Колку се Македонците религиозни?

Дали верувате во постоењето на Бог? Одберете го одговорот кој најдобро ја опишува вашата позиција.

  • Верувам во постоењето на Бог, така како што е опишано во религиските книги

    Гласови: 38 24,8%
  • Верувам во постоењето на Бог, но не во целосната вистинитост и точност на религиските тврдења

    Гласови: 27 17,6%
  • Не верувам во Бог, но учествувам во религиските обреди кои за мене имаат само традициско значење

    Гласови: 19 12,4%
  • Не верувам во Бог/божества, но возможно е постоење на некој друг вид на виша сила

    Гласови: 14 9,2%
  • Невозможно е да се даде конечен одговор во врска со постоењето на Бог/божества

    Гласови: 16 10,5%
  • Бог/божества и други форми на виша сила не постојат.

    Гласови: 39 25,5%

  • Вкупно гласачи
    153
Член од
14 април 2008
Мислења
1.257
Поени од реакции
914
Секој пат кој го критикува туѓиот пат а го велича својот, дефинитивно е погрешниот.
Невозможноста и погрешната поставеност на ова кое го кажуваш се потврдува само од себе. Тукушто тоа го правиш а велиш дека е тоа погрешно.
Ќе ти повторам зошто тие погрешна поставеноста .Ако има вистина таа само по себе ќе ги негира лагите и ќе постои судир на носителите на различните убедувања. Судирот на идеологии е неизбежен. Ако го нема, тогаш значи никој повеќе не ја бара вистината.
 

Атеист

Дежурен Шаман
Член од
2 февруари 2010
Мислења
7.682
Поени од реакции
4.920
Невозможноста и погрешната поставеност на ова кое го кажуваш се потврдува само од себе. Тукушто тоа го правиш а велиш дека е тоа погрешно.
Ќе ти повторам зошто тие погрешна поставеноста .Ако има вистина таа само по себе ќе ги негира лагите и ќе постои судир на носителите на различните убедувања. Судирот на идеологии е неизбежен. Ако го нема, тогаш значи никој повеќе не ја бара вистината.
Каде ти виде дека јас критикував нешто? Ти критикуваше. Ај види го првиот твој поголем пост. Не ја знаеш ти вистината за да критикуваш туѓи, како што ги велиш ти “лаги“. Што ако твоето навивачко верување е лага, а некое друго вистина?

Ако за тебе е критика тоа што не припаѓам на истиот навивачки тим со тебе, тогаш бог нека ти е напомош (Один се разбира, не тој твојот бог)
 
Член од
26 мај 2015
Мислења
458
Поени од реакции
253
0 posto se Makedoncite religiozni jas poznavam mnogu popovi i cisto religijata si ja gledaat kako rabota profesija koga ke zborime za isus dali postoi se zavrsuva so nasmevka ironicna znaci i ostanat naraod od site sloevi na opsestvoto site taa religija ja gledaat kako nesto ostanato nasledstvo sto mora da se ispocituva no za da veruvaat vo nekakov si gospod ili neznam sho nikoj.... Epten sea onie sto se da recam intelektualno poniski i mentalno nestabilni sekako si veruvaat deka postoi nekoj so brada i bel mantil ... Se na se nikoj ne e religiozen sve e gluma isto i kaj muslimanite..
 

a9mkd

Љетиф
Член од
14 јуни 2015
Мислења
531
Поени од реакции
279
Па како да не сме религиозни, секој ден се молиме 1ви да дојде побрзо.
 

karan

бивш поет, плукач, вљубеник во слободата
Член од
31 мај 2006
Мислења
3.595
Поени од реакции
2.719
Кога се испитува вистинитоста која состојба на човекот му дава подобро сознание? Кога се ни е погодено или кога сме во страв, недостаток, тешкотија.
Која состојба колку заблуда/отрезнување носи. Може и стравот да води кон заблуди и погрешни сфаќања, сепак како состојба на отрезнување стравот, недостатокот се многу подобри за откривање на вистината отколку задоволеноста. Позната е една реченица од војниците од Прва Светска војна: „Во рововите нема неверници.“

Постои ставка на техничка интелегенција но и ставка на духовна зрелост. Техничката интелегенција нема значење за духовната широчина. Ги има и заостанати племиња кои се диви и повоинствени, а ги има и попитоми и помирољубиви. Има и богати држави кои се поразумни, а ги има и богати држави воинствени и владеачки настроени.

