Ќе се полага државен испит во 2-ра и 4-та година (Студентски пленум)

  • Креатор на темата Атомската мравка
  • Време на започнување
Член од
7 октомври 2008
Мислења
6.055
Поени од реакции
6.443
Се извинувам ако е постирано интервјуто. Но со оглед дека се работи за профеор и научник од светски ранг на кој вода може да му носат скоро сите (ако не и сите) актуелни професори во државата мислам дека зборот на овој човек злато вреди и секој што има позитивна мислам и добра намера треба оваа интервју грижливо да го прочита.

Росоклија: Државен испит како привремена брана за безвредни дипломи
ИНТЕРВЈУА | 19.12.2014 11:27
Еден или три испита не можат да го решат проблемот со квалитетот на високото образование. Државниот испит го сфаќам како привремена брана пред напливот на безвредни дипломи, додека не го реорганизираме целиот образовен систем


Академик Горазд Росоклија, врвен научник во областа на истражувањето на невропатологијата и невроимунологијата, од 1998 година е професор на Mедицинскиот факултет при Универзитетот „Колумбија“ во Њујорк, САД. Професорот со светско реноме зборува за присуството на светската наука во Македонија, за предложената реформа за воведување државен испит, за причините за отпор кај студентите и кај професорите и за обврската на универзитетите да произведат кадри што ќе се натпреваруваат на глобалниот пазар на труд.



Како го оценувате степенот на научниот развој во Македонија? Создаваат ли македонските образовни институции квалитетни кадри, кои соодветствуваат на европските стандарди?
РОСОКЛИЈА:Не треба јас или ние да го оценуваме тоа затоа што постојат објективни критериуми со кои се вреднува научниот придонес на една земја во европската и светска наука. Според тие критериуми, македонскoто присуство во светската наука е скромно, речиси безначајно.

Историски, Македонија имала и има извонредни поединци во науката, но никогаш не изградила систем за создавање научен кадар, ниту, пак, општеството е воспитано да ја вреднува науката и да го вреднува интелектуалниот труд.

Кога претседателот Бил Клинтон ја посетил научната лабораторија во Лос Аламос, го кажал следново: ,,Многу е непријатно чувството кога лидерот на најмоќната нација на светот, влегувајќи меѓу вас, во оваа просторија, го намалува просечниот коефициент на интелигенција”.



Дали и на каков начин е тоа опасно не само за поединецот, туку и за македонското општество?
РОСОКЛИЈА:Ако едно општество не го стимулира стремежот кон интелектуалното и не го наградува умот, тоа општество заостанува во својот развој зад општествата што ги стимулираат и вреднуваат тие квалитети.
Македонија предвидела дека ќе има талентирани уметници и спортисти и решила таквите да ги награди со статус национален уметник или спортист. Одлично. Но Македонија не предвидела дека ќе има и паметни луѓе, поради што не постои статусот национален научник. Ако уметник добие врвно признание како ,,11 Октомври” или ,,23 Октомври” за животен придонес во уметноста, тоа му обезбедува пензија до максималниот износ на пензиите во Македонија, но не и на научникот што ја добил истата награда.

Претседателот на САД, Барак Обама, го презеде водството на нацијата во екот на финансиска криза. Тој изјави дека науката ќе ја извлече Америка од кризата и, буквално, истури пари врз нас научниците. Знаеме дека денес САД се надвор од финансиската криза, додека Европа се дави во рецесија и неефикасно се обидува да ги придушува, но не и да ги гасне пожарите во нејзините јужни територии. Цивилизираната Европа има историски однос кон умот, но бирократизираната Европа има некои други приоритети и нема пари да му дозволи на тој ум да биде креативен.



Сметате ли дека државниот испит ќе ги реши проблемите во високото образование?
РОСОКЛИЈА:Не, еден или три испита не можат да го решат проблемот со квалитетот на високото образование. Државниот испит го сфаќам како привремена брана пред напливот на безвредни дипломи, додека не го реорганизираме целиот образовен систем.







Кому повеќе му пречи проверката на знаењето – на студентите, на образовните институции и на професорите или сметате дека проблемот има политичка заднина?
РОСОКЛИЈА:Им пречи на сите. Студентите не сакаат да имаат дополнителни испити откако ја поминале голготата да ги положат учејќи го тоа што се бара од нив, но и соочувајќи се со специфичните карактери на професорите поради начинот на полагање испити со кој не е исклучена субјективноста на професорот. Професорите, тие што имаат капацитет да им дадат знаење на студентите, а до тој момент не им го пренеле, ќе треба да го направат тоа, што значи сериозен напор од нивна страна, а малкумина меѓу нас прифаќаат екстра-напор. Професорите, пак, без професорски капацитет, ќе бидат први на менталните барикади за каква било промена на системот што продуцира незнаење.

Институциите не треба само да создаваат програма, што е најлесниот дел, туку и да ја спроведат, што значи бирократите да си го нарушат сопствениот мир.

На можете да дадете интерпретација од аспект на нечиј политички интерес, но само крајно неодговорни луѓе, или идиоти, можат да го политизираат образованието.



Не се нарушува ли со државниот испит автономијата на образовната институција?
РОСОКЛИЈА:Не знам која е правната дефиниција на автономијата на универзитетот и не можам да зборувам за тоа?

Од тоа што јас го знам, универзитетот е автономен во изборот на професорскиот кадар, во изборот на програмите и во изборот на методологијата. Овие три елемента ја дефинираат автономијата на универзитетот и го одредуваат квалитетот на дипломецот. Од своја страна, универзитетот има општествена обврска да произведе дипломци што можат да се натпреваруваат со сите други на глобалниот пазар на трудот.

Професор што ги исполнува локалните критериуми за избор, може да создаде дипломец со локална вредност на знаењето. Ако факултетите не се во состојба да спроведат одредени докторски студии затоа што нивните професори не ги исполнуваат ниту локалните критериуми за менторство, а таквите професори ја задржуваат професорската позиција, можете да претпоставите какви дипломци создаваат.



Велите на образованието му се неопходни болни и длабоки реформи. Каде би требало да „боли“ најмногу ако сакаме позитивни промени? Кои реформи се неопходни за да се подобри образовниот систем?
РОСОКЛИЈА: Најболно е да се создаде професорски кадар според критериуми за избор што ги имаат паметните земји.

Се почнува од учителите и од наставниците, а се завршува со универзитетските професори. Најзначајните луѓе што ни ја одредуваат животната иднина, нашите учители, се меѓу најслабоплатените, често изложени на уцени и на закани од моќните родители. Мојот син Гаврил, некаде во петто одделение, при доделувањето на свидетелствата, ни го постави прашањето: „Зошто ме теравте толку да учам, кога сите поминавме ’скроз‘ одлични?“

Намерно се повторувам: општеството мора да го вреднува умот, за умните да го изберат патот кон интелектуалното.

Кога бев избран за професор на Универзитетот „Колумбија“, го прашав шефот на катедрата Рон Ридер, брилијантна личност, кои се мои должности. Тој ми одговори со една реченица:,, Студентите, докторандите и специјализантите, да ги стимулираш да се стремат кон интелектуалното”. Толку!

Со учителски и професорски кадар што ги стимулира студентите да се стремат кон интелектуалното, секоја реформа со леснотија ќе се спроведе. Позитивна селекција и достоинствено наградување е формулата за сигурен успех.

Вие сте дел од тимот составен од 17 врвни светски научници што работи на откривање на причините за појавувањето на аутизмот. Во исто време, тимот работи и на откривање на лек за оваа болест. До каде е постапката за проверка на лекот?
- Сѐ уште не ги знаеме причините за појава на аутизам. Тоа што ние го откривме се патолошките промени кај деца со аутизам, кои се состојат во вишок синаптички врски како резултат на поголема количина протеин мТОР во мозокот. Протеинот мТОР го регулира кастрењето на дендритичните иглички на кои се наоѓаат синапсите. Со давање имуносупресор рапамицин, кај експерименталниот модел го нормализиравме нивото на протеинот мТОР, што доведе не само до нормализирање на бројот на синаптичките врски, туку и до нормализирање на однесувањето на моделот. Очекувам дека многу бргу, за една или две години, ќе имаме на располагање нетоксичен препарат, кој ќе го регулира нивото на протеинот мТОР кај децата со аутизам, што ќе резултира во нормализирање бројот на синаптички врски, во надеж дека тоа ќе доведе и до корекции во нивното однесување.

Постои ли врска меѓу вакцините што ги примаат децата и појавата на аутизмот?
- Науката и клиничките истражувања никогаш не откриле врска меѓу вакцината и појавата на аутизам.
http://republika.mk/?p=361341
 
Член од
7 октомври 2008
Мислења
6.055
Поени од реакции
6.443
@dzonyb еве ти одговор на таа статија :)
http://okno.mk/node/43516
Пред да си земам време да го читам текстот ќе може ли да ми кажеш нешто повеќе за авторката Даниела Ристова? Нејзини научни подвизи и се што би и дало кредибилитет да го цитира, етикетира и оценува Росоклија.

Што се однесува до студентскиот пленум денес гледам повторно уценуват и поставуват ултиматуви практично ги повторуват тоа што го зборуваа вчера од професорскиот пленум.
Вашето дејствување повеќе личи на политичко отколку студентско движење. Бојкоти, ултиматми , уцени незнам зошто ама ваквото дејствување многу ме подсетува на една политичка структура и ми мириса како да е од нивната кујна излезена. Во почетокот навистина имавте некоја позитивна енергија гледам се пишуваа и идеи се пишуваа и аргументи, после вториот протест се претворивте во потпароли на партија.
 
Последно уредено:
Член од
1 декември 2014
Мислења
2.265
Поени од реакции
4.497
Пред да си земам време да го читам текстот ќе може ли да ми кажеш нешто повеќе за авторката Даниела Ристова? Нејзини научни подвизи и се што би и дало кредибилитет да го цитира, етикетира и оценува Росоклија.
Првпат читам во текстот за неа, oвој дел посебно ми фати внимание: Накратко, според врвните стандарди не верувам дека ваквите резултати се реномирани, ако се земе предвид возраста (65) и фактот дека повеќе од 20 години авторот е целосно посветен на истражувачка работа во една од водечките институции по издвојување средства за истражување. Ти пишува колку трудови со импакт фактор има токму Росоклија, ако не било нешто така како што пишала овој ќе пуштел демант. Еве уште еден текст од неа неповрзан со државниот испит. http://okno.mk/node/34888
 
Член од
7 октомври 2008
Мислења
6.055
Поени од реакции
6.443
Првпат читам во текстот за неа, oвој дел посебно ми фати внимание: Накратко, според врвните стандарди не верувам дека ваквите резултати се реномирани, ако се земе предвид возраста (65) и фактот дека повеќе од 20 години авторот е целосно посветен на истражувачка работа во една од водечките институции по издвојување средства за истражување. Еве уште еден текст којшто потврдува дека не е се така едноставно http://okno.mk/node/34888
Ок тој дел го прочитав и јас но пред да продолжам сакам да знам која е авторката на текстот. Зошто да даваш квалификации за некој и да ја оценуваше неговата работа треба во најмала рака да имаш некаков легитимитет и кредибилитет осликан преку некој успех, титула образование. Росоклија ако ништо друго работи во тим на врвни научници и тоа не било каде туку во Америка земја која многу инвестира во образованието и која го собира светскиот крем под своја капа. Затоа ме интересираше која е и ШТО е Госпоѓата и што има постигнато до сега па си дава право да ја оценува и подценува работата на Росоклија.
Тоа е исто како да играш во ФК Миравци а да паламудиш дека Роналдо не е добар играч затоа што никогаш нема освоено светско првенство.
 
Член од
21 мај 2008
Мислења
10.939
Поени од реакции
11.557
Ако ништо не ти значат нашите професори, меѓу кои има некои одлични професори, а очигледно ја занемаруваш подршката на професорот Марјановиќ, Студентскиот пленум доби подршка во својата битка од преку 80 странски професори, некои од нив меѓу најдобрите професори во светот.

Пред да си земам време да го читам текстот ќе може ли да ми кажеш нешто повеќе за авторката Даниела Ристова? Нејзини научни подвизи и се што би и дало кредибилитет да го цитира, етикетира и оценува Росоклија.

Што се однесува до студентскиот пленум денес гледам повторно уценуват и поставуват ултиматуви практично ги повторуват тоа што го зборуваа вчера од професорскиот пленум.
Вашето дејствување повеќе личи на политичко отколку студентско движење. Бојкоти, ултиматми , уцени незнам зошто ама ваквото дејствување многу ме подсетува на една политичка структура и ми мириса како да е од нивната кујна излезена. Во почетокот навистина имавте некоја позитивна енергија гледам се пишуваа и идеи се пишуваа и аргументи, после вториот протест се претворивте во потпароли на партија.
А, не извини, не сакаме да ти ја земеме таа функција. :D

И сега има идеи и аргументи, ама зошто да се избрзува со нив, чекаме убаво да бидат срочени па потоа пласирани во јавноста. За другиот дел од коментарот, нема да ти одговорам ништо бидејќи не сакам да арчам повеќе зборови со тебе и било кој за таа шпекулативна реторика, која бај д веј, ја користат Груевски и сите провладини медиуми, случајно или не.
 

Mondonico

ВАР експерт
Член од
15 јануари 2013
Мислења
10.115
Поени од реакции
17.992
Koга нема повеќе и толку ќе ти стигнат, не знам што не е јасно. За превоз не ми беа потребни пари, факултетот ми беше на 100 метри од домот.

Еве нека не биле 6000, нека биле и 7000 понекогаш. Ти викаат од дома толку пари имаш за овој месец снаоѓај се, треба да има толку и за брат ти/сестра ти. И ќе штедиш што ќе правиш, излегувањата се ставени во втор план.

Дисперзираните се отворени за високото образование да биде подостапно, но постои и друга причина која сите ја знаеме, а некако се премолчува во последно време.
За да добиеш некаков квалитет треба и да платиш. Не зборуваме за илјадници евра за приватни факултети. Од тие луѓе што ги знам, барем 40-50, што се упишаа и завршија на дисперзирани во моето место се катастрофа. За тие неколку насоки што ги знам од дисперзирани низ Македонија, можам да ти потврдам дека е како што зборувам, за другите што не знам можеби е подобро.

Другарка на сестра ми што во гимназија цела година имаше единици математика и физика, одвај се спасуваше да не иде на полагање што се вика, знам дека физика имаше 9ка на дисперзирани, со индексот пред мене се фалеше. Ако сакаш 24 саата објаснувај и задачи, плати не знам какви професори, таа нема да научи.
Е тоа живот ли е? Зошто ти, јас, Трајко, Петко да треба да штедиме за да студираме, а оние од главниот град да може да си продолжат со нормалниот живот? Тоа е класична дискриминација. Или државата да обезбеди уште во прва година целосна стипендија за лица со ниски примања кои се надвор од главниот град и кои имаат да кажеме над 80 бодови од оценки и матура или да ги остави дисперзираните студии, но да ги подобри. Не може во едно општество каде што се вели дека се сите исти, некој да биде подреден поради местото на живеење. Не може сите во Скопје да се родиме.
 

Crazy in Love

Here's looking at you kid.
Член од
25 јануари 2007
Мислења
23.859
Поени од реакции
25.413
Е тоа живот ли е? Зошто ти, јас, Трајко, Петко да треба да штедиме за да студираме, а оние од главниот град да може да си продолжат со нормалниот живот? Тоа е класична дискриминација. Или државата да обезбеди уште во прва година целосна стипендија за лица со ниски примања кои се надвор од главниот град и кои имаат да кажеме над 80 бодови од оценки и матура или да ги остави дисперзираните студии, но да ги подобри. Не може во едно општество каде што се вели дека се сите исти, некој да биде подреден поради местото на живеење. Не може сите во Скопје да се родиме.
Сериозен ли си бе?
Ние од главниот град сме воделе нормален живот, дискриминација било... Сериозен ли си бе?
Во која држава има во секој град универзитет? Во која?
Во никоја, ете во која.
Какви аргументи еј.
Има луѓе кои живеат и се родени во СК, па одвај склопуваат крај со крај, од уста вадат нивните родители за да им овозможат студирање и за нив нормален живот е со испод 100 евра да се снаоѓаат. Плус голем дел од студентите и си бркаат некоја работа на страна, работат некаде, земаат паричка. Не само во Скопје, секаде во светов. Не ни треба да се очекува, имаш 18, работоспособен си, заработувај и за себе, за да не бидеш товар на твоите.
И не е само во СК, ете имаш и Битола и Тетово и Охрид кои не се скапи ко Скопје.
Дискриминација било.
Бог да чува и да брани.
Ај ако не да му се извинам на светов што сум се родила у Скопје.
 
