Иначе глеам дека си го пцуел Бергман и плукаш по филозофија у филм, па ме повреди на двата најсмртоносни начини што можеше. Освен што веќе те барам каде живееш, сеа ќе ти пишам што се дешава у филмот!
Шала на страна...
Филмот не е наративен у смислата на филмови што се гледаат за да видиш што ќе се случи следно. У такви тупаџиски филмови, режисерите гледаат да симболизираат внатрешни психолошки состојби преку надворешни настани. Како кратко објаснување, можеш да кажеш дека све тоа е одраз на стварите што ѝ се дешаваат у глава. Као у Фајт Клаб кога имаш темни бои во сцените кога овој психолошки се распаѓа, а светли кога е у реалниот свет. Фајт Клаб (иако воопшто не е ист) е добра споредба со Персона.
Накратко, Персона се повикува на Јунг, односно маската што ја носиме и како се прикажуваме пред други луѓе. Елизабет е актерка што решава да си ги скрие фрките со селективен мутизам. Алма е нејзиниот контраст, односно сѐ што не е оваа. Они веројатно се истата личност и Бергман симболизира дисоцијативно растројство. У наратологија (наука за тоа како се пишува проза) има едно нешто што се вика „ликови дублети". Тоа е кога еден лик ги попунуе недостатоците на другиот и обратно. Ова е у тој стил исто ко у Фајт Клаб.
Малце тупаџиски звучи, ама тоа какви кадри снимал и све е генијално не поради некаква технолошка спремност за тоа време, туку бидејќи имал генијални идеи. А начинот како снимаш нешто (формата) е тоа што му дава квалитет. Ја многу одамна, кога бев млад и неук како тебе, серев за тоа како Бела Тар е досаден со 10 мин. сцена од крави како одат. После сконтав дека тие филмови без многу дејства се напраени да ги глеаш и да ја доживуеш формата без да мислиш што следно, односно да уживаш у емотивната импресија што ти ја даваат пошто тоа им е целта, а не да раскажат приказна. Не се наменети да се интерпретираат ко: „Што се случи, не сфаќам". Нема никад да сфатиш со таков пристап пошо ликовите симболизираат унутрашни состојби, па треба тренинг и култивираност за да глеаш таков филм. Али после се вари, конташ шо е моментот и почнуеш да стануеш елитист у уметност, па им сереш на глупи шабани, качен на коњот! Е сеа, тој начин на кроење филмови (без јасна нарација) не е напраен за задржуење внимание и забава, ами за високи естетски доживљај, шабан еден! Те мразам, ради таквите како тебе светот страда и се надевам дека Ставро ќе ти пише од 3573234553-от акаунт колку си глуп и неписмен. Иди слушај турбо фолк у кафана со Сусаро и зборете како Синан е врвот на босанскиот синт сурф-турбофолк, додека ве снимаат и ве пуштаат на ТикТок како урлате.
Глеј му го Диви Јагоди (што вика Корвус), тоа му е убаво филмче, со фина приказна.