Носачи на авиони

Eisenhorn

Lord Inquisitor
Член од
6 мај 2009
Мислења
3.788
Поени од реакции
8.366
Мојот омилен луд аналитичар Гери Блечер А.К.А вар нерд, со години заговара дека на носачите им е одброено времето во првата поозбилна војна.

http://exiledonline.com/the-war-nerd-this-is-how-the-carriers-will-die/
http://www.exile.ru/articles/detail.php?ARTICLE_ID=6779&IBLOCK_ID=35
http://www.exile.ru/articles/detail.php?ARTICLE_ID=15976&IBLOCK_ID=35

ОК, луд е тотално човекот али до сега сите анализи му се на место (ако сте fellow war nerds вреди да ги разгледате, нема никакви претензии човекот кон никого), кажа дека Хезболах ке издржи во 2006 а Израел ке се повлече од Либан и така се деси, кога сите Американци тупеа дека демократијата во Ирак ке превладее за година две, Гери кажа јок шанса и еве веке 5 години имаат герилска војна.

Еве од Американскиот поморски институт:
https://www.usni.org/forthemedia/ChineseKillWeapon.asp

Али за тапшање на мали непослушни земји носачите се супер, признавам.
 
С

Спенсер

Гостин
лллелел...шо мотори ке беа бе шо ги придвижуваат???цццц

глеав на документарец, нешо ако избие пожар у внатрешноста, пуштаат јаглерод нешо, да се сврзе со кислородот и да го снема огнот...така нешто...јака тактика:vozbud:
 
Член од
4 октомври 2008
Мислења
4.014
Поени од реакции
1.247
Не пратам баш веона тактика ама по некоја моја логика ќе пропаднат затоа што се премногу ранливи, т.е. лесни мети за авијацијата на пример ? Или не :)
 
R

RAYTHEON23

Гостин
Не пратам баш веона тактика ама по некоја моја логика ќе пропаднат затоа што се премногу ранливи, т.е. лесни мети за авијацијата на пример ? Или не :)

не селеснимети...одат во формации Т.Н кариер батл груп...разурнувачи 1-2 подморници неколку фрегати и нон-стоп имаат извидување...закана е јакхонт на пример...ТУ-22 ТУ-160 како и балистичките ракети....

па доволна еупотреба на хемија...не мора експлозив да контаминира целброд...авионите...се јузлесс:toe:
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Кинезите се пофалија дека имаат одговор, новите ракетни системи DF-21 кои користат балистички (хиперсонични) ракети со радарска глава за само-неведување и со домет до 1800 km.

Системов наводно се разликува од останатите бидејќи користи модификувана балистички ракети кои достигнуваат огромни брзини од 10 маха.

http://www.mycity-military.com/imgs/113167_65243789_Nosac%20aviona%20df21_01.jpg


Кина тврди дека има 60 лансирни рампи, меѓутоа доколку немаат маневарско возило за испукување на вакви ракети, Американците имаат лек и за овој систем. Доколку имаат возило, тогаш е сосема подруга работата.

http://www.mycity-military.com/slika.php?slika=113167_95358790_DF-21C vertikalno postaviti.jpg
 

Toecutter

Biafran Baby
Член од
12 мај 2009
Мислења
5.243
Поени од реакции
2.444
Носачи на авиони и хеликоптери во последниве 20-30 години. Повеќето се се уште во служба, некои се музеи, некои рециклирани...

САД - Носачи на авиони
8 - Форестал (6 повлечени од употреба)
1 - Орискани/Есекс (Потопен како дајв сајт)
1 - Ентерпрајс (Нуклеарен)
9 - Нимиц (Н)
8 - Васп

Носачи на хеликоптери
7 - Окинава (повлечени)
5 - Тарава

Обединето Кралство
3 - Иластриес
2 - Арк Ројал (повлечени)
3 - Хермес (1 на Индија, 2 повлечени)
2 - Квин Елизабет во изградба (2012-2016)

1 - Оушн
1 - Аргус
1 - Енгадин

Франција

1 - Шарл де Гол (Н)
2 - Фош (1 на Бразил, 1 повлечен))
1 - Ароманш (повлечен)
1 - планиран (Ришеље,нуклеарен - 2012-2015)

1 - Жан Д Арк
2 - Мистрал

Русија/СССР

2 - Тбилиси (1 продаден на Кина)
1 - Уљановск (недовршен, нуклеарен)
4 - Киев (1 повлечен, 1 на Кина, 1 на Индија, а на Украина/повлечен)

2 - Москва (повлечени)

Холандија
1 - Карел Дорман (повлечен)

2 - Ротердам

Шпанија
1 - Принсипе де Астуриас
1 - Хуан Карлос (во изградба - 2010)

2 - Галиција

Италија
1 - Џузепе Гарибалди
1 - Андреа Дориа

3 - Сан Марко

Украина
1 - Киев (повлечен)

Бразил
1 - Сао Паоло (Фош)
1 - Минас Жераис (Колосус, повлечен)

Арентина
2 - Индепенденсија (Колосус, повлечени)

Канада
1 - Бонавенчр (Колосус, повлечен)

Индија
1 - Викрант (Колосус, музеј)
1 - Вират (Хермес)
1 - Киев (модифициран, во изградба)

Кина
1 - Мелбурн (Колосус, забавен парк)
1 - Тбилиси (?)
1 - Киев (?)

1 - Ву Хаи

Австралија
1 - Мелбурн (Колосус, на Кина)
2 - во изградба

Тајланд
1 - Чакри Нареубет

Јужна Кореја
2 - носачи на хеликоптери

Јапан
4 - носачи на хеликоптери
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
А во последно време изгледа и Кинезите ја развиваат морнарицата.
Кинезите одамна размислуваат како да воведат носач во својата морнарица. Проблемот е што носачите се прескапи, еден стар Британски чини $2.5 милијарди. Пред 4 години го меркаа овој стар Украински, “Варјаг’’. Сигурно ќе направат копија, а подоцна многу копии.

An aircraft carrier for China?

By David Lague International Herald Tribune

MONDAY, JANUARY 30, 2006

BEIJING As China builds a military to match its growing economic power, its neighbors and potential rivals including the United States have puzzled over a key question: When will the Chinese Navy launch an aircraft carrier?

For decades, senior Chinese military and political officials have argued that for the country to become a great power, the People's Liberation Army Navy needs to add these potent warships to its fleet.


However, the major obstacle to this ambition is that aircraft carriers are hugely expensive.


The two 50,000-metric-ton conventionally powered carriers now under development for Britain's Royal Navy are expected to cost a minimum of $2.5 billion each. To outfit them with aircraft could cost that much again.


And, aircraft carriers do not operate alone. They need a fleet of warships, submarines and supply vessels along with advanced electronic surveillance for support and protection.


For these reasons, most experts assumed a Chinese carrier was decades away.


But after double-digit increases in defense spending over much of the past 15 years, evidence is now emerging that China has a more ambitious timetable.


"I am convinced that before the end of this decade, we will see preparations for China to build its first indigenous aircraft carrier," said Rick Fisher, the Washington-based vice president of the International Assessment and Strategy Center and an expert on the Chinese military.


Fisher and other analysts note that extensive work now appears to be under way on a carrier purchased from Ukraine, the Varyag, now moored in the northern Chinese port of Dalian.


They speculate that the Varyag, fresh from the dry dock and, according to recent photographs, now painted in the navy's gray, could be used for training or even upgraded so that it was fully operational.


Not surprisingly, the Taiwan military has also been monitoring activity on the Varyag.


At a briefing in Taipei on Jan. 19, a Taiwan military spokesman, Liu Chih-chien, pointed to satellite photographs of the carrier at anchor in Dalian, where he said it had been under repair.


"Although China claimed that the Varyag will be used as a tourist attraction, the aircraft carrier would actually be used as a training ship in preparation for building an aircraft carrier battle group," Liu said.


Analysts also report that at recent international air shows, Chinese military officers have been showing strong interest in strike aircraft suited to fly from carriers.


As with earlier reports that the Chinese Navy intended to acquire aircraft carriers, Beijing denied Taiwan's claim.


"We don't know where the Taiwanese authorities got their so-called intelligence," said Li Weiyi, a spokesman for China's Taiwan Affairs Office, according to a report carried last week by the official Xinhua news agency.


Whatever the timetable, most naval experts agree that China will almost certainly build or buy aircraft carriers.


"Given China's strategic ambitions, it's a logical move," said Sam Bateman, a maritime security expert at Singapore's Institute of Defense and Strategic Studies.


"I am sure the PLAN has carrier aspirations," he said, referring to the People's Liberation Army Navy.


Bateman said that, like the United States, two of China's neighbors, India and Japan, would be anxious about the prospect of carriers in the Chinese fleet.


What is clear is that China has already invested decades of effort in its bid to gain the technology and skills needed to build and operate these warships.


Admiral Liu Huaqing, vice chairman of China's Central Military Commission before his retirement in 1997, is widely regarded as the father of the navy's aircraft carrier program.


Heavily influenced by his exposure to top Russian naval experts during his studies in the Soviet Union as a young officer in the 1950s, Liu advocated that China should have aircraft carriers as the backbone of a "blue water" navy that could deploy beyond the country's coastal waters.


In military journals published in the 1990s he wrote that aircraft carriers would ensure China's control over Taiwan and territories it claimed in the South China Sea and match the growing military power of neighbors including Japan and India.


Liu, along with other senior Chinese defense analysts, also recognized that China was becoming a major trading power and would become increasingly dependent on secure sea lanes to carry its imports of energy and raw materials and exports of manufactured goods.


They argued that aircraft carriers would give the navy the ability to keep these sea lanes open in times of conflict or international tension.


Other analysts also say that a carrier would be symbolically important as evidence of Chinese power in the same way that U.S. Navy's aircraft carrier battle groups serve as a reminder of America's global reach.


Early work on the feasibility of building a carrier began in Shanghai in the early 1980s but the first clear sign of China's ambition came in 1985 when China bought a decommissioned Australian aircraft carrier, apparently for scrap.


However, before the vessel was dismantled, Chinese experts studied the design of this carrier and used the flight deck for pilot training, according to naval analysts.


The disintegration of the once-powerful Soviet Navy after the collapse of the Soviet Union provided further opportunities to study the design and construction of modern carriers.


Senior defense officials in Japan and Southeast Asia were intrigued when Chinese companies bought two decommissioned Russian antisubmarine carriers, the Minsk and Kiev, but speculation that these would have some military role in China proved groundless.


The Minsk was converted into a floating museum in Shenzhen, and the Kiev is also being modified, to serve as a floating tourist attraction in Tianjin.


In the 1990s, a number of countries including Spain and France signaled that they would be prepared to build or sell an aircraft carrier to China but Beijing apparently declined these overtures.


Some experts on the Chinese military say that plans to build or buy a carrier were shelved after 1997 with the retirement of Liu and renewed emphasis on military preparations to fight a war over Taiwan if the island declared independence.


Taiwan's proximity to the mainland means land-based Chinese aircraft and missiles would be well within range in the event of a conflict.


As recently as 2003 in its annual report to Congress on China's military, the Pentagon said China appeared to have "set aside indefinitely" its plans to acquire a carrier.


Instead, the Chinese military seemed intent on developing the firepower to sink aircraft carriers, a move clearly aimed at deterring the United States if it decided to intervene in any conflict over Taiwan.


This included a rapid upgrade of China's conventional and nuclear submarine fleet, the delivery of advanced Russian surface warships armed with supersonic missiles and an expanded force of Russian-made and domestically produced strike aircraft.


However, the purchase for $20 million of the 67,500-metric-ton Varyag from Ukraine in 1998 suggested that Beijing retained a strong desire for aircraft carriers and a blue-water navy.


The Varyag was still under construction in a Ukrainian shipyard when the Soviet Union collapsed and neither Russia nor Ukraine had the funds to complete the work.


A Macao-based company with close ties to the Chinese armed forces bought the carrier without engines, rudders or armament and said it would be moored in the former Portuguese colony as a floating casino.


At the time, most analysts said this seemed an unlikely explanation for the purchase because Macao's harbor was far too shallow to berth a warship of this size.


After a long delay while Turkish authorities, fearful of the danger to shipping, refused permission for the carrier to be towed through the Bosporus, the Varyag was eventually delivered to the Dalian shipyard in 2002.


The fact that Beijing went to great diplomatic lengths to persuade Turkish authorities to allow the transit was seen by some experts as further evidence of China's determination to improve its understanding of carrier technology.


There is tight security surrounding the Varyag in Dalian harbor, but work on the vessel is clearly visible from nearby highways.


Recent photographs show extensive repairs or maintenance to the carrier's superstructure and deck.


"There is a lot of work happening on that thing which is not consistent with a gambling casino," Fisher said.
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
За време на југословенската војна кога Саратога мртва ладна вплови во Јадранско море.......во тој момент знаев дека ГАРАНТИРАНО Милошевиќ во дослух со американците ги дупи сите јужнисловени, посебно србите....здраво...у здрав мозок....зошто американците многу доообро знаеја што може да ја снајде, ако војната беше вистинска....тие ја испорачаа повеќе од половина опремата :)
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.043
Поени од реакции
4.698
Мојот омилен луд аналитичар Гери Блечер А.К.А вар нерд, со години заговара дека на носачите им е одброено времето во првата поозбилна војна.

http://exiledonline.com/the-war-nerd-this-is-how-the-carriers-will-die/
http://www.exile.ru/articles/detail.php?ARTICLE_ID=6779&IBLOCK_ID=35
http://www.exile.ru/articles/detail.php?ARTICLE_ID=15976&IBLOCK_ID=35

ОК, луд е тотално човекот али до сега сите анализи му се на место (ако сте fellow war nerds вреди да ги разгледате, нема никакви претензии човекот кон никого), кажа дека Хезболах ке издржи во 2006 а Израел ке се повлече од Либан и така се деси, кога сите Американци тупеа дека демократијата во Ирак ке превладее за година две, Гери кажа јок шанса и еве веке 5 години имаат герилска војна.

Еве од Американскиот поморски институт:
https://www.usni.org/forthemedia/ChineseKillWeapon.asp

Али за тапшање на мали непослушни земји носачите се супер, признавам.
За тапшање мали и непослушни земји носачите се закон.
Ама не знам колку ќе бидат супер, доколку на пр, дојде до војна меѓу Иран и САД. Зборувам само за напад со ракети врз носачот. Исто знам дека носачот има и против-ракетна одбрана, но баш ќе биде интересно да се види како ќе се одбрани од 5-6 ракети лансирани истовремено.
Инаку носачите се одлично оружје во борба во формација, заедно со други бродови. За жал таквите војни се минато, денес постојат моќни ракети од секаков вид...
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Не им се секирај, секогаш се во формација со други бродови и барем 2 подморници од кои едната е ептен напред.

Постоењето на F-35 сигурно ќе ги промени односите и сега се оди носачите да бидат што помали, а истовремено дел од другите бродови да имаат платформа за воздухоплови.

Јапонски “разурнувач’’ од класата Хајга (Јапонците ги нарекуваат разурнувачи заради политички причини)
 
Член од
10 јуни 2005
Мислења
413
Поени од реакции
145
Рускиот Адмирал Кузнецов



Внимание со звукот :)
 
Член од
10 јуни 2005
Мислења
413
Поени од реакции
145
So cudo se tie raketi?
Description: The Kh-35 is a subsonic, long range, sea-skimming anti-ship missile. It features a solid fuel booster, a turbojet powerplant, a high-precision radio-altimeter, and an active radar guidance system in the terminal phase of the flight. During the flight the Kh-35 missile depends on the radio-altimeter and the Inertial Navigation System (INS). The Kh-35 is the Soviet counterpart to US Harpoon missile.

The Kh-35U, AS-20 Kayak NATO-codename, anti-ship missile has been designed to be released from fixed- and rotary-wing aircraft. It is a derivative of ship-launched Kh-35 missile (Uran system).

Dimensions: Diameter 420 mm, Length 3.8 m, Width 930 mm

Weights: Max Weight 480 kg (1,058 lb), Warhead 150 kg (331 lb)

Performance: Max Range 130 km (70 nm), Min Range 5,000 m (16,404 ft), Top Speed 300 mps (Mach 0.90)
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.043
Поени од реакции
4.698
Не им се секирај, секогаш се во формација со други бродови и барем 2 подморници од кои едната е ептен напред.

Постоењето на F-35 сигурно ќе ги промени односите и сега се оди носачите да бидат што помали, а истовремено дел од другите бродови да имаат платформа за воздухоплови.
Ова е тоа што ја уништува класичната борба во формација помеѓу две поморски сили:

Description: The Kh-35 is a subsonic, long range, sea-skimming anti-ship missile. It features a solid fuel booster, a turbojet powerplant, a high-precision radio-altimeter, and an active radar guidance system in the terminal phase of the flight. During the flight the Kh-35 missile depends on the radio-altimeter and the Inertial Navigation System (INS). The Kh-35 is the Soviet counterpart to US Harpoon missile.
Непријателскиот брод се лоцира, се испалува ракетата и аста ла виста..... немаш дури ни визуелен контакт. :)
 

Kajgana Shop

На врв Bottom