Акаша
Hydra
- Член од
- 28 мај 2006
- Мислења
- 1.684
- Поени од реакции
- 128
Заев и неговите соработници осомничени за злоупотреби за Трговскиот центар во Струмица
Актуелниот струмички градоначалник Зоран Заев и неколку вработени во општината се осомничени од полицијата дека ја злоупотребила службената положба и овластување.
Пред истражен судија покрај Заев се изведени С.Д. (54), раководител на секторот за урбанизам, Н.Г. (41), раководител на одделнието за административна поддршка на градоначалникот, И.Т. (60,) општински урбанистички инспектор. Лицето К.П. (46), вработен во општината, одговорен на секторот за правни и општи работи е недостапен за полицијата. Г.К. (29), основач и управител на струмичките фирми “Де Лукс Инженеринг“ и на “Сим инженеринг“, е пријавен за злоупотреба на службата.
Според МВР, нивното приведување е поради истрага по претходно поднесена пријава од Одделот за кривични дела од областа на организираниот криминал и корупција.
Во соопштението на полицијата се велид ека пријавените, во зависност од овластувањата кои ги имале, злоупотребата ја извршиле на така што прво спровеле јавен тендер за избор на соинвеститор за градење на Трговски деловен центар на локација на поранешниот градски пазар во Струмица, спротивно на Законот за јавни набавки.Тие не ги регулирале имотно правните односи на предметното земјиште, што е спротивно на Законот за градба и Законот за просторно и урбанистичко планирање. Земјиштето на кое е изграден трговскиот центар е во сопственост на Македонија, а корисници се повеќе правни и физички лица. Истовремено пак за земјиштето се во тек постапки за денационализација.
На осомничениот Г.К., управител на “Де Лукс Инженеринг“ ДОО Струмица-соинвеститор на општина Струмица, му било овозможено да го добие тендерот за градење на објектот,и со тоа да се стекне со имотна корист од околу 7,805.544 евра. Оваа вредност е неколку пати помала од користа, која би се добила кога деловниот објект со површина од околу 38.162 метри квадратни, во целост би се продал по празарна вредност.
На 1 февруари 2006 година, првопријавениот З.З. донел предлог одлука за Реконструкција и надградба на Градско пазараште во Струмица, по што на 07февруари следната година, до Бирото за Јавни набавки бил доставен План за јавни набавки на општина Струмица за 2006 година и Дополнение на Планот за јавни набавки. Во документите свесно не било наведена планираната јавна набавка за Реконструкција и надградба на Градско пазараште во Струмица, затоа што согласно Законот за јавни набавки, Бирото за јавни набавки проверува дали доставениот план за јавни набавки е во согласност со законот, го следи и анализира спроведувањето на законите и другите прописи за јавни набавки за што веднаш ја информира Владата и Министерот за финансии. Советот на општината донел одлука за реконструкција и надградба на пазарот.
Неколку дена подоцна Заев објавил јавен тендер за избор на соинвеститор за реконструкција и надградба на струмишкиот пазар, објавен само во еден дневен весник, а согласно Законот за јавни набавки бил должен отворениот повик задолжително да го објави во Службен весник и на веб страницата за јавни набавки на Бирото за јавни набавки, се вели во соопштението од МВР.
Пријавените К.П., С.Д. и Н.Г., првиот како претседател, а останатите двајца како членови на комисијата за јавни набавки, наместо согласно Законот за јавни набавки да ги исклучат двата понудувачи поради некомплетна документација, извршиле оценување на понудите. На З.З. му предложиле да склучи договор за избор на соинвеститор за реконструкција и надградба на Градско пазариште во Струмица со фирмата “Де Лукс Инженеринг“, како најповолен понудувач. По ова во име на општината Струмица на 27 јуни 2006 година, бил склучен Договор за соинвеститорство и заедничка градба со “Де Лукс Инженеринг“ застапувано од управителот, пријавениот Г.К.
Во Договорот за соинвеститорство, пријавениот З.З. во име на општина Струмица како своја инвестиција го отстапува за изградба земјиштето кое се наоѓа на повеќе катастарски парцели во Струмица, на кои треба да се реконструира и надгради Градскиот трговски центар, а се во сопственост на Македонија, и како корисници се јавуваат повеќе правни и физички лица. По однос на овој Договор, пријавениот Г.К. на 20 октомври 2006 година, во име на “Де Лукс Инженеринг“, како гаранција го става целокупниот имот кој по договорот за заедничка градба ќе биде сопственост на оваа фирма, затоа што во моментот инвестицијата на претпријатието за изградба на трговскиот центар изнесува 5 милиони евра. Со оваа сума потврдува дека одговара на обврските и барањата на општина Струмица и гарантира дека целосно ќе ги заврши обврските кои произлегуваат од договорот и спогодбите.
На 17 јули 2006 година, пријавениот З.З. во име на општина Струмица, поднесува барање за издавање Извод од урбанистички план до општина Струмица и поднесува барање за издавање Решение за локациски услови за градба, без притоа да наведе за кои катастарски парцели истото се однесува како и барање за одбележување и издавање акт за регулациона, градежна и нивелациона линија во кое е наведена само една катастарската парцела во КО Струмица.
Во периодот од 26 мај па се до до 25 октомври 2006 година, З.З. во име на општина Струмица склучил 25 спогодби со правни и физички лица кои се корисници на градежно земјиште и сопственици на објекти на градско пазариште во општина Струмица, односно на катастарските парцели за кои е издадено одобрението за реконструкција и надградба на градско пазариште во Струмица. Меѓутоа, во спогодбите е наведено дека лицата се сопственици и на земјиштето, односно дека се согласуваат нивната недвижност изградена на катастарската парцела, како и идеалниот дел од земјиштето го даваат и преотстапуваат на општината, а како надоместок за тоа, како и за изгубената заработувачка да им се обезбеди соодветна површина во објектот кој што ќе се изгради (трговскиот деловен центар) и тоа површина која е неколку пати поголема од онаа која што ја имаат со правото на сопственост и владение на истата. Со наведените спогодби се согласил и пријавениот Г.К., ставајќи печат на фирмата „Де-лукс инженеринг“ ДОО Струмица и своерачен потпис на секоја страна од спогодбите.
Од страна на Државниот инспекторат за градежништво и урбанизам при министерството за транспорт и врски во два наврати извршил надзор по предметот при што утврдени се неправилности спротивни на Законот на просторно и урбанистичко планирање и укажал и наложил запирање на постапката за извршување на одобрението за градење.
По укажувањата на Државниот инспекторат за градежништво и урбанизам и Државниот управен инспекторат И.Т. на 20.03.2007 год. изготвила нов Записник во кој што константирала дека по однос на реконструкцијата и надградбата на градското пазариште нема Елаборат за нумерички податоци, дека градителот општина Струмица нема доказ за право на градител бидејќи по Имотниот лист корисник е ЈПКД Комуналец, а сопственик Р.Македонија, иако претходно во два наварати во својство на општински урбанистички инспектор констатирала дека објектот се гради спрема проектот.
Понатаму во истото се вели декапријавените З.З, С.Д. К.П., Н.Г. и И.Т. му овозможиле на пријавениот Г.К. да се стекне со значителна имотна корист во износ од 7.805.544,00 евра, кој износ е неколку пати помал од износот што може да се добие со продажба на целиот деловен простор по пазарни цени.
Автор на веста: Нетпрес
Актуелниот струмички градоначалник Зоран Заев и неколку вработени во општината се осомничени од полицијата дека ја злоупотребила службената положба и овластување.
Пред истражен судија покрај Заев се изведени С.Д. (54), раководител на секторот за урбанизам, Н.Г. (41), раководител на одделнието за административна поддршка на градоначалникот, И.Т. (60,) општински урбанистички инспектор. Лицето К.П. (46), вработен во општината, одговорен на секторот за правни и општи работи е недостапен за полицијата. Г.К. (29), основач и управител на струмичките фирми “Де Лукс Инженеринг“ и на “Сим инженеринг“, е пријавен за злоупотреба на службата.
Според МВР, нивното приведување е поради истрага по претходно поднесена пријава од Одделот за кривични дела од областа на организираниот криминал и корупција.
Во соопштението на полицијата се велид ека пријавените, во зависност од овластувањата кои ги имале, злоупотребата ја извршиле на така што прво спровеле јавен тендер за избор на соинвеститор за градење на Трговски деловен центар на локација на поранешниот градски пазар во Струмица, спротивно на Законот за јавни набавки.Тие не ги регулирале имотно правните односи на предметното земјиште, што е спротивно на Законот за градба и Законот за просторно и урбанистичко планирање. Земјиштето на кое е изграден трговскиот центар е во сопственост на Македонија, а корисници се повеќе правни и физички лица. Истовремено пак за земјиштето се во тек постапки за денационализација.
На осомничениот Г.К., управител на “Де Лукс Инженеринг“ ДОО Струмица-соинвеститор на општина Струмица, му било овозможено да го добие тендерот за градење на објектот,и со тоа да се стекне со имотна корист од околу 7,805.544 евра. Оваа вредност е неколку пати помала од користа, која би се добила кога деловниот објект со површина од околу 38.162 метри квадратни, во целост би се продал по празарна вредност.
На 1 февруари 2006 година, првопријавениот З.З. донел предлог одлука за Реконструкција и надградба на Градско пазараште во Струмица, по што на 07февруари следната година, до Бирото за Јавни набавки бил доставен План за јавни набавки на општина Струмица за 2006 година и Дополнение на Планот за јавни набавки. Во документите свесно не било наведена планираната јавна набавка за Реконструкција и надградба на Градско пазараште во Струмица, затоа што согласно Законот за јавни набавки, Бирото за јавни набавки проверува дали доставениот план за јавни набавки е во согласност со законот, го следи и анализира спроведувањето на законите и другите прописи за јавни набавки за што веднаш ја информира Владата и Министерот за финансии. Советот на општината донел одлука за реконструкција и надградба на пазарот.
Неколку дена подоцна Заев објавил јавен тендер за избор на соинвеститор за реконструкција и надградба на струмишкиот пазар, објавен само во еден дневен весник, а согласно Законот за јавни набавки бил должен отворениот повик задолжително да го објави во Службен весник и на веб страницата за јавни набавки на Бирото за јавни набавки, се вели во соопштението од МВР.
Пријавените К.П., С.Д. и Н.Г., првиот како претседател, а останатите двајца како членови на комисијата за јавни набавки, наместо согласно Законот за јавни набавки да ги исклучат двата понудувачи поради некомплетна документација, извршиле оценување на понудите. На З.З. му предложиле да склучи договор за избор на соинвеститор за реконструкција и надградба на Градско пазариште во Струмица со фирмата “Де Лукс Инженеринг“, како најповолен понудувач. По ова во име на општината Струмица на 27 јуни 2006 година, бил склучен Договор за соинвеститорство и заедничка градба со “Де Лукс Инженеринг“ застапувано од управителот, пријавениот Г.К.
Во Договорот за соинвеститорство, пријавениот З.З. во име на општина Струмица како своја инвестиција го отстапува за изградба земјиштето кое се наоѓа на повеќе катастарски парцели во Струмица, на кои треба да се реконструира и надгради Градскиот трговски центар, а се во сопственост на Македонија, и како корисници се јавуваат повеќе правни и физички лица. По однос на овој Договор, пријавениот Г.К. на 20 октомври 2006 година, во име на “Де Лукс Инженеринг“, како гаранција го става целокупниот имот кој по договорот за заедничка градба ќе биде сопственост на оваа фирма, затоа што во моментот инвестицијата на претпријатието за изградба на трговскиот центар изнесува 5 милиони евра. Со оваа сума потврдува дека одговара на обврските и барањата на општина Струмица и гарантира дека целосно ќе ги заврши обврските кои произлегуваат од договорот и спогодбите.
На 17 јули 2006 година, пријавениот З.З. во име на општина Струмица, поднесува барање за издавање Извод од урбанистички план до општина Струмица и поднесува барање за издавање Решение за локациски услови за градба, без притоа да наведе за кои катастарски парцели истото се однесува како и барање за одбележување и издавање акт за регулациона, градежна и нивелациона линија во кое е наведена само една катастарската парцела во КО Струмица.
Во периодот од 26 мај па се до до 25 октомври 2006 година, З.З. во име на општина Струмица склучил 25 спогодби со правни и физички лица кои се корисници на градежно земјиште и сопственици на објекти на градско пазариште во општина Струмица, односно на катастарските парцели за кои е издадено одобрението за реконструкција и надградба на градско пазариште во Струмица. Меѓутоа, во спогодбите е наведено дека лицата се сопственици и на земјиштето, односно дека се согласуваат нивната недвижност изградена на катастарската парцела, како и идеалниот дел од земјиштето го даваат и преотстапуваат на општината, а како надоместок за тоа, како и за изгубената заработувачка да им се обезбеди соодветна површина во објектот кој што ќе се изгради (трговскиот деловен центар) и тоа површина која е неколку пати поголема од онаа која што ја имаат со правото на сопственост и владение на истата. Со наведените спогодби се согласил и пријавениот Г.К., ставајќи печат на фирмата „Де-лукс инженеринг“ ДОО Струмица и своерачен потпис на секоја страна од спогодбите.
Од страна на Државниот инспекторат за градежништво и урбанизам при министерството за транспорт и врски во два наврати извршил надзор по предметот при што утврдени се неправилности спротивни на Законот на просторно и урбанистичко планирање и укажал и наложил запирање на постапката за извршување на одобрението за градење.
По укажувањата на Државниот инспекторат за градежништво и урбанизам и Државниот управен инспекторат И.Т. на 20.03.2007 год. изготвила нов Записник во кој што константирала дека по однос на реконструкцијата и надградбата на градското пазариште нема Елаборат за нумерички податоци, дека градителот општина Струмица нема доказ за право на градител бидејќи по Имотниот лист корисник е ЈПКД Комуналец, а сопственик Р.Македонија, иако претходно во два наварати во својство на општински урбанистички инспектор констатирала дека објектот се гради спрема проектот.
Понатаму во истото се вели декапријавените З.З, С.Д. К.П., Н.Г. и И.Т. му овозможиле на пријавениот Г.К. да се стекне со значителна имотна корист во износ од 7.805.544,00 евра, кој износ е неколку пати помал од износот што може да се добие со продажба на целиот деловен простор по пазарни цени.
Автор на веста: Нетпрес