K
Kitsune
Гостин
Слободната воља и религиите се две планети разлика
Се сведуе на татко ти што ти забрануе да јадеш од тортата, ама знае дека ќе посегнеш кога нема да гледа и ќе јадеш шамар.Не беше излагање, прашање беше. Ме интересира како еден верник гледа и наоѓа смисла во поставеноста на начинот со кој треба да се спаси.
Од кого ќе се спаси? Нели неговиот создател е сезнаен? Нели се е според неговата промисла? Во паганизмот на пример имаш повеќе богови, па еден може да ти биде спасител од некој друг бог или богови, но овде се доаѓа од еден бог.
Све е според Неговата промисла,меѓутоа луѓето што веруваат во судбина според мене раскажуваат некои „Мики Маус" прикаски.Нели се е според неговата промисла?
За да имаш слободна волја треба да си надвор од оваа просторно временска конструкција. А тоа би значело дека си вечен, односно несоздаден.Све е според Неговата промисла,меѓутоа луѓето што веруваат во судбина според мене раскажуваат некои „Мики Маус" прикаски.
Бог ја дава „слободната волја",на секој поединец,негово право е како ќе ја искористи,дали во морални цели или неморални цели.
Во право си и дека е сезнаен,но тоа не ти ја поништува слободната волја.
Не се согласувам со политеистичкиот концепт кој го спомна,заради тоа што постои само Еден Бог,
тие што ти ги викаш „богови",во суштина се демони,само што „античките цивилизации" воделе многу неморален живот во секој аспект,па затоа биле демонизирани и ги насликале тие свои претстави.
Секако дека Бог прво се јавува кај својот,тогашен избран народ-Евреите.
Да. Но, во рамки на инкарнацијата имаш слободна воља. Во рамки на својата инкарнатска перспектива.За да имаш слободна волја треба да си надвор од оваа просторно временска конструкција. А тоа би значело дека си вечен, односно несоздаден.
Сите паѓаат на замкава која е парадокс. Не може Бог да знае сѐ, а јас да имам слободна волја. Ако Бог знае што ќе направам за пет минути (бидејќи знае сѐ), јас немам слободна волја да го сменам тоа. Ако можам да направам што сакам со слободна волја, Бог не може да знае што ќе направам за пет минути. Ако Јуда имал словодна волја, Исус немало да знае дали тој ќе го предаде (или некој воопшто ќе го предаде). Или Бог не знае сѐ или јас немам слободна волја.Бог ја дава „слободната волја",на секој поединец,негово право е како ќе ја искористи,дали во морални цели или неморални цели.
Во право си и дека е сезнаен,но тоа не ти ја поништува слободната волја.
Ем знае сѐ,ем имаш слободна волја.Сите паѓаат на замкава која е парадокс. Не може Бог да знае сѐ, а јас да имам слободна волја. Ако Бог знае што ќе направам за пет минути (бидејќи знае сѐ), јас немам слободна волја да го сменам тоа. Ако можам да направам што сакам со слободна волја, Бог не може да знае што ќе направам за пет минути. Ако Јуда имал словодна волја, Исус немало да знае дали тој ќе го предаде (или некој воопшто ќе го предаде). Или Бог не знае сѐ или јас немам слободна волја.
Тешко дека ќе го решат, не се решава така лесно.Ем знае сѐ,ем имаш слободна волја.
(Тука е парадоксот).
Ама еве претпоставувам дека на форумов има и други сериозни христијански теолози,па би сакал да чујам и некое нивно мислење.
Слободната волја не е аргумент, бидејќи таа е можност - слобода да бираш од опциите што ти се на располагање а не и причина за изборот. Што ќе одбереме зависи од нашите особини, карактеристики, не од тоа што имаме слободна волја. Друг апсурд во врска со овој ,,аргумент" е неспоивоста помеѓу тезата дека се е според божјата промисла од една страна и тврдењето дека имаме слободна волја. Или имаш слободна волја, или се е според некоја божја промисла.Све е според Неговата промисла,меѓутоа луѓето што веруваат во судбина според мене раскажуваат некои „Мики Маус" прикаски.
Бог ја дава „слободната волја",на секој поединец,негово право е како ќе ја искористи,дали во морални цели или неморални цели.
Во право си и дека е сезнаен,но тоа не ти ја поништува слободната волја.
Не се согласувам со политеистичкиот концепт кој го спомна,заради тоа што постои само Еден Бог,
тие што ти ги викаш „богови",во суштина се демони,само што „античките цивилизации" воделе многу неморален живот во секој аспект,па затоа биле демонизирани и ги насликале тие свои претстави.
Секако дека Бог прво се јавува кај својот,тогашен избран народ-Евреите.
Татко ми не е семоќен ниту сезнаен. Не може да ме создаде според своја промисла.Се сведуе на татко ти што ти забрануе да јадеш од тортата, ама знае дека ќе посегнеш кога нема да гледа и ќе јадеш шамар.
Оваа аналогија (повише шега) се однесува на делот каде татко ти знае дека нема да го послушаш, а сепак те казнуе и те остава да мислиш дека имаш слободна волја, наместо да те спречи.Слободната волја не е аргумент, бидејќи таа е можност - слобода да бираш од опциите што ти се на располагање а не и причина за изборот. Што ќе одбереме зависи од нашите особини, карактеристики, не од тоа што имаме слободна волја. Друг апсурд во врска со овој ,,аргумент" е неспоивоста помеѓу тезата дека се е според божјата промисла од една страна и тврдењето дека имаме слободна волја. Или имаш слободна волја, или се е според некоја божја промисла.
Автоматски споено мислење:
Татко ми не е семоќен ниту сезнаен. Не може да ме создаде според своја промисла.
Кога се прави споредба, обично тоа е за да се потенцира поврзаноста, сличноста. Колку поголема сличност, толку поуспешна споредба, колку повеќе ,,дупки" во сличноста, толку понеуспешна е истата.Оваа аналогија (повише шега) се однесува на делот каде татко ти знае дека нема да го послушаш, а сепак те казнуе и те остава да мислиш дека имаш слободна волја, наместо да те спречи.
Не дека татковците ги имаат сите атрибути на Бог. Замисли сите татковци да ги имаат особините на Бог, тогаш ќе се дешаваат милион контрадикторности. Еден ќе сака да ги земе сите пари на светот (пошто се со човечки особини, но како ако се како Бог?), а и друг - па не може да бидат омнипотентни. А како татко ти е семоќен и сезнаен, но лимитиран у човечко тело од законите на физиката, а? Зошто мислам дека татко ти е омнипотентен?
*и сите други прашања кога човек интерпретира фигуративен говор буквално.
А "страв од бога" е всушност прифаќање дека хокма.. мудрост постои како аспект на "бог" и доколку си во синк со хокма всушност си во флоу со животот, начинот... таоизам. Одлуките акциите реакциите... и неакциите би биле интуитивно "исправни" во причинско последичниот однос на нештата... како некој лавиринт во кој без мислење туку интуитивно бираш кај да скршнеш и секогаш изборот е точен, води кон нешто подобро.Мудрост е Хокма,
Не е така у логика, вака функционираат аналогии.Кога се прави споредба, обично тоа е за да се потенцира поврзаноста, сличноста. Колку поголема сличност, толку поуспешна споредба, колку повеќе ,,дупки" во сличноста, толку понеуспешна е истата.
Имав еден период еднаш од еден месец негде, некако ми беше пусто....необјасниво бледо, без апсолутно никаква причина. И едни витамини не ми стигнаа тој период, уствари не, требаше да се плати многу ДДВ и царина, таа на царина си рачунала како и прднало на памет. Ме оживеа таа нервоза...после возам накај дома, се пцујам со луѓе на раскрсници и се смејам како нездрав.....убаво ми дојде. Се потсетив зошто е се така како што еА "страв од бога" е всушност прифаќање дека хокма.. мудрост постои како аспект на "бог" и доколку си во синк со хокма всушност си во флоу со животот, начинот... таоизам. Одлуките акциите реакциите... и неакциите би биле интуитивно "исправни" во причинско последичниот однос на нештата... како некој лавиринт во кој без мислење туку интуитивно бираш кај да скршнеш и секогаш изборот е точен, води кон нешто подобро.
Доколку си со "смртните гревови" не можеш да си во синк со хокма па викаме Исус е спасителот, односно пример за чист човек, без гревови а кога нема грев постои само Љубов....
Практично... мислам дека @Bodhidharma живее најчесто во тој синк, не се замара многу односно го има во пракса она на Алан Вотс - Лет Гоу.... Не е во синк кога се замара со политика.
Љ.
Се поставува прашање на кој начин одлучуваш кога ти си "само" набљудувачот. Телото и умот ти се играчката во која си инкарнирал(евентуално реинкарнирал).Да. Но, во рамки на инкарнацијата имаш слободна воља. Во рамки на својата инкарнатска перспектива.