Најекономично греење и ладење

Член од
21 септември 2010
Мислења
349
Поени од реакции
181
Trajno resenie za regulacija na vlaznost e da stavis HRV tip na rekuperator koj so ventilaciski kanali ke izvlekuva vozduh od prostorii so pogolema vlaga kako kupatila i kujna a ke vnesuva svez vozduh od nadvor vo spalni i dneven boravok.
Pri vlez na sveziot vozduh od nadvor toj prvo pominuva niz topllinski izmenuvac i se zagreva(zimno vreme, ladi letno) pa niz filtri pa duri togas vleguva vo vent. kanali.
Izmenuvacot moze da e so 70% ili 90% povrat na energija no toa varira vo cenata na rekuperatorot.
Problemot e da se izvede ova vo prostor vo koj veke se zivee dokolku nema spusten plafon ili barem da e dosta prav plafonot bez glemi gredi megu sobite.
So eden rekuperator moze da se izvede greenje/ladenje na cel stan i so eden centralen klimatizer bidejki rekuperatorot go vrti vozduhot niz site prostorii, go procistiva so filtri i plus regulira vlaznost na vozduhot.
Mnogu malce e diskutirano na temava za rekuperatori iako spored cenata na investicijata (1000-2000eu e uredot) i efektot na zdravo i ekonimicno ziveenje sto pri toa se dobiva mislam deka e Top sollucija.
Eve i video kako funkcionira.
Fala mnogu za objasnuvanjeto, zvuci dosta interesno, daj mi nekoi linkovi da razgledam podetalno, videoto nemozam da go otvoram (x pricini)
Za montaza takvi raboti nekoja firma raboti li so toa u MK, planiranje, izvedba, garancija...? Milion prasanja sega mi se vrtat u glava?
 
Член од
21 октомври 2011
Мислења
1.747
Поени од реакции
2.562
Kakov e toj gel, daj malku podobjasni malku poveke, i mene mi treba navlaznuvac za vozduh ama so pogolem kapacitet za okolu 120m2 prostor pa baram resenie?
Ovie sto gi gledam na linkot se za mali povrsini do 20m2, sto znaci jas ke treba da kupam 5 minimum za mojot prostor i togas ke fati mnogu pari
Navlaznuvac mi treba, bidejki greenjeto mi e na elektricni/uljeni radijatori i mnogu go susat vozduhot, mi treba nesto da go NAVLAZNUVA vozduhot?
Jas sum razbral pogresno togas za gelot, mislev deka e navlaznuvac, ima li nekoe care? Fala
Силика гел се гранули кои атсорбираат влага и мириси од околината - одвлажнувачи.
Навлажнувањето е многу поедноставно од одвлажнувањето, еве еден навлажнувач. Разгледај можеби има и подобри и поповолни.
Гледав и едни како кеси што се обесуваат на радијатори, се полнат со вода и таа полека испарува од топлината. Колку се ефикасни тоа незнам.
 
Член од
21 септември 2010
Мислења
349
Поени од реакции
181
Силика гел се гранули кои атсорбираат влага и мириси од околината - одвлажнувачи.
Навлажнувањето е многу поедноставно од одвлажнувањето, еве еден навлажнувач. Разгледај можеби има и подобри и поповолни.
Гледав и едни како кеси што се обесуваат на радијатори, се полнат со вода и таа полека испарува од топлината. Колку се ефикасни тоа незнам.
Blagodaram
 
