Кoj и како сака да предизвика криза на идентитетот

Член од
26 јануари 2007
Мислења
201
Поени од реакции
1
Misirkov напиша:
Eve go odgovorot na temata, a doagja od eden redok chovek i intelektualec, Prof. Strefan Vlahov Micov.

"...пред неколку дена во Книгоиздателството „Матица македонска” во Скопје се појави неговата уникална книга „Филозофскиот клуч на македонскиот идентитет” со објавени и необјавени текстови создавани во периодот 2004-2006 година, обединети врз темата за историската судбина на Македонија, етнопсихологијата на Македонците и виталниот дух на еден народ што дури и во извојуваната сопствена независна држава се' уште е исправен пред нелесни сопствени дилеми и претенциозни проблеми од своите соседи.

Д-р Стефан Влахов-Мицов не е оптоварен со балканските големодржавни национални опсесии. Самиот вели дека е од „мешано потекло”, не се акламира ни само како Бугарин ни само како Македонец. Зашто, пишува, „моите дедовци по мајка се преселници од Македонија (едната поодамнешната гранка на родот - од Вардарскиот, а другата - од Егејскиот дел), а мојот татков род е измешан од бугарска и куманска крв... Уште пред да го сознаам тоа, моите македонски корени ме стимулирале кон слободољубие и духовна толеранција, ми ги поддржувале поривите кон природност - без лицемерство и балкански сметки”.

Почитувајќи го и едното и другото потекло на својата крв, Стефан и во своето презиме самиот ги обединува двете гранки: Влахов-Мицов. Затоа и неговиот „творечки пат практично е летопис на стремежот кон еманципација и осмисленост на сопствениот идентитет”. Иако нема роднини во Република Македонија, таа го влечела „како можност да ја разберам вистината и за неа и за историските процеси на Балканот”. По многу мечтаења и обиди, дури во 1998 година успева да дојде во Македонија. Тие интереси придонесуваат да биде двапати отпуштан од Софискиот универзитет (па дури и до денеска судското дело за последното отпуштање не е завршено).

Како студент, под влијание на бугарската историска наука и политика, за дипломска работа на Катедрата за балканска историја ја работел темата „Српското културно влијание во Македонија по Кримската војна до 1878 година”, а во 1981 год., како докторант по социологија на политиката, ја зел темата „Врските и претставувањата на Бугарите во светот (до Преродбата)”. Проширените сознанија го доведуваат во судир со политиката на средината. Тој одбива „да свири по туѓи ноти” и откажува да држи предавања „по меѓународното комунистичко и работничко движење во Латинска Америка”, па одбраната на докторатот му задоцнува цели три години... Има критички однос кон решението на Коминтерната за македонската нација, зашто се споредувала со „тракиската”, „шопската” и „добруџанската”.

Стефан согледува политичка манипулација во врска со македонската нација, па го парафразира Н. Вапцаров (од рефератот во Кружокот, 1938) дека „македонската интелигенција треба да ги испреварува партиските решенија, а не да оди по нив”. Тој осознава дека „уште во 19 век има дејци со избистрено македонско сознание, кое ги принудува бугарските историчари да се повлечат на подалечна одбранбена линија со смешната теза дека Србија решила да ги направи ’Бугарите во Македонија‘ Македонци уште во тоа време. Само што Македонци има и многу пред тоа, како што сведочат странските патописци од 16 и 17 век. Со други зборови, во времето кога Бугарите уште не знаеле дека се такви”.

Во врска со таквото преживување на една „криза на идентитетот”, авторот ги посочува „тврдењата на пропагандата против македонскиот идентитет” со флоскулата дека „во сите географски правци Бугарија граничела со самата себеси”, со што „всушност го кријат стравот за самиот бугарски идентитет”. Затоа, признава авторот, „по 1989 година главната цел ми стана да ја напишам вистинската бугарска етнопсихологија, која ќе ја оцртува драмата на бугарската политичка нација не само со Македонците туку и со самата себеси”. Во таа смисла ги објавува книгите „Кој го уби Христо Ботев” и „Парадокси на социјално-политичкиот живот кај Бугарите”, коишто ги интерпретирал и како предавања на Софискиот универзитет. Така стигнал до убедувањето за „филозофскиот клуч за македонскиот идентитет” и ги сфатил „причините за комплексите на македонските негатори - Бугари, Грци и Срби”.

Во тој дух ја објавува и книгата „Илузиите на човечкиот род” и храбро ги поднесува повеќепатните полициски тортури на македонско-бугарската граница. Така, Македонија му го возвраќа „самочувството и делумно изгубениот идентитет”, па со неговото „мешано потекло” тоа го прави „негативно чувствителен кон секоја големодржавна идеја на штета на малцинствата во Бугарија и на Полуостровот... Животот во Бугарија ми беше со децении живот на внатрешен емигрант, чии допирни точки со тукашната реалност се' повеќе се истенчуваа... Во таа смисла, и покрај животните непогоди, јас се чувствувам среќен. Бидејќи успеав да го остварам и во духовна и во реална смисла своето враќање во Македонија. Со што го затворив долгиот животен емигрантски циклус на моите предци”.

Така, и низ спектарот на Македонија во неговата лична биографија и судбина проф. д-р Стефан Влахов-Мицов го гради пристапот кон духот и деструктивната енергија на Балканот, со илузиите за „богоизбраните народи”, со сите „идеолошки и уметнички измислици за историјата”, со „филозофијата како алтернатива на глобализацијата”, па низ еден „современ филозофски пристап кон историските процеси” ги гледа „проблемите на балканската историографија и политиката спрема Македонија”. Преку динамиката и проблемите во утврдувањето на македонската национална свест, врз широк историски ракурс, тој го согледува „филозофскиот клуч за македонскиот идентитет”. Преку ликовите и настаните од античкиот и средновековниот период, со посебен акцент на преродбенските процеси и фонот на македонскиот етнокултурен супстрат, ги осветлува меѓничките личности (Ѓ. Пулевски, Г. Прличев, Д. Молеров, К. Рацин, Н. Вапцаров, К. Мисирков и други) како нагледна историска илустрација на македонскиот современ идентитет. Притоа треба да се подвлече дека книгата на д-р Стефан Влахов-Мицов не е антибугарски памфлет, ниту некаква иссилена промакедонска апологија, туку израз на слободата на мислата и непристрасноста на совеста на еден автор што трасирал уникален пат во барањето филозофски клуч за македонскиот идентитет како универзален модел не само за балканската историографија и политика."

http://www.utrinskivesnik.com.mk/?ItemID=56E11A90F9EEAF4D8E61E125CD004372

Мисирков, до вчера господина Влахов-Мицов беше р'ководител на Македонскија културен цент'р в Софија на заплата к'м вашето правителство и сега ни го даваш за пример.
Всеки некад'рник пише глупости и се опитва да б'де забелјазан.
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
879
stoyan напиша:
Мисирков, до вчера господина Влахов-Мицов беше р'ководител на Македонскија културен цент'р в Софија на заплата к'м вашето правителство и сега ни го даваш за пример.
Всеки некад'рник пише глупости и се опитва да б'де забелјазан.
Но тоа нема никаков фактор во точноста на напишаното.
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
879
Македонскиот идентитет

Проблемот се отвора на сосема неочекуван начин кога Македонците создаваат своја држава, конечно. Тие, поради околности кои не се во нивен домен на влијание, не можат со државата експериментално да поминат период на „модерна” или период на националните либерални револуции олицетворени во конструктот „нација-држава”

Македонскиот идентитет или идентитетот на македонскиот народ, како што вообичаено се дефинира, за сите нас не е спорен и отворање на дебата за него не значи спорење на ниеден смислен начин. Но, тој наш идентитет, драги мои, објективно е предизвикан од постоењето на независната македонска држава. Тоа може да изгледа чудно и парадоксално, но не е. Од една страна постоењето на државата поставува императив од градење политички метаидентитет на македонска нација, составена од сите граѓани поврзани со државјанство. Таа, пак, конструкција (како и секаде и во секоја држава) не може да се заснова само на политичко-правни консидерации, туку бара минималистичка културолошка основа. И тоа создава проблеми во преклопување со етно-идентитетот на Македонците и на деловите од другите народи кои како етно-заедници живеат во Македонија. Која културна основа ќе доминира со македонската политичка нација на граѓани и дали доминацијата е вистински збор за таа „конструкција”?

Второ, македонскиот етно-идентитет е предизвикан и од отворањето спорење НА НЕГОВОТО ПРИЗНАВАЊЕ како посебен (како што вели Чарлс Тејлор) или обидите за погрешно признавање (што е само друг вид на обидите за доминација врз Македонците).

И двете дебати отвораат стресна перспектива. Првата е класична постмодерна дебата за сложени, преклопени идентитети во една држава, а втората е дипломатска борба за признавање на идентитетот преку името, јазикот и посебноста на нацијата. Втората ја држи во напнатост и затвореност за релаксирани дебати за развиток на идентитетот на целата нација. Тој стрес се одразува внатре во дебати (кои се додуша вистинска реткост) со доминација на теми од еднолиниска етно-историја, колективни стравови, стереотипи, митоманија и безбедносни „закани” и конспирации.

Од под тој куп етно-наративи не може да се види вистинскиот проблем и перспектива.

Секако темата за македонскиот идентитет пати и од нерелевантност на актерите што дебатираат и сиромаштвото на тези со кои располагаат. Заради тоа, македонскиот идентитет и неговата свесна предожба, каска зад фактот на постоењето на македонската држава.

За Македонците и покрај сите внатрешни динамизирања на идентитетот, кој се прекршува преку прашањата што се' и кого се' од огромната историја културолошки ќе реферираат како „своја” основа и изворишта: сепак, етно-идентитетот е стабилен и дефиниран. Тој е изборен на драматичен и историски недвосмислен начин, преку културна борба и опстојување без своја држава, наспроти други поробувачки и негирачки политики на денационализација. Кога ќе се преживее и победи во таква нерамна борба никој, буквално никој, не може да го оспори така стекнатиот идентитет на народот-нацијата.

Но, проблемот се отвора на сосема неочекуван начин тогаш кога Македонците создаваат своја држава, конечно. Тие, поради околности што не се во нивен домен на влијание не можат со државата експериментално да поминат период на „модерна” или период на националните либерални револуции олицетворени во конструктот „нација-држава”. Тие веднаш се „фрлени” во постмодерен дискурс на плурални идентитети, во држава во која се измешани со други етно-идентитети и во држава која не можат да ја „користат” само за заштита и промоција на „својот” културен идентитет.

Можете да ја замислите таа фрустрација на нацијата која не може „во своја држава” да биде на свое? Да се потпре на одбранбените механизми и протекцијата на „само својата” држава во промоција на „својата култура”!? Оттаму Македонците се малку збунети со „недостигот на модерната”, со директен скок (од предмодерната) во постмодерната. Со „неизживеаност” во својата држава! Но, фрустрацијата за едни е предизвик и можности за други. Македонците мора недвосмислено да разберат дека ако ја сакаат „својата” држава и себеси, мора да ја дефинираат како граѓанска и слободна. Како таква која создава „македонска нација” од сите граѓани во неа. Тоа е неодминлив пат. Се' друго е коцкање со нејзината стабилност.

Тоа, пак, значи дека Македонците треба да создадат двоен идентитет на зборот „македонски”. Тој збор да го „подослободат” само од своите етно-значења и да го препуштат на полнења со значења од другите граѓани во државата што треба да го чувствуваат како свој.

Така ќе се создаде поим „македонски”, во значење на припадност кон Република Македонија и нејзината историја како држава и поим „македонски” како потесно етно-значење на македонскиот народ и неговите припадници како етничка заедница.

Тоа може да се стори во сегашноста, со државно неутрална еманципирачка политика на развој и стабилизација на секојдневјето. Но и со политичка, културна одлука на читање на историјата на начин што ќе се дефинира она „што е важно” и втемелувачки одлучно од историјата на Македонија (а не само на историјата на македонскиот народ како етно-нација) за градењето на македонската нација.

Стравот на Македонците е дека со градењето на овој метаидентитет на нација, ќе се загрози чистотата на етноисторискиот идентитет на Македонците и ќе се придвижиме кон (насилно, конструирачки) некаква безизразна космополитска позиција. Таа, пак, ќе им се наметне само на Македонците, а не и на другите нации на Балканот. Тоа произлегува од едно темелно недоразбирање на овој проект. Имено, прво, опцијата за градење на метамакедонскиот идентитет нема алтернатива во Македонија (ако државата сака да опстане и да се стабилизира). Македонците немаат капацитет (немаат капацитет и многу поголеми нации за асимилација) за асимилација на различностите во нивната граѓанска структура. Излез е „политиката на разликите”, што ќе се врзуваат на граѓанска, политичка основа со културни стандарди на стриктна заштита на човековите права. Плус културен плурализам и „правда” за крупните културни практики. Правдата овде подразбира видливост, репрезентираност и социјален простор за развој.

Ова се води и ја чини културната основа на метаидентитетот на поимот МАКЕДОНСКИ, како вредност што ги чува и развива споменатите морални креда и практики. Тоа воопшто не ги загрозува етно-идентитетите на мнозинскиот народ (Македонскиот) и другите етно-заедници. Обратно овој метаидентитет нив ги подразбира и „бара” тие да се јасни, дефинирани, да се развиваат и репродуцираат. Тој само претпоставува дека етно-идентитетите не се затворени, замрзнати камења што не се развиваат и дека во секој од нив (на трагата на Вил Кумличка) има либерални елементи на слобода и достоинство што може да интерферираат, да се дополнуваат и заемно да се инспирираат. Ова, дополнето се ефикасна државна администрација, која се чува до максимум можно неутрално од директно покровителство - создава зрели шанси за успех на овој значаен европски проект - македонска нација.

Значи МОЖНО Е, ПОТРЕБНО Е И НЕОПХОДНО Е!

Љубомир Д.Фрчкоски

http://www.dnevnik.com.mk/?itemID=5170E0938C3F6249AE52AFC08E00C515&arc=1
 
Член од
23 јуни 2007
Мислења
134
Поени од реакции
8
SE PLASAT SITE GNIDI OKUPATORSKI DEKA MOZE EDEN DEN DA IM SE DIGNE "MALCINSTVOTO MAKEDONSKO" I DA GI BARA PRAVATA STO PRIRODNO MU SLEDUVAAT PA SITE PATETICNI I SMESNI PROPAAGANDI SO GI PRAVAT SE PREVENTIVA POSO SE SERAT U GAKI.MAKEDONCITE SE IZGLEDA SUPERIOREN NAROD CIM SITE SAKAA DA BIDAT KAKO NAS.ALI SAM PROTIV NEKOLKU NEMOZES.....AMA KE CUKNE CASOT,TRKALOTO SE VRTI
 
Член од
22 јуни 2007
Мислења
70
Поени од реакции
0
Veke me e strav da hoda u dedo mi vo Goce Delcev da ne se digne malcinstvoto da me zatrie.Abe ama i vie gi pishete edni
 

Bacillus gagous

Biohazardous
Член од
21 јануари 2006
Мислења
7.380
Поени од реакции
168
Фрчковски тука е во право, и ако сакме да опстоиме како народ и како држава мора да така или така слично да бидат поставени нештата, мора да се проголта прерипувањето на стадиумот еднонационалан држава, стадиумот во кој се сите наши соседи.
 
Член од
25 јануари 2007
Мислења
274
Поени од реакции
0
trotinet напиша:
SE PLASAT SITE GNIDI OKUPATORSKI DEKA MOZE EDEN DEN DA IM SE DIGNE "MALCINSTVOTO MAKEDONSKO" I DA GI BARA PRAVATA STO PRIRODNO MU SLEDUVAAT PA SITE PATETICNI I SMESNI PROPAAGANDI SO GI PRAVAT SE PREVENTIVA POSO SE SERAT U GAKI...
Во Бугариjа има МАКЕДОНСКО МНОЗИНСТВО... Сите наши управници са македонци - штеш Горги Пирински, штеш Сергеј Станишев, штеш - Гоце Прванов... Ние обичните бугари сакаме да се ослободим од македонскиот гнет....
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
879
Ја препорачувам книгата на Влахов-Мицов. Прочитајте ја.
 
Член од
18 јули 2007
Мислења
107
Поени од реакции
0
опалаа

Ами тоз Влахов-Мицов не беше ли онзи преподавател, дето влизаше пијан и спеше на лекции? Леле, ако е с'штијат как така е бил шеф на Културнија цент'р? Тоја го знаеше целија Исторически факултет (ако не е с'впадение - онзи беше само Влахов мај?).
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
879
Каква врска има воопшто тоа со нешто?!

Си ја прочитал ли книгата за да коментираш?!
 
Член од
18 јули 2007
Мислења
107
Поени од реакции
0
Да бе

Четов само рецензиите, но ке е прочетам. Ама молим те речи ми да онај е друг влахов, не току ово пијанде од Философскиот на СУ!
 
Член од
17 февруари 2005
Мислења
190
Поени од реакции
4
Грешка? Историјата не греши.
Чакај сега, хем фашисти, хем татари? Как се с'вместјават теја понјатија? Нали фашизм'т и нацизм'т отричат другите раси освен аријската. А татарите не са аријци? Оправете си понјатијата и тогава пишете.

pisi bre na Makedonski literaturen jazik cel svet da te razbere
 

burn84

Говорете Македонски
Член од
4 февруари 2006
Мислења
6.579
Поени од реакции
1.500
Трн во око лелееееееееј!!!!
Браво за ова друже ме нажи до коска со тесктов!
 
Член од
26 јуни 2007
Мислења
28
Поени од реакции
0
с'штијат е .после стана влахов -мицов/реши че така е по авторитетен/ во психологијата ова е показател за раздвоение на личността а това раздвоение е пр'в признак на тежки психични заболјаванија.една от п'рвите му книги е "владетели в примка"там пишеше друго и е от далечната 1992.понеже не го приеха за велик историк,а не го приеха понеже всички около него виждаха проблемите му со личността му и психическото раздвоение.молим ви има к'де ,к'де по достојни хора които са писали хубави нештта за македонија от него.за интелигентните б'лгари да цитирате стефан влахов-мицов е обида.кацаров бешевлиев учени со световно признание пишат например едни от п'рвите во светот дека античните македонци не са елини и ова техни трудове са и до днес актуелни.

ако читате по руски нема да е лошо да намерите и прочитате историја на антична македонија во два тома издадена во гр.казань татарстан през 1960 и 1963 г.това е може би една от нај добре написаните книги по темата и наи п'лната.не е пропаганда ни на г'рци ни на нас,абсолјутно обективна е и показва деиствително огромното мјасто което заема антична македонија во световната историја.има ја и в интернет.
 
Член од
19 јули 2006
Мислења
3.157
Поени од реакции
129
тотофф напиша:
ако читате по руски нема да е лошо да намерите и прочитате историја на антична македонија во два тома издадена во гр.казань татарстан през 1960 и 1963 г.това е може би една от нај добре написаните книги по темата и наи п'лната.не е пропаганда ни на г'рци ни на нас,абсолјутно обективна е и показва деиствително огромното мјасто което заема антична македонија во световната историја.има ја и в интернет.
Kazi go imeto na knigata i na avtorot i internet linkot ako go imas. Fala!
 

Kajgana Shop

На врв Bottom