Морал

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.950
Моралниот и неморалниот човек пловат на истиот брод, што би рекле зен мајсторите светецот и убиецот се исти qr. Едниот е позитивецот а другиот негативецот во овој филм што го живееме тука. Идејата за зло секако постои, исто како што можеш да одделиш позитивци од негатвци од било кој филм што си го гледал.
Тоа се релативни категории, ама поради тоа што еден Бог битисува во сите нас онда не е се така едноставно.....
Постои и третиот човек, тој е тој новиот човек за кој пишувам тука. Он се разликува од другите по тоа што е сведок.....по тоа што знае за филмот. Он го абсорбира злото, страдањето.....среќата доаѓа и си заминува, несреќата доаѓа и си заминува. Тогаш не станува збор за уништување на злото, туку за трансформација на отровот во нектар.
Ништо не правиш со ,,апсорбирање" бидејќи на тој начин само го ,,сокриваш ѓубрето под тепих"
Ако не ја согледаш нужноста, целта за тоа што го доживуваш како зло или неморалност, тогаш си подеднакво заглавен во дуалната перцепција на реалноста како и секој просечен верник. Дури кога ќе го надминеш својот светоглед обоен во добро и зло, морално и неморално, тогаш ќе можеш да кажеш дека си над дуалноста, дека си достигал Разбирање за природата на реалноста, си ја осознал нејзината суштина.
Тука не е работата дали постои идејата за добро и зло, секако дека постои, спорното е во оние што тврдат дека зад таа идеја стои апсолутност, универзалност, тоа е она што создава конфликти, бидејќи како што кажав и предходно, таквиот фаличен став создава отпор и конфликт кон промените, бидејќи во нив гледа закана, опасност. Ако нешто е апсолутно не смее да се менува. Тој очај оди до таму да се затвораат очите пред очигледни нешта и факти, кај некои ликови како на форумов, тоа преоѓа во трагикомичност.
 

Bodhidharma

Avatara
Член од
17 септември 2011
Мислења
10.783
Поени од реакции
15.397
Ништо не правиш со ,,апсорбирање" бидејќи на тој начин само го ,,сокриваш ѓубрето под тепих"
Ако не ја согледаш нужноста, целта за тоа што го доживуваш како зло или неморалност, тогаш си подеднакво заглавен во дуалната перцепција на реалноста како и секој просечен верник. Дури кога ќе го надминеш својот светоглед обоен во добро и зло, морално и неморално, тогаш ќе можеш да кажеш дека си над дуалноста, дека си достигал Разбирање за природата на реалноста, си ја осознал нејзината суштина.
Тука не е работата дали постои идејата за добро и зло, секако дека постои, спорното е во оние што тврдат дека зад таа идеја стои апсолутност, универзалност, тоа е она што создава конфликти, бидејќи како што кажав и предходно, таквиот фаличен став создава отпор и конфликт кон промените, бидејќи во нив гледа закана, опасност. Ако нешто е апсолутно не смее да се менува. Тој очај оди до таму да се затвораат очите пред очигледни нешта и факти, кај некои ликови како на форумов, тоа преоѓа во трагикомичност.
Сокривање на ѓубрето се јавува само кај тие кај кои постојат морални вредности....како и да е.
Што значи тоа да го надминеш светогледот?
Пример те ставаме негде градоначалник....дали би правел пуздер или би гледал да придонесеш за општината и народот што живее таму?
И која е нужноста од тоа?
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.950
Сокривање на ѓубрето се јавува само кај тие кај кои постојат морални вредности....како и да е.
Што значи тоа да го надминеш светогледот?
Пример те ставаме негде градоначалник....дали би правел пуздер или би гледал да придонесеш за општината и народот што живее таму?
И која е нужноста од тоа?
Погрешно поставено прашање. Да ја надминеш дуалната перцепција значи да ја осознаеш причината - нужноста и од едниот и од другиот исход на градоначалникот. Ако било кој од можните исходи го гледаш како грешка, значи дека не гледаш нужност, потреба, цел за таков исход. Да ја надминеш дуалноста а со тоа и идејата за моралност и неморалност, потребно е да ја согледаш поголемата слика на постоењето, каде се има своја цел. Во таа ,,слика" пуздерот на градоначалникот е подеднакво битен како и благосостојбата. Тоа не е апсорбирање, туку надминување.
И тука лежи опасноста, грешката на мистиците, кога ќе дојдат до тоа сознание дека од апсолутно гледиште, нема добро и зло, стануваат ноншалантни кон животот, се трудат да гледаат на светот низ таа апсолутна призма. Зошто е грешка? Затоа што не се апсолутни, имаат особини, карактеристики и потреби што ја обликуваат нивната дуалност. И покрај тоа што суштината на секој нас лежи во таа апсолутност, ние како живи битија не сме апсолутни, тоа што не прави живи е, но се останато не е. И конфликтот да се занемари смртноста, дуалноста, да се игнорира минливото, фокусирајќи се само на апсолутното, го носи страдањето. Излезот многумина од мистиците го бараат ,,бегајќи" од светот и од себе си или игнорирајќи го се она што не е апсолутно. Тоа предизвикува интровертна спирала, каде мистикот посегајќи по таа искра на апсолутност, станува се подалечен од неговите особини на човек.
Затоа реков дека решението не е во ,,сокривање на ѓубрето под тепих" во игнорирање и негирање на светот, туку во наоѓање на нужноста, причината зошто нешто постои или се манифестира на одреден начин.
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Психопатот беше екстремен пример кој алудира на нешта што повеќемината ги делиме, а тоа се агресијата и доминацијата, другата страна на паричката. Во сите човечки заедници постои некаква манифестација на тие пориви зашто имаат некаква функција за опстанокот. Херис ги чери пика тие што мисли дека се полезни, а тоа е филозофско стојалиште и потоа и' дава интринзична вредност само на благосостојбата. Науката не може да ни каже зошто тие се полезни ако не тргнеме од некакви етички премиси.

Процентот на луѓе кои нанесуваат болка за лична корист не е исклучок од правилото, туку е правилото што важи за мнозинството. Мнозината се и емпатични, нешто што ја покажува комплексноста на човековата природа. Секоја од овие појави има своја функција. Степенот на емпатија наспроти доминација кај еден ист човек варира зависно од темпераментот, верувањата и други фактори. А и со различни луѓе сме емпатични/агресивни во различна мера зависно од односот што го имаме со нив. Тоа дека секој има различен начин на кој стига до благосостојба не ми беше исказ кој ги негира нашите универзални пориви туку поврзан со тоа дека секој различно ги манифестира истите и ги манифестира во различна мера зависно од психолошкиот профил, искуствата, верувањата и други фактори, нешто што има варијација на тема. Но ако не можеме емпириски да ја потврдиме добросостојбата, не можеме да знаеме дали чувството на добросостојба е истата работа за сите, дали секој го користи терминот за различна состојба на умот со различни квалитативни особини или појавноста на добросостојба се јавува во множества, па можеби има конечен број на добросостојби, 10 на пример. Тогаш ќе треба да ги видиме разликите и на кои од добросостојбите ќе им дадеме интринзична вредност.

Муабетот се сведува на ова:
П1. Ние имаме универзални пориви.
П2. Универзални пориви се агресија, емпатија и др. и некои од тие се пожелни, а некои не.
П3. Пожелни се емпатијата, финоќата итн.
П4. Науката може да ни каже како најдобро да ги манифестираме пожелните пориви.

Науката не може да ја докаже валидноста на П3 и П4 и за истите мора да се сложиме за да ја користиме науката целисходно.
Има и екстремни случаи во кои некои од универзалниве порививи фали или е премногу потенциран, но тоа не ја негира аксиомата која важи за повеќемината, сепак користиме статистика, а не премиси кои се апсолутни.