Член од
9 јануари 2006
Мислења
5.654
Поени од реакции
7.500
Fala mnogu za objasnuvanjeto, zvuci dosta interesno, daj mi nekoi linkovi da razgledam podetalno, videoto nemozam da go otvoram (x pricini)
Za montaza takvi raboti nekoja firma raboti li so toa u MK, planiranje, izvedba, garancija...? Milion prasanja sega mi se vrtat u glava?
Kaj nas e toa uste novo i retko se bara a deka imaat montirano po stanovi i pred se po dukjani imaat, ja imam prasuvano za Daikin HRV (heat recovery rekuperator) vo icsgroup so montaza na rekuperatorot mi dadoa OK ponuda, bez ventilacioni kanali shto e fakticki vtoriot del od izvedbata na sistemov. Postojat i ERV(energy recovery) megutoa tie se za klimatski podracja kaj sto imaat vlazni leta a suvi zimi sto ne e slucaj kaj nas. So plance od stanot ke ti izrabotat raspored na kanalite i dimenzii na istite vo bilo koja firma sto prodava rekuperator a posle tie kanali treba nekoj limar da gi izraboti. I Ozon gi raboti dosta rekuperatorive samo brendot na rekuperatori koi go imaat oni mi e nepoznat.
Bitno e rekuperatorot da e so funkcija za regulacija na vlaznosta, da ima opcija da se regulira manuaelno vnesot na svez vozduh(periodicno primer na sekoi 2 saata ili postojano) da ima bajpas damper koj sluzi pri ladenje da vnesuva direktno vozduh bez izmenuvanje na toplinata primer letno vreme nautro i navecer koga e posvezo.
Moze i so savitlivi creva da se izrabotat kanalite edina mana na crevata e sto davat malku pogolema bucava zaradi branovidnata forma no tie sekako ke bidat izolirani prvo so izolacija pa so knauf.
Za kvadratura od 120m2 ke ti bide dovolen i rekuperator od 350m3/h do 500m3h zavisi kakov ti e rasporedot na sobite i kolku dolgi kanali ke se vlecat. Najpodogodno e rekuperatorot da se namesti na plafon vo blizina na kupatilo zaradi odvod na kondenzatot. Ventilacja izrabotuvaat limari primer "7mi April" privatna limarska firma dosta solidno raboti ventilacija, iako moze i od PVC da se napravat kanalite slicno ko na sajtov. PVC kaj nas tesko se naogja. Fakticki glaven problem e da najdes firma sto kvalitetno i eftino ke ti ja napravi mrezata od kanali za ventilacija, a rekuperatorot samo se povrzuva na nea. Izgledaj go obavezno videoto za da dobies prestava kako se doveduva vozduhot i kako se izvlekuva zastoeniot topol vozduh koj e gore visoko do plafonot.
 
N

nikola2004mkd

Гостин
Sass blagodaram na odgovorot.
Jas posledniov mesec premnogu luge slusnav kako se zalat od pojava na vlaga posle zamena na prozori. Iskreno toa me zagrizi. Cekor eden, veke imam kazano prethodno ke bide nabavka na klima (suzumu ili od gree neshto). Cekor dva ke bide 15cm tervol nad plocata nad mene (stanot mi e masandra na 10 sprat). Cekor tri borba so dograma. Za tret cekor ke ja ispitam moznosta za postavuvanje na nisko ili visoko emisiono staklo, kako Ida se vikashe. Ova so cel pprostorijata sepak da dishe. Sepak ne e isklucena moznosta I sosema da smenam I stavam..pvc. od toa me odvraka samo kondenzacijata. Inace zgradata ima od nadvor 5cm stiropor
А бе друже, да ти кажам дека тоа што го планираш може да го оствариш ама ќе ти треба малку повеќе средства от тоа што си планирал.
Значи ако ја менуваш столаријата, можеш да имаш проблеми со влага и вистина е дека огромен број на луѓе се жалаат на појава на влага.

Појавата на влага односно кондензат на и колку прозорите е резултат на допир на топла површина или воздух (внатрешна) и ладна површина и воздух (надворешени). Овој допир може да се случи на кај прозорецот на две места.

Прво, на самиот профил, доколку не е сработен како што треба па некаде дихтува или на стаклата доколку не се соодветно стработени (не се одлично изолирани). За таа цел стаклопакет со три стакла од кои внатрешното е со Low-E премаз ти добра а минимална инвестиција. Исполната треба да биде до аргон при што за оптимално функционирање растојанието треба да биде најмалку 16мм од едно до друго стакло, или криптон (не знам дали некој во Македонија ги работи стаклопакетите со криптон) при што растојанието од едно до друго стакло треба да биде најмалку 11мм. Во случајот на стандарден стаклопакет со 3 стакла и исполна со аргон треба да сметаш дека самата ширина на стаклопакетот е 4+16+4+16+4=44мм и адекватно треба да бираш профил на кој може да го монтираш овој стаклопакет. Оковот не игра улога во изолацијата ама со оглед дека веќе ги даваш парите не е паметно да се штеди на оков, па по некоја година или две да не можеш да ги затвриш прозорите. И не треба слепо да веруваш на производителот на оковот. Дури и оковот е од реномиран производител (и не е кинески или турски фалсификат) не значи дека нема да имаш проблеми. Roto на пример има повеќе серии на окови, кои може да поднесат различни опретувања. За секој случај треба да бираш тежина на прозорот + 25%.

