^ TIF е некој вид на такса (данок), која се плаќа на општината т.е државата.
Барем така мислам
TUV ти е нешто како документ за хомологација. Единствен данок кој го плаќаш е ДДВ од 18% (ако ги изземеме царината и акцизата).
Во СФРЈ, на времето се плаќале општински, републички, сојузен данок...при купување на возило.
TÜV e razgovorno za tehnicki pregled. nisto poveke, a vsusnost znaci "zdruzenie za tehnicki nadzor".
se sostoese do jan. 2010 od dva dela, a sega e eden del.
pravilno e
HU (
HauptUntersuchung)
- glaven pregled i
AU (
AbgasUntersuchung)
- pregled za emisija na gasovi (euro1,euro2,euro3...)
TÜV moze da se izvadi kaj site licenzirani servisi (TÜV servisi,DEKRA,ATU...) i vazi 2 godini. Parite te. taksata gi dobiva servisot koj go izvrsil pregledot i lepat plaketa/nalepnica na tablicite od voziloto. Na predna strana od AU, a na zadna od HU (TUV). onie koi sega vadat tehnicki, ne dobivaat plaketa za izduvnite gasovi.
Plaketata (TÜV) izgleda vaka:
http://img101.imageshack.us/img101/4572/deutschesbundeskennzeic.jpg
bojata (tuka: zolta) stoi za godina na validnost, koja isto taka e vpisana vo centarot, a mesecot se otcituva od brojkata koja stoi najvisoko (tuka: 6 odnosno mesec juni). 12kata e sekogas markirana i go olesnuva otcituvanjeto od distanca na (na pr.) policijata dodeka stojat pozadi voziloto (semafor,raskrsnica...). na prv pogled moze da precenat dali ima ili nema validen tehnicki voziloto.
Plaketite za AU (izduvni gasovi) se na predna tablica i se so forma na setoagolnik.
----------------------------------
Zoll (eksport) tablicite nemaat TÜV-nalepnica, ama e potreben validen tehnicki za da se izvadat. Tie imaat crveno pole od desna strana vo koe e vtisnata validnosta na
osiguranjeto.
----------------------------------
Kaj nas za import, znaci vo Makedonija (ne za/vo Germanija), potreben e dopolnitelen dokument za homologacija. Toj nema vrska so vadenje Zoll-tablici vo Germanija. Dokumentot za tehnicki karakteristiki moze da se nabavi ili pred ili po vadenjeto Zoll-tablici. Moze i po faks...bidejki kaj nas samo od TÜV Minhen ili ovlasten diler/zastapnik go priznavaat!
Пред да тргнете кон Македонија не заборавајте да извадите документ за технички карактеристики на возилото
.
За цела Германија овој документ се обезбедува само во Минхен,
или може да се обезбеди преку овластени дилери
и чини околу 80 евра.
Potrebno za povlastena carinska stapka e i:
Потеклото на стоката се докажува со уверение за движење ЕУР.1 издадено од царинските органи на земјата извозник.
Уверение за движење ЕУР.1 = Movement Certificate EUR.1
se vadi vo carina = Zollamt.
Poslednite sto sum gi vadel mi bile besplatni.
-------------------------------------------------------------------------------------------
aj ovaka, na kratko da opisam za da se dobie pretstava:
- kupuvate vozilo (najdobro od privatno lice - prijavena/registrirana);
- pravite kupoprodazen dogovor (nema potreba od notar);
- plakjate, a toj vi gi dava dokumentite (
obavezno Brif + TÜV-ot koj go poseduva voziloto za Germanija, eventualno servisna kniska, itn) i klucevite;
- odite (najdobro zaedno) da ja registrirate kolata, a toj da si ja odjavi;
- obezbeduvate tamu (ima prodazni mesta za osiguranje i tablici) - polisa/osiguranje;
- toj gi vadi tablicite i vleguvate da preregistrirate;
- mu ponistuvaat tablici i dokumenti na nego, a na vas vi izdavaat novi;
- potoa ja proveruvaat kolata (obavezno broj na sasija, a eventualno profil na gumi i stakla)
- zaveruvaat tablica i dokumenti (dobivate internacionalna soobrakjajna i ve vpisuvaat vo "dokumentot za sopstvenost" - Brief);
i tolku, moze da vozite...
potoa, naredniot den ili istiot ili..., moze da otidete do carina za EUR.1 i da organizirate kaj diler ili TÜV Minhen za dokument za homologacija.