Во склоп на она што правевме муабет....
**********************************************************************
Патека за мангупирање
Граѓаните се жалат дека метежот на велосипедската патека покрај Вардар е се поголем, а градските власти објаснуваат дека за безбедноста е надлежна сообраќајната полиција
Велосипедската патека покрај Вардар станува претесна да ги прими сите скопјани што сакаат да се рекреираат крај реката. Уште во почетокот стекна голема популарност и кај младите и кај постарите жители и се' повеќе се посетува, особено откако се догради и во населбата Аеродром. Со зголемувањето на популарноста, на патеката се зголемија и проблемите. Таа стана место и за пешачење, за трчање, па и за возење детски колички. На исто место велосипедисти возат спортски велосипеди, а деца мали велосипеди со помошни тркалца. Хаосот го дополнуваат и моторџиите, кои ги има се' повеќе. Тие сакајќи да се истакнат пред девојките и другарите, не ја почитуваат забраната за движење со моторни возила и ги загрозуваат другите.
Општините предупредија дека патеките покрај кејот се наменети исклучиво за велосипедисти и за ролерџии. Но, кој да слуша. Метежот на патеката е секојдневен.
Граѓаните што се рекреираат таму се загрижени за својата безбедност. Велат дека инциденти има се' повеќе, бидејќи нема место за сите, а нема ниту спаувачка екипа, ниту сообраќајна полиција.
- На патеката секојдневно има моторџии, но и пешаци, кои им пречат на велосипедистите. Има и мали деца, кои доаѓаат со своите родители и кои се возат на тротинетчиња, ролери, мали велосипеди итн. Се туркаат и колички со бебиња. Тоа е проблем. Патеката не е наменета за сите категории, да речам возачи, кои доаѓаат таму. Треба многу да се внимава на брзината со која се вози, но мора да има и контрола. Еднаш една девојка се преврте од велосипедот, бидејќи се исплаши од моторџија, кој забрзано помина покрај неа. А никој не презеде ништо, односно немаше кој да го казни. Навистина е срамота - вели еден велосипедист на патеката.
Еден друг рекреативец се жали дека на патеката воопшто нема јавна говорница од каде може да се повика помош ако некој се повреди, а нема ниту спасувачки екипи.
- Едно мало девојче еднаш поради метежот падна од велосипед и многу лошо си го прегриза јазикот. Немаше од каде да се побара помош. Младите јурат на патеката и воопшто не внимаваат. Од друга страна, таа стана претесна за да ги прими сите заинтересирани - вели жител на Влае.
Граѓаните се жалат дека патеката на некои места има и деформации, односно тумби и дупки, кои никој не ги санира.
Од одделението за односи со јавноста во Градот Скопје велат дека на патеката е поставена соодветна сигнализација, со која е забранет пристап и користење какви било моторни возила.
- Поставена е и хоризонтална сигнализација, односно обележани се места на кои може да минуваат пешаците. За контрола на патеката е одговорна сообраќајната полиција, која треба да го регулира и санкционира возењето на мотоцикли - велат од Градот.
Оваа патека, позната и како трим-патека, е нешто подолга од 15 километри. Составена е од два дела и се протега на двете нивоа на кејот на Вардар. На горното ниво на одбранбениот ѕид е изградена патека за прошетка, со клупи за одмарање и соодветно осветление. Доле се наоѓа велосипедската патека, а до неа е патеката за милениците на џогингот. Најпрво беше изградена патеката од мостот во Хром кон центарот на градот, а подоцна патеката беше продолжена и до населбата Аеродром.
http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=43...075C52CFD91CEA