10 совети за подолг животен век на автомобилите

Член од
24 јуни 2012
Мислења
25
Поени од реакции
9
Просечната старост на автомобилите кои се возат во Македонија е од 15 до 20 години. Сепак, колку долго ке го возите вашиот автомобил зависи и многу од вашата спремност за да се погрижите окулу него.




1.Менувајте уље
Моторното уље апросбира влага и многу нечистотии од остатокот на согорувањето, како и метални опилици. Затоа со промена на ова моторно уље мора да се изврши во период кои го пропишал самиот производител и тоа мора да се почитува. Исто така, освен оваа замена, точно е прописано и кое моторно уље (која вискозт) треба да ја ставите во својот мотор. Во спротивност, ризикувате да направите озбилни оштетувања на вашиот мотор.
2.Редовен Сервис
Доколку прескокнува или премногу го одложувате посетувањето на сервис, ризикувате да не примате некој делумни оштетување на време. Во сервисот освен стандарните замени на течности и каиши, кој се од круцијални важности, се проверува и општ се санира состојбата на автомобилите па на време можат да се соочат оштетувањата чија поправка во раните фази не може да биде скапа или задолжителна.
3.Возење со ладен мотор
Било да е во зима или лето, знајте дека компонентата на моторот и менувачот на еднаква брзина достигнуваат работна температура. Исто така, уљето треба некое време да тргне потполно да ги подмачка компонентите клипот и цилиндарот. Затоа препорачува да првите 10 километра возење да не ги претерувате со брзини од над 2.500 обртаи во минута. После тоа моторот постигнува работна температура, а уљето е подеднакво подмачкано на сите делови од моторите.
4.Оладете ја турбината
Ако вашиот мотор има турбина, посебно внимание треба да обрнете на нејзиниото ладење. Имено, ако сте во возење и сте го форсирале моторот и сте возеле со високи бројки на обртаи, при гасењето пуштете го моторот уште една-две минути во празен од.
5.Избегнете ладен старт
Поголемиот број од моторите се прилично исцрпени после неколкуте први километри после самото стартување на моторот. Тресењето и високите температури си го прават своето па моторот е под таканаречен стрес. За тоа, доколку сте во можност, избегнувајте кратки релации и возење на моторот после стартувањето на ладен мотор.
6.Избегнувајте пребрзо возење
Возачите кои преминуваат големи километражи знаат колку брзо возење му одговара на моторот, односно на целосната механика на автомобилот. Без обѕир на тоа што водите сметки и постепени постигнувате одредена брзина, знајте дека доколку редовно возите брзо, интервал на замената на уље треба да биде пократка.
7.Правилна вентилација
Често меѓу возачите може да се луе правилото дека за гаражиран автомобил е подобар од оној кои стои надвор. Меѓутоа, треба да се знае дека гаражата треба да биде добро проветрувано за да автомобилот побрзо се исуши од дожд или снег. На тој начин се спречува појавата или ширењето на омразената корозија.
8.Редовно чистење
Овде не мислиме само на повременото минување низ авто-перална. Детално чистење подразбира перење на вратите, хаубата, места на спојување како и нивните жлебови, како и местото под автомобилот. Овие се правите места на кои се крие нечистотијата и рѓата, а не на коровот, прозорците и останатите рамни површини на возилата кои се најчесто чисти.
9.Заштита од рѓа/корозија
Во врска со озбилната заштита од корозија не треба да мислиме на сопствениците на старите автомобили или олдтајмери. Напротив, оваа незгодна појава треба да се предупреди. Тоа ке го постигнете едино доколку редовно го перете вашиот автомобил со возок, а на повожјето нанесувате специјални хемиски хемикалии за заштита, посебно после зимските месеци кога на улиците има снег и индустриска сол
10.Чувајте ги амортизерите и пневматиците
Кои најчесто “прелетува” преку дупки, извици и лежечки полицајци за брзо време може да добие озбилни оштетувања не само на амортизерите туку и на пневматиците. Ова може да биде опасно доколку се оштети внатрешната гума, а таквото оштетување не се гледа во вообичаениот преглед на сервис на прегледот на пневматиците.
Извор:Занимливости.ком
 

Xibalba

Corona Australis
Член од
24 јануари 2012
Мислења
6.093
Поени од реакции
11.498
5.Избегнете ладен старт
Поголемиот број од моторите се прилично исцрпени после неколкуте први километри после самото стартување на моторот. Тресењето и високите температури си го прават своето па моторот е под таканаречен стрес. За тоа, доколку сте во можност, избегнувајте кратки релации и возење на моторот после стартувањето на ладен мотор.
Не знам од каде е преведено, ама од овој дел ништо не разбрав, особено делот „возење на моторот после стартувањето на ладен мотор“.
 

Рудници и

ООЗТ Рудници и железарница - Скопје
Член од
9 декември 2009
Мислења
12.181
Поени од реакции
18.257
Со ваква состојба на патишта тешко дека ќе ги пазиме амортизерите и пневматиците како нормално би требало, особено овие првиве.
Прашање : WTF is УЉЕ? :mad:
 

Alekr

Kajgana's Heroj Ulice
Член од
28 ноември 2010
Мислења
2.728
Поени од реакции
1.913
Некои се скроз несфатливи и стари, возење со ладен мотор, мислам мојата кола да достигне работна температура (90c) треба да ја запалам и во место да работи едно 4 сати па да ја крени температурата и да ја возам? ова може да важи за некои си ептен стари возила, на нови мислам нема врска дали ладна или не ја возиш освен секако е златно правило за сите и нови и стари со ладен мотор не треба да ја форсираш, а да ја возиш домакински нема врска нити некоја штета.
 

B_O_K_I

RACING maniac
Член од
30 април 2008
Мислења
1.931
Поени од реакции
725
А моментот уљето прима влага :facepalm:
 
Член од
8 март 2012
Мислења
3.058
Поени од реакции
1.250
Не знам од каде е преведено, ама од овој дел ништо не разбрав, особено делот „возење на моторот после стартувањето на ладен мотор“.
Возење на автомобиот после стартувањето на ладен мотор (мотор кои не е стартуван подолго време)
Се прават грешки..
А моментот уљето прима влага :facepalm:
Брат сеа читав на еден авто форум во србија истотот воа го пишува и точно е..о.О
Да не станува зборови за некои синтетички кои се користат во поновите камјони возила или..?
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.689
Кратко и јасно: Глупости!
1.Менувајте уље
Исто така, освен оваа замена, точно е прописано и кое моторно уље (која вискозт) треба да ја ставите во својот мотор. Во спротивност, ризикувате да направите озбилни оштетувања на вашиот мотор.
Прво, Уље, во Србија. Во Македонија се вика МАСЛО. МАСЛО. Денес на секој селанец му дадоја да води сајт, па незнај да го користи македонскиот јазик во правилна форма.

Второ, нити еден мотор нема да се оштети ако му туриш било какво масло и ако го менуваш според пропишаната километража на менување од произведувачот.

2.Редовен Сервис
Доколку прескокнува или премногу го одложувате посетувањето на сервис, ризикувате да не примате некој делумни оштетување на време. Во сервисот освен стандарните замени на течности и каиши, кој се од круцијални важности, се проверува и општ се санира состојбата на автомобилите па на време можат да се соочат оштетувањата чија поправка во раните фази не може да биде скапа или задолжителна.
Во кој свет? Во западниот? Кај нас колата се носи во сервис кога ќе откажи нешто.

3.Возење со ладен мотор
Било да е во зима или лето, знајте дека компонентата на моторот и менувачот на еднаква брзина достигнуваат работна температура. Исто така, уљето треба некое време да тргне потполно да ги подмачка компонентите клипот и цилиндарот. Затоа препорачува да првите 10 километра возење да не ги претерувате со брзини од над 2.500 обртаи во минута. После тоа моторот постигнува работна температура, а уљето е подеднакво подмачкано на сите делови од моторите.
Врвот на глупоста. Маслото ги подмачкува СИТЕ, апсолутно СИТЕ делови на моторот кога сијаличката ќе угасни.
А првите 10 километри, најчесто во Македонијава се и крајни (чунки толкави ни се речациите), така да испаѓа дека не треба да возиме 10 километри?

4.Оладете ја турбината
Ако вашиот мотор има турбина, посебно внимание треба да обрнете на нејзиниото ладење. Имено, ако сте во возење и сте го форсирале моторот и сте возеле со високи бројки на обртаи, при гасењето пуштете го моторот уште една-две минути во празен од.
5.Избегнете ладен старт
Поголемиот број од моторите се прилично исцрпени после неколкуте први километри после самото стартување на моторот. Тресењето и високите температури си го прават своето па моторот е под таканаречен стрес. За тоа, доколку сте во можност, избегнувајте кратки релации и возење на моторот после стартувањето на ладен мотор.
Да ја возам колата само на релација Скопје-Битола? Или да ја остам цела ноќ да работи за да не возам сабајле со ладен мотор?

6.Избегнувајте пребрзо возење
Возачите кои преминуваат големи километражи знаат колку брзо возење му одговара на моторот, односно на целосната механика на автомобилот. Без обѕир на тоа што водите сметки и постепени постигнувате одредена брзина, знајте дека доколку редовно возите брзо, интервал на замената на уље треба да биде пократка.
Благе везе нема ова со реалноста.

7.Правилна вентилација
Често меѓу возачите може да се луе правилото дека за гаражиран автомобил е подобар од оној кои стои надвор. Меѓутоа, треба да се знае дека гаражата треба да биде добро проветрувано за да автомобилот побрзо се исуши од дожд или снег. На тој начин се спречува појавата или ширењето на омразената корозија.
90% од луѓето во Македонија немаат гаражи, и колите седат надвор.

8.Редовно чистење
Овде не мислиме само на повременото минување низ авто-перална. Детално чистење подразбира перење на вратите, хаубата, места на спојување како и нивните жлебови, како и местото под автомобилот. Овие се правите места на кои се крие нечистотијата и рѓата, а не на коровот, прозорците и останатите рамни површини на возилата кои се најчесто чисти.
Овде мислиме дека никогаш не сте однесле возило на авто перална. Оти ако сте однесле, и сте платиле нормална цена (200 денари) ќе ви стани јасно дека дома сами колку и да се обидувате, нема никаква теорија да го исчистите автомобилот онака како шо ќе го исчистат на перална.

9.Заштита од рѓа/корозија
Во врска со озбилната заштита од корозија не треба да мислиме на сопствениците на старите автомобили или олдтајмери. Напротив, оваа незгодна појава треба да се предупреди. Тоа ке го постигнете едино доколку редовно го перете вашиот автомобил со возок, а на повожјето нанесувате специјални хемиски хемикалии за заштита, посебно после зимските месеци кога на улиците има снег и индустриска сол
Прво, се вика восок, не воЗок, и повожјето е подвозје. Со восок се ПОЛИРА, а не се мие, се мие со шампон. Друг момент е дека ништо на планетава не е вечно, и дека зависно од моделот/марката на возилото кога тогаш... ќе се појават рѓите, особено ако се вози во зима.

10.Чувајте ги амортизерите и пневматиците
Кои најчесто “прелетува” преку дупки, извици и лежечки полицајци за брзо време може да добие озбилни оштетувања не само на амортизерите туку и на пневматиците. Ова може да биде опасно доколку се оштети внатрешната гума, а таквото оштетување не се гледа во вообичаениот преглед на сервис на прегледот на пневматиците.
Непамтам кога беше некој да има внатрешна гума... уште пред едно 10 години внатрешните ги отфрлија од употреба. А чување на амортизерите во македонски услови, единствено можи да си купиш уште еден сет и да си ги чуваш во визба... или така некаде.
--- надополнето: 11 август 2012 во 21:30 ---
Брат сеа читав на еден авто форум во србија истотот воа го пишува и точно е..о.О
Да не станува зборови за некои синтетички кои се користат во поновите камјони возила или..?
Не верувај во се што ќе прочиташ.

Во маслото единствено можи влага да се нафати од кондензација топло/ладно зимно време, мада температурите што се развиваат во моторот кај шо се врти маслото се 200 степени... ако моторот е турбаш, во турбината развива 800-900 степени, така да замисли шо се дешава со таја вода шо можи да се искондензира.

А друг момент е то шо маслото со тек на време ја менува густината (од нечистотии и гасови што се раствораат во него) и хемиската формула, па губи дел од вискозноста (или можноста за подмачкување), за на крај да се напрај како вода. Мада, то така народно си го викаме, никогаш неможи да биди вода. А новите масла можат одново да се користат со рафинирање. Дури мислам дека имаше направено некое бате филтер за масло кој што е доволно ефикасен така што го чува маслото 90% чисто и нема потреба да се менува. Ама то е друга тематика, има еден куп такви изуми што не виделе бел ден поради затварање на огромни производствени фабрики не само за масло, за акумулатор, гориво, издувни гасови...
 

B_O_K_I

RACING maniac
Член од
30 април 2008
Мислења
1.931
Поени од реакции
725
Брат сеа читав на еден авто форум во србија истотот воа го пишува и точно е..о.О
Да не станува зборови за некои синтетички кои се користат во поновите камјони возила или..?
Водата кога ке дојде во допир со цилиндрите клиповите и другите компоненти се претвора во пареа и искача низ одушак нема шанса да остане. Уствари целата реченици ми е без смисла. Како тоа уљето со тоа што е течно не е влажно па моње влага да прима? Што е ова соба па ке прими влага ебате некако не ми се уклапа.
 

JeepMkd

Scratch model builder
Член од
25 јуни 2008
Мислења
1.576
Поени од реакции
468
Едно е да пишуваш совети од искуство, друго е превод од некој странски портал.
Уште ако тој што ги напишал советите ти каже дека има 13ипол години и нема влезено во кола, се е јасно :D
 

Anco

За солун ДА, ЗА срем НЕ
Член од
1 ноември 2011
Мислења
8.603
Поени од реакции
15.409
дај нешто кажи за(јас помислив и за тоа ќе бидат советите)
10 СОВЕТИ за подолг животен век на ПЕНЗИОНЕРИТЕ
во овие денешни услови, а исто така и за:
(невработените и оние со примања од 120 Е)
 
Член од
20 мај 2008
Мислења
1.099
Поени од реакции
1.079
Прво правило за да те тера колата подолго е ич да не и се секираш.Како и да е,сите мотори се конструирани да извозат барем 500 000 Км без проблем,така да битно е само да се менува масло на 10000 Км во мотор и 20-30000 илјади во менувач.
Натаму само стискај гас.
 

deXterche

тадаммм
Член од
12 февруари 2006
Мислења
4.920
Поени од реакции
942
Едно правило што никој не го спомна е да се ИЗДУВА колата, а тоа значи ако си ја возел 90% во градски услови, еднаш на 5-6000км извадија на автопат и стегнија до крај. Одма ќе се осети подобро работа на моторот.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom