Сведоштва за континуитетот - Поменот на антиката во македонската историја

Член од
25 октомври 2007
Мислења
1.141
Поени од реакции
10
Симболот Сонце со 8 излезни и 8 влезни зраци!

ФАСЦИНАНТНО!
 
Член од
31 декември 2007
Мислења
212
Поени од реакции
8
Дефинитивно!!! Тоа се среќава скоро на сите цркви од последниве векови. Тоа е најмногу влијание на мијачките тајфи. Ако има некој од Битола нека провери за капителите, дали се понови или и тие се од времето на изградбата на црквата.
 
Член од
25 октомври 2007
Мислења
1.141
Поени од реакции
10
Hови, мијачки ?!?

Тој симбол датира од времето на ДИОН МАКЕДОНСКИ!

ЗБОРУВАМ ЗА СОНЦЕТО.

Oва е со 4 повратни ...
 
Член од
31 декември 2007
Мислења
212
Поени од реакции
8
:smir:Не ми беше тоа мислата. Токму тие симболи во последниве два века мијачките тајфи ги екплоатирале најмногу!!! Не дека не се користеле или пак не биле познати кај македонците во тоа време. Погрешно ме свати Гоца!
 
B

Borg_Drone

Гостин
Атанас Македонецот-1845 година

Интересно е што документов е пишуван на грчки и на македонски јазик....(наречие подобро кажано само незнам на чиво наречие е пишувано ова)...






ΠΡΕΣΚΑΖΑΝΙΕ ΝΑ ΓΚΟΛΕΜ ΑΛΕΞΑΝΤΡ
ΒΕΝΕΤΙΑ

ΠΡΟΛΟΓΚ ΝΑ ΤΕΡΤΖΙΟΥΜΑΝΟΤ
Να κοπανιετο οντ Βαδυλωνα νατρε δο εντνα κουτια ζλατενα σε ναιντε εντνο μνοουγκου βετδο ρακοπισμο οντ μνοουγκου κιιμετ. Οδα ρακοπισμο σε ναπραξ τερτζιουμε να σιτε γιαζιτσιτε, ζουτυω σετ πρεσκαζανιε να Γκολεμ Άλεξαντρ, σιτο πρεκαζιαγια μπες γκρεσικα κοουκου γκολεμι ραμποτι σε ναπραδια οντ τοα βρεμετο ντο ντενεσκα ι καζιβαατ ι σιτο κε σε σιτοριτ ουσιτσιε. Ι στσιομ οδα ρακοπισμο γιετ πρεσκαζανιε να Γκολεμ Άλεξαντρ ι ταινιτ μνοουγκου γκολεμ ζμπορ ζα νεγκογιατα μνοουγκου μιλοσλιδα πατριντα Μακεντονια, γιας σιλουγκατα να Χριστα οντ ιστατα ζεμια σο τοι γκολεμιοτ τσιοδεκ, σιτοριφ νιετ, σο πομοζι να σφετι Ντουχ, ντα γκο πραμ τερτζιουμε ι να γιαζιτσιτε σιτο σε ζμπορουδαατ να μοιατα πατριντα ι κοουκου μοζιαμ ντα γκο τσιναμ ζα ντα σε ραζμπερουδα δο νασιατα ζεμια. Σε μολιαμ να Γκοσποτ, οδα κνιγα ντα ντονεσι μπλαγοσλοδενιε να Γκοσποντιν Ίσουσα Χριστα να τιε σιτο γκο ιμαατ. Άμην.
Πισφαφ δο γκοντινατα 1847
Ίερομονεχ, ΑΤΑΝΑΣ ΜAKENΤΟΝΕΥΣ

ПРЕСКАЗАНИЕ НА ГОЛЕМ АЛЕКСАНДР
ВЕНЕТИА
ПРОЛОГ НА ТЕРЏУМАНОТ

На копанието во Вавилона, натре во една коутиа златена се наиде едно ветво ракописмо от мноугу кимет. Ова ракописмо се напраи терџуме на сите јазици зошчо сет претсказание на голем Александр, што прекажаја бес грешка коуку големи работи се направија од тоа време до денеска и кажваат и шчо ќе се сторит ушче.

И шчом ова ракописмо јет претсказание на Голем Александр и чинит мноугу голем збор за негојата мноугу милослива патрида Македониа, јас слуга на Христа од истата земја, со тој големиот човек, сторив ниет, со помож на сфети Дух, да го правам терџуме и на јазиците што се зборуваат на мојата патрида и коуку можам да го чинам за да се разберува во нашата земја. Се мољам на Госпот, ова книга да донеси благославење на Господин Исуса Христа на тие што го имаат. Амин.

Писфаф во годината 1845

Јеромонах АТАНАС МАКЕДОНЕЦ
 
Член од
14 јули 2007
Мислења
939
Поени од реакции
21
документов е пишуван на грчки и на македонски јазик
Пишувано е на Македонски со "грчко" писмо.

Наши школи немало, која црква те покривала на тоа писмо пишуваш, но јазикот се гледа.

Инаку одлично што го постираше на форумов, убаво е повеќе да го видат, и да знаат дека и во 1845 јасно си знаеле дека се Македонци.
 
B

Borg_Drone

Гостин
Да...имаш право, се отварале само српски, грчки и бугарски училишта во државава зошто сакале да не асимилираат.

Инаку си постоел македонскиот јазик.....тоа го знам. :) Сепак централно македонско наречие(според К.П.Мисирков)е Охридското-Прилепското-Велешкото-Битолското македонско наречие.

Интересна е приказната на Атанас Македонецот...aко ја прочита, oвој дел е најинтересен:

During the excavations in Babylon, inside a golden box, it was found an old manuscript from long past times. This manuscript was translated in all languages, since this is a prophecy of Alexander the Great...

Since this manuscript is a prophecy of Alexander the Great and speaks most highly about his beloved country Macedonia, I a servant of Jesus,being from the same country as this great man, decided, with the help of the Holly Spirit, to make a translation on the languages that are spoken in my homeland, and make it as understandable as possible.
Овдека вика дека бил слуга на Исус. Значи овој бил монах.

А се прашувам за која скрипта збори он во неговото писмо? Сигурно е некоја важна зошто вика дека била сопственост на Александар Македонски.

ОФФ: Па сега видов доле пишува ЈЕРОМОНАХ. :)
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.588
" Наша должност е сите да застанеме под македонските знамиња и да си ја пролееме крвта за нашата Татковина.

Македонци,

Споменете си за светскиот победник, светската слава на Македонија - Великиот Александар Македонски, споменете си за храбриот цар Самуил, за македонскиот великан, волшебниот Крале Марко, сесловенска слава, - дека во нив течела македонска крв, тие од небесните височини бдеат и го благословуваат нашето започната дело.

Да се покажеме како достојни нивни потомци: да им ги зачуваме славните имиња и да го зачудиме светот со нашата храброст, умешност и самопожтвуваност; да го отфрлиме од себе страмниот јарем што не гуши пет века... Слободата не се купува ни подарува, таа треба да се извојува. "

("Кон Македонците" весник "Реформи", 14 септември 1902 година)

.
 

bitushanec

Борец за човекови права
Член од
17 јануари 2006
Мислења
3.741
Поени од реакции
814
NewYork Times: Macedonians are descendants of the Pelasgi

" New York Times, December 25, 1884: there is scarcely any affinity of race or origin between the Slavs of Russia and the inhabitants of Macedonia, of whom an insignificant proportion are of Slav blood, and, though they faith be kindred, the descendants of the Pelasgi, as they term themselves, look down with supreme contempt upon the descendants of the "barbarian ravagers" of the Second empire, and own a very tempted allegiance to the Sovereign Pontiff of Orthodoxy, the emperor of Muscovy. ..."

http://query.nytimes.com/mem/archive-free/pdf?res=9D0DE5DE1F3BE033A25756C2A9649D94659FD7CF


Znaci, Makedoncite vo 1884 g. se smetale za naslednici na Pelazgite, pretcite na antickite Makedonci.

