- Член од
- 21 мај 2009
- Мислења
- 876
- Поени од реакции
- 466
Дискусија без крај....Ме заинтересира една колумна од еден српски портал па ке ја пренесам во оригинален текст
Mnogi automehaničari zastupaju tezu da dizel motori imaju za 30 odsto višu ekonomičnost u odnosu "benzince". Međutim, vozila na benzinski pogon sa direktnim i turbo ubrizgavanjem imaju znatno manje, lakše i efikasnije motore koji pritom ne gube svoje karakteristike.
Tako su, recimo, istraživanja na automobilskom odeljenju Inženjerskog instituta pokazala da su dobri "dizelaši" efikasni 35 odsto, a benzinski motori oko 27 odsto. Ukoliko se nastavi sa upotrebom novih tehnologija poput turbo i direktnog ubrizgavanja, na ovom instititu smatraju da će se razlika u ekonomičnosti ova dva klasična modela motora još upola smanjiti.
Treba, ipak, imati u vidu da cena goriva nije jedini parametar prilikom testiranja isplativosti "dizelaša" i "benzinca", već i troškovi održavanja i stil vožnje. Recimo, vozila na dizel pogon imaju višu cenu i njihovo servisiranje je skuplje, ali su osiguranje i registracija povoljniji. Zato je prilikom izvođenja finansijske računice pre kupovine bilo kojeg automobila potrebno staviti na papir sve troškove.
Primera radi, dizel Fiat 500 pređe šest kilometara po litru više, nego benzinac od 1.200 kubika, ali je mnogo skuplji, što znači da treba da pređe 214.307 kilometara kako bi počeo da štedi na potrošnji. Dizelov jeftiniji servis smanjuje jaz, ali benzinca je i dalje povoljnije posedovati više od tri godine ili 57.940 pređenih kilometara.
Slično tome, "pežo" 3008 i "folksvagen golf" dizeli su jeftiniji nakon tri godine nego njihove benzinske verzije, ali BMW serije 3 malo izneneđuje. Do tri godine prednost 320d dizela nad 320i benzincem još nije postignuta kroz uštedu na gorivu ili veću preprodajnu vrednost, dok su troškovi registracije isti, a osiguranje i servisiranje je skuplje za dizelaša. Zaključak je da 320i pobeđuje 320d u periodu od tri godine.
Mnogi automehaničari zastupaju tezu da dizel motori imaju za 30 odsto višu ekonomičnost u odnosu "benzince". Međutim, vozila na benzinski pogon sa direktnim i turbo ubrizgavanjem imaju znatno manje, lakše i efikasnije motore koji pritom ne gube svoje karakteristike.
Tako su, recimo, istraživanja na automobilskom odeljenju Inženjerskog instituta pokazala da su dobri "dizelaši" efikasni 35 odsto, a benzinski motori oko 27 odsto. Ukoliko se nastavi sa upotrebom novih tehnologija poput turbo i direktnog ubrizgavanja, na ovom instititu smatraju da će se razlika u ekonomičnosti ova dva klasična modela motora još upola smanjiti.
Treba, ipak, imati u vidu da cena goriva nije jedini parametar prilikom testiranja isplativosti "dizelaša" i "benzinca", već i troškovi održavanja i stil vožnje. Recimo, vozila na dizel pogon imaju višu cenu i njihovo servisiranje je skuplje, ali su osiguranje i registracija povoljniji. Zato je prilikom izvođenja finansijske računice pre kupovine bilo kojeg automobila potrebno staviti na papir sve troškove.
Primera radi, dizel Fiat 500 pređe šest kilometara po litru više, nego benzinac od 1.200 kubika, ali je mnogo skuplji, što znači da treba da pređe 214.307 kilometara kako bi počeo da štedi na potrošnji. Dizelov jeftiniji servis smanjuje jaz, ali benzinca je i dalje povoljnije posedovati više od tri godine ili 57.940 pređenih kilometara.
Slično tome, "pežo" 3008 i "folksvagen golf" dizeli su jeftiniji nakon tri godine nego njihove benzinske verzije, ali BMW serije 3 malo izneneđuje. Do tri godine prednost 320d dizela nad 320i benzincem još nije postignuta kroz uštedu na gorivu ili veću preprodajnu vrednost, dok su troškovi registracije isti, a osiguranje i servisiranje je skuplje za dizelaša. Zaključak je da 320i pobeđuje 320d u periodu od tri godine.