика...ама воедно и ти немаат логика....зошто? Ок..знам зошто...ама зошто? Буквално го имаш тоа чувство што го има и ликот на Лоренс во филмов.
Е сега тоа е горе првиот саат, саат ипол од филмот. Тоа е приказната. Ако тука си фатен и викаш "Хмм..ок....баш ме интересира што ќе се случи понатаму..ова ме фати на јамка и ок ми се допаѓа целокупниот филинг на филмот" ..онда филмот до крај ќе те вози. Бидејќи од тука натаму ти веќе си навлечен на филингот на филмот и се што се случува. Како слеп набљудувач гледаш што се случува и се сочувствуваш со Лоренс. Ако те фати филмот во првиот саат време тогаш до крај со срце го гледаш филмов а не со мозок.......ок, добро, лажам, со очи го гледаш...али ме сфаќaш
Ако после саат време си "Што кур се дешава? Чуден е филмов, не знам што е причата.." тогаш и те како ќе го хејташ последниот пола саат од филмов.
Ако првиот саат/саат ипол филмов е приказна... тогаш во последниот пола саат филмот оди balls out со ептен овер д топ работи што може да те остават велејќи "ШО КУР СЕ ДЕШАВА?!?"
Затоа и ја реков приказната со ЛОСТ......многу луѓе што сакаа да гледаат приказна за луѓе на остров рекоа "Ок, ај да не забегуваме" кога почнаа копчиња да се појавуваат, поларни мечки, црни облаци и слично..
Е сега. Во последниот пола саат филмов буквално те остава сам да си добиеш заклучок. Тоа и самиот филм го кажува индиректно "Доброто е во тоа што секој си го сфаќа на свој начин" или нешто слично е цитат од филмов. И богами....може да се анализира на милијарда начини филмов. Ова е филм за кој што дефинитивно сакаш да збориш со некого после гледање и да разменуваш теории и мислења и слично.
Уствари после филмов првото нешто што ми помина низ глава е "Ок...само Аронофски знае за што е филмов"....а убеден сум дека и тој би кажал Сфати си го како сакаш за секого е различно.
Забегува реално филмов со такви скриени значења и филозофии и такви срања, претерува и те како филмот со тоа. Особено крајот е ту мач, али тие последни 2-3 минути не ги ни мислев ептен пошто се што претходно се дешава те остава замислен пробувајќи да откриеш некоја си скриена поента на филмов.
Али сепак. Ако сакаш да доловиш некоја поента или некои филозофски ствари или "сам сфати си го ова" моменти...треба да имаш добра приказна и ликови што ќе те внесат доволно за да ти значат останатите работи. А филмов го има тоа.
Затоа и велам, ако не ви се допадне првиот саат време од филмов каде што уствари има и приказна и ликови и би рекол логика...тогаш последниот дел од филмов ќе ви понуди интересен луд трип и луда вожња со ептен овер д топ работи можеби на моменти (што значи сигурно нема да ве освои при крај)
Ма милион работи има што може да се анализираат во филмов..релгиија, мајчинство, творење, уметност, брак, медиуми, mob mentality, несебичност, љубов, фамилија, живот, себичност...милијарда......што уствари е ту мач да бидеме реални, можеше и по down to earth да биде Аронофски со ствариве...али да, мислам филмов има потенцијал да се аналзиира по филмски школи. И реално само веќе докажан режисер can get away со ваков филм, а цела среќа Аронофски е таков. Да беше некој небитен лик режисер, филмов нити некој ќе го сакаше ни гледаше..
Unsettling е најдобар опис за филмов.
И нормално, се чека филмов да излезе поторенти за да се читаат теории од повеќе луѓе по интернетов