Вориот проблем е во фугата односно спојот на прозорот или вратата со ѕидот. Спојот на прозорот со ѕидот исто така треба да биде совршено сработен. За да се спречи појава на влага на овој дел има посебни правила за тоа како и со какви материјали треба да се монтира прозорот, попознати како RAL насоки. Во суштина внатрешната страна на фугата на прозорот треба да биде водо и паронепропусна, на централниот дел е пурпена, а надвошната страна треба да биде водо непропусна а паропропусна. Ваквата монтажа се врши со посебни траки од внатрешната и надворешната страна а измеѓу има класична пурпена или пак со специјална пурпена компримирана трака од три дела кои ги вршат сите погоре споменати функции. Е сега идиме до вториот главен проблем а тоа е цената на овие материјали кои се ужасно скапи. Во Wurt Македонија мислам дека комплетот на овие две траки беше околу 8.000 ден (мислам дека беа околу 4.000 ден од трака) за 15тина метри (мислам дека тука некаде се покрива со еден комплет). Значи некаде околу 530ден од метар. Сметај дека еден за еден прозор до стандардни димензии од 0,8х1.4 метри ти требаат 4,4метри материјал (0,8+1,4+0,8+1,4=4,4) х 530ден = 2.330 ден. Заради самата цена на ваквата монтажа кај нас скоро и никој не ја променува, па затоа и има голем број на поплаки за појавата на влага и мувла на зидовите.

Со ваквата замена и монтажа на прозорите мислам дека шансите за појава на влага се минимални.
Понатаму, со цел уште повеќе да ги намалиш шансите за појава на влага може да примениш контролирана вентилација, пасивна од типот на Regel-Air или AirMatic која врши која е прилично поевтина околу 25 еур по прозор, или пак активна со систем со рекуператор од типот на Premivent.
 
Член од
21 септември 2010
Мислења
349
Поени од реакции
181
Kaj nas e toa uste novo i retko se bara a deka imaat montirano po stanovi i pred se po dukjani imaat, ja imam prasuvano za Daikin HRV (heat recovery rekuperator) vo icsgroup so montaza na rekuperatorot mi dadoa OK ponuda, bez ventilacioni kanali shto e fakticki vtoriot del od izvedbata na sistemov. Postojat i ERV(energy recovery) megutoa tie se za klimatski podracja kaj sto imaat vlazni leta a suvi zimi sto ne e slucaj kaj nas. So plance od stanot ke ti izrabotat raspored na kanalite i dimenzii na istite vo bilo koja firma sto prodava rekuperator a posle tie kanali treba nekoj limar da gi izraboti. I Ozon gi raboti dosta rekuperatorive samo brendot na rekuperatori koi go imaat oni mi e nepoznat.
Bitno e rekuperatorot da e so funkcija za regulacija na vlaznosta, da ima opcija da se regulira manuaelno vnesot na svez vozduh(periodicno primer na sekoi 2 saata ili postojano) da ima bajpas damper koj sluzi pri ladenje da vnesuva direktno vozduh bez izmenuvanje na toplinata primer letno vreme nautro i navecer koga e posvezo.
Moze i so savitlivi creva da se izrabotat kanalite edina mana na crevata e sto davat malku pogolema bucava zaradi branovidnata forma no tie sekako ke bidat izolirani prvo so izolacija pa so knauf.
Za kvadratura od 120m2 ke ti bide dovolen i rekuperator od 350m3/h do 500m3h zavisi kakov ti e rasporedot na sobite i kolku dolgi kanali ke se vlecat. Najpodogodno e rekuperatorot da se namesti na plafon vo blizina na kupatilo zaradi odvod na kondenzatot. Ventilacja izrabotuvaat limari primer "7mi April" privatna limarska firma dosta solidno raboti ventilacija, iako moze i od PVC da se napravat kanalite slicno ko na sajtov. PVC kaj nas tesko se naogja. Fakticki glaven problem e da najdes firma sto kvalitetno i eftino ke ti ja napravi mrezata od kanali za ventilacija, a rekuperatorot samo se povrzuva na nea. Izgledaj go obavezno videoto za da dobies prestava kako se doveduva vozduhot i kako se izvlekuva zastoeniot topol vozduh koj e gore visoko do plafonot.
Im pisav da mi dadat detali i nekoja pred-ponuda pa ke vidime, a videoto ke go poglednam obavezno,
Ti blagodaram mnogu
Ke spodelam sto bidnalo
 
N

nikola2004mkd

Гостин
Во врска со со рекуператорт, мислам дека не можеш да се грееш со него ако самиот простор не е изведен во склад со пасивната градба. Како што знам тој само го менува воздухот при што ја предава топлината на свежиот воздух кој го внесува од надвор. Проблемот ти е да го првично да загрееш воздухот внатре, и да ја надокнадуваш загубата на топлина. Рекуператорот може да има и 90% ефикасност, но имаш и други загуби на топлина, преку ѕидови, прозори, таван и сл. Заради тоа потребна ти е страшна изолација на целокупниот објект или пак друг начин на загревање како парно и сл.
Ако се сеќавам добро по стандардите за пасивна градба топлороводливоста на надворешниот ѕид треба да е помала од 0,10Wm2 при разлика од 1 степен (А+ енергетска класа). Само за подсетување, загуба од околку 0,35Wm2 представува класичен блок + 15цм стиропор. За 0,10 мораш да имаш ѕидови од енергетски блокови како на пример Wienerberger Porotherm или Ytong + 10 до 15 цм стиропор.
 
Член од
9 јануари 2006
Мислења
5.654
Поени од реакции
7.500
Тоа што го зборува nikola2004mkd и го врзува реуператорот со пасивните куки е друг муабет и сосема друга изведба, тоа е да со рекуператор дистрибуираш топлина насекаде по собите а како извор на топлина за цела куќа или спрат или стан биде само една свеќа (карикирам) бидејки нема загуби на топлина.
Поимот пасивна куќа пред се подразбира систем на отвори во зидовите во сите соби за да се постигне природна кружна циркулација насекаде без употреба на рекуператор или било каков вентилациски систем па дури потоа подразбира потоа изолација од типот стиропор 25цм и квалитетна столарија.
Овде зборам за изведба со користење реален извор на топлина (клима, камин на дрва, ќумбе, пелети, па и радијатори) во спрега со рекуператор, форсирана дистрибуција на таа топлина низ вентилациони канали со помош на вентилаторот на рекуператорот, измена на свеж воздух со внатрешниот застоен воздух и елиминирање и контрола на влажноста во целиот стан или куќа.
А дека со рекуператор не се грее ни лади доволно е да се прочита спецификација за било кој рекператор и да се види дека Power Input e изразена во вати а не киловати, т.е. троши струја колку што треба за вентилаторите.
 
Последно уредено:
N

nikola2004mkd

Гостин
Тоа што го зборува nikola2004mkd и го врзува реуператорот со пасивните куки е друг муабет и сосема друга изведба, тоа е да со рекуператор дистрибуираш топлина насекаде по собите а како извор на топлина за цела куќа или спрат или стан биде само една свеќа (карикирам) бидејки нема загуби на топлина.
Поимот пасивна куќа пред се подразбира систем на отвори во зидовите во сите соби за да се постигне природна кружна циркулација насекаде без употреба на рекуператор или било каков вентилациски систем па дури потоа подразбира потоа изолација од типот стиропор 25цм и квалитетна столарија.
Овде зборам за изведба со користење реален извор на топлина (клима, камин на дрва, ќумбе, пелети, па и радијатори) во спрега со рекуператор, форсирана дистрибуција на таа топлина низ вентилациони канали со помош на вентилаторот на рекуператорот, измена на свеж воздух со внатрешниот застоен воздух и елиминирање и контрола на влажноста во целиот стан или куќа.
А дека со рекуператор не се грее ни лади доволно е да се прочита спецификација за било кој рекператор и да се види дека Power Input e изразена во вати а не киловати, т.е. троши струја колку што треба за вентилаторите.
Па зборуваме за истата работа. И јас мислев на тоа дека ако куќата не е во склад со пасивната градба мора да има додатен извор на топлина (камин, парно, панели,печка и сл.)

Е сега само при замена на столаријата мислам дека системот од типот на PremiVent е далеку попрактичен (немаш бушење на ѕидови и плочи, местење на цевки, поврзување, санирање и сл). Не верувам дека по перформанси може да се мери со класичниот систем, ама севкупно, мислам дека за кај нас, при замена на столаријата е многу поисплатлив.

Еве и линкови за тоа како функционира целиот систем:
http://www.premivent.com/
http://www.koemmerling.com/ecomaXL/index.php?site=koe_en_premivent

Иначе, паш ме интересира колку пари коштал, рекуператорот, па ако може прати ми ПП информација за понудата што си ја добил за Daikin.
 
Член од
31 мај 2014
Мислења
172
Поени од реакции
306
Се греев на дрва, добра печка итн..трошев околу 40.000 ден за грејна сезона за 100квадрати.... пред 2 год купив панели за секоја соба...убаво стоплено ама под 18.000ден сметка за струја месечно не бев..... пред 1.5год ставив внатрешна изолација , гипс картон со тервол 5ка (збиен малку пошто не сакав зидовите да ги смалам за 6цм ) ги смалив само надворешните зидови за 4.2цм ..и си ставив две инвертер клими од по 3.5кв (4.2кв топлинска моќ) (Мидеа фирма 30.000ден една)за сите 100квадрата...една у централна соба да дува и накај спална, и друга у дневна соба. Искрено за цела сезона потрошив окол 12.000 ден за струја (од октомври до март-април) ....подобро здравје, поевтино здравје, почисто здравје.... да напоменам после долго истражување и читање (пошто не сум експерт) се решив за внатрешна изолација (и на плафоните + ) затоа што клима уредот го топли амбиенталниот воздух што би било смрт ако ставев надворешна изолација (немаше ништо да стоплам) ...после долги години се преродив...
 

korka

Голтар
Член од
25 септември 2008
Мислења
1.027
Поени од реакции
435
Се греев на дрва, добра печка итн..трошев околу 40.000 ден за грејна сезона за 100квадрати.... пред 2 год купив панели за секоја соба...убаво стоплено ама под 18.000ден сметка за струја месечно не бев..... пред 1.5год ставив внатрешна изолација , гипс картон со тервол 5ка (збиен малку пошто не сакав зидовите да ги смалам за 6цм ) ги смалив само надворешните зидови за 4.2цм ..и си ставив две инвертер клими од по 3.5кв (4.2кв топлинска моќ) (Мидеа фирма 30.000ден една)за сите 100квадрата...една у централна соба да дува и накај спална, и друга у дневна соба. Искрено за цела сезона потрошив окол 12.000 ден за струја (од октомври до март-април) ....подобро здравје, поевтино здравје, почисто здравје.... да напоменам после долго истражување и читање (пошто не сум експерт) се решив за внатрешна изолација (и на плафоните + ) затоа што клима уредот го топли амбиенталниот воздух што би било смрт ако ставев надворешна изолација (немаше ништо да стоплам) ...после долги години се преродив...
Pametna izvedba.Uste nadvoresna izolacija ako imas toa ti e skoro polupasivna kuka.Solidni prozorci i top.Bravo
 
Член од
31 мај 2014
Мислења
172
Поени од реакции
306
imam pvc...nadvoresna izolacija nemam, ama mislam deka i ne mi treba....duri ni fasada nemam :) ...onakvi ukrasni cigli se, tuli ...ne znam kako se vikaat ...demek pred 30god koga e pravena kukata tie bile ukrasni i ne se stavalo fasada na niv...ali nvm ...vaka e ekstra...od dvete klikmi sto gi staviv , 80 % od zimovo sto pomina mi rabotese samo edna posto bese toplo mnogu, jas na kusi rakavi celo zimo , spijam so kebe samo, a decava se skletisuvaa non stop obleceni toplo :)..ne stedam posto so 2 mali deca sum, ama i evtino si pominav, ekstra e !!!
 
Член од
10 мај 2014
Мислења
4
Поени од реакции
9
Јас земав таква клима и во Нептун ме убедуваа дека е А+ ама кога ми ја монтираа во упатсвото на климата искочи нешто друго дека е енергетска класа G со SEER 2.6 i SCOP 1.9 така да изгледа се е само лага. Се јавив пак во Нептун и ме убедуваат дека според региони таа имала различни енергетски вредности и за МК имала А+. Јас не им верувам па ги пријавив во Организација на Потрошувачи па ке видиме што ке искочи па ке ве информирам. Иначе можеш да ја најдеш на интернет под име SAMSUNG AR12HQFSBWKN

Сакам да ве известам дека климава сепак е енергетска класа G. Иако уште се замарам со ДПИ (државен пазарен инспекторат) сепак Нептун ги смени флаерите и сега не кажува дека се А+ енергетска ефикасност и за ниту една клима не кажува која енергетска класа е. Така да внимавајте што клими ке купите иако како што гледам нема во Македонија клима со енергетска ефикасност А+
 
Член од
24 септември 2013
Мислења
344
Поени од реакции
317
Сакам да ве известам дека климава сепак е енергетска класа G. Иако уште се замарам со ДПИ (државен пазарен инспекторат) сепак Нептун ги смени флаерите и сега не кажува дека се А+ енергетска ефикасност и за ниту една клима не кажува која енергетска класа е. Така да внимавајте што клими ке купите иако како што гледам нема во Македонија клима со енергетска ефикасност А+
Samo inverter modeli moze da bidat A energetska klasa, ili A+, A++
Obicnite, ne-inverter modeli nemoze da nosat takva oznaka. Evropska regulativa.
Mislam deka vo nekoi Evropski zemji veke e zabraneto da se prodavaat ne-inverter klimi.

A toa sto go pisuvaat neptun, tecnomarket, set... ili go kazuvaat prodavacite, vo nikoj slucaj ne e verodostojno.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom