Загадувањето не сопира, секоја година нови 4.500 заболени од рак!

Ilumious

Патник, педер, поет, администратор, масон
Член од
29 јануари 2007
Мислења
84.962
Поени од реакции
195.495
Имаш во Нептун , баш некни гледав. Мало каминче , снага не повеќе од 5 кв. цена мислам беше 7990 денари. Под мишка да си го земиш и да заминиш. И мислам на камин не на ќумбе.
Ти на ефикасноста гледаш поинаку од тоа што јас гледам. Јас на ефикасноста гледам на залудно фрлени пари , ти гледаш како на загадување.
Кога сме кај тоа види ја сликата која ја постирав. Го гледаш "чадот" како надвиснал на градот?
Ако ти кажам дека по половина час го снема ке ми веруваш ? Најверојатно дека нема ама за жал не сликав . Не е ни битно. Сакам да ти кажам дека прво има тука многу со температурата на воздухот, влажноста( на сликата гледаш дека врни или врнеше ). Така да има разлика дали е сончево или не е. Дали е воздухот топол или не е, дали е влажен или не е.
И на крај ако го гледаш и мирисаш чадот ( од дрва на пример) не значи дека е повеќе токсичен од оној што не го гледаш. Радијацијата ич не ја гледаш ама ај прошетај се половина час низ реакторот во Чернобил. Мислам дека ме сфаќаш што ми е поентата.
И да се разбериме, зборувам за чад од дрва. Не за чад од ќумур, нафта,масло, пластика, бензин и други хемиски отпадоци.
Ти држи вода муабетов, баш еден имаше пишано на фб, во недела дека беше најмало загадувањето и сите сигурно дома седеле смрзнати, само за да не загадуваат :D
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
23.107
Поени од реакции
30.880
Сакам да ти кажам дека прво има тука многу со температурата на воздухот, влажноста( на сликата гледаш дека врни или врнеше ). Така да има разлика дали е сончево или не е. Дали е воздухот топол или не е, дали е влажен или не е.
Не знам за Битола, ама Скопје е во таква котлина да има и подолги периоди без ветер.

Но нејсе, муабетот беше за тоа кои се најголемите загадувачи. Тие загадувачи се игнорираат, а се зборува за автомобилите како за главни загадувачи - што секако не се. Најсимптоматично е што никој не зборува за гасификацијата, која еднаш спроведена има потенцијал да реши голем дел, лавовоски дел, од загадувањето.
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
18.146
Поени од реакции
21.786
Не знам за Битола, ама Скопје е во таква котлина да има и подолги периоди без ветер.

Но нејсе, муабетот беше за тоа кои се најголемите загадувачи. Тие загадувачи се игнорираат, а се зборува за автомобилите како за главни загадувачи - што секако не се. Најсимптоматично е што никој не зборува за гасификацијата, која еднаш спроведена има потенцијал да реши голем дел, лавовоски дел, од загадувањето.
Напротив ретко кој зборува за автомобилите и нивното загадување. Обично сите се фаќаат за огревот пошто знаеш тие се греат на клима додека очи ке ти истераат ако му спомнеш за автомобилите оти знаеш као потреба е тоа, како без кола. А чим е потреба тогаш ако треба и ке замижиме
Незнам за Скопје ама во Битола го имаме Рек на 8км и ретко има подолги периоди да не работи. Не грешка, нема такви периоди пошто тогаш ке настани катаклизма во Скопје.
Гасификацијата е убава работа но што да правиме во меѓувреме додека стигни до сите? Да тријаме дланки и да си хухкаме ?
Ванлок види една работа да ти кажам. Можи статистиките да ти кажуваат што сакаат но огнот од дрва го прати човекот од почетокот на неговото настанување па до ден денешен. Можеби е и едно од најзначајните откритија како да се добие и одржува оганот , дури и поголемо од тркалото. Ако не умревме од чадот од дрва пред илјадници години , нема да умриме ни сега од него. На друго место барајте го кривецот за сите болештини на модерната цивилизација.
 

Skorp

That guy...
Член од
30 јуни 2010
Мислења
1.178
Поени од реакции
2.129
Лентата за автобуси треба да биде празна 24/7. Со автобус да се стига по брзо него со кола... тогаш ќе може да збориме за реални мерки а не гола вода. Да се синхронизираат семафорите... појди-запри се сите улици.Да не се собира ѓубре, да не се чистат улици у шпицот. Кога ќе крпат некоја од нај прометниве улици, тоа да се праи експресно и миљон други фиромски работи што ги праат. Како може да решаваат комплексни проблеми ако незнаат едни семафори да поврзат?
 
Член од
22 јули 2016
Мислења
1.748
Поени од реакции
750
Лентата за автобуси треба да биде празна 24/7. Со автобус да се стига по брзо него со кола... тогаш ќе може да збориме за реални мерки а не гола вода. Да се синхронизираат семафорите... појди-запри се сите улици.Да не се собира ѓубре, да не се чистат улици у шпицот. Кога ќе крпат некоја од нај прометниве улици, тоа да се праи експресно и миљон други фиромски работи што ги праат. Како може да решаваат комплексни проблеми ако незнаат едни семафори да поврзат?
Тоа со семафорите ми е несфатливо. Чекаш на пешачки па поминуваш пола улица па чекаш пак повторно зелено втората половина да ја поминеш. Да може колку што може повеќе издувните гасови да ги изнадишеш
 
Член од
26 јануари 2009
Мислења
11.786
Поени од реакции
18.408
Искрено ми се свиѓа што Шилегов почна да се замара со загадувањето

http://novatv.mk/grad-skopje-ke-gi-mapira-vozilata-koi-zagaduvaat/

Не може тешката економска состојба во државава да се користи ко оправдување за се.

И некои категории на граѓани дефинитивно треба да се дисциплинираат.

Дали со ќотек ако немаат пари, дали со казни али не може ова вака веќе, со оглед на тоа што сите кои што не планираат да се селат у странство, планираат да се доселат во Скопје. Неодржливо е ова вака.

Треба и контрола за лична хигиена у јавен превоз да постои.
 

shutrak

opsenar
Член од
3 јуни 2011
Мислења
36.971
Поени од реакции
29.870
,,,, vaka chitajki gi komentarite znachi prethodnite 10 godini gi prezhiveavme,,, ostanuva samo ushte deset godini da prezhiveeme,,, pa ke nema ni zagaduvanje a ako ja ima drzhavava i so narod plus ke bide koj ke prezhivee ke raskazhuva,,,
,,, inaku okolu zagaduvanjeto i avtomobilite spored SZO tie uchestvuvaat samo so 13% od sevkupnoto zagaduvanje,,, toa vazhi i za Makedonija i glavnite patalci od istoto ,,,Sk i Te,,, i drugite regioni,,,
,,,, vazhno parkiranjeto ke poskapi i toa ke reshelo neshto,,,,vo mnogu spomenuvaniot London imashe ista merka so cenite na vleguvanje vo centarot i cenite na parkiranje,,, prviot mesec posle merkite se idealno a posle shest meseci merkite ukinati,,, sepak toa neshto kazhuva i usmeruva deka ne e se do avtomobilite,,,
,,,, odsekogash Skopje imalo problem so zagaduvanjeto i maglite,,, i se se sveduva na toa deka tie piem chestichki sepak se industriski nusproizvod,,, i toa samo po sebe vo sodejstvo so nachinot na gorivniot materijal za kolektivnoto i individualno zatopluvanje se vinovnici za zagaduvanjeto zgora na se i kotlinskata geografska mestopolozhba na Skopje,,,
,,,, zatoa ne se nafrluvajte vrz avtomobilskoto zagaduvanje,,,
,,,problemot e nasleden nanazad deset godini i redno e tolku i vremenski da se reshava,,, a vo medjuvreme prochistuvanjeto ke bide samo debatno i po panel diskusii po televiziive
,,,, izdrzhete gi tie sledni 10 godini i se ke bide vo red,,,
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.725
Поени од реакции
12.156
Како беше-сиромавиот двапати плаќа. Доселување, гасификација, подземни улици и велопатеки без реализација, си го направија своето. И повторно безидејност кај политичарите освен краткорочни удари по грбот на граѓаните и тоа воглавно кон помалку финансиски моќните слоеви и кон основните услуги во градот.
Нека се консултираат еднашка барем со експерти од пмф за таа температурна инверзија и со архитекти и електромашинци за долгорочни решенија.
 
Последно уредено:
Член од
23 март 2015
Мислења
7.011
Поени од реакции
1.983
Мислам дека во Скопје значително ќе се намали загадувањето за 2-3 години кога Шилегов ќе го направи патот од кај Владата, под Кале (тунел) и спојување со „пластичарската улица“. Голем дел од сообраќајот кај Мавровка ќе се растовари.
 
Член од
12 март 2009
Мислења
19.932
Поени од реакции
15.952
Тоа што Шилегов го најавува го има во Германија во големите градови, возила со погилема емисија гасови носат посебно означени таблици и не смее да влегуваат во поедини градови.
Но кај нас тешко ова да се спроведе, може само селективно, т.е. за рамковните кој возат стари дизели НЕМА да ВАЖИ, ќе си влагаат во центар и со такви таблици...
Ајде Шилегов за почеток нека почне од такси и службени возила ( доставни) кој прават голема километража во центар.
А да ги вратат на семафорите бројчаниците на секундите и тогаш кога е црвено повеќе од 60 секунди да се вклучува на панел натпис, н.пр. 80 секунди црвено ГАСИ МОТОР !!
Ова го имаше уште пред 30 години во Белград[DOUBLEPOST=1510239325][/DOUBLEPOST]

Град Скопје нема надлежност за надозор на греењето на домаќинствата
 
Последно уредено:

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
18.146
Поени од реакции
21.786
Гола вода во споредба со Тетово кога го видов од Шапка пред еден месец.
Е добро де кога ке одам на Пелистер ке ти ја сликам Битола од птичја перспектива ако толку ти прави мерак од високо магла да гледаш. Само нека се створат услови, нека легни некое маглиште прст пред око да не се гледа. Додуша тогаш баш и нема што многу да се види, евентуално оџаците на РЕК.
 

Xibalba

Corona Australis
Член од
24 јануари 2012
Мислења
6.085
Поени од реакции
11.481
Рекордното загадување е заради греењето на ќумбиња

Не знам од што повеќе сум разочаран: дали од „мерките“ кои владата ги предлага за справување со екстремното загадување, или од неписменоста на огромното мнозинство премудри аналитичари низ коментарите, со предлози како филтри на оџаци, зеленило, точаци, ваква забрана, онаква забрана и што уште не...

Просто не ми се верува дека мораме да објаснуваме нешто толку очигледно: рекордното загадување Е ЗАРАДИ ГРЕЕЊЕТО НА ЌУМБИЊА.

Бидејќи повеќето од вас кои кукурикате и кокодакате „ааа колите, ооо оџаците без филтри, иии дивите депонии, блеее дизели мизели, муууу градежните активности“ ОЧИГЛЕДНО НЕ ЗНАЕТЕ да прочитате и протолкувате наједноствани статистички дијаграми, еве јас ќе се обидам да ви помогнам да престанете да се резилите пред семејството, пријателите и пошироката јавност со тресење глупости на оваа тема.

Имено, со помош на јавно достапни информации, ви „нацртав“ дијаграм на зависноста меѓу надворешната температура и загадувањето со гадните ПМ честички заради кои сите (со право) лелекате. Податоците се од минатата година. На кој било функционално писмен човек тие статистички податоци би му биле сосем доволно еднаш засекогаш да ја затвори устата полна со стари дизели, диви депонии и оџаци без филтри, но вам сепак морам да ви „прочитам“ што кажуваат тие податоци:

1. Рекордните загадувања се кога е ладно. Не кога работат фабриките, не кога возат колите, не кога се гради, не кога се палат депонии. Фабрики, коли, градење и депонии има преку целата година, а не само во зима.

2. Доколку се елиминира греењето со горење дрва, сите други причинители на загадување, сите стари дизели, сите оџаци без филтри, сите диви депонии НЕ СЕ ДОВОЛНИ загадувањето да се качи во просек над дозволените граници. I'll let that sink for a moment. Ќе повторам: дури и ако не се стави ниту еден филтер, дури и ако ниту еден стар дизел не се исклучи од сообраќај, и дури и ако ниту една дива депонија не се елиминра, загадувањето во просек ќе биде ПОД максимално дозволените граници.

3. Доколку не се адресира ВИСТИНСКИОТ проблем - а тоа е ГРЕЕЊЕТО - сите други мерки се ЏАБЕ. Загадувањето во зима ПОВТОРНО ќе биде екстремно. Пар-непар, точаци, филтри дрн дрн како мерки ќе го намалат загадувањето, но НЕЗНАЧИТЕЛНО.

4. Копирање на мерки од други места со загадување е ИДИОТСКО доколку генезата на загадувањето е различна. На пример, во Париз и Лондон загадувањето потекнува од коли и фабрики и кај нив нормално дека ќе се намали со пар-непар, филтри дрн дрн. Но, безумно копирање на таа мерка кај нас е, да повторам, моронски потег, зашто кај нас најголемиот дел од загадувањето НЕ ПОТЕКНУВА од коли, фабрики, дрн дрн, туку од ќумбиња.

Извинете на тонот, ама сум изнервиран + разочаран. Ќе ми помине... ама загадувањето ќе остане сè додека не му се погледне на проблемот во очи, а не да се замајуваме со небитни глупости.
 
Член од
12 март 2009
Мислења
19.932
Поени од реакции
15.952
Рекордното загадување е заради греењето на ќумбиња

Не знам од што повеќе сум разочаран: дали од „мерките“ кои владата ги предлага за справување со екстремното загадување, или од неписменоста на огромното мнозинство премудри аналитичари низ коментарите, со предлози како филтри на оџаци, зеленило, точаци, ваква забрана, онаква забрана и што уште не...

Просто не ми се верува дека мораме да објаснуваме нешто толку очигледно: рекордното загадување Е ЗАРАДИ ГРЕЕЊЕТО НА ЌУМБИЊА.

Бидејќи повеќето од вас кои кукурикате и кокодакате „ааа колите, ооо оџаците без филтри, иии дивите депонии, блеее дизели мизели, муууу градежните активности“ ОЧИГЛЕДНО НЕ ЗНАЕТЕ да прочитате и протолкувате наједноствани статистички дијаграми, еве јас ќе се обидам да ви помогнам да престанете да се резилите пред семејството, пријателите и пошироката јавност со тресење глупости на оваа тема.

Имено, со помош на јавно достапни информации, ви „нацртав“ дијаграм на зависноста меѓу надворешната температура и загадувањето со гадните ПМ честички заради кои сите (со право) лелекате. Податоците се од минатата година. На кој било функционално писмен човек тие статистички податоци би му биле сосем доволно еднаш засекогаш да ја затвори устата полна со стари дизели, диви депонии и оџаци без филтри, но вам сепак морам да ви „прочитам“ што кажуваат тие податоци:

1. Рекордните загадувања се кога е ладно. Не кога работат фабриките, не кога возат колите, не кога се гради, не кога се палат депонии. Фабрики, коли, градење и депонии има преку целата година, а не само во зима.

2. Доколку се елиминира греењето со горење дрва, сите други причинители на загадување, сите стари дизели, сите оџаци без филтри, сите диви депонии НЕ СЕ ДОВОЛНИ загадувањето да се качи во просек над дозволените граници. I'll let that sink for a moment. Ќе повторам: дури и ако не се стави ниту еден филтер, дури и ако ниту еден стар дизел не се исклучи од сообраќај, и дури и ако ниту една дива депонија не се елиминра, загадувањето во просек ќе биде ПОД максимално дозволените граници.

3. Доколку не се адресира ВИСТИНСКИОТ проблем - а тоа е ГРЕЕЊЕТО - сите други мерки се ЏАБЕ. Загадувањето во зима ПОВТОРНО ќе биде екстремно. Пар-непар, точаци, филтри дрн дрн како мерки ќе го намалат загадувањето, но НЕЗНАЧИТЕЛНО.

4. Копирање на мерки од други места со загадување е ИДИОТСКО доколку генезата на загадувањето е различна. На пример, во Париз и Лондон загадувањето потекнува од коли и фабрики и кај нив нормално дека ќе се намали со пар-непар, филтри дрн дрн. Но, безумно копирање на таа мерка кај нас е, да повторам, моронски потег, зашто кај нас најголемиот дел од загадувањето НЕ ПОТЕКНУВА од коли, фабрики, дрн дрн, туку од ќумбиња.

Извинете на тонот, ама сум изнервиран + разочаран. Ќе ми помине... ама загадувањето ќе остане сè додека не му се погледне на проблемот во очи, а не да се замајуваме со небитни глупости.
Зиме има повеќе проблеми:
- Температурна Инверзија, влажност, магла
-Загадување од греење
-поголемо загадување од возила поради полош режим на работа а поинтензивно користење возила во градот
-НЕМА лиска по листопадните дрва, а има потреба од додатно загадување бидејќи паднатите лисја се чистат со двотактни дувалки кој загадуваат бајаги..
за ова кажуваа дека има подобро решение од листопадните дрва, некој посебни врсти жбунови
Во зимскиот период е поповолна ситуација кога има северенн ветер, ама тогаш поради одземање топлина пак имаме поинтензивно греење[DOUBLEPOST=1510299553][/DOUBLEPOST]ајде малку ни е па и плус радиоактивно загадување

Harmless radioactive cloud spread over Europe from Russia or Kazakhstan
 

Kajgana Shop

На врв Bottom