Впрочем која е целта на технолошкиот напредок? За сега овој момент може да се одговори, но како крајна цел нема одговор. Сакаме подобра медицина за да живееме подолго, сакаме подобро земјоделство за полесна/побогата прехрана, сакаме подобра технологија за да видиме тоа што не сме го виделе. И сите задоволства имаат смисла само во сегашноста, немаат крајна осмисленост. Но зошто сето тоа која е крајната цел. Што сакаме со технишко-технолошкиот развој како крајна цел. Сакаме вечно да живееме, сакаме да бидеме целосно независни од секоја закана и опасност. Што значи кога се ќе се собере значи се што сакаме со технолошкиот напредок е ДА СТАНЕМЕ БОГОВИ. И што би било да станеме богови без Бог. Кое ќе биде крајното ултимативно задоволство? Некоја нирвана, блажено мртвило. Немаме потреба од ништо, независни од се, ништо не не засега. Тогаш значи побожноста на религиозниот верник уште во почетокот била во право. Затоа што и верникот настојува да се обожи. Само наместо самостојно простоземско материјално обоготворување кое е впрочем недостижно, христијанското обожување ветува „она кое увото не може да го досегне, окото не може да го види, умот не може да го замисли“. Го дава ветувањето над сите ветувања. Не може да се вети повеќе. Ветува трансцедентност која значи мора и претходно да постоела и која може да се добие само пренесена од трансцедентен вистински и реално присутен Бог.
Дали да се верува или не всушност е многу едноставно.
Луѓето кои не веруваат зошто се плашат да проверат дали Верата во Бог дејствува? Дали навистина кога на Бог ќе му се обратиш тој одговара? И посебно дали свртувањето кон Него дава залог на мир, исполнување, блаженство кое го ветува ВЕДНАШ, како претвкус на идното, а не материјалното ветување по милиони години откако ќе умреме, кое е и недостижно. Ако е бегањето од испит дали верата дејствува затоа што била опиум тогаш значи силата на противотровот е послаба затоа што тој не е вистински. Тој е опиумот кој со моменталните залажувања ги заведува масите подалеку од Вистината во лагата на безбожништвото.
Поконтрадикторен и поедностран текст на оваа тема тешко да се начека.. :bravobe:
0 posto se Makedoncite religiozni jas poznavam mnogu popovi i cisto religijata si ja gledaat kako rabota profesija koga ke zborime za isus dali postoi se zavrsuva so nasmevka ironicna znaci i ostanat naraod od site sloevi na opsestvoto site taa religija ja gledaat kako nesto ostanato nasledstvo sto mora da se ispocituva no za da veruvaat vo nekakov si gospod ili neznam sho nikoj.... Epten sea onie sto se da recam intelektualno poniski i mentalno nestabilni sekako si veruvaat deka postoi nekoj so brada i bel mantil ... Se na se nikoj ne e religiozen sve e gluma isto i kaj muslimanite..
Кај муслиманите има јас систем на brainwashing... Но во следните 10-15 години мислам дека и таму ќе се случи она што е природно, засилено отфрлање на религиозните догми. Еволуцијата иако некогаш може да биде ужасно бавна сепак таа се стреми само кон усовршување и напредок.
 
Последно уредено:

karan

бивш поет, плукач, вљубеник во слободата
Член од
31 мај 2006
Мислења
3.595
Поени од реакции
2.719
Во што ја гледаш противречноста?
Кога се испитува вистинитоста која состојба на човекот му дава подобро сознание? Кога се ни е погодено или кога сме во страв, недостаток, тешкотија.
Која состојба колку заблуда/отрезнување носи. Може и стравот да води кон заблуди и погрешни сфаќања, сепак како состојба на отрезнување стравот, недостатокот се многу подобри за откривање на вистината отколку задоволеноста. Позната е една реченица од војниците од Прва Светска војна: „Во рововите нема неверници.“
Овде морам делумно да се согласам со тебе. На религијата (особено авраамските религии) како учење и идеологија и тоа како и е потребен стравот. Таа примитивна реакција на човечкиот организам (тело+ум). Всушност без користење на стравот шансите за преживување кај овие религии се многу мали. Како што и самиот потенцира религиозноста се зголемува и е најприсутна во несигурните подрачја и времиња односно таму каде што владее стравот.
Сега дeлот кајшто пробуваш да протнеш илузорно и неточно тврдење дека "стравот му дава на човекот подобро сознание". Апсолутна бессмисленост. Стравот од една и свесноста, сознателноста, разумноста, од друга страна се две комплетни спротивности. Во моменти на страв способноста за разумно размислување се губи. Стравот како што рековме е подготовка на организмот во услови на опасност (реална или замислена) да преживее по секоја цена, без разлика на морална оправданост, етичност и слично. Религијата која е конструктор (митот за вечен живот дава можност да се стави во функција стравот од вечно мачење) и се потпира на различни закани кон луѓето дадени во име на некој "семоќен", го користи овој механизам за да создаде ментални робови, кои згора на тоа се "среќни" и се гордеат што се ставени во таква состојба. Моќта на стравот е ужасна и тој не може да му биде сојузник на оној кој сака да направи добро. Авраамските религии се буквално опседнати со ропството и ропските односи, со беспоговорното потчинување и преданост кон господарот.
Постои ставка на техничка интелегенција но и ставка на духовна зрелост. Техничката интелегенција нема значење за духовната широчина. Ги има и заостанати племиња кои се диви и повоинствени, а ги има и попитоми и помирољубиви. Има и богати држави кои се поразумни, а ги има и богати држави воинствени и владеачки настроени.