Другиот проблем е што Херис тврди дека некои луѓе живеат подобро од други. Ние треба да видиме зошто е тоа така и знаењата да ги искористиме во наша полза. Но некои говнари живеат подобро од други добри луѓе поради различни причини. Некои од тие причини се директно поврзани со нивното говнарство (газат све), а други не се (добиле наследство). Тие што не се (наследството) не ни кажуваат ништо за моралноста сама по себе бидејќи се опортуни фактори кои не се поврзани со истата. Некои од тие што ни кажуваат за моралноста се контра нашата теза (говнарството). На крајот од денот, ние ги чери пикаме вредностите кои ги сметаме за доблесни и тоа е добро, јас ја имам истата позиција. Но науката не може да ни каже ништо за тоа.

Харис користи утилитаризам и консеквенционизам, но го повлекува прашањето зошто добросостојбата е единственото нешто со интринзична (внатрешна) вредност и зошто треба да се максимизира. Можеби и ако ја дефинираме добросостојбата, таа не е единственото нешто со интринзична вредност (патиш за поголема цел). Ако сите нешта со интринзична вредност кажеме дека се еквиваленти на добросостојба, влагаме во премногу инклузивна дефиниција, а и имаме проблем бидејќи патњата за поголема цел има квалитативни особини кои се различни од тие на добросостојбата. Исказот дека треба да ја максимизираме добросостојбата е проблематичен ако има други вредности со интринзична вредност кои се косат со нашата добросостојба, како на пример, патњата за виша цел.

Не сфаќај ме погрешно, јас веруем дека науката е добра алатка што може да ја користиме за подобрување на нашето поведение, само не веруем дека може да каже нешто за вистинитоста на нашиот етички систем бидејќи верувам дека етиката нема онтолошка основа, нешто што е поткопано од отвореното прашање на Мур ако тргнеме од рамката на онтолошкиот натурализам како и од ред други аргументи. Позитивноста на праксите не може да биде потврдена емпириски ако немаме морални начела за тоа што е позитивност, па да видиме кои пракси би довеле до истата.
Да можев три лајка ќе ти стиснев. Најасaлен пост во дискусијава, бар за мене.
Позитивноста на праксите не може да биде потврдена емпириски ако немаме морални начела за тоа што е позитивност, па да видиме кои пракси би довеле до истата.
Овој заклучок изгледа неизбежен. Е сеа, концептите за "позитивно" или "добро" vs."зло" или "негативно" (сосе сите фаворизирани социјални пракси наспроти табуа) се универзално присутни и користени. Ваљда биле потребни до сега во регулирањето на комплексниот животот во заденица. Ако концептот за "добро" нема интринзичка вредност, и, ако претпоставиме дека етичките стандарди се во суштина резултат на конвенција и/или субјективни, нарихтани интереси, онда цела етика може да иде у канта за ѓубре. Све проаѓа. Џабе дрвиме за контексти-монтексти, џентлменстсво, алтруизам, делење, совесна рециклажа на стакло и пластика, ла-ла-ла. Само констатирам дека консеквентното резонирање води кон овие заклучоци. Дали може една заедница да функционира без апсолутно никакви етички стандарди? Ја не мислам така а глеам ни ти. Без да затерувам во друга насока, ќе го спомнам тврдиот проблем на свеста. Човечкото искуство и феноменологија упатува дека имаме практична потреба од конструкти како "позитивно", "добро", "свесно" итн.
 
Последно уредено:
Член од
20 април 2012
Мислења
3.678
Поени од реакции
9.689
зошто за некои викат дека се open minded а некои со closed mind ограничени сфаќања ,
Знаеш шо е најинтересно?Баш тие демек open minded квази прогресивци се најголеми критичари и циници за секој шо има различно мислење од нив.
 
Последно уредено:
Член од
3 мај 2019
Мислења
17.760
Поени од реакции
9.558
Интересни резултати би се добиле кога на секој човек би му се направила морална биографија, а тек фрапантни резултати би добиле од многумина редовни членови на форумов.
Давајќи размислувања што е морал, без грижа на совест неморално се мешаме во туѓите животи, ги гледаме нвните постапки, начини на расудувања и безсочно ги "осудуваме" како неморални.
Можам да кажам само дека е штета што моралот не напредува пралелно со напредокот на технологијата.

Се прашувам дали денешниве деца знаат дефиниција за морал?..(се разбира дека ке отворат интернет и ке прочитаат)...

