Приметуваш дека успеваш во пола реченица да се контрираш максимално?
Не, туку ти наместо да читаш внимателно - црташ смајлија.
Замисли два различни бензина. Едниот е лош, мешан со мочка, прдено у него, што све не. Другиот е џам чист, прва лига. Е сега, замисли понатаму дека едниот е 95 октана, а другиот 98.
И ставаш од тој првиот - колата иде тапа. Ставаш од другиот - колата иде џам. И го носиш избрзаниот и неточен заклучок „ахаа, значи поише октани побоље иде колата“. А оно уствари едниот да бил лош бензин а другиот не.
Ова е само груба илустрација, не се фаќајте буквално за овој пример. Но, во секој случај, ако моторот е дизајниран за 95 октани, тогаш со 98 октани не се добива ништо.
Порано, на пример, во стокец не беше добро да се става обичен (нискооктански) бензин пошто можеше да се сјебе на поголеми оптоварувања/вртежи. Но, повеќето модерни мотори со помош на интелигентни контроли го намалуваат ризикот од спонтано палење на горивото, така да тераат и на 95 без редукција на перформансите. Денес ваљда ферари треба да имаш па да мора 98 октани, не знам точно.