- Член од
- 19 март 2011
- Мислења
- 18.984
- Поени од реакции
- 40.199
Јас би сакал да го слушнам твојот коментар на мојот пост, ако мислиш дека е вреден да се прокоментира...
Стр. 166 број 2483
Јас би сакал да го слушнам твојот коментар на мојот пост, ако мислиш дека е вреден да се прокоментира...
Религиозноста на човекот, нема никаква врска со организираните религии. Вербата во Виша Сила, во Бог, е предуслов, не само заради стравот од казна. Тоа е преголемо поедноставување на работите, кое не може да го долови целиот контекст.Не знам дали Зидарски е сеуште активен на темава, гледам дека неговиот последен пост е напишан некаде во Јуни. Во секој случај, имам едно прашање, или можеби поточно констатација, а се однесува на предусловот за прием на кандидатите за Масони, кои да мораат да бидат религиозни. Наоѓам дека ова барање е контрадикторно и непотребно на два различни нивоа. Јас ги прочитав сите постови на Зидарски на овој форум, и на прашањето зошто се бара кандидатот да верува во монотеистички Бог, најдов само два одговори. Првиот е во врска со моралноста на кандидатот, бидејќи се смета дека религиозните луѓе се поморални. Вториот одговор се однесува на тоа дека целите на Масонеријата во однос на личниот духовен развој на кандидатот се религиозни, односно Масонеријата се сфаќа како обид да се дојде до Бог, така да нема никаква причина атеист да биде член на Масонеријата.
За да нема недоразбирање, јас прифаќам дека целите на Масонеријата се тие кои ги наведува Зидарски. Можеме да ги поделиме, со малку симплификација, на две дела. Првиот, да го наречеме овосветовен, се идеалите на Масонеријата како еднаквост на луѓето, слобода на говорот, образование, наука, уметност...
Овие идеали се всушност истите идеали на Волтер и просветителството, на кои Масонеријата не може да полага никаков ексклузивитет. Меѓутоа, тешко е да се увиди како овие идеали имаат врска со религиозноста и како религиозниот човек би се залагал за нив. Напротив, организираните религии се најчесто најголемата препрека за остварувањето на овие идеали. Моралноста на еден човек која се базира на страв од казната, е морално победна од моралноста на која човек ја базира на едноставниот Сократовски постулат дека разумното = доброто. Токму таквите луѓе се способни да ги изнесаат овие идеали на своите плеќи, а не уплашени креатури кои својата моралност ја базираат на стравот од Бог. Не постои никаков доказ дека религиозните луѓе се поморални од атеистите, историјата забележала атеисти со исклучителни морални вредности. Барух Спиноза и Вилијам Џемјс, основачот на прагматизмот се првите кои ми доаѓаат на памет. Што е поентата? Едноставно тоа дека за остварување на тие овосветовни, надворешни идеали, религиозноста на кандидатите не е потребна, напротив претставува терет за носење.
Не баш. Религијата е сама по себе езотериско искуство. Човек станува Христијанин дури откако ќе се покрсти, откако ќе го изврши Светиот Чин на спојување со Светиот Дух. Христијанството како религија (а и сите останати) имаат многу езотериски ритуали - на пример самата Евхаристија. Спојувањето со Телото на Бога и со Крвта Божја, се ритуал и се езотериско искуство - дадено само на посветените (покрстените) во верата. Молитвата е езотериско искуство - спојување со Бога преку духовно посветување Нему. Ова се разбира е моето лично толкување.Вториот аргумент, кој се однесува на внатрешниот аспект на Масонеријата, која претставува рамка и помош на човечката потрага кон Бог. Зидарски од тој аспект вели, а што би барал атеист во Масонеријата? Јас би запрашал, а што би барал религиозен човек во Масонеријата?
Каде е проблемот? Масонската езотерија страда од истата болка од која страдаат сите езотериски учења кои тврдат дека се дел од некоја монотеистичка религија. Во тие религии, никаде не се споменува или бара од верникот езотериска пракса. Библијата вели, не убивај, не кради, не блудничи, а не вели инвоцирај, врши ритуали, занимавај се со алхемија. Монотеистичките религии во својата суштина се откриени религии. Се ви е таму напишано. Единствената пракса која се бара од верникот се моралното поведение, верата, молитвата и понекогаш постот. Религијата е отворена за сите, нема потреба од езотериска пракса. Оние кои сметаат дека е потребна таква пракса, а се декларираат како припадници на таа религија, всушност веруваат дека светити списи на таа религија се тајна која треба да се дешифрира. Тие сметаат дека контактот со Бог е ексклузивитет за оној кој ќе се занимава со езотериската пракса. НЕ ПОСТОИ ниту една реченица во ниту една света книга која би укажувала на такво нешто. Библијата вели, Блажени да се сиромашните по дух зашто нивно и царството небесно, не вели Блажени да се практикантите на езотерија, зошто нивно е царството небесно...
Се коси со начинот на кој ти ги разбираш двата масонски концепти, но како што реков - во регуларната масонерија постои речиси едногласен консензус околу ова прашање. Ти може да сметаш дека усовршувањето на науката и уметностите се ограничува од религијата, но јас сметам дека тоа не е точно - токму напротив. Потрагата по Бога и обидот да се разбере неговата творба (човекот, универзумот, природата), се токму главниот двигател и на науката и на уметностите - науката на надворешниот аспект, уметностите на внатрешниот.Јас не ја сметам за нелигитимна желбата на некој да се обиде да дојде до Бог преку езотериска пракса. Така не ја сметам ниту една таква пракса за погрешна, се разбира се додека не му наштети на некое друг човек. Од тој аспект, сметам дека е легитимна и Масонската езотериска пракса. Меѓутоа барањето кандидатот да биде религиозен, и тоа да верува во монотеистички Бог кој наградува и казнува, го сметам за хипокризија, затоа што се коси со двата аспекти на Масонеријата кои ги наведов...
Три работи.
Втора работа, езотеријата. Примерите кои ти ги наведуваш како езотерија, само со МНОГУ добра воља можат да се подведат под езотериска пракса. Можеби единствено молитвата е некоја врста на езотериска пракса, бидејќи е атавизам од времето кога луѓето имале магиски менталитет.
Одлично кажано. Се согласувам, не може секој да игра за Барцелона. Но има нешто друго да се додаде на ова.Од истата причина што не може секој да биде фудбалер за Барселона, што не може секој да работи за Мајкрософт, што не може секој да предава на факултет... Ниедно од овие не е тајно друштво, но имаат многу ригорозни критериуми за тоа кој може да стане член. Зошто одеднаш тоа е проблем во Масонеријата?! Кога ќе станеш фудбалер на Барса, член на управен одбор на Мајкрософт и ќе предаваш на Сорбона (во исто време) - тогаш навистина ќе речам - има некаков проблем во врска со нашето примање на членови.
Прифаќам, зидарски, не мора да спориме понатаму. За потсетување, текстовите не се само од Morals and Dogma на Albert Pike -- повеќето се од од два други референтни масонски извори: Encyclopedia of Freemasonry и Тextbook of Masonic Jurisprudence на Albert G. Mackey. Исказите дека масонеријата е религија се кристално јасни -- нема никаво вадење од контекст. Точните референци за текстовите се дадени -- кого навистина го интересира поширокиот контекст ќе прочита и ќе просуди сам.Тапетарот - воопшто не го оспорувам твојот став и правото да го имаш. Немам намера да навлегувам во таа дискусија, затоа што веќе неколку пати сме ја воделе. Ти ќе тврдиш дека е религија, јас ќе тврдам дека не е, ти ќе вадиш реченици од Алберт Пајк, јас ќе вадам цели пасоси кои ќе докажуваат дека контекстот е сосема различен и пак ќе дојдеме до истото - ти повторно ќе тврдиш дека е религија... а јас ќе знам дека не е. Не мислам дека е проблем за понатамошното дискутирање ако останеме со различни ставови - затоа што инаку треба да ја вртиме дискусијата во круг во наредните 100 страници.
Одлична аназлиза. Ако се додадат и окултистичките елементи во масонеријата, тогаш, според христијанската теологија, членувањето во масонски ложи е многу проблематично. Има масони кои се православни (меѓу кои дури и свештеници, монаси и владици). Меѓутоа, нивното присуство во масонеријата не ја негира инкомпатибилноста на масонеријата со христијанската теологија.Јас мислам дека езотериската пракса е во спротивност со монотеистичките религии. Самиот концепт на Богобарање е спротивен. Религиозните го бараат Бог над нив, практикантите на езотерија го бараат Бог во нив, всушност се обидуваат да станат Бог. Езотериската пракса всушност може да се интерпретира и како чин на возгордеаност, кој е еден од смртните гревови. Самото членство во полутајна елитистичка организација е спротивно на религијата. Религијата е за секого, не за само одбраните. Јас ги читав твоите постови, мислам дека си интелегентен и добро образуван човек. Сигурен сум дека и ти ја согледуваш оваа контрадикција. Ако христијанската теологија е вистинита, ниту еден масон нема да заврши покрај Бог.
Твојот коментар е само половично точен. Точен е што се однесува на моите примедби за моралот, но погрешен е во однос на примедбите за езотеријата. Тие забелешки можеа, во потполно иста форма да ти бидат поставени од еден христијански верник, јас само ги артикулирав.Ставрогин - бидејќи твојата појдовна точка е непостоење на Апсолутен Бог - тогаш дискусијава треба да се претвори во тоа дали Тој постои или не, па дури потоа да зборуваме за концептот за трагање по Него, односот кон Него, моралот како страв или како Љубов итн. Не знам дали има смисла да се дискутира постоењето на Бога... Не го оспорувам воопшто твоето мислење - од твојата појдовна точка - ти си апсолутно во право. Но немаме иста појдовна точка во оваа дискусија.
прости ама има тврдења и прашања токму за тоа што го напишав на форумот.шетач гледам дека си нов - па од таму препорака читај ја темава од почеток и религија само во подфорумот за религија тука толерирам само до одреден степен.
Нормално... тоа го сакаат сите, одмереност Хептаграм оди beyond the limits!Зидарски ми се допаѓа одмереноста и тонот со кој настапуваш на форумов. Хептаграм би требало да доаѓа кај тебе на часови од добро однесување.
Токму ова е проблемот - имаме сосема различно разбирање за оваа проблематика. Никаде масонеријата не тврди дека го поправа Делото Божје. Тоа е апсурдно да се тврди. НИКАДЕ и ниеден масон не тврди дека Божјата Објава не е доволна - напротив, таа е основата врз која секој масон се надградува себе си. Веќе имам многу пати напишано дека "тајните" на масонеријата се однесуваат пред се на методите на меѓусебно распознавање, не на самото езотеричко знаење. Езотеријата се јавува како резултат на иницијацијата и на преживеаното искуство, а не на самото знаење што се содржи во масонеријата. Изучувањето и разбирањето на Божјето Дело не се состои само во Светата Книга (која и да е таа за соодветниот верник) - туку и во изучувањето и разбирањето на Неговите творби - човекот, природата, универзумот. Не гледам како е тоа во конфликт со било која религија...А езотерсиката пракса е толму тоа, узурпација на Бог. Учење дека Божјата објава не е доволна, дека не е за секого, и дека се потребни тајни знаења за да се поправи неговото дело. Поголема возгордеаност, не постои...
Мене друго ме чуди. Во масонеријата членуваат и умни луѓе. Оваа примедба во однос на езотериската пракса се наметнува сама по себе, и е невозможно некој да ја нема согледано. Тоа остава многу простор за сомнеж во религиозната искреност на членовите на масонеријата кои се декларираат како припадници на некоја монотеистичка религија, и на крајот на краевите, остава простор за сомнеж во искреноста на јавно декларираните цели на масонеријата.
Што е за вас езотерија?Веќе имам многу пати напишано дека "тајните" на масонеријата се однесуваат пред се на методите на меѓусебно распознавање, не на самото езотеричко знаење. Езотеријата се јавува како резултат на иницијацијата и на преживеаното искуство, а не на самото знаење што се содржи во масонеријата. И
Се вртиме во круг. Во која света книга пишува дека следбеникот на таа религија треба да помине низ некаква иницијација која би имала некои езотерички елементи? Ти се декларираше како Православен Христијанин. Дали можеш да цитираш БАРЕМ ЕДНО место во Библијата каде што се споменува дека си поблиску до Бог преку езотеричка иницијација во полутајно, елитистичко друштво?Езотеријата се јавува како резултат на иницијацијата и на преживеаното искуство, а не на самото знаење што се содржи во масонеријата. Изучувањето и разбирањето на Божјето Дело не се состои само во Светата Книга (која и да е таа за соодветниот верник) - туку и во изучувањето и разбирањето на Неговите творби - човекот, природата, универзумот. Не гледам како е тоа во конфликт со било која религија...