Убава тема Ипси, но што ако разглабате овде со реферати за тоа што е морал кога ништо не се обидувате за да го подобриме, всушност, дали вопшто може да се подобри?

Ако моралот се пресликува во "закон" a законите се менуваат "секојдневно" како што стојат работите, се отвара прашањето кој е прав морал, овој денешниов или оној некогаш многу одамна...хмммм...и јас веќе незнам....:rolleyes:
 
Член од
13 јуни 2009
Мислења
1.277
Поени од реакции
791
Во играта Dungeon and Dragons има подредување https://en.wikipedia.org/wiki/Alignment_(Dungeons_&_Dragons) според моралност исттото е земено како меме на интернет со разни ликови од филмови политичари и актери како пример.
 

Attachments

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.950
Интересни резултати би се добиле кога на секој човек би му се направила морална биографија, а тек фрапантни резултати би добиле од многумина редовни членови на форумов.
Давајќи размислувања што е морал, без грижа на совест неморално се мешаме во туѓите животи, ги гледаме нвните постапки, начини на расудувања и безсочно ги "осудуваме" како неморални.
Можам да кажам само дека е штета што моралот не напредува пралелно со напредокот на технологијата.

Се прашувам дали денешниве деца знаат дефиниција за морал?..(се разбира дека ке отворат интернет и ке прочитаат)...

Убава тема Ипси, но што ако разглабате овде со реферати за тоа што е морал кога ништо не се обидувате за да го подобриме, всушност, дали вопшто може да се подобри?

Ако моралот се пресликува во "закон" a законите се менуваат "секојдневно" како што стојат работите, се отвара прашањето кој е прав морал, овој денешниов или оној некогаш многу одамна...хмммм...и јас веќе незнам....:rolleyes:
Моралот не може да ,,напредува" паралелно со науката, бидејќи науката е егзактна дисциплина а моралот е субјективен компромис на сет етички норми и стандарди. Едното е објективно, другото е субјективно. И токму затоа користење на моралот како репер за закон или закони носи стагнација, декаденција и општество каде напредокот е невозможен. Таков бил средниот век, такви се и денешните исламски општества каде владее шеријат - закон базиран врз религиозни и морални правила.
Инаку потполно се сложувам дека е мешање во животот на другите секој обид да се дефинира моралот како универзален или апсолутен, бидејќи на тој начин се што отстапува од компромисот на мнозинството или авторитетот што ја наметнува дефиницијата е автоматски подложно на осуда.
 
Член од
3 мај 2019
Мислења
17.760
Поени од реакции
9.558
Моралот не може да ,,напредува" паралелно со науката, бидејќи науката е егзактна дисциплина а моралот е субјективен компромис на сет етички норми и стандарди. Едното е објективно, другото е субјективно. И токму затоа користење на моралот како репер за закон или закони носи стагнација, декаденција и општество каде напредокот е невозможен. Таков бил средниот век, такви се и денешните исламски општества каде владее шеријат - закон базиран врз религиозни и морални правила.
Инаку потполно се сложувам дека е мешање во животот на другите секој обид да се дефинира моралот како универзален или апсолутен, бидејќи на тој начин се што отстапува од компромисот на мнозинството или авторитетот што ја наметнува дефиницијата е автоматски подложно на осуда.

Е нема никако да ми биде јасно, па зарем науката не е морална, зарем научниците не се хуманисти...моралот е принцип на хуманизам, а се некако ми се чини дека наместо да напредуваме, ние назадуваме кога станува збор за моралниот кодекс...и дали воопшто може еден човек да биде морален???
:(
 
