Целта ги оправдува средствата?

  • Креатор на темата Креатор на темата Divider
  • Време на започнување Време на започнување
Целта не ги оправдува средствата. Дали е оправдано јас да убијам 6 милиони Евреи за да создадам супериорна натчовечка раса, како што сакал Хитлер? Секако дека не. До овој императив на Макијавели се придржуваат само оние луѓе кои имаат некоја висока позиција и по секоја цена сакаат да ја задржат истата:zlo: а другиот тип на луѓе се оние кои немаат свој идентитет, карактер, став. Ова го напиШав зашто мислев дека би било корисно да се знае за во врска со темава. Значи уште еднаш Целта не ги оправдува средствата.:ne:
 
Со оваа реченица се користат само неспособните кои не знаат како да го постигнат посакуваното на вистински начин.
 
Oваа реченица не ја употребува секој, туку оние кои цврсто и непробојно веруваат дека нивната цел е над другите, дека е посебна и уникатна во својата корисност, далеку посвета од обичните цели на обичната околина, и целосно вреди да се жртвуваат многу работи со пониска вредност за неа.
И да, тоа е најчесто поремет у психа.
 
Не секогаш.Зависи за каква цел станува збор овде.Ако средствата се користат умно и не по цена на рушење на некои други цели,тогаш е добро.Денес гледаме по секоја цена да ја оствариме својата цел,тоа е,многу амбиција мава во глава,па забораваме на човечките вредности.
 
Не, целта не ги оправдува средствата...Иако може да има варијабли, кога вака воопштено гледаме, тогаш одговорот е не...Прво, кој е тој, а и која е таа цел, која вреди многу повеќе од било чија друга цел, па аналогно на тоа некој има прво да се послужи со секакви средства за да ја оствари?И во случај кога целта кон која некој се стреми е благородна, корисна итн. според општоприфатеното гледиште, доколку средствата се подли, нанесуваат некому зло и сл., тогаш и самата цел станува таква, без разлика на својата првична идеја.
Едно од нештата по кои се разликуваме од животните е што имаме свест, и други механизми на контрола, кои не потсеќаат дека целта не ги оправдува средствата. Затоа што доколку е спротивно, тогаш слободно може да газиме преку живи луѓе, и да не се згрозуваме пред ништо, само за да ја оствариме нашата "возвишена" цел. И се додека има луѓе кои се цврсто убедени дека целта ги оправдува средствата, и кои, по некоја несреќна случајност добиваат власт и моќ, човештвото ќе има "ноќни мори" на јаве.
 
оние кои го носат прогресот никогаш не биле прифатени од плебсот.
секогаш постои конфликт меѓу талентираноста, меѓу генијот и меѓу конформистичкиот свет кој поставува просечни правила.
Плукам јас на моралот и на вредностите кои се создадени само со цел да ги насочат луѓето во еден правец и да им кажат што да прават, бидејќи луѓето и овците така се најсреќни.
Целта ги оправдува средствата, без таа цел и без таа визија, во пештери уште ќе живеевме.
 
Никола напиша:
оние кои го носат прогресот никогаш не биле прифатени од плебсот.
секогаш постои конфликт меѓу талентираноста, меѓу генијот и меѓу конформистичкиот свет кој поставува просечни правила.
Плукам јас на моралот и на вредностите кои се создадени само со цел да ги насочат луѓето во еден правец и да им кажат што да прават, бидејќи луѓето и овците така се најсреќни.
Целта ги оправдува средствата, без таа цел и без таа визија, во пештери уште ќе живеевме.
Прогресот, а и нечија талентираност и генијалност, не бараат бруталност или некое друго "агресивно" средство за да испливаат на површина. Нивната големина е во тоа што можат да се наметнат со леснотија, и без да повредат.
Има разлика помеѓу квази, викторијански морал и оној универзалниот,оној што не прави луѓе и кој не исклучува прогрес и признава виртуозност. А овој вториот во никој случај не е ознака на плебсот, комформистите или "човеколиките овци".
Постои цел и цел...Но кога средствата за реализација на истата се "животински" и "ниски" и самата цел добива таков карактер.
"Законот на џунглата" и социјалниот дарвинизам се она што не бутка назад во пештерата. Затоа скраја било од визија која, како средство, повлекува анималност. А, премисата "целта ги оправдува средствата", сигурно не ја поттикнува човечноста.
 
ada напиша:
Прогресот, а и нечија талентираност и генијалност, не бараат бруталност или некое друго "агресивно" средство за да испливаат на површина. Нивната големина е во тоа што можат да се наметнат со леснотија, и без да повредат.
Има разлика помеѓу квази, викторијански морал и оној универзалниот,оној што не прави луѓе и кој не исклучува прогрес и признава виртуозност. А овој вториот во никој случај не е ознака на плебсот, комформистите или "човеколиките овци".
Постои цел и цел...Но кога средствата за реализација на истата се "животински" и "ниски" и самата цел добива таков карактер.
"Законот на џунглата" и социјалниот дарвинизам се она што не бутка назад во пештерата. Затоа скраја било од визија која, како средство, повлекува анималност. А, премисата "целта ги оправдува средствата", сигурно не ја поттикнува човечноста.

Таквото размислување е популарно и дури можам да кажам наметнато во изминативе неколку децении.
Понекогаш за да се заврши некоја работа треба да се голтнат многу непријатни нешта, меѓу нив и убиства.
Можеме да збориме и јас, да го подржувам ставот дека секој живот е свет, дека секој човек е посебен дека права за сите треба да постојат.
Она кое се разликува од убавата теоретска визија се вистините кои се тука за сите да ги видиме.
Како напредувало човештвото кои правци ги зеле луѓето е интересно за разгледување.
А најинтересно и најзначајно за темава е како неколку луѓе со својата решителност направиле промени.
Ајнштајн баталил и деца и жена, Моцарт од неразбирање на реалноста умрел во сиромаштија, има многу примери да не навлегувам.
Али тоа кое тие луѓе го оставиле, се надевам дека приметуваш дека индивидуалноста ми е во прв план е она кое има оставено белег до ден денес и ние сме им благодарни на тие луѓе што излегле од просечноста и му имаат дадено на човештвото непроценливи работи.
Треба човек да пројави скепса, бидејќи скепсата и критиката се основа на промените.
 
Со оглед што мојата цел е уништување на човештвото оваа реченица не важи за мене. Максималната колатерална штета е посакуваната цел во мојот случај.
 
социјалниот дарвинизам

Toa e aktuelno. :)
Edinstveniot priroden zakon i sistem vo svetot e toj.
Sepak covekot e opshtestveno bitie, taka da moze da se natprevaruva vo nekoi svoi ramki na moralot, sekako toj moral opshtoprifaten, bez da mora da ubiva, da laze, da krade, i da im nashetuva na drugite.
Makijaveli jas koga go citav, bev edno dete, koe shto beshe obzemeno od minliviot svet na materijata i sekako od toa cuvstvo na dushata koe ne dava da "dobroto" vo nas prozivee, i dominira, i citajki go nego sfativ deka i covekot nema cel. :)
Makijavelizmot e teorija koja shto mene mi se dopagja, do nekade, toa drugoto poslednoto ili finishot ne mu go sakam. Imeno makijavelizmot se zalaga za ostvaruvanje na celta, iako toa moze da rezultira so mnogu necovecni i beskrulupozni proizvodi koi shto go zabluduvaat coveckiot um, i ne mu davaat mir i spokoj.
Koga covek e umeren, togash i negovata cel e umerena, taka i ke se postigne celta, i ke se dojde toa taa posakuvana sostojba koja edinkata tolku mnogu ja posakuva, a toa so ispolnuvanjeto na celta, celta koja e umerena i ne predizvikuva stradanja:)
 
НЕ, у никој случај! Поготово не по цена на среќата и животот на другите!
 
Za zal site nie barem ednas sakajki ili nesakajki, direktno ili indirektno sme imale tokmu vakva situacija kade "celta gi opravduva sredstvata". Se razbira daleku poblaga od celta na Hitler.

I ke ja citiram ada
Едно од нештата по кои се разликуваме од животните е што имаме свест, и други механизми на контрола, кои не потсеќаат дека целта не ги оправдува средствата.
 
TWEETY*** напиша:
Za zal site nie barem ednas sakajki ili nesakajki, direktno ili indirektno sme imale tokmu vakva situacija kade "celta gi opravduva sredstvata". Se razbira daleku poblaga od celta na Hitler.

I ke ja citiram ada
Едно од нештата по кои се разликуваме од животните е што имаме свест, и други механизми на контрола, кои не потсеќаат дека целта не ги оправдува средствата.

Sekoj shto go sledi toa nacelo, e ist kako Hitler:)
 
Не се согласувам! Ме мрзи да филозофирам, ама не се согласувам! :)
 
Секако дека да..... секој што има одредена цел има потреба од одредени средства кои што ке му помогнат во остварувањето на истата..... тие средства може да изгледаат нелогични, груби, непотребни и тнт на сите други од страна..... ете сте го земале пример Хитлер..... да неговите методи беа екстремни за остварувањето на неговата цел..... со тоа се сложува целиот свет.... но кога би биле во можност да го прашаме него или некој прав Германец.... што мислите каков одговор би добиле?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom