Скроз небитно што ќе каже школуваниот музичар на тема музика. ОК.
Да беше едноставно ќе кажев едноставно е. За да снимиш квалитетен филм ти треба
а)
б)
в)
г)
и имаш 100% загрантирано добар филм
Не е ова мерлива и егзактна наука. Не можам да го дефинирам квалитетното. Ама она што можам е да набројам работи на кои се осврнувале разни професионални критичари при евалуација на филм. Сценографија, костимографија. Доколку се работи за историски настан, нивото на автентичност. Се разбира ако е измислена случка, тогаш нема што да се барани историска позадина. Како и дали саундракот го надополнува филмот. Дали има дупки во приказната, ако е за патување низ времето, дали се сопнале на временските парадокси на пример. Ако се работи за шизофреничен карактер дали шизофренијата била соодветно претставена. Дали филмот бил предолг/прекраток, дали некои сцени биле непотребни или спортивно дали требало повеќе сцени за убаво да се дообјасни дејството. На пример за Хобитот имаше од повеќе страни критики дека се можело да помине со еден филм, дека премногу е отупено и развлечено дејството за да бидат 3 филма. Дали филмските ликови се убаво разработени, дали публиката може да ги идентификува како индивидуи, да се поврзе со нив. Ако е љубовна приказна дали имало хемија меѓу ликовите, дали биле убедливи како љубовници. Каква била шминката, какви биле сценските ефекти. Дали употребата на камерата била соодветна. На пример за Трансформерс мислам беше имаше оштри критики дека сцените биле толку брзи што луѓето добивале вртоглавици. За други дека осветлувањето било слабо и не се гледало баш добро. Ако е научна фантастика дали биле запазени законите на физиката. На пример во Интерстелар консултант бил Кип Торн, еден од најдобрите светски физичари. Будали, лупни таму 3 екссплозии како во Авенџерс, нек се народ радује, научник ќе ангажирале. Каков е текот на приказната, дали има добра увертира да се запознаеме со работите и продолжение или се е набрзина склепано како во 5 за 12 да го правеле. Глумата на самите актери, дали се снашле во улогата, дали убаво го доловиле тоа што филмот сакал да го долови. Дали е преголем фокус на еден аспект од филмот наместо на друг, да речеме ако се работи за историски лик, филмот дал премногу минутажа на жена му и 5-те швалерки, а не на музиката (ако бил музичар), политиката (ако бил политичар) или спортот (ако бил спортист). Итн, итн можам уште 3 параграфа да пишам.
Филмовите имаат повеќе сегменти, повеќе агли на обработка. Колку повеќе агли разработиш и инкорпорираш толку поголема веројатност е дека ќе добиеш квалитетен филм. Премногу е просто се да сведеме на емоција. Иако како што кажав многумина ја земаат единствено оваа компонента. Пак ќе кажам нема ништо грешно во тоа, ако го надбљудуваме филмот стриктно од точка на ентертејмент валју. Ако ја земеме таа и само таа компонента. Ама како што гледаш погоре, филмот е збир на многу повеќе работи.
Јас сум свесен дека ентертејмент валјуто носи најмногу пари. Целиот Марвел универзум постои единствено за таа работа, ентертејмент валју и штанцање пари. Нема никаква доследност, ликовите кога треба умираат кога треба магично оживуваат, кога треба да бидат заробени супер оружјето не им функционира, кога треба да функцинора, функционира, те смртно се болни, те откриваат некој магичен кур од овца што расте на дрво во некој планета од кој инстатно оздравуваш, те негативецот е непобедлив, те измислуваат нов хемиски елемент од кој негативецот станува победлив, времето може да се врати назад кога треба ама и не може кога не треба. Апсолутен турбофолк. И се е тоа ок. Пазар, понуда и побарувачка и јас имам изгледано неколку. Не ми пречи. Ама затоа по 4-ти пат, зависи кој пат ќе го фатиме. Ако го фатиме ентертејмент валјуто тогаш се е индивидуално, секој доживува се на различен начин, нема поквалитетно и понеквалитетно доживување, поквалитетно и понеквалитетно уживање или поквалитетна или понеквалитетна емоција. Ако го фатиме другиот пат премногу едноставен е одговорот-Филмот е емоција. Точка.
