Ама што е битно ова сега? Зборуваме за тој мал процент кој и покрај фактот што постои, некои овде одбиваат да имаат нешто со него поради некаков стереотип. Тој е муабетов за темава. Погоре гледам
@MAJA 345 пишала дека некој тера некого да прифати нешто. Тука дискутираме и разменуваме ставови, никој не ве тера да прифатите било што, особено не некој закоравен религиозен фанатик.
Ќе ти објаснам зошто е битно.
TL: DR = Малиот процент или се преправа, или е присилен во дадени ситуации да биде подеднакво агресивен и насилен, како и мнозинскиот. Да си била изложена, веројатно немаше да ги судиш луѓето кои биле на тоа изложени. Втора поента - исламот не е религија на мир, и како таков нити има смисла во западно капиталистичко општество, нити ќе има во анархистичко. Браниш нешто небранливо. Другиве што ги караш веќе свртеле лист, што е и паметно. Наместо другиот образ. Чекаме кога ќе ни се придружиш и ти во клубот на освестени.
Долга верзија:
Не знам дали Маја и останатите од исти причини не сакаат муслимани/албанци ни за пријатели, не па за друго, ама можно е дека се должи на фактот дека кога се работи за "нивните", знаат да помогнат и да оправдаат и кога нешто не е за помагање нити за оправдување. Ретко кој и од тие натурализираните напредни Албанци ќе се дрзне да каже нешто што дополнително ќе му го отежни статусот меѓу неговата заедница ако веќе не е доволно отежнат со тоа што се до одреден степен се разликува во однесувањето, погледите и третманот на македонското население од останатите. Особено ако се смета "контра" во духовна, национална или интелектуална смисла (кај муслиманите овие три работи се едно исто, што го прави ова дополнително тешко). Со оглед на тоа како за се имаат оправдување и надворешен виновник, можеш да видиш како такви "контра" ставови се штетни за пошироката заедница. Овде говорам за аргументот кај другиве против стриктно албанци, не муслимани или христијани албанци (иако кај нас првите доминираат скоро во абсолут).
Сега за муслиманите. Скепсата може да извира поради нешто наречено taqiya, што во суштина е зелено светло за лаги, измами, и глумење. Може да се употреби против било кого, без рамки на времетраење, во било кое време, доколку употребувачот се смета "загрозен" или во некаква "опасност". Ова е алатката што доста екстремисти ја користат, каде ве викаат на баклава, идат на гости кај вас, се знаете со децении, и после гледаш на вести дека главата на куќата бил во Сирија и разнесол 500 души сосе себе. Нема гнев што оставил жена и 5 деца позади него. Напротив, после жената кука и плаче на Ал Џезаира како мажот и бил турнат во такви води, затоа што земјата во која не е ни роден (Сирија), била под "Западна Окупација/Закана" и неговите браќа по вера биле загрозени и он морал да се активира. Тоа е нивниот начин на активизам и праќање пораки. Гринпис се качуваат на нафтени рафти со круна од цвеќиња зелен транспарент "Leave Mom Nature Alone!", а другиве разнесуваат луѓе и деца. Концептот го оправдуваат затоа што секогаш се ставаат (и се ставани од други, немуслимани) како најзагрозеното суштество на свет (иако се бројат во една милијарда) и капитализираат на таа карта, и финансиски, и идеолошки, затоа што како вечити жртви сите симпo-емпатички настроени немуслимани од грижа на совест бараат мислење и просветление за исламот, да ја дознаат убавината на истиот, и да станат бесплатна PR алатка за нив кога зборат со други каури и долници, и на тој начин да можат фино да ве обработат во нивното четиво, кое за жал, денес е пишувано толку од немуслиманска, левичарска и либерална рака, колку што е од муслиманска.
Тоа што упорно ги караш луѓево за своите погледи и импресии во врска со албанците/муслиманите во Македонија (а и пошироко), е малце навредливо, прво, затоа што тие живеат тука со тоа население, и од таму граделе впечатоци, некои повеќе од другите, ако живеат во Гостивар и Тетово. Не сме во крајно Источна Македонија каде далеку помалку се шансите некој да бил изложен да има интеракција со албанец/муслиман. Го минираш нивното лично искуство во замена за твоето во "либерална" Шведска. Тоа е уште еден проблем всушност. Збориш за мулти-култи хепи фемили а Шведска се распаѓа од внатре по ова прашање. Кога некој сега ќе рече Швиденстан, не е веќе во шега, него во конотација "Shame. You had a good run Sweden, now R.I.P." Или свесно го прикриваш ова од дебати и дискусии каде се збори за муслиманите, или несвесно (каде да речеме не си била изложена за ова па игноранцијата е прифатлива). Со оглед на тоа дека си високо интелигентна особа која чита и истражува, не живее во стаклено ѕвоно, барем до толку се знаеме, би рекол дека ова е случај со првата ситуација. Е сега зошто свесно би го избегнувала тој факт за Шведска од вакви разговори, најлогичната причина би била затоа што си особа која е либерална, и која како анархист одамна адвоцира за унификација на човечката раса вон сите религиозни, националистички, расни и сексуални разлики/поделби, и ако почнеш да пееш друга песна ќе му дојде како да им се покакаш на сите тие идеали кои си ги одржувала толку долго време.
Ради ова луѓево ме пцуеле и вреѓале, со реторики и како тоа уопште смеам како хомосексуалец вакви ставови да појавам, не па да ги одржувам, и дека не заслужувам лични карактерни дефиниции како либерал или анархист, ако ставовите ми се тие. Па да им олеснам, се дистанцирав од истите. И за мое добро секако. Не би сакал да сум дел од група која оправдува нешто по секоја цена. А тоа е crux of the matter во ситуацијава. Упорно се оправдуваат работи кои не се оправдливи. For the sake of соживот. Интересно како ова за национализмот не го диригираш и кон албанците. Оние кои се интелектуалци и работеле на соживотон, и зборат за интеграција и осеќање на земјава како своја, ене ги, по емисии додека ги интервјуираат у позадна им стојат знаменца од Албанија, Европска Унија, Америка и понекогаш и Косово. Обично првите три се најчест состав. Интересно борциве за соживот и претопување на албанската маса во натурализирано население кое ќе ја осеќа државава ко своја меѓу другите немаат и знаменце у канцеларија од Македонија. Така се градат мостови? Може знаменцата се симбол на тие што ги хранат, па изгледа ние не ги храниме доволно па не сме присутни како симболи и раката може и да се касне every now and then. Али ај, знаменца се. За тебе ќе се симбол на национализам. Ама пак доаѓа прашањето, зошто перкањево по раце исклучиво го упатуваш кон Македонците? Си била изложена на какви мислења албанците и генерално муслиманите имаат за македонците? За пријатели човече, да не збориме мислења за потенцијални македонски партнери.
Реалноста е таа. И таа ги гради мненијата и импресиите. Ако сакаш промена, адвоцирај промена во однесување кај албанците и муслиманите. Сепак тие се малцинството и тие треба да се прилагодат на условите овде (по некое едноставно логичко правило), а не ние да се прилагодуваме кон нив, да правиме отстапки, или да им дадеме они да ги диктираат условите.
Okay, now feel free to let the racist, fascist, islamophobe rain of insults fall down like a storm of bird poo.