A
AnFem
Гостин
Мене ми е банална дискусијава, ама морав да реплицирам на оваКога има движење, енергија. Тогаш.
Ако за тебе е живот се’ што е во движење, тогаш ти дневно абортираш огромен број живи суштества.
Мене ми е банална дискусијава, ама морав да реплицирам на оваКога има движење, енергија. Тогаш.
Па и да е така, на тебе паѓа аргументот зошто да ја спречиш или зошто воопшто да се обидеш да ја спречиш.
окМене ми е банална дискусијава, ама морав да реплицирам на ова
Јасно.Ако за тебе е живот се’ што е во движење, тогаш ти дневно абортираш огромен број живи суштества.
Ни во еден момент.Да ги оставиме обидите за спречување и правата на жената за момент. Не дека се небитни, туку бидејќи произлегуваат од следнава суштинска дебата.
Овие прашања се легитимни во медицинските науки па ќе ти ги поставам тебе. Кога (во кој момент) фетусот ги има сите атрибути на човечка индивидуа?
Свест.Кои се тие атрибути?
Во ниеден. Сосема е извесно дека здрао новороденче од 9 месеци е без никаков проблесок на свест, а камо ли фетусот.Во кој момент ембрионалната форма на живот добива личносност (personhood)?
Свест, пак. Нараширен тест е тестот во огледало и истиот има најмал праг за позитивнаиндикација. Кај бебиња до 18 месеци е неможно да вршип никакви когнитивни или мемориски тестови. Тоа се само мали примитивни роботи со фирмвер за плачење, цицање и спиење. http://en.wikipedia.org/wiki/Mirror_testКои се научно усвоените критериуми за личносност?
Не, но сигурно почетокот на свеста е далеку од било кој стадиум на фетус, па и од стадиум на новородено бебе.[/quote]Можеш ли да посочиш општоприфатена научна дефиниција за почеток на човечки живот?
И двете, само не е човек. Но, исто почеток на нова идивидуа е и сперматогенезата, оогенезата, и чашата вода што мајката ја испила утрината која ја држи матката влажна испремна за имплантација на зиготот.Дали е зиготот нова клетка или (почеток на) нова човечка индивидуа?
Постоење на самосвесност. Луѓето кои се мозочно мртви ги исклучуваме од апарати. Мозоците на бебињата страшно наликуваат на мозок во кома кој нема никогаш да се разбуди.Кои се критериумите за делимитација на нова човечка индивидуа?
На некој начин постојат разномислија, но не постои научник кој неафектиран од религозни и/или идеолошки индоктринации ќе ти тврди дека фетусот во било кој стадиум е човек.Дали разномислијата во научното детерминирање на личносност исклучуваат и етички (вредносни) ставови и импликации? Ако не, тогаш разномислието логички следува и инсистирањето на нечија дефиниција се чини неумесно. При ова, не тврдам дека секое мислење е еднакво информирано и вредно, туку дека делимитацијата на гореневедените категории е сепак, лизгава.
Според ова што го изложи границата на „личносност“ (или есапење за човек) е бајаги над било кој стадиум на фетусот. Ако ваквата делимитација се прифати без било каква сентименталност или идеолошка позадина како што викаш, тогаш нема никаква пречка да се абортира фетус во било кој стадиум, или дури да се евтаназира новороденче пред да наврши 9 месеци. Ова следува од ставот дека свеста е конечниот критериум.Ни во еден момент.
Свест.
Во ниеден. Сосема е извесно дека здрао новороденче од 9 месеци е без никаков проблесок на свест, а камо ли фетусот.
Свест, пак. Нараширен тест е тестот во огледало и истиот има најмал праг за позитивнаиндикација. Кај бебиња до 18 месеци е неможно да вршип никакви когнитивни или мемориски тестови. Тоа се само мали примитивни роботи со фирмвер за плачење, цицање и спиење. http://en.wikipedia.org/wiki/Mirror_test
Не, но сигурно почетокот на свеста е далеку од било кој стадиум на фетус, па и од стадиум на новородено бебе.
И двете, само не е човек. Но, исто почеток на нова идивидуа е и сперматогенезата, оогенезата, и чашата вода што мајката ја испила утрината која ја држи матката влажна испремна за имплантација на зиготот.
Постоење на самосвесност. Луѓето кои се мозочно мртви ги исклучуваме од апарати. Мозоците на бебињата страшно наликуваат на мозок во кома кој нема никогаш да се разбуди.
На некој начин постојат разномислија, но не постои научник кој неафектиран од религозни и/или идеолошки индоктринации ќе ти тврди дека фетусот во било кој стадиум е човек.
поентата ми беше дека што и да има на светов, никој не е толку супериорен арбитар кој би можел да одлучи кој вреди да живее, а кој не.... особено кога се работи за друга личност.
Заклучуваш дека не постои супериорен арбитрер кој ќе одлучи кој да живее, а кој не. Односно, дека никој не би можел/требало да биде кога станува збор за туѓ живот. И бараш законот да го забрани абортусот, за да може да се усогласи со тоа дека „секој има право да живее“. Но, со самото забранување на абортусот, законот автоматски се става во супериорен арбитрер да дефинира кога започнува животот. Односно, можеби нема да даде екплицитна дефиниција за животот, но имплицитно го „озаконува“ почетокот со самото оплодување. Тука ми е маката, велиш никој не може да биде арбитрер, но законот може да биде (за одредени прашања). А законот го прават луѓето.Во случајов, овде, постои позитивна законска регулатива во кој „прозорец“ е дозволено да се изврши абортус. Но, се избегнува да се „озакони“ почетокот на животот.
Точно така, но во случајот на абортусот кои други човеци се вклучени? Има ли човек? И пак се враќаме на фамозното „кога започнува животот“, што е различно за секого. Дури и ти во еден од првите постови го дефинираше како организам/ентитет. Затоа, ќе напишам пак, секој со својот избор согласно совеста и принципите, а заедно со сите последици и одговорности што тој ги носи.Секој има право на избор и, да, дадено му е од раѓање. Понатамошното разглобување за изборите кои во наше име ги прават нашите родители (додека не' воспитуваат) додека не сме свесни за светот наоколу и како тоа влијае на понатамошното наше однесувањемислам дека ќе не' оддалечи од темата... Конечен одговор: секој има право на избор, и секој е одговорен за своите избори, постапки и одлуки пред себе, а кога тоа вклучува и други луѓе, и пред законот.
шо ќе ме прашуваш мене - оди абортирај све живо и диво,природата се изгубила од многу луѓе па стануваат ѕвер на човека........за среќа некои со време се свестуваат,некои касно па секаат - а како рекле “после еб*** нема каење“........
Joк, само сум мислела дека сум. Не е џабе, не се секирај.Си била ти во состојба да биднеш оплодена?
Ако одговорот ти е негативен, значи џабе лупаш овие неколку месеци на темава.
Agreed upon... И јас ќе се обидам да го направам истото.Малку задоцнет одговор, но сепак....
Обично не сакам да цепкам постови, бидејќи се губи контекстот, но сега ќе го направам, за да ти покажам каде ме „мачи“ твојот одговор.
Напротив. Јас не го ставив законот како супериорен арбитар, туку само укажав на тоа дека е само техничко решение и не навлегува во строги дефиниции. Како со примерот што го посочив - бебето може да нема извод од книга на родени до 7миот ден, ама тоа не значи дека не е живо; човек нема право на глас до 18 години, ама тоа не значи дека не е граѓанин... ако се вратиме наназад - плодот може не е дооформено суштество, ама не значи дека не е живо.Заклучуваш дека не постои супериорен арбитрер кој ќе одлучи кој да живее, а кој не. Односно, дека никој не би можел/требало да биде кога станува збор за туѓ живот. И бараш законот да го забрани абортусот, за да може да се усогласи со тоа дека „секој има право да живее“. Но, со самото забранување на абортусот, законот автоматски се става во супериорен арбитрер да дефинира кога започнува животот. Односно, можеби нема да даде екплицитна дефиниција за животот, но имплицитно го „озаконува“ почетокот со самото оплодување. Тука ми е маката, велиш никој не може да биде арбитрер, но законот може да биде (за одредени прашања). А законот го прават луѓето.
Да би барале технократски решенија, тогаш би било едноставно. Оние што не сакаат деца, нека не абортираат и нека им ги дадат на посвојување на оние што сакаат да имаат деца,ама не можат.И не заборавај, ако се укине абортусот и на овој начин се дефинираат работите, нема да биде овозможено ниту ИВФ, или ќе биде овозможено само со по една јајце клетка на еден обид. На тоа јас вака гледам на работите: ќе ги казниме и едните и другите. Првите дека нема да можат абортираат (а сакаат), вторите дека нема да можат да си ги зголемат шансите за бременост (а сакаат). И каде е тука праведноста, и кон едните и кон другите?
Јас веќе се изјаснив по ова прашање и мислам дека понудив соодветна поткрепа за моето мислење. Од таа премиса и си ги градам своите ставови во однос на поединечните случаи. И да, Хипократовата заклетва и „штитењето на животот од самиот негов почеток“ за мене спаѓа во ова множество.Тешко ми е да повлечам црно/бела линија кога започнува животот. За мене лично тоа е процес кој се развива. Ембрионот е life in the making, а фетусот е life as it is, или поточно, првото чукање на срцето е животен зачеток, а со завршување на органогенезата животот Е. Дури и самата природа го покажува тоа. Спонтаните абортуси се најчести во првото тримесечје, тука природата гради и ако не ја бендиса самата го брише. Но, со доаѓањето на стадиум фетус, природата на животот му дава pre-approved статус, вели супер, јас си ја завршив работата, сега само останува да му/и` расте газот.
Како што реков и погоре, не може да се скокаат скалила. А мислам дека и претходно се сложивме дека дефинирањето на почетокот на животот е главното место за аргументација „за“ или „против“.Точно така, но во случајот на абортусот кои други човеци се вклучени? Има ли човек? И пак се враќаме на фамозното „кога започнува животот“, што е различно за секого. Дури и ти во еден од првите постови го дефинираше како организам/ентитет. Затоа, ќе напишам пак, секој со својот избор согласно совеста и принципите, а заедно со сите последици и одговорности што тој ги носи.
Ете, тоа е веќе нешто околу кое може да се сложиме потполно. И да, те разбирам што мислиш околу совеста, и се сложувам.Поради тоа, јас сум комотна со она што е дефинирано во законот. Ми дозволува совеста да ми е мирна, што не значи и дека би ми била чиста, ако ме разбираш. Затоа мене повеќе ме боли главата да не се доведам во ситуација да почне да ме боли главата, чукајќи си ја од ѕид. А имам поприлично тврда глава.
Според мене - грешка е да се гледа на абортусот како индивидуална одлука.. За тоа минимум треба двајца, ако не е и целокупното опшество. Значи не е само жената да одлучи да абортира, таа прво треба да биде оплодена, па да биде под влијание и притисок на опшествено-социјалното опкружување кое НЕ знае да толерира (само најсилните ќе преживеат).ами, од кај си сигурен кое од тие едно или две ќе бидат баш тие?
пред абортус, може да се реагира на друг начин. Има шушкавци, има норлево. Веќе кога си го направил, не мораш да го убиваш на сила.
Сериозно, си видела како изгледа абортиран плод?Не можеш да убиеш нешто што не живее.
Да. За жал, многу постар од 12 недели.Сериозно, си видела како изгледа абортиран плод?
личеше на човек?Да. За жал, многу постар од 12 недели.
Најбавната и најочигледната а воедно и најидиотската поента во обид на темава од 267 страни.личеше на човек?