Наиме, од историјата на урбанизмот и архитектурата, познат е принципот според кој еден нов град се заснова на некој претходен, односно еден нов објект се заснова на остатоците од претходен објект, особено ако се работи за сакрален објект.
Така, велат дека градот Троја во себе има дури 7 слоеви, што значи дека секој нареден „слој„, односно возобновен и преизграден град, е заснован на остатоците од претходниот. Таков е и случајот со Имарет џамија во Охрид, која е градена на остатоците од црковен објект од Св. Климентово време.
Или, кога турците-османлии го освојуваат Цариград, тие, немајќи модел за обликување на нивните верски објекти, се огледуваат на храмот „Св. Софија„, кој за нив бил ем непознат (модел), ем незгоден за изведување. Турците се повикуваат токму на тој храм па не е чудно што сите џамии имаат со суштина иста шема, која е превземена од моделот од „Св. Софија„ а тоа е призма со купола.
Тоа што православен храм е изграден на основа од пагански храм, како што веќе напишав, е продолжеток на повеќевековната градителска традиција на градење „сакрално врз сакрално„ но и како коректив за промена на богот кој се исповеда во новоизградениот храм.
Паганите имаат само еден проблем, а тоа е богот на кој му се поклонуваат, но начелни се во право; и тие веруваат дека постои Бог, но не Оној објавениот и распнатиот, туку нивниот бог-идол.[DOUBLEPOST=1507389333][/DOUBLEPOST]
Велиш?
Ај кажи ми какво треба да ми биде рисјанското однесување.