Пелазгите се најстарите жители и на Атика, некогашна Хелада, која подоцна ја неселиле елински племиња. Хелените се населиле во 11 век п.н.е. во денешна Елада (под Тесалија), од каде го истиснале домородното пелазгиско население, од кое потекнуваат и античките Македонци и ние.

Античкиот историчар Трог Помпеј пишува дека Македонците потекнуваат од Пелазгите (Justin. VII, 1, 3). Во 450 г.п.н.е. за Пелазгите, Херодот вели: "ако се суди по останатите живи Пелазги,... каков јазик говореле Пелазгите, треба да кажам дека говореле еден варварски јазик; штом тоа е така, жителите на Атика, која е пелазгиска земја, со со нивната асимилација во хелени , примија друг јазик" (Херодот I, 57-58) .

Античкиот елински географ Страбон, вели: "Што се однесува до Пелазгите, сите докази велат дека тие се еден стар народ, кој бил распространет во цел Хелас, особено меѓу Етолците во Тесалија".

Понатаму, Страбон пишува дека Тесалија, меѓу устието на р. Пенеос, Термопилите и планина Пинд, се нарекувала Пелазгиски Аргос, оти пелазгите ја населувале таа земја (Страбон, стр. 221, 4).

Од тие Пелазги-Аргaјци произвлегувала македонската царска династија, почнувајки од македонскиот цар Александар први (Александар трети е големиот Александар Македонски)!

На друго место, Страбон вели дека и Етолците (како и Македонците) не се Елини (Страбон V, 2, 4). Како Акаранците, Македонците и Етолците биле неелини, ами Пелазги, римскиот историчар Тит Ливи пишува дека сите тие говореле един ист јазик, неелински: Aetolos, Acarnanas, Macedonas eiusdem linguae hominess (Tit Livi, XXX, 29).
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.588
Oтоманскиот патеписец Евлија Челеби(ја) во 1660 година гo oпишува големиот пазар во Струмица:


" Еднаш годишно, обично за време на бербата на цреши,
овде доаѓаат 100.000 од Анадолиjа, Арабиjа, Иран, Индиjа,
Синд, Самарканд, Белх, Бухара, Каиро, Дамаск и Ирак, како
и од сите страни на Европа. Трговци од море и копно jа прода-
ваат своjата стока. Краj околните долини се поставуваат
илjадници шатори, па сето тоа личи на воjските на Александар
и Дарие. Овде може да се наjде и од пиле млеко. Панаѓурот трае
40 дена и ноќи, а жените ги продааат и своите скриени и стари работи. ..."

(сп. Фокус броj 652/653, 28 декември, 2007, стр. 47)

.
 
A

anaveno

Гостин
КОРАБ-ПЛАНИНА, КРЧИН, БИСТРА, ШАР И ПЕСЈАК

За овие планиње еве што велат дебраните и поречаните.

Некогаш тамо било море, чунки на Кораб-Планина на врвот имало закачено алки големи што биле, и ден денеска уште тамо се гледале, ама не се досигале, оти било многу високо. За тие алки велат оти биле за да ги врзуваат корабите во тоа време. Дедо Ное, кога се сторило потоп, дошол со коработ во тие планиње и со прво поминал коработ преку Песјак-Планина; врвејќи преку трите нејзини врвови камени, како кубиња од црква, ја грабнале гемијата одоздола и го уплашиле деда Ноја многу.

Тогај рекол дедо Ное:

Их Песјак-Планино, ќе ми го дупнеше коработ’’.

Оттука поминал преку Шар-Планина, ја видел дедо Ное прошарена од водата и и го клал името „Шар-Планина". Од преку Шар-Планина поминал преку Бистра, неа ја видел избистрена од водата и и го дал името „Бистра". Од Бистра дошол на Крчин-Планина; тука скрцкал коработ и му се дало името „Крчин-Планина". Од Крчин-Планина дошол коработ на Кораб-Планина и тука останал дури се искршил.

Ден денеска се наоѓавало на Кораб-Планина бруќе и дрвја од коработ Ноев и друзи морски останувачки, како полжави и праушки. Над село Крпоница, на врв планина има едно езеро, се прикажува за него оти некогаш си пасело едно стадо говеда околу езерото и еден јунец, трчајќи по една крава, пропаднал во вирот и по некој ден излегол во Дринот.

МАРКО ЦЕПЕНКОВ

мислам дека е ова од пред антиката уште..
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.588
ПРОФ. СТЕФАН ВЛАХОВ-МИЦОВ: ЕТНИЧКАТА СЛИКА НА БАЛКАНОТ

Свест за сопствените можности

Отсуството на самосвест кај некои луѓе ме потсетува да го цитирам најдобриот познавач (според бугарскиот академик Гаврил Кацаров) на историјата на елинизмот Корест, кој пишува: „Доволно е да се фрли поглед на времето на Филип и особено на Александар и диадохите: насекаде ќе се забележи јасната свест на Македонците дека се еден народ за самите себе, кој како таков, има мисија да добие слава и сила во светот“.

Многубројни се историските податоци за љубовта на античките Македонци кон својата татковина и пред и за времето на Александар Македонски и потоа. Институциите кои ги поставил Александар, како што се управувањето, судството биле според македонската традиција. Исто така целата комуникација со светот е вршена на македонски јазик. Грижливо се чува свеста за припадност кон македонскиот народ и во литературните и во надгробните споменици: „Македонец од Бореја“, „Македонец од Европа“, „Македонец од Амфипол“, „Македонец од Аретуса“ и слично.

Александар Македонски мора да биде пример за денешните македонски политичари не само како државник, туку и во односите спрема Грците. Во дејствата и на Филип Втори и на Александар јасно се разграничуваат тактички и стратегиски потфати. Самочувството на Македонците дека во културен, политички и воен поглед не отстапуваат пред Грците им дозволило да ги искористат без комплекси постигнувањата на своите јужни соседи, усовршувајќи ги.

Ете зошто нема ништо сензационално дека меѓу учителите и опкружувањето на Александар имало Грци, и дека некои од нив му биле и пријатели. До моментот кога не ги застрашуваат стратегиските македонски цели. На пример, Филип Втори не се поколебал да го разурне градот Отагејра, родното место на Аристотел, а Александар - да го ликвидира својот официјален историчар Калистен. По разгромот на обединетите против него грчки градови кај Херонеја (338 г. пр. Хр.) Филип Втори го изградил Коринтскиот сојуз, со кој би ги држел (а тие меѓу себе) во македонска потчинетост. Имено, Коринтскиот сојуз „презел“ решение за уривање на разбунтуваната Теба. Војната против Персија формално била мотивирана како реванш на некогашната наезда на Персијците во Грција. Но, во суштина, во грчките градови „сојузници“ биле населени македонски гарнизони, а малкуте Грци, кои учествувале во војската на Александар се наемници.

Во својата книга „Историја на Александар Велики Македонски“ Квинт Круциј Руф, еден од малкуте негови негрчки биографи (живеел во првата половина на И век по Хр.) , раскажува дека пред битката кај Иса, Александар ги охрабрувал Македонците, приспомнувајќи им ги дотогашните славни победи, подразбирајќи ги и оние против Грците: ги активирал грчките наемници со опомена за персиските пустошења на нивните родни места; Тракијците и Илирите ги соблазнувал со идните грабежи.

Пред походот кон Мала Азија Александар ветил„ослободување“ на малоазиските грчки градови, но подоцна им ги ограничил дури и поранешните права, и освен присуството во нив на македонските делови, на некои им бил наметнат и годишен данок. Во почнатата административна трансформација по завладувањето на Персиската империја, македонскиот цар одредувал раководни места единствено за Македонци и за Персијци.