Впрочем која е целта на технолошкиот напредок? За сега овој момент може да се одговори, но како крајна цел нема одговор. Сакаме подобра медицина за да живееме подолго, сакаме подобро земјоделство за полесна/побогата прехрана, сакаме подобра технологија за да видиме тоа што не сме го виделе. И сите задоволства имаат смисла само во сегашноста, немаат крајна осмисленост. Но зошто сето тоа која е крајната цел. Што сакаме со технишко-технолошкиот развој како крајна цел. Сакаме вечно да живееме, сакаме да бидеме целосно независни од секоја закана и опасност.
Благодарение на воинственоста и војната како генератор на стравот религиите сеуште постојат. Нека не се плашат трговците и манипулатори со стравот, бидејќи никогаш нема да бидеме целосно независни од секоја закана и опасност, но наша должност пред идните генерации е да ги намалиме колку што можеме опасностите со кои тие ќе се соочат. Крајната цел е некогаш, нејасно колку далеку напред во времето да ја видиме односно осознаеме (доколку ја има, а да ја дефинираме доколку ја нема) на недвосмислен начин крајната цел.
Што значи кога се ќе се собере значи се што сакаме со технолошкиот напредок е ДА СТАНЕМЕ БОГОВИ. И што би било да станеме богови без Бог. Кое ќе биде крајното ултимативно задоволство? Некоја нирвана, блажено мртвило. Немаме потреба од ништо, независни од се, ништо не не засега. Тогаш значи побожноста на религиозниот верник уште во почетокот била во право. Затоа што и верникот настојува да се обожи. Само наместо самостојно простоземско материјално обоготворување кое е впрочем недостижно, христијанското обожување ветува „она кое увото не може да го досегне, окото не може да го види, умот не може да го замисли“. Го дава ветувањето над сите ветувања. Не може да се вети повеќе. Ветува трансцедентност која значи мора и претходно да постоела и која може да се добие само пренесена од трансцедентен вистински и реално присутен Бог.
Дали да се верува или не всушност е многу едноставно.
Луѓето кои не веруваат зошто се плашат да проверат дали Верата во Бог дејствува? Дали навистина кога на Бог ќе му се обратиш тој одговара? И посебно дали свртувањето кон Него дава залог на мир, исполнување, блаженство кое го ветува ВЕДНАШ, како претвкус на идното, а не материјалното ветување по милиони години откако ќе умреме, кое е и недостижно. Ако е бегањето од испит дали верата дејствува затоа што била опиум тогаш значи силата на противотровот е послаба затоа што тој не е вистински. Тој е опиумот кој со моменталните залажувања ги заведува масите подалеку од Вистината во лагата на безбожништвото.
Освен ветувања друго и не може да даде. Не дека не сака туку не може, затоа што нема врска со вистината.
Повеќето од луѓето кои не веруваат провериле и не се увериле. Чувството на мир и блаженство може да се предизвика и со кажување на пријатна лага за да се намали чувството на страв во кое сте придонеле. Техника на големите измамници. Како сте сигурни дека во случајов не се работи токкму за тоа??

Пријатната лага е опиумот кој со моменталните залажувања ги заведува масите, подалеку од вистината, во лагата на ветеното постоење на Бог.

Извини што ти ја поправив реченицата, но вака е логички поисправна.
 
Последно уредено:
Член од
14 април 2008
Мислења
1.257
Поени од реакции
914
Овде морам делумно да се согласам со тебе. На религијата (особено авраамските религии) како учење и идеологија и тоа како и е потребен стравот. Таа примитивна реакција на човечкиот организам (тело+ум). Всушност без користење на стравот шансите за преживување кај овие религии се многу мали.
Јас и не зборував за страв-закана, дури ниту за укажување на последици од однесување што и не е закана со страв туку поука, предупредување. Зборував за страв како состојба во која секој кога се најде проучува и заклучува. Значи за состојба надвор од нечии поуки, проповеди и слично.
Поставена ти е на маса можноста да веруваш во Бог и поставени ти се можностите да не веруваш и двете можности во голем број на варијатни. Во текот на животот откриваш и учиш многу нешта. Не поради заканите од некого, туку ти самиот откриваш - ако си свесен. Моментот на реалност, на објективност е извонреден учител иако може да има и состојби на погрешни залкучоци. Кога ќе се случи РЕАЛНО болест, болка, глад, недостаток сфаќаш во каква заблуди си бил. Нека те стават во затвор, ќе сфатиш што значи слобода, воздух, сонце. Претходната замисла за тоа, не помага, само личното доживување учи вистински. Комфорноста не го дава тоа. Кога си под сериозна закана, ги вреднуваш многу работи од животот и после тоа кога се вратиш во безбедност, комфорност повторно ги превреднуваш и сфаќаш дека се вистинските кои ти обезбедуваат напредок. Ги применуваш и се додека ги применуваш напредуваш. За жал комфорноста е залажувачка, коруптивна. Тивко води кон заборав на вредноста на наученото. Кога се ни е погодено подолго време, полека летнуваме со умот. Со текот на времето, ги забораваме научените работи. Ако комфорноста не е коруптивна, тогаш напредните општества само ќе напредуваа. Но напротив историјата цело време несомнено оди во циклуси. Најбогатите и најнапредните стануваат морално најпропаднати, најдекадентни. Ја губат врската со реалноста и назадуваат. Некое време го користат стекнатиот авторитет и прават штета. Тоа е проблем и во општеството, но и во самата Црква, и со свештенството и со верниците. Затоа од Господ сме поучувани доброволно да применуваме самопринудување, пост: воздржување од храна, воздржување од премногу зборување, премногу спиење, премногу забава. Вишокот да го делиме со други и слично. Почнувајќи од есенцијалните поуки за прародителите христијанството учи дека основа на духовниот, а со тоа и општествениот напредок се ВОЗДРЖУВАЊЕТО и СМИРЕНИЕТО.

Како што и самиот потенцира религиозноста се зголемува и е најприсутна во несигурните подрачја и времиња односно таму каде што владее стравот.
Сега дeлот кајшто пробуваш да протнеш илузорно и неточно тврдење дека "стравот му дава на човекот подобро сознание". Апсолутна бессмисленост. Стравот од една и свесноста, сознателноста, разумноста, од друга страна се две комплетни спротивности. Во моменти на страв способноста за разумно размислување се губи.
Целиот пасус и посебно последната реченица не вреди да се коментира. Нормалните тврдења ќе ги коментирам, ова погоре е нездраворазумско и нема потреба тоа да се докажува.

Стравот како што рековме е подготовка на организмот во услови на опасност (реална или замислена) да преживее по секоја цена, без разлика на морална оправданост, етичност и слично.
Ова е саморазобличување и тука би требало да заврши дискусијата. Да за атеистот е така и атеизмот натаму ве влече. Кога сте под закана наместо племенито суштество ве учи да станате човекоживотно, да не размислувате, да заборавите на „секаква морална оправданост, етичност и слично“. Затоа што освен голиот животински живот не знаете за ништо друго. За побожниот човек не е така. За побожниот човек племенитоста, благородноста, достоинството на стореното пред Бог се реални вредности повредни од земскиот живот кој и онака не е вечен. Затоа и ви велиме вие неверниците и маловерниците ги создавате војните. Верникот нема ниту да живее ниту да умре ко добиточе. Верникот верува дека има извитоперена природа од онаа која во основа е создаден и се стреми да ја обнови, поврати да живее, она што бил и она што ќе биде како племенито суштество создадено по најсвет образ. И сите верници заедно, но и секој поединечно со своја мисија (смисла) додека живее на овој свет.

Религијата која е конструктор (митот за вечен живот дава можност да се стави во функција стравот од вечно мачење) и се потпира на различни закани кон луѓето дадени во име на некој "семоќен", го користи овој механизам за да создаде ментални робови, кои згора на тоа се "среќни" и се гордеат што се ставени во таква состојба.
Атеизмот учи дека ќе умреме и готово. Завршено. За вечност, мрак и непостоење. А кога тогаш и сите ќе пропаднеме и се кога тогаш ќе пропаѓа. Затоа што нели атеизмот не прифаќа можност да бидеме вечни, т.е. богови. Баш многу среќно, светло и многу надежно согледување на иднината.

Моќта на стравот е ужасна и тој не може да му биде сојузник на оној кој сака да направи добро. Авраамските религии се буквално опседнати со ропството и ропските односи, со беспоговорното потчинување и преданост кон господарот.
Христијанството има поинаков метод за унапредување на општеството. Наместо подредениот да се крене и да го убие господарот, бара смирение. Не учи дека со благоразумност повеќе се постигнува. Иако навидум изгледа побавно, така е и побрзо, потрајно и без потреба од страшни дела. Христијанството ги исчисти гнасотиите на паганизмот. Робовладтелското општество (Рим) беше тивко срушено од христијанството. Робосопственичките односи САД, UK, Холандија беа измените под постојаниот притисок на христијанските заедници. Ренесансната културна светлина е всушност видоизменета и последица на византиската. Откако верата го издигна човештвото, сега аздисуваме. Сега сме во момент на вртење на циклусот, трошејќи го претходно стекнатото.

Благодарение на воинственоста и војната како генератор на стравот религиите сеуште постојат. Нека не се плашат трговците и манипулатори со стравот, бидејќи никогаш нема да бидеме целосно независни од секоја закана и опасност, но наша должност пред идните генерации е да ги намалиме колку што можеме опасностите со кои тие ќе се соочат.
Има многу примери но еве двете светски војни. Англичани и американци протестанти, французи католици, во сојуз со политичко атеистичка, а народно-православна Русија против протестанти и католици Германци и Италијани, шинто Јапонци, православни Бугари и Румуни. Каде и како можеш да ја обвиниш верата за војна каде војуваат припадници на иста вероисповед едни против други?
Сфати дека си ги измешал лончињата.
Војните се дело на извитоперената страна на човечката природа. Тоа може да го поправа само Оној кој не создал.Војните ко војни но пред Дарвин војните во Европа имаа многу витешки поставености. Откако влезе Дарвин со неговиот егзистенцијализам има само омраза и желба за целосно истребување. Двете светски војни, се директна последица на Дарвин во умот на луѓето. Ако има верски војни, тоа се злоупотреби на верата за потребите на злото во луѓето.

Христијанството го држи расипаното во човекот и се обидува да го оплемени. Кога ќе се ослободи од врските на верата, тогаш ѕверот излегува на површина. Колку се намалува вербата на луѓето во постоење на светоста, во Бог, толку човештвото уште повеќе се коли.

Крајната цел е некогаш, нејасно колку далеку напред во времето да ја видиме односно осознаеме (доколку ја има, а да ја дефинираме доколку ја нема) на недвосмислен начин крајната цел.
Не ја согледуваш противречноста!? Како може да има попатно одедена, а крајна цел. Крајната цел е крајна, не може да биде привремено одредена. Ако биде однапред кажана како привремена тогаш таа не може да се нарече крајна. А ако ја имаш насоката тогаш ќе можеш да кажеш и каде одиш односно ќе знаеш нешто и тоа е сосема доволно за крајната цел. За верникот крајната цел е откриена дури и делумно вкусена.
Како атеист кажи до каде си видел во иднина која е крајната цел за човекот?

Освен ветувања друго и не може да даде. Не дека не сака туку не може, затоа што нема врска со вистината.
Повеќето од луѓето кои не веруваат провериле и не се увериле.
Баш ме интересира како ти си проверил и си се уверил дека Бог не одговора на искрениот повик?

Чувството на мир и блаженство може да се предизвика и со кажување на пријатна лага за да се намали чувството на страв во кое сте придонеле. Техника на големите измамници. Како сте сигурни дека во случајов не се работи токкму за тоа??
На ниво на разумот. Нема систематски недостаток. Има концепт кој е целосно одржлив. Тоа го може само вистинската идеологија, вистинското учење. На ниво на духот тоа е уште полесно. Внатрешната чистина на доживувањето на Господ и чистина на доживување на се што не поучил ни укажува дека се работи за вистина.

Пријатната лага е опиумот кој со моменталните залажувања ги заведува масите, подалеку од вистината, во лагата на ветеното постоење на Бог.

Извини што ти ја поправив реченицата, но вака е логички поисправна.
Стадото Божјо било и секогаш ќе биде мало но нашето морално влијание е силно. Маса се неверниците или маловерниците. Ние христијаните сме востаници на мало но непокорно востание на борците за духот, борците за верба во светоста, кренато од нашиот Водач пред 2000 години, а припремано од почетокот на светот. Сега сме во целосна дефанзива, и изгледа дека се распаѓаме. Но нашиот Водач е непобедлив.
 
Последно уредено:

karan

бивш поет, плукач, вљубеник во слободата
Член од
31 мај 2006
Мислења
3.595
Поени од реакции
2.719
Јас и не зборував за страв-закана, дури ниту за укажување на последици од однесување што и не е закана со страв туку поука, предупредување. Зборував за страв како состојба во која секој кога се најде проучува и заклучува. Значи за состојба надвор од нечии поуки, проповеди и слично.
Како прво морам да констатирам дека не го познаваш значењето на зборот закана и зборот предупредување.
Предупредување е кога ќе речеш: Не играј си со оружјето, МОЖЕ да се повредиш. Закана е: Не допирај го оружјето или ќе ти ги искршам рацете.
Да, секако, војната е идеална состојба за да се проучува и заклучува..
:tapp:
Поставена ти е на маса можноста да веруваш во Бог и поставени ти се можностите да не веруваш и двете можности во голем број на варијатни. Во текот на животот откриваш и учиш многу нешта. Не поради заканите од некого, туку ти самиот откриваш - ако си свесен. Моментот на реалност, на објективност е извонреден учител иако може да има и состојби на погрешни залкучоци. Кога ќе се случи РЕАЛНО болест, болка, глад, недостаток сфаќаш во каква заблуди си бил. Нека те стават во затвор, ќе сфатиш што значи слобода, воздух, сонце. Претходната замисла за тоа, не помага, само личното доживување учи вистински.
Нема ништо спорно.
Страдањето и загубата или недостатокот на нешто коешто ти е потребно (здравје,храна..) нормално те тера да се стремиш да си го повратиш или да го добиеш истото.
Е сега, доаѓа реалноста. Можеш ли во затворен простор каде нема сонце, воздух, слобода да ги добиеш истите со помош на верата? Одговорот во 1000 од 1000 случаи е НЕ.
Можеш ли да добиеш храна исклучиво седејќи и молејќи го Бога? Одговорот повторно е НЕ.
Комфорноста не го дава тоа. Кога си под сериозна закана, ги вреднуваш многу работи од животот и после тоа кога се вратиш во безбедност, комфорност повторно ги превреднуваш и сфаќаш дека се вистинските кои ти обезбедуваат напредок. Ги применуваш и се додека ги применуваш напредуваш. За жал комфорноста е залажувачка, коруптивна. Тивко води кон заборав на вредноста на наученото. Кога се ни е погодено подолго време, полека летнуваме со умот. Со текот на времето, ги забораваме научените работи. Ако комфорноста не е коруптивна, тогаш напредните општества само ќе напредуваа.
Забораваш само тогаш кога учиш нови нешта. Капацитетот на помнење не е бесконечен. Кога ќе се појави нов интерес почнуваш да учиш нови работи не заради тоа што сакаш да ги заборавиш старите туку затоа што веќе е "нелогично" да го учиш она што веќе го знаеш и коешто е во функција, туку знаењата ги унапредуваш со тоа што си проценил дека е полезно нешто ново да научиш. Знаењето мора да се надградува. А ние сме несовршени и функционираме на начин што нашиот ум за да усвои нешто мора да ослободи место односно да избрише дел од старото. Сепак, доколку системот на учење и стекнување знаења е добар и во новото се инкорпорирани старите и полезни знаења реално нема да изгубиш ништо, ниту ќе ти летне умот.
Но напротив историјата цело време несомнено оди во циклуси. Најбогатите и најнапредните стануваат морално најпропаднати, најдекадентни. Ја губат врската со реалноста и назадуваат. Некое време го користат стекнатиот авторитет и прават штета. Тоа е проблем и во општеството, но и во самата Црква, и со свештенството и со верниците.
Дури ќе ти дадам и перфектен пример за тоа.
4 век - воведувањето на христијанскиот "морал" успева за нецели 2 века да му стави крај на едно од најразвиените и најнапредни општества и цивилизации дотогаш - Римската Империја.
Видовме и како среќно и просперитетно живееше човештвото помеѓу 5-от и 15-от век во времето кога царуваа религиите и нивниот "морал". Толку среќно што одлучи времето во кое проживеаја над 40-50 генерации да го нарече "темниот среден век".
Целиот пасус и посебно последната реченица не вреди да се коментира. Нормалните тврдења ќе ги коментирам, ова погоре е нездраворазумско и нема потреба тоа да се докажува.
Ова ќе го сметам за навреда и бегање од дискусија поради немање противаргумент, доколку не ми посочиш стручно толкување од областа на психологијата кое ќе биде спротивно на мојот, а во поддршка на твојот став.
Ова е саморазобличување и тука би требало да заврши дискусијата. Да за атеистот е така и атеизмот натаму ве влече. Кога сте под закана наместо племенито суштество ве учи да станате човекоживотно, да не размислувате, да заборавите на „секаква морална оправданост, етичност и слично“. Затоа што освен голиот животински живот не знаете за ништо друго. За побожниот човек не е така. За побожниот човек племенитоста, благородноста, достоинството на стореното пред Бог се реални вредности повредни од земскиот живот кој и онака не е вечен. Затоа и ви велиме вие неверниците и маловерниците ги создавате војните. Верникот нема ниту да живее ниту да умре ко добиточе. Верникот верува дека има извитоперена природа од онаа која во основа е создаден и се стреми да ја обнови, поврати да живее, она што бил и она што ќе биде како племенито суштество создадено по најсвет образ. И сите верници заедно, но и секој поединечно со своја мисија (смисла) додека живее на овој свет.
Апсолутно ништо не си разбрал.
Не, атеизмот нас не ослободува од стравот, од животинските инстинктни и емоции на коишто вие им се подчинувате. Атеизмот не учи да не се штедиме во борбата за вистината, макар некој од замислените богови да ни се налути. Атеизмот не учи дека племенитоста, благородноста и достоинството не треба да ги применуваме заради добар имиџ пред Бога, туку заради подобар живот и посреќна иднина, на нас самите овде и сега, и на тие после нас. За атеизмот единствен авторитет е доброто и полезното, а синоним за злото е страдањето - било чие и било Не, не ние ги создаваме војните, војните ги создаваат манипулаторите со човековиот разум. Војни не се потребни освен заради заштита на вистината (реалната, онаа која може и да се увери во неа секој, а не онаа која постои само во главата на дел од луѓето) доколку се исцрпени сите аргументи за разумно разбирање.
Верникот живее и умира како добиче бидејќи нели е нечиј роб. За жал. Најизразит пример меѓу сите категории - жените во исламот.
Зошто сметате дека вашата природа е извитоперена, кој ја извитоперил и имате ли докази за тоа?
Атеизмот учи дека ќе умреме и готово. Завршено. За вечност, мрак и непостоење. А кога тогаш и сите ќе пропаднеме и се кога тогаш ќе пропаѓа. Затоа што нели атеизмот не прифаќа можност да бидеме вечни, т.е. богови. Баш многу среќно, светло и многу надежно согледување на иднината.
Атеизмот учи онака како што реалноста кажува.
Кој рекол дека се ќе пропадне?? Нашето лично непостоење не ја поништува општата состојба и појава на постоење. Може не е светло, но затоа е вистина, а нашата надеж е во осознавање на вистината и доброто. Не се подлажувајте по пријатни лаги, ви препорачав уште во претходниот одговор.

Христијанството има поинаков метод за унапредување на општеството. Наместо подредениот да се крене и да го убие господарот, бара смирение. Не учи дека со благоразумност повеќе се постигнува. Иако навидум изгледа побавно, така е и побрзо, потрајно и без потреба од страшни дела. Христијанството ги исчисти гнасотиите на паганизмот. Робовладтелското општество (Рим) беше тивко срушено од христијанството. Робосопственичките односи САД, UK, Холандија беа измените под постојаниот притисок на христијанските заедници. Ренесансната културна светлина е всушност видоизменета и последица на византиската. Откако верата го издигна човештвото, сега аздисуваме. Сега сме во момент на вртење на циклусот, трошејќи го претходно стекнатото.
Ако чекавме на христијаните уште ќе мислевме дека Сонцето се врти околу Земјата. Другото што го пишуваш е поезија како и повеќето работи во религијата.

Има многу примери но еве двете светски војни. Англичани и американци протестанти, французи католици, во сојуз со политичко атеистичка, а народно-православна Русија против протестанти и католици Германци и Италијани, шинто Јапонци, православни Бугари и Румуни. Каде и како можеш да ја обвиниш верата за војна каде војуваат припадници на иста вероисповед едни против други?
Сфати дека си ги измешал лончињата.
Сфатив дека ништо не си сфатил и дека за џабе ти објаснувам. Никој и не рече дека двете светски војни биле религиозни. Јас посочив на тактиката каде од страна на политичарите се применува перење на мозокот на луѓето со национализам, со "борба ижртва во името на посветла и надежна иднина" (како што рече ти погоре). Тактиката на исклучување и манипулирање со разумот е еднаква како кај религијата.
Војните се дело на извитоперената страна на човечката природа. Тоа може да го поправа само Оној кој не создал.Војните ко војни но пред Дарвин војните во Европа имаа многу витешки поставености. Откако влезе Дарвин со неговиот егзистенцијализам има само омраза и желба за целосно истребување. Двете светски војни, се директна последица на Дарвин во умот на луѓето. Ако има верски војни, тоа се злоупотреби на верата за потребите на злото во луѓето.

Христијанството го држи расипаното во човекот и се обидува да го оплемени. Кога ќе се ослободи од врските на верата, тогаш ѕверот излегува на површина. Колку се намалува вербата на луѓето во постоење на светоста, во Бог, толку човештвото уште повеќе се коли.
Ако се верските лидери поклоници на Дарвин тогаш би бил во право. Но не. Ниту еден верски лидер не застанал тврдо и не зазел антивоени ставови во тие времиња. Дури и денес во светот се води една неофицијална и неконвенционална војна каде една религија уништува се околу себе и мисли дека има право да владее со светот и сите се должни да ги почитуваат нејзините апсурди.

Не ја согледуваш противречноста!? Како може да има попатно одедена, а крајна цел. Крајната цел е крајна, не може да биде привремено одредена. Ако биде однапред кажана како привремена тогаш таа не може да се нарече крајна. А ако ја имаш насоката тогаш ќе можеш да кажеш и каде одиш односно ќе знаеш нешто и тоа е сосема доволно за крајната цел. За верникот крајната цел е откриена дури и делумно вкусена.
Како атеист кажи до каде си видел во иднина која е крајната цел за човекот?
Како што реков човекот не е совршен и допрва му претстои да се усовршува и да се соочува со нови и нови предизвици. Вашето игнорантство и себичност сакаат да бидат удостоени со божественост и вечност, и освен тоа ништо за вас не е важно (библиската приказна за синот на Авраам), никаков морал не е важен. За вас од примарно значење е да го слушате Господ - тој утврдува што е морал и може да го менува како му се сака.

Баш ме интересира како ти си проверил и си се уверил дека Бог не одговора на искрениот повик?
Ме сметаш за будала?? Ти си пробал искрено да го повикаш невидливиот розов еднорог?

На ниво на разумот. Нема систематски недостаток. Има концепт кој е целосно одржлив. Тоа го може само вистинската идеологија, вистинското учење. На ниво на духот тоа е уште полесно. Внатрешната чистина на доживувањето на Господ и чистина на доживување на се што не поучил ни укажува дека се работи за вистина.


Стадото Божјо било и секогаш ќе биде мало но нашето морално влијание е силно. Маса се неверниците или маловерниците. Ние христијаните сме востаници на мало но непокорно востание на борците за духот, борците за верба во светоста, кренато од нашиот Водач пред 2000 години, а припремано од почетокот на светот. Сега сме во целосна дефанзива, и изгледа дека се распаѓаме. Но нашиот Водач е непобедлив.
Да, да секако.. Концептот е одржлив преку логичките бесмислености и заблуди на кои се потпира вашето учење (пример: Господ постои - бидејќи така пишува во Библијата. Библијата е вистина бидејќи е слово Божјо). Проблемот е што е концепт на ропство.
Не знаев дека поезијата и пријатните доживувања се синоним и доказ за вистината.
Некако не сум видел досега овци-востаници.
Се распаѓате и ќе се распаднете затоа што религијата е против логиката, против вистината и одвоена од реалноста. Ќе се распаднете и вие и исламот.
 
Последно уредено:
Член од
14 април 2008
Мислења
1.257
Поени од реакции
914
Како прво морам да констатирам дека не го познаваш значењето на зборот закана и зборот предупредување.
Предупредување е кога ќе речеш: Не играј си со оружјето, МОЖЕ да се повредиш. Закана е: Не допирај го оружјето или ќе ти ги искршам рацете.
Имаш ли ти, или било кој закана од православното христијанство дека некој ќе ти ги искрши рацете или само ти укажува за последиците од неморалното однесување?
Страдањето и загубата или недостатокот на нешто коешто ти е потребно (здравје,храна..) нормално те тера да се стремиш да си го повратиш или да го добиеш истото.
Е сега, доаѓа реалноста. Можеш ли во затворен простор каде нема сонце, воздух, слобода да ги добиеш истите со помош на верата? Одговорот во 1000 од 1000 случаи е НЕ.
Ако немаш решение можеш со молитвата да побараш да ти се помогне да дојдеш до решението.
Можеш ли да добиеш храна исклучиво седејќи и молејќи го Бога? Одговорот повторно е НЕ.
Црквата не учи. Ние заедно со Бог соработуваме. Ние сме соработници. Така учи Црквата дека нашите дејства кон одредена цел се во синергија. Верникот и Бог, ние комуницираме, заедно се советуваме и убедуваме и заедно работиме. Ти имаш погрешен став кој за жал е широко распространет дури и меѓу многу верници. Затоа и постои широко раширена погрешна духовност да се чека од Бог да дејствува наместо нас. Нема Бог да ни го сработи она кое треба од нас да биде сработено, но ќе ни даде сила и знаење за тоа да го постигнеме. Само таму каде што работите се надвор од нашите сили или е надвор од нашето разбирање, само тогаш/таму Бог дејствува независно од нас во наша полза.

Забораваш само тогаш кога учиш нови нешта. Капацитетот на помнење не е бесконечен. Кога ќе се појави нов интерес почнуваш да учиш нови работи не заради тоа што сакаш да ги заборавиш старите туку затоа што веќе е "нелогично" да го учиш она што веќе го знаеш и коешто е во функција, туку знаењата ги унапредуваш со тоа што си проценил дека е полезно нешто ново да научиш. Знаењето мора да се надградува. А ние сме несовршени и функционираме на начин што нашиот ум за да усвои нешто мора да ослободи место односно да избрише дел од старото. Сепак, доколку системот на учење и стекнување знаења е добар и во новото се инкорпорирани старите и полезни знаења реално нема да изгубиш ништо, ниту ќе ти летне умот.
Свеста е чудесна и тешко сфатлива работа. Може нешто да знаеш, ама пак да не биде дејствително. Теоретската свест не може по својата дејствителност да се спореди со свеста стекната со стварни искуства. Кога имаш повеќе реални доживувања во животот, опасности, физички напори, состојба на глад, болест, опасности по живот и слично даваат квалитет на свест која ја нема во лагодното разбирање на работите. Затоа и во таквите состојби луѓето се пореални и поблиски до разбирањето за присутноста на Бог.

Дури ќе ти дадам и перфектен пример за тоа.
4 век - воведувањето на христијанскиот "морал" успева за нецели 2 века да му стави крај на едно од најразвиените и најнапредни општества и цивилизации дотогаш - Римската Империја.
Видовме и како среќно и просперитетно живееше човештвото помеѓу 5-от и 15-от век во времето кога царуваа религиите и нивниот "морал". Толку среќно што одлучи времето во кое проживеаја над 40-50 генерации да го нарече "темниот среден век".
Рим е робовско општество со неспоредливо поголема суровост од следното општество. Не знам како воопшто можеш да го споредуваш. Викаш темен среден век, еве да видиме за Византија: уште во 6 век градби како Аја Софија, мостови, аквадукти, колосеум 3 пати поголем од римскиот и многу други работи кои во западна европа ќе бидат градени дури во 12-13 век. Универзитети како класични на античките знаења, така и православно теолошки. Музика изведувана по нотен систем (леми) 4-5 века пред барокот. Византиската музика по инструментите и по звукот е налик на денешната турска музика, само со малку поинаква изведба. Турците учат и ја прилагодуваат. Ликовна уметност која е со векови пред ренесансната. Ете од она што е останато во Курбиново викаат дека фреските се проторенесансни (претходница на ренесансата). Право: уште во 6 век Јустинијановиот кодекс кој е огромен целосно завршен правен законик. Неспоредливи се римските законици кои овде онде по нешто уредувале. Се работи за огромен том, од кој ќе учи цела Европа. Соодветно грандиозно дело ќе има дури до граѓанскиот законик на Наполеон. Политика: во Византија за првпат во историјата постоеле партии: плавите, зелените и белите. Европа тоа ќе го добие дури во 19 век. Многу често за да дојдат до квалитетен владетел уште од мали ги воспитувале, подучувале. Ги избирале најдобрите 3-4 им давале можност да владеат за еден од нив да стане Басилеј. Имале доста различни модели со цел да дојдат до што е можно подобар владетел. Дипломатија: кога доаѓал нов надворешен непријател Византија иако воено моќна за да не страда населението по границите употребувала многу дипломатија. Многу често на освојувачот му давале големи количини на богатство за да не ги напаѓа со убедување. Може да успееш нешто и да освоиш, ама може и да изгубиш, еве ти дел за тоа што си дошол оди крши глата на друга страна. Остај ни го населението не ни го малтретирај. Ако натрапникот не се разбирал, дури отпосле ја употребувале својата воена моќ за да го истераат. Облеката била модерна и за денешен вкус. Претежно свила, најблиску за претстава е староградската облека. Развиено земјоделство, развиена трговија и копнена и поморска. Култоролошкото влијание на Византија е многу тешко да се замисли денес. Скоро сите европски држави при поставување на монарсите биле со ословување на византиски поданици или како избор на Византија. Некои и навистина избрани, а некои тоа го кажувале доброволно од куртоазија. Пример владетелите на Англија иако надвор од било какво политичко влијание од Византија биле ословувани како избрани владетели од византискиот император. Само кога ќе се појавел некој помоќен крал се сметало дека има право да се нарече самопоставен владетел. Уште колку има да се пишува. Книжевност, филозофија. Имало раширен спорт на коњски трки. Во секој поголем град имало колосеум и силна заразеност со коњичкиот спорт. Од таму многу често биле правени статуи на коњи. Оние кои денес стојат на Брандебуршката порта во Берлин се од византиско време некогаш украдени од Византија. При ограбувањето од божемкрстоносците 6 месеци од Константинопол со бродови се изнесувало злато и драгоцености. Некои велат дека првиот капитал кој подоцна ќе влијае за појава на ренесансата е стекнат со ограбувањето на Византија.
Дали ова тебе ти изгледа на темен среден век.
Да имало и војни, политички борби за власт, судир на разни религиозни толкувања и многу други проблеми. Зарем денес ги нема војните, политичките судири и други општествени проблеми. Сето тоа лежи во човечката природа.
 
Последно уредено:

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Имаш ли ти, или било кој закана од православното христијанство дека некој ќе ти ги искрши рацете или само ти укажува за последиците од неморалното однесување?
Православното христијанство, во повеќе наврати, преку свои интернет гласила ја има извртено сликата за телемата и ОТО како Ред.
Иако објаснувањето за централната порака - "Прави што ти е волја и тоа нека биде целиот закон" е достапно и повеќе пати објаснето, при што јасно е ставено на дознаење дека не се работи за порака да правиш што сакаш, сепак се прави обид истата да се прикаже како таква.
Исто така, се измислуваат и пласираат лаги за оргии, жртвување деца, пиење крв..и слични гнасни лаги.
Дали овој свесен и со умисла организиран линч, за тебе не е закана? Не е штета?
 
Член од
14 април 2008
Мислења
1.257
Поени од реакции
914
Православното христијанство, во повеќе наврати, преку свои интернет гласила ја има извртено сликата за телемата и ОТО како Ред.
Иако објаснувањето за централната порака - "Прави што ти е волја и тоа нека биде целиот закон" е достапно и повеќе пати објаснето, при што јасно е ставено на дознаење дека не се работи за порака да правиш што сакаш, сепак се прави обид истата да се прикаже како таква.
Исто така, се измислуваат и пласираат лаги за оргии, жртвување деца, пиење крв..и слични гнасни лаги.
Дали овој свесен и со умисла организиран линч, за тебе не е закана? Не е штета?
Не знам дали е закана, линч, штета, бидејќи и не знам што се телемата, ОТО, Ред.
 
Член од
14 април 2008
Мислења
1.257
Поени од реакции
914
Иако делува како приказни поради наративно кажување, кога повнимателно ќе се разгледа и размисли се сфаќа дека се работи за внимателно граден и целосно заокружен систем. Дополнително и уште подлабоко се навлегува во разбирање на системот со безбројните толкувања на православните светители.[DOUBLEPOST=1438632890][/DOUBLEPOST]
Јас знам, бидејќи сум телемит и сум член на ОТО.
темпларски ред?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom