Воздухопловен Винг и ПВО на Република Македонија

Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
Сквадрон на транспортни хеликоптери

Почеток
Со одлуката на претседателот на Република Македонија, Македонското Воено воздухопловство беше формирано на 10. Април 1992.
Во својот состав имаше: Команда на Военото воздухопловство, Воздухопловна бригада со авијација, транспортен хеликоптерски сквадрон и борбен хеликоптерски сквадрон.
Пилотската обука се извршуваше на Утва-75.
За Сквадронот на транспортни хеликоптери, на 28. Јуни 1994 година беа набавени четири транспортни хеликоптери од типот Ми-17. Оттогаш основната и борбената обука се извршуваше на овие хеликоптери.
Сквадронот на транспортни хеликоптери извршуваше мисии на транспорт, ВИП транспорт, гасење на пожари, вежби на ПзМ, медицинска евакуација, барање и спасување и други мисии.
Во текот на 2001 година, сквадронот на транспортни хеликоптери беше опремен со уште четири хеликоптери од типот Ми-8.
Сквадронот на транспортни хеликоптери учествуваше во 4 ротации на мировна мисија „АЛТЕА“ во Босна и Херцеговина, во време од јули 2006 до јули 2008 година.
Мисија:
  • Спроведување на обука, тренажа на летачкиот состав и одржување на потребната борбена готовност за извршување на задачи во согласност со начелата за употреба на транспортни хеликоптери;
  • Подготовка на персоналот за учество во операции за поддршка на мирот, водени од НАТО и ЕУ;
  • Во координација со останатите сквадрони, учествува во извршување на задачи во согласност со мисијата на вбр.
Задачи:
  • Воздухопловна поддршка на копнените сили со тежиште на транспорт;
  • Вршење на барање и спасување, како и медицинска евакуација на повредени и ранети;
  • Одржување на достигнатиот степен на тренажа, обуки и преобуки според потребите на единицата;
  • Изведување на вежби за извежбување и оспособување на сквадронот за извршување на наменските задачи;
  • Извршување на мисии ноќе, со употреба на системи за ноќно летање;
  • Обука на нов летачки персонал и персонал за одржување и опслужување на летањето;
  • Изучување на стандардите на НАТО и странски јазици со цел интероперабилност и вклучување на екипажи во операции на НАТО и ПзМ;
  • Операции за поддршка на МВР во справување со закани по безбедноста на РМ;
  • Подигање на психо-физичката подготвеност на составот, согласно со Упатството за физичко воспитување и насоките на воздухопловно-лекарската комисија;
  • Оспособување и извежбување за безбедно ракување со личното пешадиско вооружување.











 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
Сквадрон на борбени хеликоптери

Почетоците на Сквадронот на борбени хеликоптери (сбх) датираат уште од формирањето на Военото воздухопловство и противвоздушната одбрана (ВВ и ПВО) како составен дел на АРМ во 1992 година. Во далечната 1992 година, Сквадронот на борбени хеликоптери, тогаш носејќи го името 201-ва противоклопна хеликоптерска ескадрила (ПоХе) беше пополнета со искусен и обучен кадар школуван во ЈНА, но поради настаната состојба немаше ниту еден воздухоплов. Како одминуваа годините и после настанатите промени во формациите ПоХе од 1992-2012 година преку борбена хеликоптерска чета (БХЧ) и борбен хеликоптерски сквадрон (БХС) прерасна во сбх опремен со борбени хеликоптери од типот Ми-24В.
Опремувањето на Сквадронот на борбени хеликоптери со хеликптерите Ми-24 започна во 2001 година принудена од конфликтот којшто беше во полн ек во 2001 година во Р.Македонија. Тогаш етапно во неколку наврати пристигнуваа хеликоптерите Ми-24 набавени од Украина. Вкупно беа набавени 12 хеликотери Ми-24 од кои 10 хеликотери беа од варијантата “В“ а останатите 2 од варијантата “К“. Истите дадоа голем придонес во зачувувањето на територијалниот интегритет на Р.Македонија.
Од 2001 година до ден денешен припадниците на Сквадронот на борбени хеликоптери континуирано спроведуваат обука и тренажа на хеликоптерите Ми-24 на постојните и нови припадници на сбх и покрај секојдневните потешкотии и намалување на финансиските средства во МО. Постојаната обука и ангажман резултираше со постигнување на позитивни резултати и успеси како на вежбите изведувани во Р. Македонија така и надвор од нејзините граници. Од мултинационалните вежби посебно внимание заслужуваат:
• LIVEX во Романија 2000годинa;
• LIVEX Cooperative key во Бугарија 2003;
• LIVEX Cooperative key во Бугарија 2005;
• Учевство со пилоти и техничари во EUFOR МИСИЈАТА Алтеа во БиХ;
• LIVEX Logical decision 2010 во Papa Унгарија 2010година;
• LIVEX Challenge во 2011 година.
• LIVEX Logical decision 2012 во Сзолнок Унгарија 2012година;
Учевството во бројните вежби и задачи во Р. Македонија спаѓаат во секојдневните обврски на припадниците на сбх.
Припадниците на Сквадронот на борбени хеликоптери имаат учевствувано во следните курсеви:
• Avionic Operation course, Израел;
• Air-ground operations course;
• Flight safety officer course, Франција;
• SOP of helicopter Coy performing MADEVAC Operations USA;
• Command stuff officer course, БиХ;
• Squadron officers school, USA;
• NVG training Phase 1 & 2, Франција;
Во Сквадронот на борбени хеликоптери од пред неколку години е почнат и процес на модернизација на хеликоптерите Ми-24 со што е овозможено подигнување на потенцијалот и борбената моќ на Сквадронот на борбени хеликоптери.
Со вградувањето на модерна навигациска и радио-комуникациска опрема, како и опрема за летање во ноќни услови по сите стандарди на НАТО и ICAO се постигна 24/7 оперативност на Сквадронот на борбени хеликоптери. Планираната опрема со нови наведувани ракети и нивно интегрирање во модернизацијата не беше реализирана поради недостаток на финансиски средства, но и покрај тоа Сквадронот на борбени хеликоптери останува како една од единиците со најголем борбен потенцијал и моќ во состав на АРМ и како таква фактор за безбедност во Р. Македонија.
Мисија и задачи:
Основната мисија на сбх е борбена поддршка на единиците на КоВ.
При тоа сбх е подготвена да ги извршува следните задачи:
  • воздухопловна поддршка на копнените сили со тежиште на воздухопловна огнена поддршка;
  • борбена заштита на воздухопловите и копнените сили при вршење на транспорт;
  • блиска воздушна поддршка (CAS/CCA);
  • борбено пребарување и спасување на екипажи на воздухоплови и воздухоплови (CSAR);
  • евакуација на ранети, повредени и болни (CASEVAC);
  • воздушно извидување за потребите на командите и единиците на АРМ;
  • превезување на трупи и товар.


















 
Последно уредено:
D

Deleted member 53418

Гостин
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.879
Поени од реакции
42.556
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре
guided missile, self-propelled, unmanned space or air vehicle carrying an explosive warhead. Its path can be adjusted during flight, either by automatic self-contained controls or remote human control. Guided missiles are powered either by rocket engines or by jet propulsion.
 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре
guided missile, self-propelled, unmanned space or air vehicle carrying an explosive warhead. Its path can be adjusted during flight, either by automatic self-contained controls or remote human control. Guided missiles are powered either by rocket engines or by jet propulsion.

E sega e celosno, fala decki ;)
 
Последно уредено:
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
Kolku mi-24 ki ostanaja operativni?
Од останатите четири Mi-24 два се целосно модернизирани(Александар), а два делумно(Јасмин), Mil Mi-8/Mi-17 Hip дел се модернизирани од Elbit.

Poveke informacii imas na 1 strana.
 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.021
Поени од реакции
1.018
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре
С-8 80 мм
вид на вики под ова име. ( домет 12км ако не се лажам).
 
Член од
20 април 2012
Мислења
3.678
Поени од реакции
9.692
Од останатите четири Mi-24 два се целосно модернизирани(Александар), а два делумно(Јасмин), Mil Mi-8/Mi-17 Hip дел се модернизирани од Elbit.

Poveke informacii imas na 1 strana.
Steta so ostanale tolku mal broj vo operativa,definitivno ni trebaat pogolem broj na jurisni helikopteri!
 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
Еве уште две слики од серијалот повлечени летала.

За разлика од Mi-24, Bell UH-1 чека подобри времиња, доколку дојдат мислам дека ќе биде многу стар:)
 
Последно уредено:

Kajgana Shop

На врв Bottom