Откако презел дејства за постапна синтеза меѓу тие народи во новата македонска империја, во шемата за поделбата на светот замислена од Александар за Грците не било зацртано место, како што со незадоволство признава прогрчкиот универзитетски професор од Кембриџ, Пол Катлиџ.

Зошто така дејствува Александар? Тој добро знаел дека Грците, наспроти нивните претензии, се со историски комплекси уште многу пред неговата појава. А народ со комплекс и не може да прави империја, како што се покажа подоцна со историјата на Византија, која опстојуваше со помошта на императори од тракиско, илирско, ерменско, сириско и така натаму потекло. Не е случајно што египетските свештеници кажале на Солон: „Вие Грците сте како децата, ништо не знаете за старите времиња“. Во времето на големите источни цивилизации во Месопотамија, Египет, Кина и други, тогашните Елини се покраински аутсајдери.

Потоа, тие го надоместуваат своето незнаење со позајмување од светската култура на митови и знаења од различни области на животот, користејќи и давајќи им грчки атрибути и имиња. Или на современ жаргон, прават каверверзии во областа на медицината, астрономијата, географијата, математиката, филозофијата и слично. Вистина е дека Елините ја моделираат понатамошната европска цивилизација, но тоа се врши низ ограничената нивна призма на материјализмот и емпиризмот.

(“Време’’, понеделник, 19. мај, 2008 година)

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1397&ArticleID=90938
 

ANTIPATER

of Macedon
Член од
8 јуни 2008
Мислења
1.181
Поени од реакции
44
Не знам дали ги има овие работи понапред во темата ако ги има нека ги избришат администраторите,но јас како што погледнав ги немаше.

Големиот писател и револуционер Ѓорги Пулевски,исто така сметал дека Македонците имаат и античко македонско потекло.Ќе наведам извадок од неговата поема Самовила Македонска од 1878:

Дал сте чуле, Македонци, стари људи оти говорат:
Од Македонци појунаци над них не било -
Цар Александар Македонски триста лета пред Христа
со Македонци сву вселену повладал
Ево днеска в македонској кралевини наши браќа тужат
зашто само назе под ропство оставјат
зато и мие хоштеме своју домовину...
Браќа наши Македонци од православна вера,
да се сви сложиме, јуначки бориме,
како наши стари под цар Александром
повтор спомен своим по нас да оставиме!
Историју стару да оживиме


Извадок од привремената илегална влада на Македонија,објавен во април 1881г.:

Македонци,

Нашата мила татковина Македонија некогаш била една од најславните
земји. Македонскиот народ ги удри првите темели на воената вештина и со своите победнички фаланги и со Аристотеловата вештина го цивилизира човештвото. Но таа,некогаш толку славна наша татковина,денес е на прагот на својата пропаст поради нашите грешки и поради заборавот на нашето потекло. Туѓи сомнителни народи сакаат да ја земат нашата земја и да ја уништат нашата народност,која светејќи со таков сјај,не може и никогаш нема да пропадне!

Вистински Македонци,верни деца на татковината!

Зарем ќе трпите нашата мила земја да пропадне? Погледнете ја како во ропство е покриена со рани што и ги напрвиле околните народи. Погледнете ја и видете и ги нејзините тешки синџири што и ги прави султанот.

Наоѓајќи се во ваква немоќ целата расплакана ,нашата мила Македонија, нашата мила татковина не вика: Вие што сте мои верни деца,вие што по Аристотела и Александра сте мои наследници,вие во чиишто жили тече македонска крв,не оставајте ме да умрам,туку помогнете ми! Каква жална глетка за вас, вистински Македонци, ќе биде ако станете очевидци на мојот погреб?Не!Не!

Еве ви ги моите крвави грозни рани,еве ви ги моите тешки синџири:скршете ги нив,излекувајте ми ги раните,направете се на знамето што ќе го кренам да биде напишано: Единствена и обединета Македонија! ... Да живее македонскиот народ! Да живее Македонија!

Македонци,сетете се на вашето потекло и немојте да се откажувате од него!



Членови на оваа илегална влада и потписници на овој повик биле истакнатите македонски национални дејци од крајот на 19 век:Васил Симов,Петро Јованов,Христо Ѓоров,Никола Трајков и уште еден по име Коста. Оваа влада одржала и Национално собрание на кое присуствувале 32 делегати од речиси цела Македонија. Во протоколарното решение што притоа било до
 
A

anaveno

Гостин
Не знам дали на оваа вест тука и е местото, но се надевам дека Ѓорѓи Ценев и компанија КОКИНО ги следат ваквите извештаи:

Ancient Eclipse Found in "The Odyssey," Scientists Say

Richard A. Lovett
for National Geographic News
June 23, 2008

"The sun has perished out of heaven, and an evil mist has overspread the world."

With those words in The Odyssey, Homer laid down not a prophecy of doom but a description of a real-world total solar eclipse, scientific sleuths announced today.

It has been known for decades that there was only one such eclipse during the time period Homer wrote about in the ancient MACEDONIAN (NOT GAY-Greek) poem—on April 16, 1178 B.C. The blackout even occurred at noon, as described in the epic poem.

But without additional evidence, the idea that Homer's passage describes an eclipse has been pooh-poohed by Homeric scholars.

Now scientists have looked into additional astronomical descriptions in The Odyssey and found them to be consistent with that date for the noontime darkness.

The references relate to moon phases and positions of constellations and planets—phenomena that rarely occur in the sequence described in Homer's work—physicist Marcelo Magnasco said by email. Magnasco co-authored the new study with fellow Rockefeller University scholar Constantino Baikouzis, an astronomer.

The scientists used astronomical software to simulate the MACEDONIAN (NOT GAY-Greek) skies, night by night, over a 135-year period surrounding the eclipse.

Even without using the eclipse itself in their calculations, the researchers found only one date for the noontime darkness: April 16, 1178 B.C.

(Watch a partial solar eclipse.)

Controversy Expected

Study co-author Magnasco said his findings, to be published tomorrow in the Proceedings of the National Academy of Sciences, will be controversial.

The report does more than reinterpret Homer's writing, though even the study authors admit Homer may not have been referring to an eclipse.

The new findings also assume a level of astronomical sophistication among Odyssey-era MACEDONIANS that many historians would find unrealistic, Magnasco said. Little or no evidence exists of MACEDONIANS during this time tracking the movements of stars and planets in detail.

"The use of astronomical clues to set the dates of works of art is a very intriguing field that has seen a recent increase in popularity," astronomer Geza Gyuk of Chicago's Adler Planetarium said by email.

"The ability to do this relatively accurately for ancient solar eclipses is fairly new."

"Fairly Sound"

Jerry Oltion, a telescope maker, amateur astronomer, and science fiction writer from Eugene, Oregon, finds the astronomical reasoning "fairly sound."

From an artistic standpoint, he doubts Homer ever saw an eclipse himself—though that has no bearing on whether an eclipse , as Homer is thought to have lived in the ninth and eighth centuries B.C., hundreds of years after the events depicted in The Odyssey.

"Any writer who has seen an eclipse—or even heard one described—would never put his characters indoors during the climactic moment," he said.

The moment takes place at a luncheon as the oracle-like Theoclymenus speaks the passage in question to suitors courting the wife of the main character, Odysseus, who is thought dead.

Also, Oltion notes that the story leaves out many details about eclipses, such as the sun's corona.

"I don't believe Homer could have ignored all those effects," Oltion said.

However the controversy resolves, the Adler Planetarium's Gyuk lauds the study for making us think about Homer's story in new ways.

"This article celebrates Homer and pays homage to the Odyssey in the most sincere way," he said.


P.S. ОМИРО е реален или измислен???
 

Kajgana Shop

На врв Bottom