Член од
7 септември 2016
Мислења
19.623
Поени од реакции
34.809
Има една поговорка - Со инка не се става. Не си способен да разбереш што ти кажувам, затоа поштеди ме од реплики. На слеп да му објаснуваш што е виножито е залудно, слично е и на тебе човек да ти објаснува елементарна логика.
Како да ти објаснам најпластично.....немаш среќа кога е во прашање размислувањето. Јас со аргументи ти објаснувам зошто злото е човечки концепт и нема ништо апсолутно во тоа, ти ми велиш дека тоа било квазифилозофија и дека немало човек што не правел разлика помеѓу добро и зло. Ако немаш капацитет да ја согледаш апсурдноста во тоа да припишуваш човечка перцепција како репер за апсолутен концепт, тогаш не си кадарен за дискусија на темава. Оди во подфорум играчница и број до 1000 или занимавај се на некоја слична тема.
Абе човек, можеш ли да одговориш на просто прашање или може треба да ти дефинирам и тоа што е прашање? По трет пат: Дали робството денес е погрешно или не? Јас не сум тема овде а ти најмалку си кадарен да оценуваш кој е во заблуда а кој не!
... дали е морално да на „своите гости“ на твојата тема ги навредуваш на ваков начин само затоа што имаат поинакво мислење од твоето, а учествуваат активно на твојата тема може на поинаков начин од твојот пристап?
...мислиш дека е етички таков однос? ете јас како неутрална единка читајќи ги твоите нервозни реплики кон овие членови, само го потврдуваш нивното мислење! и ти им бараш реплики со факти и докази? па би рекла твоја идеја за ваква тема, треба ТИ да им дадеш факти и докази на нивните мислења и коментари со кои не се сложуваш, а не обратно!
 
Член од
3 мај 2019
Мислења
17.760
Поени од реакции
9.558
Читајќи многу лоши и навредливи коментари на форумов, се запрашувам себе, па и тебе @Ipsissimus и секој што сака да даде свое мислење ако знае,ДАЛИ МОРАЛОТ Е ОСОБИНА НА ДУШАТА, ОД КАДЕ ПОЧНУВА ИЗВОРОТ НА МОРАЛОТ(дали е во нас самите, дали вушност ние сме родени со некои вродени морални начела)..и ДАЛИ ЖИВОТНИТЕ ИМААТ МОРАЛ?
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.950
... дали е морално да на „своите гости“ на твојата тема ги навредуваш на ваков начин само затоа што имаат поинакво мислење од твоето, а учествуваат активно на твојата тема може на поинаков начин од твојот пристап?
...мислиш дека е етички таков однос? ете јас како неутрална единка читајќи ги твоите нервозни реплики кон овие членови, само го потврдуваш нивното мислење! и ти им бараш реплики со факти и докази? па би рекла твоја идеја за ваква тема, треба ТИ да им дадеш факти и докази на нивните мислења и коментари со кои не се сложуваш, а не обратно!
Гости може да ми бидат ако ми дојдат дома, овде се дискутанти. Друга работа, има огромна разлика помеѓу различно мислење и неможност да се разбере што ти кажува соговорникот. На пример различно мислење е ако јас изјавам дека омилена ми е сина боја а ти изјавиш дека омилена ти е зелена. Тоа е различно мислење и тука нема што да спорам ни јас ни ти.
Но ако ти негираш дека мене омилена ми е сина, или изјавуваш дека секој нормален сака зелена а не сина боја, тогаш тоа е сосема друга ситуација.
Јас изнесов аргументи, проблемот е кога некој ќе дојде и ќе плукне на аргументите без да даде никакво образложување, аргумент, факт, или неспособен да го сфати аргументот ќе продолжи со прашања или дискусија која веќе е опфатена.
Автоматски споено мислење:

Е нема никако да ми биде јасно, па зарем науката не е морална, зарем научниците не се хуманисти...моралот е принцип на хуманизам, а се некако ми се чини дека наместо да напредуваме, ние назадуваме кога станува збор за моралниот кодекс...и дали воопшто може еден човек да биде морален???
:(
Науката може единствено да ни помогне подобро да го разбереме или дефинираме моралот, но за да подобриш нешто, истото треба да се заснова на објективни карактеристики, а моралот е субјективен. Ако не ја разбереш причината зошто објективни методи не може да се применат за подобрубање на нешто кое во својата суштина е субјективно, нема да ја разбереш ни темава.
Читајќи многу лоши и навредливи коментари на форумов, се запрашувам себе, па и тебе @Ipsissimus и секој што сака да даде свое мислење ако знае,ДАЛИ МОРАЛОТ Е ОСОБИНА НА ДУШАТА, ОД КАДЕ ПОЧНУВА ИЗВОРОТ НА МОРАЛОТ(дали е во нас самите, дали вушност ние сме родени со некои вродени морални начела)..и ДАЛИ ЖИВОТНИТЕ ИМААТ МОРАЛ?
Моралот е производ на човекот или последица на создавањето колективи и заедници, каде природата на човекот и неговите пориви се судруваат со обидот да се создаде ред и поредок. На пример бракот најверојатно настанал поради желбата да се биде сигурен дека жената со која мажот имал секс ќе роди само негови деца. Ако има секс со повеќе мажи, нема сигурност чие е детето. Од аспект на жената бракот е потребен за да се осигура заштитник, ако мажот не е емотивно и крвно поврзан со неа, помала ќе биде и неговата спремност и мотивираност да ја заштити.
За секој морален кодекс постои еволутивна причина настаната од комплексните социјални односи на луѓето.
 
Последно уредено:
Член од
16 јануари 2018
Мислења
78
Поени од реакции
63
Моралот е апсолутен. Како и секоја друга свест (интелектуална, емотивна, сетилна) така и моралната свест се темели на апсолутно важечки принципи независни и од поединецот и од времето и од местото. Меѓутоа, исто како што интелектуалната свест не е подеднакво јака кај секого иако логиката како основен принцип има апсолутно важење, исто така и кај моралната свест постои градација. Моралните принципи за некого се појасни за друг позамаглени. Сепак најголемиот дел од луѓето поседуваат релативно јасна морална свест. Дури и кога постапуваат неморално тие се свесни дека нивните постапки не се баш најчесни но си имаат оправдување - сите прават така...

Засега толку. Кратко е ама е доволен доказ дека принципите на моралната свест се апсолутни.
 

Bodhidharma

Avatara
Член од
17 септември 2011
Мислења
10.783
Поени од реакции
15.397
Погрешно поставено прашање. Да ја надминеш дуалната перцепција значи да ја осознаеш причината - нужноста и од едниот и од другиот исход на градоначалникот. Ако било кој од можните исходи го гледаш како грешка, значи дека не гледаш нужност, потреба, цел за таков исход. Да ја надминеш дуалноста а со тоа и идејата за моралност и неморалност, потребно е да ја согледаш поголемата слика на постоењето, каде се има своја цел. Во таа ,,слика" пуздерот на градоначалникот е подеднакво битен како и благосостојбата. Тоа не е апсорбирање, туку надминување.
И тука лежи опасноста, грешката на мистиците, кога ќе дојдат до тоа сознание дека од апсолутно гледиште, нема добро и зло, стануваат ноншалантни кон животот, се трудат да гледаат на светот низ таа апсолутна призма. Зошто е грешка? Затоа што не се апсолутни, имаат особини, карактеристики и потреби што ја обликуваат нивната дуалност. И покрај тоа што суштината на секој нас лежи во таа апсолутност, ние како живи битија не сме апсолутни, тоа што не прави живи е, но се останато не е. И конфликтот да се занемари смртноста, дуалноста, да се игнорира минливото, фокусирајќи се само на апсолутното, го носи страдањето. Излезот многумина од мистиците го бараат ,,бегајќи" од светот и од себе си или игнорирајќи го се она што не е апсолутно. Тоа предизвикува интровертна спирала, каде мистикот посегајќи по таа искра на апсолутност, станува се подалечен од неговите особини на човек.
Затоа реков дека решението не е во ,,сокривање на ѓубрето под тепих" во игнорирање и негирање на светот, туку во наоѓање на нужноста, причината зошто нешто постои или се манифестира на одреден начин.
Абе ок, освен конфликт во различно толкување на некои термини не гледам разлика помеѓу тоа што го пишуваме.
Решението на проблемот со мистиците е да станат комбинација од обичниот човек и Буда, затоа цело време зборувам за тој нов човек, кој симболично го викам Буда-Казанова. Истовремено живеејки ја филозофијата Wu wei, каде неколку пати го постирав пијаницата Alan Watts
Do What You Do as if You Didn't Even Know How! ....изгледај го, има и нешто повеќе.
Едно прашање, дали има систем на морални вредности кај тебе?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom