Најдобрите цитати од една од најдобрите книги што некогаш сум ги читала:
- " Веќе сфати дека луѓето се премногу среќни кога ќе го видат другиот морално понижен, за да си го расипат таквото задоволство со објаснување. "
- " Тереза знае дека така изгледа моментот кога се раѓа љубовта - жената не му одолева на гласот што ја повикува надвор нејзината исплашена душа, мажот не и` одолева на жената, чија душа реагира на неговиот глас. "
- " Оттогаш знае дека конц - логорот не е нешто исклучително, вредно за чудење, туку обратно, нешто зададено, основно, во кое човек ќе се роди и од каде може да избега само ако ги напрегне сите сили. "
- " Томаш сфати една чудна работа. Сите му се насмевнуваа, сите посакуваа да напише изјава, сите би ги израдувал со тоа! Првите се радуваат поради тоа што инфлацијата на кукавичлакот го банализира нивното однесување и им ја враќа загубената чест. Другите се веќе навикнати да ја сметаат својата чест за особена привилегија, заод која не сакаат да се откажат. Затоа за кукавиците негуваат тајна љубов, без нив нивната храброст би станала само вообичаена и излишна усилба, на која никој не би се восхитувал.
Томаш не можеше да ги поднесе насмевките и му се чинеше дека ги гледа насекаде, па и на лицата на непознатите луѓе на улица. Не можеше да спие. Како тоа? Зарем им дава толкава тежина на тие луѓе? Не. Не мисли за нив ништо добро и се лути самиот на себе што нивните погледи толку го нервираат. Во тоа нема никаква логика. Како е можно некој што толку малку држи до луѓето, да биде толку зависен од нивното мислење? "
- "А зошто никогаш не ја употребиш силата против мене? - му рече. Зошто љубовта значи откажување од силата - рече тивко Франц. Сабина сфати две работи, како прво, дека кажаното е прекрасно и вистинито. Како второ, дека со тоа Франц се дисквалификува во нејзиниот еротски живот. "
- " Секогаш си велеше дека не смее да ја повреди Мари - Клод, дека мора да ја почитува жената во неа. Но, каде исчезна жената во Мари - Клод? Се други зборови, каде исчезна сликата на мајка му, која ја поврзуваше со својата жена? Мајка му, неговата тажна и повредена мајка, со различни чевли на двете нозе, заминала од Мари - Клод, а можеби и не заминала, зошто никогаш не била во неа. "
- " Ги уверуваше своите љубовници дека само несентиментален однос, во кој едниот партнер не претендира на животот и на слободата на другиот, може да им донесе среќа на двајцата.
...
Зарем навистина не можеше да се откаже од своите еротски пријателства? Не можеше. Тоа би го уништило. Немаше сила да го совлада апетитот за други жени. Освен тоа, му изгледаше непотребно. Никој не знаеше подобро од него дека неговите авантури со ништо не ја загрозуваат Тереза. Зошто треба да се откажува од нив? Му изгледаше бесмислено како и да се одрече од фудбалот.
...
Мажите што трчаат по многу жени можеме да ги поделиме во две категории. Едните во сите жени го бараат својот сопствен субјективен и постојано ист сон за жената. Другите ги тера желбата да го освојат бесконечното шаренило на објективниот женски свет.
Опседнатоста на првите е лирска, во жените се бараат самите себе, својот идеал, па постојано се одново и одново разочарани, зошто идеалот како што знаеме, не може да се најде никогаш. Разочарувањето што ги тера од жена на жена и` дава некакво романтично оправдување на нивната непостојаност, така што многу сентиментални дами се трогнати од нивната упорна полигамија.
Другата опседнатост е епска и жените во неа не гледаат ништо трогателно - мажот не емитува никаков субјективен идеал во жената, затоа го интересира се` и ништо не може да го разочара, а токму неспособноста да се разочара, предизвикува некакво незадоволство. Опседнатоста на епскиот женкар на жените им изгледа неискупена (неискупена со разочарување).
...
Епските женкари, а токму меѓу нив спаѓа Томаш, се оддалечуваат во својата трка од запознавање на конвенционалната женска убавин, од која бргу се заситиле, и неизбежно завршуваат како собирачи на куриозитети. Го знаат тоа, малку се срамат поради тоа и за да не ги доведуваат пријателите во недоумица, не се покажуваат јавно со љубовниците. "
Од "Неподносливата леснотија на постоењето" - Милан Кундера