Патолошката потреба на нетуркиските источнобалкански народи по секоја цена да се идентификувaат како огурски (туркиски) Бугари

Член од
3 септември 2010
Мислења
6.628
Поени од реакции
9.241
1703272424578.png
1703272662117.png
1703272765507.png

1703273095178.png

Во областа на реката Илек, јужно од Оренбург, откриени се археолошки остатоци кои датираат од крајот на V век п.н.е. Тие се целосно туѓи на локалната сармато-уралска гранка на Савроматската Култура, но покажуваат впечатливи сличности со културите на Централен Казахстан и, пред сè, делтата на Сир Дарја од претходниот период. Главните сличности се дизајнот на погребните јами со ниши, или „катакомби“ за трупот и ориентацијата на телото со главата кон југ, наместо кон запад или исток. Друга нова карактеристика што дошла во овој регион од југоисток е таканаречениот „дијагонален погреб“, со квадратна погребна јама во која трупот бил положен дијагонално.

1703273184471.png

1703273318444.png

Присуството на инородна група археолошки остатоци на територијата на Савроматите очигледно се објаснува со појавата на нов народ. Културните карактеристики на новодојденците укажуваат дека тие потекнуваат од делтата на Сир Дарја и припаѓале на масагетските племиња. Тоа го потврдува и доминацијата на черепи од расниот памиро-фергански тип во могилите, особено на гробиштата Прохоровка. Во овој период, Масагетите биле во зенитот на својата моќ, а настаните што следеле укажуваат на тоа дека Савроматите кои живееле на Јужен Урал доживеале политички притисок од нив до еден или друг степен.

Очигледно, Масагетите дале поттик, а потоа, во текот на IV век п.н.е., придонеле за трансформација на Савроматската Култура во нова култура, наречена Прохоровска. Прохоровската Култура го изгубила „скитскиот“ карактер на своите претходници и се здобила со западносибирски (централен Казахстан) и централноазиски карактеристики, иако апсорбирала многу елементи од античката Савроматска Култура.

1703273686095.png

Прохоровската Култура се формирала во регионот на Орск и Оренбург, на територијата на источниот одел на сармато-уралската група на Савроматската Култура, а наскоро се проширила понатаму на запад, до долниот тек на Волга во регионот Саратов. До крајот на IV век п.н.е. rечиси целата савроматска територија потпаднала под нејзино влијание, со исклучок на регионот Чељабинск на источната страна на Јужниот Урал, каде што домородното население (најверојатно Ирки) се придржувало до савроматскиот модел и усвоило само неколку елементи од Прохоровската Култура. Нова аквизиција беше Башкирија, лоцирана на западната страна на Јужен Урал, каде што оваа култура стигнала до територијата на денешна Уфа.

Постојат две главни групи Прохоровската Култура, кои приближно одговараат на поделбата што постоела во Савроматската Култура: Саратовска група на Долна Волга и позначајната Оренбуршка група во степите на Јужниот Урал и понатаму на југ. Формирањето на овие две групи очигледно се објаснува со вклучување на савроматски елементи, карактеристични за одредена област и до одреден степен различни едни од други. Овие две групи, како и мешаните Челјабински и Башкирски групи, очигледно одговараат на различни сарматски националности. Саратовската група се поистоветува со Роксоланците, а Оренбуршката група со Аорсите.

Се верува дека Прохоровската Култура била заедничка за сите сарматски племиња од Раниот сарматски период, кој траел до средината на II век п.н.е. Меѓутоа, неколку савроматски племиња, кои под притисок на источните освојувачи (Масагетите) биле принудени да ги напуштат своите земји, сепак ја зачувале својата древна култура.

 
Последно уредено:
Член од
12 јуни 2018
Мислења
515
Поени од реакции
569
А може и поинаку:

Патолошката потреба на НЕ-грчки балканско словенски народи по секоја цена да се идентификуваат со Александрос О Мегас и античките Македонци.
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.628
Поени од реакции
9.241
А може и поинаку:

Патолошката потреба на НЕ-грчки балканско словенски народи по секоја цена да се идентификуваат со Александрос О Мегас и античките Македонци.
Не, не може. Истражи од која археолошка култура произлегуваат Античките Македонци и кои генетски маркери ги карактеризираат и самиот ќе дојдеш до заклучок колку тие биле слични или различни со словенските и прасловенските племиња. Исто така спореди Y-DNA на Македонија и Северна Грција и ќе видиш дека практично нема разлика помеѓу нив.

1703417504970.png
1703417538253.png
1703417608137.png
1703417670532.png
1703417748089.png
1703417779045.png
1703417828610.png

1703417706985.png

1703417879553.png

 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.628
Поени од реакции
9.241
Да видиме дали бугарските предци на денешните жители на Република Бугарија биле сарматското племе Сербои.

1703442092540.png
1703442130297.png
1703442218453.png
1703442316567.png
1703442373907.png

Според последната реченица, нема шанса денешните жители од Република Бугарија кои за свој етноним го земале името на нивниот туркиски поробувач, да потекнуваат од слободољубивите Сербои.

1703442556591.png
1703442613439.png

 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.628
Поени од реакции
9.241
1703545067299.png

Населување на Аланите на Северен Кавказ

Како што веќе рековме, Аланите биле познати на Северен Кавказ уште во првиот век од нашата ера. За нивното присуство овде пишувале и римски писатели, поети и научници. Но, главното масовно населување на Аланите во рамките на Северен Кавказ се случило во IV век под притисок на хунските племиња. Современик на тие настани, римскиот историчар Амијан Маркелин за настаните од 353-378 година пишува дека околу Азовското Mоре (Mеотското Мочуриште) живеат племиња со различни јазици: Јаксамати, Меоти, Јазиги, Роксалани, Алани, Меланхлени, Гелонци, Агатирци. Хуните, постепено освојувајќи ги сите тогаш познати племиња на европските степи, стигнале до „Аланите, некогашните Масагети“, појаснува авторот. Во науката е цврсто утврдено дека Масагетите се предци на Туркмените. Ова е еден од доказите дека Аланите првично биле туркојазични.

Масивната дистрибуција на аланските археолошки локалитети на Северен Кавказ паѓа во периодот од VII до XII век, а особено на територијата на Централно Предкавказје, иако во овој регион се познати поединечни алански гробници од порано. Потиснувањето на Аланите од Кубанскиот регион, од територијата на денешен Карачај, е поврзано со зајакнувањето на бугарските, а потоа и хазарските овдешни племиња. Аланите биле принудени да се концентрираат во горниот тек на Терек, особено на Дарјалскиот Премин и во Дигорија. Од VII до IX век, името Алани речиси исчезнува од страниците на античките пишани извори поради активните воено-политички настани помеѓу Арапите, Хазарите и Византија. Во орбитата на овие настани биле вовлечени и други племиња кои првично живееле на Северен Кавказ, т.е. потомците на Скитите, Бугарите, Хуните итн.

Археолошките споменици на Аланите се познати на територијата на Карачај во пределите Бајтал-Чапхан, во околината на градот Кисловодск, на бреговите на Баксан, Чегем, во околината на Налчик, кај Елхотовската Врата, во горниот дел на Терек, на Дарјалскиот Премин, во Дигорија, во средниот тек на Терек, во градот Мајски итн.

1703545780519.png
1703545815259.png

Културата и животот на аланските племиња

Како потомци на скитските номади, Аланите традиционално ги зачувале во својот начин на живот и култура сите основни елементи на животниот стил и светоглед на нивните древни предци Јамници и Сармати. Според античките автори - современици на Аланите, последните, како вистински номади, мигрирале на огромни простори заедно со сите свои работи, семејства итн. Како што пишува Aмијан Маркелин, тие немаат никакви колиби, не се грижат за земјоделство, тие јадат месо и млеко, живеат во запрежни коли со „закривени гуми направени од кора од дрвја и ги возат низ безграничните степи“. „Речиси сите Алани се високи“, продолжува тој, „и убави, со умерено руса коса. Страшни се со воздржаниот заканувачки поглед на очите, многу се подвижни поради леснотијата на оружјето (лак, стрели, копје, џилит и сл. - автор), а во сè се слични на Хуните, само со полесен и покултурен начин на живот... Тие по варварски (т.е. хунски - автор) закачуваат меч во земјата и му се поклонуваат како на Марс, покровител на земјите низ кои талкаат... Ја претскажуваат иднината користејќи гранчиња од врба собрани во одредено време. Тие не знаат за ропство, бидејќи сите се од исто благородничко потекло; тие сè уште ги избираат за судии, началници и владетели оние кои долго време се истакнувале во битките“, заклучува Аммијан Маркелин, еден од римските експерти за историја и култура на номадските племиња.

Ова е номадскиот период од историјата на Аланите. Со постепеното населување „на земја“, со преминот кон седентарен облик на живот, нивната култура и начин на живот значително се менуваат. Тие најпрвин почнуваат да градат земјени ровови и бедеми околу нивните населби, потоа преминуваат на камена архитектура, почнуваат да градат куќи на камена основа, градат камени погребни објекти - крипти, гробници итн. Постепено почнуваат да се занимаваат со земјоделство, поледелство, градинарство, сточарство и преработка на земјоделски и сточарски производи.

Со падот на Хазарскиот Хаганат (под ударите на Арапите и Русија), улогата на Аланите во меѓународната политика се зголемила. Кај нив Христијанството почнува да навлегува од Византија. Оваа светска религија меѓу Аланите е тесно испреплетена со остатоците од паганските идеи. Во тој поглед, паганските ритуали и идеи наоѓаат директно продолжение во нивната култура, како што се обожавањето на божествениот меч кај Скитите, почитувањето на мечот кај Хуните, кои го доживувале како Божји дар на Атила, скитско-хунски начин на предвидување на иднината со гатање на гранчиња од врба и сл. Така, Аланите го зачувале начинот на живот, секојдневните и културните традиции на нивните номадски предци од античката ера.

Со падот на Хазарскиот Хаганат, аланските племиња се обединиле во моќна ранофеудална држава, активно влијаејќи на целиот тек на историјата на Кавказ, Крим, Дунав и Закавказје. Во 20-тите години на X век, Аланите го прифаќаат Христијанството, моќен процут на христијанската култура започнал во Аланија, изградба на антички (постари од новгородски) цркви на реката Архиз, на Зеленчуак, на местото Ески-Џурт (Горен Архиз), во други региони на Карачај, Балкарија и околните области.

Христијанството на Северен Кавказ се развило и се шири до формирањето на Златната Орда на овие простори. Во XIV век изградба на раните муслимански џамии започнала на местото на поранешните христијански цркви, кај Елхотовската Врата, во областа Татар-Туп, во населбата Нижни Џулат во близина на градот Мајски во Кабардино-Балкарија и на други места. Христијанските цркви во Балкарија и Карачај функционирале до крајот на XVII век.

Мора да се има на ум дека како и во Аланија, така и во Балкарија и Карачај, Христијанството било силно помешано со остатоци од паганството.

Применетата уметност, прикажувајќи различни теми на митолошки идеи и легенди, добила моќен развој во Аланија. Археолошките наоди покажуваат дека сечењето камен, сечењето коски, кожарскиот занает, обработката на дрво и волна, рударството, како и обработката на скапоцени камења и метали, како и производство на оружје: лакови, стрели, копја, џилити, ножеви, ками и сабји, процветале до невидени размери.

Трговијата била исто така широко развиена во Аланија. Тргувале со Византија, арапските земји, Грузија, Ерменија, земјите од Источна Европа, Средна и Централна Азија.

1703546979503.png
1703547004873.png

Аланите се предци на Балкарите и Карачаите

Според римските автори, Аланите се „поранешните Масагети“, а модерната наука го утврдила целосниот идентитет на Масагетите и Туркмените. Следствено, Аланите биле турско племе. Овој факт се потврдува со фактот дека меѓу современите Туркмени, Аланите преживеале како посебна кланска група. Интересно е да се потсетиме на генеричките имиња на овие Алани: Мирши-кар, Болук-аул, Ешек, Ајак-чар, Кара-мугул, Токуз, Кер, Белке итн. Племенски групи на Алани живеат и во Узбекистан, Таџикистан, и Алтај. Меѓу Алтајците постои кланска група наречена „Аландан Келген“, т.е. „оние кои дојдоа од рамнините“.

Покрај тоа, зборот „алан“ на многу турски јазици значи поим за „рамнина“, „долина“.

Најблиските соседи на Карачаите, Мингрелите, сè уште ги нарекуваат Карачаите Алани. Овој етноним на Кавказ не му е познат на ниту еден народ освен на Балкарите и Карачаите. Терминот „Алан“ меѓу Балкарите и Карачаите се користи кога се обраќаме во смисла на „роднина“, „сонародник“. Покрај наведените факти, за идентитетот на Аланите и Балкарите-Карачаи говорат и пишани извори кои потекнуваат од Византија, кои територијата на Карачај ја нарекувале Аланија. Традицијата да се нарекува овој конкретен регион Аланија била зачувана во географските карти на Кавказ во XVIII-XIX век, дури и за време на изградбата на Грузискиот воен пат низ Владикавказ.

Неспорни аргументи во прилог на мислењето за туркојазичната природа на Аланите и нивната водечка улога во формирањето на карачај-балкарскиот народ се таканаречениот „Зеленчучки натпис“ од XII век, пронајден во карачајската населба „Ески-Џурт“ (Горен Архиз) и „Аланскиот поздрав“ забележан од византискиот поет од XII век Joaн Цец. Во Зеленчучкиот натпис многу лесно се читаат вообичаените турски зборови и термини: „Ата Журт“ - родина, татковина; „Бељуњуб“ - се раздели; „Зил“ - година; „Де“ - кажи; „Тејри“ - врховното божество на Турците Тенгри; „Цахириф“ - повикување; „Алан Јуртлага“ - за низинските населби; „Багатир“ - херој (јунак) и многу други. Со еден збор, натписот кажува дека еднаш, откако го повикале Бога, се собрале некои групи на племиња и решиле да се преселат во рамнината. Натписот зборува за пропаѓање на племенското здружение.

Во аланскиот поздрав на Јоан Цец, лесно е да се прочитаат и балкарско-карачајските изрази што ги нема кај никој друг (т.н. идиоматски изрази), како што се „О јујунге!“, како и зборовите: „ќун“ - ден; „хош“ - вид; „кајтиф“ - се враќа; „катин“ - госпоѓа, итн. Сите други обиди за читање на овие документи, пишување букви што не постојат во нив, преуредување зборови и букви и друго насилство на текстовите, не даваат ништо утешно освен бесмислени купишта поединечни зборови или лични имиња. Материјалите достапни во историската, етнографската и лингвистичката наука јасно укажуваат на тоа дека Аланите биле туркојазично племе и биле една од главните компоненти во потеклото на Балкарите и Карачаите.

 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.628
Поени од реакции
9.241
1703616903296.png
1703616934669.png
1703616963854.png


1703617141271.png
1703617112681.png
1703617226461.png
1703617271440.png
1703617306663.png

1703617329794.png


Map of Central Asia and India c.50 BC
By the period between 100-50 BC the Greek kingdom of Bactria had fallen and the remaining Indo-Greek territories (shown in white) had been squeezed towards eastern Punjab.
India was partially fragmented, and the once-tribal Sakas were coming to the end of a period of domination of a large swathe of territory in modern Afghanistan, Pakistan, and north-western India.
The dates within their lands (shown in yellow) show their defeats of Greeks, gaining them those lands, but they were very soon to be overthrown in the north


1703617461315.png

1703617903939.png


 
Последно уредено:

Kajgana Shop

На врв Bottom