Дали е добро 85 % од младите да се запишат на факултет?

  • Креатор на темата Креатор на темата alek34
  • Време на започнување Време на започнување
Џабе ти е диплома ако не знаеш ActionScript 3.0,Flex и не знаеш да работиш со Papervision3d.
Повеќето од факултетите не вредат ни 50 дени така да ирелевантно е да правиме муабет на темава.
 
Kako i sekoe nesto taka i ova si ima i dobra i losa strana.Dobro e toa sto narodot ke bide educiran, obrazovan.Se namaluvaat trosocite na semejstvata, se zgolemuva budzetot na drzavata :icon_mrgr, no od druga strana toa sto najmnogu me zagrizuva ne e toa deka ke ima premnogu kadri pa ke nema koj da gi raboti zanaetite i rabotite plateni pomalku, tuku toa sto opaga vrednosta na fakultetite.Luge ako nekogas bilo prednost da zavrsis sredno,fakultet, sega ke se dovedeme do situacija koga fakultetot nema da vredi nisto kako obicno sredno, a za da vredis nesto ke treba da zavrsis magistratura a mozebi i doktorat.:raz:

Вистина. Како и кај повеќето решенија во оваа држава станува збор за формална, наместо суштинска промена. Тапа ни се основното и средното образование, па ајде барем нека завршат факултет. А за да има „сегрегација“ ќе завршиме поише магистри и доктори. Бог да чува!

Преведував за професори едни од Малме и Гронинген дојдени по педагошкиве факултети низ земјава на испомош. Се запознаваат едни со други, нашите со нивните... И еден по еден почнаа странциве да ме распрашуваат: „Абе не се некако многу доктори овде кај вас?!?!“ А ја им викам: „Епа, професор на факултет е, што?!“ Се скинаа од смеење! Викаат, со толку „стручен“ кадар можеме слободно да им држиме предавања по педагошките факултети во Холандија и Шведска. Се срамев малку. Јас сум професионален преведувач и имав сериозни проблеми да не ги китам речениците на нашите „доктори“ за да звучат малку попрофесорски. Тажно е.

и после некој ми вика: „Ја сакам мене да ми предава доктор на науки“
ја викам: „ја сакам да ми предава некој што го знае и умее тоа за што зборува.“

Преку к*р од форми!
 
Kako i sekoe nesto taka i ova si ima i dobra i losa strana.Dobro e toa sto narodot ke bide educiran, obrazovan.Se namaluvaat trosocite na semejstvata, se zgolemuva budzetot na drzavata :icon_mrgr, no od druga strana toa sto najmnogu me zagrizuva ne e toa deka ke ima premnogu kadri pa ke nema koj da gi raboti zanaetite i rabotite plateni pomalku, tuku toa sto opaga vrednosta na fakultetite.Luge ako nekogas bilo prednost da zavrsis sredno,fakultet, sega ke se dovedeme do situacija koga fakultetot nema da vredi nisto kako obicno sredno, a za da vredis nesto ke treba da zavrsis magistratura a mozebi i doktorat.:raz:
Секогаш ќе има некој кој ќе ги работи тие работи за тоа вопшто нема ни дискусија, а тоа дека ќе бидат помалку платени се согласувам секогаш ќе се најде некој на раб на егзистенција поради пренатрупаност во неговата фела што ќе работи за помалку од тоа што треба.
Златни приемни ама во државава ни тоа неможе да се ограничи. Имав искуство и тоа уште во средно и што ако кога пак тие што неположија во октомври ги примија.Нема закон во оваа држава нема ништо асално па камо ли образованието него го донесоа до дно.Кој ќе биде тој пописмен народ? Со што?Дипломата е тоа што го прави писмен, а врска од животот си нема?.... И за тоа има спас кој си го бива ќе си се снајде во животот на крај краева најголемото знаење се добива со работата не со факултетот барем сега. Никој нема да те држи на работа ако не те бива(се разбира во приватен сектор). Нека добиваат дипломи, нека се вработуваат партиски и на тоа некогаш ќе му дојде крај. Имам среќа што имам професија во која треба истакнување а не диплома, а несреќа што и тоа успеваат да го направат да го работи секој. Мојот предлог е барем да не се дозволува да работи секој што ќе осака туку тоа за што има диплома и образование барем сега кога секој може да дојде до тоа, А не со градежен факултет да биде новинар и тоа има кај нас:uvo:
 
Ајде те молам дај ми ги тие конкретни податоци за САД.
Во САД во првите топ 100 универзитети не знам дали има и 10 државни знам најдобро котираше Беркли на 20 и некое место и тоа пази во просек студирањето на нив чини околу 25000-30000 годишно без разлика дали е Хардвард,Јеил,Колумбија,Корнел значи цената е таа но цената на Беркли е иста околу 27-8000 освен за граѓани на Калифорнија каде е околу 8000 долари годишно и воопшто нема бесплатно образование.
Ова не значи дека владата на САД не е заинтересирана да има високообразовен кадар во САД и дека не ги рекламира државните универзитети туку највероватно не може да се снајде најдобро во тој пазар затоа и изгледа дека делуваат незаинтересирано инаку за реклами и приватните и државните се рекламираат не знам каде тоа си видела дека државните универзитети во САД не се рекламираат.

кажав ли некаде дека НЕ се рекламираат? само кажав дека владата не обраќа толку големо внимание на високото образование како нашава влада. причините за тоа се ирелевантни. односно не се, ама ако почнам да ги пишувам ќе отворам нова тотално непотребна дискусија.

иначе на универзитетот Вашингтон во Ст. Луис една година е околу 30 000 долари (само партиципацијата)+книги+трошоци за живот. на универзитетот Охајо една година е околу 19 000 долари. Принстон е околу 30 000 исто.

Абе не седат тие дома и да чекаат работа, посебно со тие факултети. Бараат, рмбаат што ќе најдат, а во меѓувреме пуштаат сивија по фирми и бркаат врски. Само, барајќи и подработувајќи разни работи имаат надеж дека кога тогаш со документот ќе си го најдат местото во општеството.
Според годините би требало тоа да го знаеш-тие се генерациите...ако живееш во Македонија.

А што би требало овој процент да смени и што мене треба истиот да ми пречи. Мене ми дала државата можност како и на другите од моја генерација, но не сите завршиле. Едно е запишани студенти, друго е завршени студенти на додипломски студии. А некој може и еу квотата и високообразовната политика на Еу да ги погледне за да види кој е трендот и кој е процентот на запишани, дипломирани во тие земји.

Не е привилегија сеуште, за среќа затоа што има револвинг кредити со 15-16% камата. Ќе се задолжиш, ќе го запишеш детето, а после што треба да не купуваш и трошиш ништо само за да вратиш камата...тоа е друга работа.

А зошто ова би било привилегија на богатите. Тие се поинтелигентни, попаметни?

Уосталом што смета ако народот е малку поописменет, поедуциран...не е наодмет.

дали јас некаде реков дека само богатите треба да се образуваат? цело време сите скокате на тоа што сум го напишала, како јас цело време да викам дека само богатите имаат памет и само они треба да одат на факултет и да добијат работни места.

во ниеден момент не реков дека ќе смета, само ако разумно се размисли, нема поента толкав процент од народот да се едуцира.

немам ама баш ништо против да се запише на факултет секој којшто сака, ама ниту се нудат добри услови за студирање, ниту има отворени работни места потоа за луѓето кои ќе ги завршат факултетите. и која е целта само да се запишат на факултет, а никогаш да не го завршат? се фативте за парите, еве, ќе студираат 2-3-5 години, ќе изгубат време, ќе изгубат пари и на крај пак ќе се вработат на работно место за кое не е потребен факултет (ако воопшто се вработат).

не ги идеализирајте работите. немаме услови за студирање, немаме услови за работа, немаме услови за високо образование на младите во толкав процент. не глумете Робин Худ, кога нема место за тоа. се фативте за тоа дека богатите ги земале местата на тие што немаат пари, се фативте за тоа дека биле скапи книгите, како тоа да е единственото нешто што ги двои идните дипломирани стручњаци од најпрекрасниот живот на земјава.

и на крај, пак ќе кажам, ако има услови и моментот кога ќе се исполнат условите за 85% од младите да може квалитетно да студираат и после да се вработат, јас сум за!
 
Родителска желба за нешто друго освен правен и економски, и љубов на адолесцентот кон струката која ја одбира (со надеж) сам. А да, и факултетот не може да го учи секој, некои луѓе се створени за фудбал, не се за математика... ама нееееееее, сите треба да пробаме на медицина.
Згрозена сум од бројката што се запишува на медицина од што ,,сонот на баба и` која има фосилна возраст, е внуката да биде докторка". Луѓето што се спортски или уметнички таленти, се свесни дека ако не забегаат надвор, овде нема да преживеат. Не се согласувам дека ако си талентиран во некоја област, не треба да учиш. Зошто? Башка спортот е толку неизвесна работа, што утре можеш да скршиш кичма и да вегетираш.
 
Згрозена сум од бројката што се запишува на медицина од што ,,сонот на баба и` која има фосилна возраст, е внуката да биде докторка". Луѓето што се спортски или уметнички таленти, се свесни дека ако не забегаат надвор, овде нема да преживеат. Не се согласувам дека ако си талентиран во некоја област, не треба да учиш. Зошто? Башка спортот е толку неизвесна работа, што утре можеш да скршиш кичма и да вегетираш.
Не се чуди тоа е од секогаш така не само од сега.Докторите секогаш правеле династии и тие што ги бива и се разбира внучињата што поим си немаат.Малку поапла е сега со тоа што ептен премина граници бројката. За уметници требаат само пари ништо друго. Треба да учиш ама неможеш да живееш од тоа и на крај ретко кој може да си го приушти ценењето на неговиот талент па вклучувајќи го и спортот.
 
За ова
дали јас некаде реков дека само богатите треба да се образуваат? цело време сите скокате на тоа што сум го напишала, како јас цело време да викам дека само богатите имаат памет и само они треба да одат на факултет и да добијат работни места.
AlternativeF најверојатно не сум те сфатил во кој контекст си го кажала.

во ниеден момент не реков дека ќе смета, само ако разумно се размисли, нема поента толкав процент од народот да се едуцира.
Во ред, но толкав процент нема да се факултетизира. Претходно спомнав дека од 250 души во прва година, 15-20 само завршивме. Тоа е помалку од 10% од запишаните. Самиот процент не е показател за бројот на дипломирани. Друго ме зуни, зошто да не се едуцира? Дали е подобро писмен или неписмен народ?

немам ама баш ништо против да се запише на факултет секој којшто сака, ама ниту се нудат добри услови за студирање, ниту има отворени работни места потоа за луѓето кои ќе ги завршат факултетите.
Условите за студирање се тие, но трбухом за крухом не се ни гледа баш каков квалитет е образованието. Секој гледа да се пробие, да добие диплома со која се надева дека ќе се запосли. Зошто инаку ЕУ би ставала квота за свите граѓани?
http://forum.kajgana.com/showpost.php?p=2764530&postcount=89
Значи во тој пост пишува дека
Бројот на студенти во еу (не гледајќи ја апсорптивната моќ на општествата) е 3.4% од вкупното население, а во Македонија е 3.06%.
Дали гледаме некоја разлика во процентот на студенти во однос на вкупниот број на население? Тука се негде.

Е сега квалитет, ова она...зошто оној што има овде факултет завршено е сега против тоа образование. Зошто воопшто студирал -ако не е во ред образовниот процес, квалитетот, процентот на студенти...

Еве DBack вели дека е преведувач, претпоставувам дека е со факултет. Зошто DBack (доколку имаш факултет) не си рекол на времето после средно -не одам на факс, ќе работам и живеам со средно?

Преведував за професори едни од Малме и Гронинген дојдени по педагошкиве факултети низ земјава на испомош. Се запознаваат едни со други, нашите со нивните... И еден по еден почнаа странциве да ме распрашуваат: „Абе не се некако многу доктори овде кај вас?!?!“ А ја им викам: „Епа, професор на факултет е, што?!“ Се скинаа од смеење! Викаат, со толку „стручен“ кадар можеме слободно да им држиме предавања по педагошките факултети во Холандија и Шведска. Се срамев малку. Јас сум професионален преведувач и имав сериозни проблеми да не ги китам речениците на нашите „доктори“ за да звучат малку попрофесорски. Тажно е.
Го споредуваме шведскиот образовен систем (кој е еден од најдобрите во светот според сите критериуми) со нашиот? Можеби ние и соседите, евентуално.
А Шведска сега гледав -имаат 1.9% студенти (не сметајќи ги шведските факултети во државата), а кај нас процентот е 3.06-3.2% (зависи според кои податоци). Но Шведска апсорбира, работна сила од надвор, а ние имаме реално 25-26% невработеност (официјално 32.7%), имаат развиено стопанство кое бара работници од сите профили и од сите степени на образование.

Башка што практичното знаење на швеѓаните во услови подруги од нивните го имаме видено -имавме доста експерти и мисии од нивните институции, така да...:toe: слабо нешто функционираа вон нивните јасли.

Кога на сето ова ќе додадеме голем број скроз неписмено население или до четврто одделение (според ифицијални пописи) доаѓаме до некоја споредба едино со ...Индија.

Да додадам извор на податоци, овие се или од ЦИА фактбук или од државниот завод за статистика.
 
Зошто DBack (доколку имаш факултет) не си рекол на времето после средно -не одам на факс, ќе работам и живеам со средно?
.
.
.

Башка што практичното знаење на швеѓаните во услови подруги од нивните го имаме видено -имавме доста експерти и мисии од нивните институции, така да...:toe: слабо нешто функционираа вон нивните јасли.

После средно (Корчагин) незнаев што да учам - у ствари несакав, па одлучив да не се запишам никаде, да се позаебавам малку, па да видам што после.
Работев во приватна фирма, предавав компјутери и преведував англиски - македонски и обратно (без факултет - без диплома - без врски)
Не издржав, пошто сите другари/ки ми се испозапишаа по факултети.
Се запишав и ја на машински. Го дрвев 4 години (работејќи за тоа време во фирма за обука и консалтинг за организациски промени - без диплома - само со покажано-научено), положив конечно математика 3-ка и ми дојде преку све и си ги земав документите, па пошто преведувањето носеше добра пара (и уште носи) сез запишав на англиски јазик и книжевност, со албански за неалбанци (под Б). Го завршив брзо, пошто више знаев точно што сакам и бев 4-5 години постар и посериозен од моите колешки.
Сега имам приватна академија за оперативен менаџмент. Високо образование. Имаме и пост-дипломски. Знам доста за високото образование и неговите чинители (услови, кадар и студенти) од проектите на кои сум работел, клиентите со кои сме соработувале и средните училишта каде презентирам и мољакам за прием.
Моето CV е малку поинакво од стандардните. Ја прво пробувам нешто, па ако ми се свиѓа и ми треба екстерна потврда за тоа- тогаш ќе тргнам по дипломата.

А за швеѓаните, мислам дека е кисел коментарот. Све што сум чул и научил од странците (особено околу високо образование) е многу здраворазумско и едноставно. Само треба да има желба за правење нешто добро и спремност за малку жртвување - не многу. Ама сујета је овде велика! Многу сме фраери ние тука во високото за да засукаме ракави. Она „слабо нешто функционираа вон нивните јасли“ е затоа што за да смениш нешто треба да тргнеш од себе, а нашиве сите сакаат прво све друго да сменат за да им паше по нивно - да не мора никој да се менува кај себе.
 
А за швеѓаните, мислам дека е кисел коментарот. Све што сум чул и научил од странците (особено околу високо образование) е многу здраворазумско и едноставно. Само треба да има желба за правење нешто добро и спремност за малку жртвување - не многу. Ама сујета је овде велика! Многу сме фраери ние тука во високото за да засукаме ракави. Она „слабо нешто функционираа вон нивните јасли“ е затоа што за да смениш нешто треба да тргнеш од себе, а нашиве сите сакаат прво све друго да сменат за да им паше по нивно - да не мора никој да се менува кај себе.
Некаде 10 години се бафтаме со нив, дали послаби кадри пуштаат во вакви земји, не знам. Само (еднаш спомнав) се фалат во сивијата дека се експерти за е-маил и слични будалаштини. Сакаат одгоре да не гледаат -експертски, но ...сепак им ги видовме можностите. Големи теоретичари, за теорија која не функционира во пракса -до некаде, после... за разлика од холандезите кои далеку подобро се снајдоа во нашите води.

Не е кисел, реален е. Прашај некого дали од СИДА проектот е задоволен, дали некој од тие подпроекти завршил успешно или повеќето од тоа беше... Истите искуства (доколку сметаш дека како македонци сме суетни или слично) ги имаат и србите, хрватите, босанците...секаде каде СИДА (шведска агенција) влегла и прави проекти.
Пред 15-тина години сакавме да соработуваме со португалците, италијанците и слични на нив. Не ни беше дозволено, од кои причини не знам.
Но мислам дека темата не е за шведците, за нив има многу што да се каже на балканов не настапија баш ...соодветно. Барем во струката за која доаѓаа кај нас/мене, за земјоделието, податоците, анализите...без разлика на нивото на образовниот систем, ваучерите и слично. Тоа ми е налик на принц кога ќе се симне од коњ во село во блато, не знае да си исчисти кондурите. А обратно, селанецот може многу лесно да се качи на коњот од принцот...секогаш споредувам со некои вакви...ствари :)

После средно (Корчагин) незнаев што да учам - у ствари несакав, па одлучив да не се запишам никаде, да се позаебавам малку, па да видам што после.
Работев во приватна фирма, предавав компјутери и преведував англиски - македонски и обратно (без факултет - без диплома - без врски)
За ова, мислам дека секој во државава има право да проба. Дали прво ќе брка работа, бизнис па после диплома или обратно...патот е поинаков, но целта е иста :smir:
 
кажав ли некаде дека НЕ се рекламираат? само кажав дека владата не обраќа толку големо внимание на високото образование како нашава влада. причините за тоа се ирелевантни. односно не се, ама ако почнам да ги пишувам ќе отворам нова тотално непотребна дискусија.
!

Амалска работа ми е да одам и да прекопувам по темава наназад и да вадам постови зошто ние и воопшто дискутираме.

Ако некој се рекламира значи ТРОШИ ПАРИ за тоа и ИМА ПРИЧИНА која е очигледна не знам зошто некој би трошел пари залудно ако намерата не му е да се продаде, ама како и што кажа воопшто не релевантно ова во дискисијата само сакам да бидеме начисто кога станува збор за односот на владите на современите земји кон високото образование, барем на секој еден претседател во агендата му е осовременување и мотивација на младита да се образуваат.


Интересна ми е аналогијава на Дибек:wink:значи прво треба да пробаме ако не бидува за кардиохирург па потоа да се запишеме на факс или не дај боже за гинеколог, електо-инжинер итн итн:smir:
 
Интересна ми е аналогијава на Дибек:wink:значи прво треба да пробаме ако не бидува за кардиохирург па потоа да се запишеме на факс или не дај боже за гинеколог, електо-инжинер итн итн:smir:

Секоја чест на оние кои навистина точно знаат што сакаат во животот. Јас не сум еден од нив. Јас побрзо се палам, ама и полесно се оладувам. Затоа и имам прилики да пробам да работам различни нешта. Оние кои ми се допаѓаат - ги доусовршувам.

Можеби, околу одлуката за кардиохирург, мене би ми помогнало да погледнам неколку операции на отворено срце (не неопходно физички во операциона сала - снимка е ОК), да поразговарам со 2-3 хирурзи за тоа што им е ОК, а што тапа во работата, да прашам пар сопрузи/сопруги на хирурзите како се снаоѓаат со докторот дома, и најважно од се (за мене) каков е односот вложување/исплатливост. Ако се во игра 10-15 години 'рмбачење, гзолижење и крвопљукање за да дојдам до занаетот - најверојатно не би го одбрал факултетот. Се плашам дека муката ќе ме промени повеќе отколку што би сакал.

За електроинженер... баш ме интересиракоја е таа професија?!?! Претпоставувам дека со тоа мислиш факултет, пошто професија електроинженер тешко да постои.

Тоа ми е мене муабетот низ целиов под-форум Образование и Наука:
За да запишеш факултет (или стручна школа) треба прво да знаеш која професија ја спремаш - за да можеш да избереш вистински факс.

Кај нас е извртено! Прво ќе одбереш факултет
(пр. ЕТФ) и после ко ќе го завршиш мислиш дека по професија си електроинженер!

НЕ СИ! ПО ЗВАЊЕ СИ ЕЛЕТРОИНЖЕНЕР!
По професија си НИШТО! Најверојатно, прво ќе бидеш продавач у фирма за компјутери. После ќе видиш кај ќе те однесе работата - не дипломата.

Затоа, јас советувам: Пробај, прашај, истражи, преиспитај се што сакаш да РАБОТИШ, а не што сакаш да завршиш! Откако ќе дознаеш што точно сакаш да работиш - студирањето е песна! Лесна песна со насмевка!

...а за гинеколог... незнам... чудни мотиви се тоа :)
 
Факултетот е скапа инвестиција не мислам на пари мислам на време ќе лупнеш 4-5 години и ќе сватиш дека си го изгубил времето на работи што се тотално неприменливи за тоа време си можел да станеш лимар,водовоџија,молер да отидеш да поработиш на брод,чешка,словенија да научиш странски јазик да го прошириш кругот на познанства...
Премногу и се дава на важност на дипломата голем број на млади луѓе одат на факултет поради неа за општествениот статус која им го дава истата.
 
Се е тоа во ред...за извесен процент од средношколците и невработените. Но темата мислам дека се однесува на целата популација. Каде би се нашле оние кои не можат да планираат ништо во животот оти немаат врски за работа, а немаат ни врски за упис. Во старт би требало да планираат афинитет, желба и врските кои би ги нашле за работа после 3-4-5 години школување.
А ова погоре важи можеби за еден мал дел од децата овде кои имаат навистина "грб" или средства за вакво усмерување низ животот и за некои други (поразвиени во секој смисол) општества...-за нас повеќето обични граѓани фантазија, за жал.
за општествениот статус која им го дава истата.
Да и ова е дел од амбициите, размислувањата... на некои млади.
Но кој би се претставил дека копа малтер, дека штемува ѕидови, дека ... дури и на форумов ретко да се најде некој кој не е бизнисмен, економист...се такво нешто. А во реално друштво?
Ја лично од тоа не патам, ама има луѓе кои не те есапат ако си водоводџија или лимар, а камоли да те дружат. Освен кога треба беспари нешто да се поправи.
 
Дибек ти се фати за терминологијата непотребно не ми беше тоа намерата во риплејот воопшто уште помалку личните мотиви од каде знаеш можеби за некого е сатисфакција и само едно благодарам и од алтруистички побуди и желба станал кардио-хирург и не бара некаков аутпут за неговите вложувања барем не материјален.

Се согласувам дека е кај нас така но меѓутоа со 18 години запишуваш факс. и каков таков полнолетен општеството и родителите очекуваат од тебе да имаш некаква одговорност и рационално размислување за да си одбереш плочки за патот.
Дали јас ќе знам да ги наредам плочките или ќе ме фати мрза па само ќе фрлам бело камче на кое ќе се боцкам понекогаш по патот е чисто индивидуално.

Се согласувам дека кај нас е малку извртено зошто по некаков редослед би требало со дипломата да ти се валоризираат способностите , со платата целокупниот ангажман само за жал кај нас критериумите се различни и често непродуктивни па се случува тоа што се случува.

Ти како човек директно инволвиран во образованието како би го решил овој проблем?

Препорака - ме потсети конверзацијава на едно интервју со Ричард Фајнман како се воспитуваат деца кое г гледав од поодамна за жал сум хендикипиран со јутјуб па не можам да оставам линкови. маст сее
Еве како е на латиница Richard Feynman
Јас мислам дека тука лежи проблемот
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom