Вампири во Македонија?
Не ја најдов темава никаде така да решив да ја отворам, ако веќе ја има а сум ја пропуштил слободно нека се избрише.
Вака сега сум слушал "приказни" дека во Македонија и ден денес некој луѓе зборат де имало вампири де крв цицале не знам уште што....
Дали верувате во Вампири и дали сте слушнале некој случки со Вампири овде во Македонија?
Текстов го најдов и го извадив од еден друг форум пошто имам проблем со нетот и неможам да срчам по гугл.
Словенски вампири
Кај словените предзнак дека некој ке биде вампир биле- бебето да се роди со заби или со опавче или да е зачнато на посебен датум, кога некој ке починел ако над ковчегот летала птица или животно ако скокне во неговиот гроб се верувало дека починатиот ке се повампири. Како превентивна мерка се применувало бодење на трупот со колци, или полнење на сандукот со пилевина, ставање на крст во сандукот.
Романски вампири
Овие вампири се наречени Стригои.
Живите стригои се вештерки со 2 срца и две глави. Имаат способност да ги праќаат своите души во ноќта да цицаат крв со други мртви стригои, кои се оживеани трупови.
Во Романија индикациите дека ке станеш вампир биле ако си роден со вишок брадавица, ако си влакнесто бебе, ако си седмо бебе во семејството, ако си роден пред време, ако си вонбрачно дете, ако мајка ти не јадела сол додека била бремена, или ако црна мачка и го пресекла патот додека била бремена.
Повеќе за вампирите наскоро....
Грчки вампири
Во Грција верувале вака--- после три години од закопот се откопувало телото и ако телото било сосем распаднато се земале коските од починатиот се собирале во кутија и се полевале со вино. но ако телото не било распаднато по три години се сметало дека тоа е вампир т.е мртвиот дека е веке повампирен
Српски вампири
Во Србија се верувало дека вампирите се видливи само за брат и сестра близнаци кои се родени во сабота, и кои ги носат нивните алишта наопаку. можеле да ги видат вампирите навечер, ако вампирот бил забележан од брат и сестра близнаци морал да избега
Ритуалот пиење крв, и преку тоа одржување на младоста и добивање на бесмртност се практикувал и од Ацтеките и од Домородните Американци кои ја ги јаделе срцата пиеле крвта од срцата на заробениците за време на нините ритуални церемонии.
Дури и денес некои христијански свештеници веруваат дека виното и лебот кое го служат при причест преку магична транссубстанција се претвора во крвта и телото на Исус Христос, и јадејки и пиејки од нив му се придружуваат на Исус во вечен живот.
Романецот Влад Тепеш бил суров валдетел.
Една Неговите грозни методи за мачење биле да ги набива луѓето кои ги сметал за непријатели на колец, колецот намерно не го правел со остар врв за жртвата да не умре веднаш од шок, туку да се мачи подолго. Колецот прво бил ставан во ректумот на жртвата и бил туркан низ телото се додека не излезе од устата на жртвата. Сите жртви на Тепеш биле ставани да гнијат пред градските порти, кога војската на Мухамед Втори сакала да го освои градот Тирговист во Романија, кога го видел овој призор на илјадници трупови што скапуваат набиени на колци се вратил во Константинопол и за да не се посрамоти пред надредените измислил верзија дека Тепеш бил вампир кој пие крв ...
Уште од XIII/XIV век далеку пред да се појави прославениот Дракула во Романија, според записите и Хрониките во Македонија се спомнуваат вампири и борбата против нив.
За нив се вели дека тоа се “оние што се вратиле”, “черни воскресеници”, “бегалци од смртта” и сл. поимања. Тогашни старомакедонски поимања низ некои текстови кои се поврзуваат со зборот вампир е поимот – упир, а има дури и имиња на поединци како – Упирлиј и сл.
Еден таков запис е од 1305 год. (по старо – 6813 год.) запишана од некој Борчило Граматик говори за појави на убиства и повампирувања и одбрани на народот од овие вампири преку посебни ритуални верувања.
Овој запис е најдобро обработен кај нашиот Славко Јаневски во епохалното дело “Кукулино”, во делот насловен како “Легионите на Св. Адофонис”. Иако авторот го искористил записот за градење на понатамошни нови случувања на неговите јунаци, всушност тој е првиот кој го обработил најдобро.
Сепак времето на оваа прва појава од вампири во македонското наративно и пишано предание, треба да се поврзе и со тешкото и гладно време, време на болести и наезди на секакви глутници. По селата и домовите уште и наезди стаори разорувале се до што ќе дојделе, а спас немало. Според Хрониките мажи, жени и деца умирале до коски оглодувани од легионите на стаори