Ми отвораш стара рана. Да ти раскажам една приказна. На времето во Тафталиџе, во непосредна близина на средното Георги Димитров, имаше една кафана се викаше Веки, во подрумот на една куќа. Објектот сеуште постои само одамна е празен и не функционира. Во Веки пееше Жаклина Терзиева, алијас Жаки Макарена. Не можам да ти опишам што беше тоа. Нема видеа од тоа време. Ќе ставам само една слика од Жаки тогаш.
Колку што пука од сексипил на сликава, толку пукаше од харизма. Кога ќе фатеше да пее, 20% фалшливо, 20% пискаво, 100% боженствено, цела кафана беше во екстаза. Златните врмиња на Скопје, не постоеше концептот лаунџ бар, се пушеше внатре, биртиите работеа до разденување и даље, смееше да се качиш на стол, на маса, за пари можеше се. Жаки не беше ѕвезда. Жаки беше ЅВЕЗДАТА. Еден мој другар знаеше да каже-Два пати во животот сум завршил на токсикологија. Првиот пат беше ради Жаки Макарена. Жаки го вадеше од човек она основното, она суштинското, она есенцијалното. Примордијалната исконска потреба на прокреација, желбата да го извадиш анималистичкото, сељачкото од тебе и да го прегрнеш со целото свое постоење, да се качиш на столче, да и бутнеш 1000-ка меѓу цицки, да клекнеш на колена на подот полн засушени дамки од наливно вино, пикавци, тетанус и предсемена течност за да може да ти пее на увце: Јер немаш срцааааа, јер немаш душееееее!!!!!
Животот продолжи да тече. Ја барав Жаки на џез фестивали, ја барав Жаки на транс журки, ја барав Жаки во биртиите скриени во тесните истамбулски сокаци кои се одвојуваат од Таксим, си викав, браќава Турци ако не можат да те отворат кој? Па они го измислија турбофолкот. Ја барав по етно состави на Оф Фест, по авалони, литиум рекордси и пасворд продакшни. Во меѓувреме бев и на опери и оркестри, ги гледав Травијата, Турандот, Кавалерија Рустикана...ја гледав Весна Гиновска Илкова, ја гледав Наде Талевска како ја пее песната на дивата од 5-тиот елемент. Многу ќе кажат дека таа песна не е лесна да ја фатиш дури и како професионална оперска пејачка. Наде Талевска ја фати. Македонска Филхармонија многу пати, Пекиншката Филхармонија како гости во Скопје, гости од соседни и несоседни оркестри, филхармонии, оперски и неоперски пејачи. Брус Дикинсон и Мејден два пати.
Џабе. Џабе беше се. Џабе тие учеле музика, џабе оделе во конзерваториуми во Санкт Петерсбург, во Виена, џабе дадов 20 евра карта во Берлин за да слушам џез состав од Беркли, џабе магистрирале, џабе докторирале, џабе награди, џабе сертификати, џабе коња врани и ливади разиграни.
Апсоултно никој друг не можеше да ме транседира низ постоењето, да направи да сум толку жив токму тука во Македонија, на Балканот, каде што постои турбофолкот. Во врв на пијанство еден другар ќе речеше-Јас ги жалам Американците, немаат турбофолк, немаат на што да пијат. Сите овие години јас чезнеам барем уште една маратонска ноќ да сум во Веки со тогашната екипа (дел женети со деца, дел преселени низ светот) и да ја слушнам неа тивко, како на светот јас да сум единствената публика што ја имала и ќе ја има, нежно да ми каже "Срце је моје виолина, што је дираш кад не знаш да свираш". Би се задужил кај лихвари како автомеханичар во Златна Копачка. Би се ставил на веганска диета 3 месеца. Би пропушил пак и пак би ги оставил цигарите. Наде Талевска ја нема таа моќ. Жаки е подобра од Наде Талевска. Жаки го прави постоењето на Виенската Филхармоија непотребно. Жаки е човеколиката форма на порталот во Stargate.