Член од
7 октомври 2008
Мислења
6.055
Поени од реакции
6.443
Ако ништо не ти значат нашите професори, меѓу кои има некои одлични професори, а очигледно ја занемаруваш подршката на професорот Марјановиќ, Студентскиот пленум доби подршка во својата битка од преку 80 странски професори, некои од нив меѓу најдобрите професори во светот.


А, не извини, не сакаме да ти ја земеме таа функција. :D

И сега има идеи и аргументи, ама зошто да се избрзува со нив, чекаме убаво да бидат срочени па потоа пласирани во јавноста. За другиот дел од коментарот, нема да ти одговорам ништо бидејќи не сакам да арчам повеќе зборови со тебе и било кој за таа шпекулативна реторика, која бај д веј, ја користат Груевски и сите провладини медиуми, случајно или не.
Марјановиќ е професор на правниот факултет значи на факултет што е екстремно исполитизиран и непродуктивен. Јас 100 пати повторив дека главниот мотор на реформите во образованието треба да бидат продуктивните факултети. Факултетите кои можат да се занимават со наука и да допринесат за подобрување на науката тоа се факултети како медицината, машински, електро, технолошки, земјоделски, ветеринарен и другите. Кај нас за жал се случува токму обратното водечко движење на протестите доаѓа од правниот факултет од јадрото на политиката и исполитизираноста. Затоа ти викам вашото движење и барања се чисто политички. Може не е намерно но тоа вие професионална деформација. Те не ви дозволувале да учествувате во дебата, те не сакате да учествувате, те имате идеи па неќете да ги објавите, па после ултиматуми, уцени. Тоа друже може само од правен да излезе луѓе кои мислат на технички начин пишуват 20 реда текст и во тие 20 реда има 20 идеи, 20 аргументи, кратки, јасни и практично применливи. Затоа по 100 пати кажувам се додека целата галама околу протестите доаѓа од правен факултет тоа неможе да биде ниту практично ниту продуктивно туку гола политика и филозофии.
Сте имале репенија дрн дрн јариња. 20 страни текст за во натре да напишете дека било против уставно и дека било мешање во независноста на универзитетите. Нема леб од правен затоа ако веќе пишете кој ве подржува тогаш со име и презиме професори што не се поврзани со правен, филозофски, филолошки или сличен некој факултет.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.212
Поени од реакции
25.955
Сериозен ли си бе?
Ние од главниот град сме воделе нормален живот, дискриминација било... Сериозен ли си бе?
Во која држава има во секој град универзитет? Во која?
Македонија е мала држава и сосема изводливо е да може од 4 центри да се покријат сите градови. Плус, поефтино е да патува еден професор отколку 100 студенти. Дисперзираните студии се проблем бидејќи професорите намерно ги проблематизираат, за да продадат некаква поента.
 

Crazy in Love

Here's looking at you kid.
Член од
25 јануари 2007
Мислења
23.859
Поени од реакции
25.413
Човек од факултет кој нема врска со право, да прави ПРАВНИ реформи.
Ок, логика на завидно ниво.
Предлози за реформи секогаш доаѓаат од правни факултети, пошто тие го познаваат правото.
Ко ја сеа да одам на Електро и да им предложувам реформи за какви компјутерски системи да користат.
По таа логика, сите поддржувачки на државниот испит кои доаѓаат од правен не треба да се земат предвид нели?[DOUBLEPOST=1420675048][/DOUBLEPOST]
Македонија е мала држава и сосема изводливо е да може од 4 центри да се покријат сите градови. Плус, поефтино е да патува еден професор отколку 100 студенти. Дисперзираните студии се проблем бидејќи професорите намерно ги проблематизираат, за да продадат некаква поента.
Не зборам за тоа дали е изводливо или не, мене ме изнервира неговиот однос дека тоа било дискриминација, пошто студентите во Скопје ќе си продолжеле со нормален живот, небаре сите родени во Скопје се милионери и богаташи и одење на факултет и негово запишување не им претставува никаков проблем.
Дисперзираните студии се покажаа како промашен експеримент, не дадоа резултати освен плус дипломи.
Можеби може да се реорганизира, но лично се сомневам. Немаше ништо лошо во претходниот начин со 4-5 центри и плус приватните универзитети кои исто така потфрлија тешко. Нам ни требаат поквалитетни приватни универзитети, кои ќе конкурираат на државните. Слободен пазар и бујрум. Ама тоа е научна фантастика.
 
Член од
7 октомври 2008
Мислења
6.055
Поени од реакции
6.443
Човек од факултет кој нема врска со право, да прави ПРАВНИ реформи.
Ок, логика на завидно ниво.
Предлози за реформи секогаш доаѓаат од правни факултети, пошто тие го познаваат правото.
Ко ја сеа да одам на Електро и да им предложувам реформи за какви компјутерски системи да користат.
По таа логика, сите поддржувачки на државниот испит кои доаѓаат од правен не треба да се земат предвид нели?
Реформите не треба да се ПРАВНИ туку ПРАКТИЧНИ го отекоа со тоа уставно , не уставно , правно не правно. ФИЛОЗОФИЈА не ни треба ни треба практика формата не е битна важно да функционира.
 

Mondonico

ВАР експерт
Член од
15 јануари 2013
Мислења
10.115
Поени од реакции
17.992
Сериозен ли си бе?
Ние од главниот град сме воделе нормален живот, дискриминација било... Сериозен ли си бе?
Во која држава има во секој град универзитет? Во која?
Во никоја, ете во која.
Какви аргументи еј.
Има луѓе кои живеат и се родени во СК, па одвај склопуваат крај со крај, од уста вадат нивните родители за да им овозможат студирање и за нив нормален живот е со испод 100 евра да се снаоѓаат. Плус голем дел од студентите и си бркаат некоја работа на страна, работат некаде, земаат паричка. Не само во Скопје, секаде во светов. Не ни треба да се очекува, имаш 18, работоспособен си, заработувај и за себе, за да не бидеш товар на твоите.
И не е само во СК, ете имаш и Битола и Тетово и Охрид кои не се скапи ко Скопје.
Дискриминација било.
Бог да чува и да брани.
Ај ако не да му се извинам на светов што сум се родила у Скопје.
Не ме разбра добро. Сигурно има и сиромашни луѓе во Скопје, но друго ми беше поентата. Тоа што луѓето кои живеат таму не мора да менуваат ништо во својот живот и може слободно да си продолжат со нивниот дотогашен живот, со единствена разлика што сега ќе студираат. Трошоците на семејството за храна, електрична енергија, вода, греење, домување остануваат исти. Без разлика дали студираш или не. Додека на оној кој не е од Скопје му се создава дупли трошок. Од една страна трошоците во семејството и натаму ќе си стојат, а сега плус ќе се создадат и за оној кој заминал на студии. Овие трошоци се тие кои на некој начин ја создаваат таа подредена улога која ја предизвикува студирањето на оној кој не е од Скопје во однос на оној кој е во Скопје.

Не се навредувај толку лесно ти се молам. Од лично искуство ти кажувам, еве конкретно за брат ми кој е постар три години од мене. Тогашната ситуација во која се наоѓавме едвај дозволи тој да студира во родниот град, а немаше теоретски шанси да студира во друг град доколку немаше кај нас. Еве сега тој е 4та година со нитуеден паднат испит и преку 8.5 просек. Беше одличен уште во средно, значи не падна од небо неговиот талент. Е сега заради тоа што нема пари доколку немаше кај нас факултет отворено сега тој веројатно ќе работеше некаде за 150 евра, додека некој кој ја имал среќата да се роди во главниот град би можел да студира заради тоа што останатите трошоци би му останале исти и не би имал потреба од тоа да се пресели и да плаќа дополнително за кирија, струја, вода и тако даље.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.212
Поени од реакции
25.955
Не зборам за тоа дали е изводливо или не, мене ме изнервира неговиот однос дека тоа било дискриминација, пошто студентите во Скопје ќе си продолжеле со нормален живот, небаре сите родени во Скопје се милионери и богаташи и одење на факултет и негово запишување не им претставува никаков проблем.
Дисперзираните студии се покажаа како промашен експеримент, не дадоа резултати освен плус дипломи.
Можеби може да се реорганизира, но лично се сомневам. Немаше ништо лошо во претходниот начин со 4-5 центри и плус приватните универзитети кои исто така потфрлија тешко. Нам ни требаат поквалитетни приватни универзитети, кои ќе конкурираат на државните. Слободен пазар и бујрум. Ама тоа е научна фантастика.
Сосема е во право. Секако дека во Скопје не живеат само богаташи и дека има луѓе што имаат финансиски проблеми. Ама најмалку десет пати финансиски потешко да завршиш факултет е ако не си од Скопје. Во тие 4 години додека студираш ќе потрошиш најмалку 4-5000 евра повеќе отколку студент што е од Скопје. Зборувам ако живееш живот што може да се нарече достоен.

Дисперзираните студии беа миниран експеримент, не промашен. И секако дека може да се реорганизираат. Приватни факултети во сиромашна држава малце потешко, сем како печатници за дипломи.
 

Crazy in Love

Here's looking at you kid.
Член од
25 јануари 2007
Мислења
23.859
Поени од реакции
25.413
Реформите не треба да се ПРАВНИ туку ПРАКТИЧНИ го отекоа со тоа уставно , не уставно , правно не правно. ФИЛОЗОФИЈА не ни треба ни треба практика формата не е битна важно да функционира.
Е па зошто постојат закони во државава? Зошто постои Устав? Дај бе ако не да укинеме се и секој да си прави шо сака, м? Формата е битна, секаде и секогаш.
Кога пишуваш реформи и кога пишуваш предлог-закони, мораш да го има предвид правото.
Право-шмаво, кој ги врти законите.
Еве, утре ќе идам јас на ФИНКИ и ќе им солам памет кои компјутерски системи ќе ги користат, нема да филозофирам, мене ќе ми изглеа практично и бам, ете ти практичност, ако немам веза што е тоа што го користат.

И не ми одговори на прашањето: Дали тие професори од Правен кои го поддржаа државниот испит исто треба да ги исклучиме од процесот на донесување реформи? Пошто нели, професори од Правен се.

Не се навредувај толку лесно ти се молам. Од лично искуство ти кажувам, еве конкретно за брат ми кој е постар три години од мене. Тогашната ситуација во која се наоѓавме едвај дозволи тој да студира во родниот град, а немаше теоретски шанси да студира во друг град доколку немаше кај нас. Еве сега тој е 4та година со нитуеден паднат испит и преку 8.5 просек. Беше одличен уште во средно, значи не падна од небо неговиот талент. Е сега заради тоа што нема пари доколку немаше кај нас факултет отворено сега тој веројатно ќе работеше некаде за 150 евра, додека некој кој ја имал среќата да се роди во главниот град би можел да студира заради тоа што останатите трошоци би му останале исти и не би имал потреба од тоа да се пресели и да плаќа дополнително за кирија, струја, вода и тако даље.
Има многу луѓе во Скопје кои ги знам, а не можеле да се запишат на факултет, затоа што нивните немале пари/не биле вработени. Знам за родители на деца од Скопје кои дигнале кредити и се задолжиле преку глава за нивните деца да студираат. За талентирани деца и паметни и вредни студенти кои покажуваат знаење и желба, треба да постојат стипендии ко што постојат секаде во светот. За луѓе ко брат ти и еден куп други кои ги познавам, треба да постојат солидни и добри стипендии, кои нема да бидат 2-3 илјади, туку многу повеќе и ќе им помогнат на оние на кои им требаат.

Само ние измислуваме топла вода.[DOUBLEPOST=1420675863][/DOUBLEPOST]
Сосема е во право. Секако дека во Скопје не живеат само богаташи и дека има луѓе што имаат финансиски проблеми. Ама најмалку десет пати финансиски потешко да завршиш факултет е ако не си од Скопје. Во тие 4 години додека студираш ќе потрошиш најмалку 4-5000 евра повеќе отколку студент што е од Скопје. Зборувам ако живееш живот што може да се нарече достоен.

Дисперзираните студии беа миниран експеримент, не промашен. И секако дека може да се реорганизираат. Приватни факултети во сиромашна држава малце потешко, сем како печатници за дипломи.
Преку стипендии и солидни студентски домови подобро организирани, разликата нема да биде толку голема.
Многумина земаат станови, делат кирии и имаат сосема просечен студентски живот, каков што имав и јас, иако сум од Скопје.
Миниран, неминиран, проектот пропадна и се насеќаше и можеше да се предвиди дека ќе пропадне.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom