Византија-продолжение на Македонската Империја

PIRRO

Walking away
Член од
25 ноември 2007
Мислења
561
Поени од реакции
7
mnogu interesno..
neznaev deka ilirite se naselile do japonija..
plough= Russ(do japonija). плуг; Czech pluh....

i tamu se ORA (ARA)...

dali site bea gladni(vazi i za SVABITE i drugi),pred da razberat kako se ORA so PLUG?...

a za toa ARA,vidi si go latinskoto ARAtio (plow)....

i sega toa plow sporedi go so PLUG od Rusija...
kade sto nemalo latini,iliri,makedonci...

ete,taka AL jazik si zemal zborovi od MK jazikot vo oblasta zemjodelie...
ARA e od ARV = ZEMJA ...

Така значи ... Што во албанскиот има славизми и тоа бајги не е спорно, има и грчки и латински... Тоа се вика јазична инфлуенција...

P.S. : Нема коментар за тоа што СКУПИ бил дел од Илириа а не од Македониа и Јустиниан не бил словен (ова од католичката енциклопедија) од која цитираше .
 
A

anaveno

Гостин
ARA e od ARV = ZEMJA ...

Така значи ... Што во албанскиот има славизми и тоа бајги не е спорно, има и грчки и латински... Тоа се вика јазична инфлуенција...

P.S. : Нема коментар за тоа што СКУПИ бил дел од Илириа а не од Македониа и Јустиниан не бил словен (ова од католичката енциклопедија) од која цитираше .
e ima pozajmici-influenci,kako nikoj drug jazik..sto e normalno za nekoj koj ne e starosedelec...

a Skupi bil ilirski?..ajde be..
ilirija bila mnogu ponasever..
i vasata teorija za ilirija vo AL e mnogu diskutabilna-nikakva...

pa,Vistinijan ne bil "slav" (takvi ne postojat,osven po nekoja "klasifikacija vo jazikot"),tuku MAKEDONEC..
bidejki si zapnal za slavsite,aj kazi nekoe ime od 7 ANTI (slavski PLEMINJA)..
ke dobies NOBELOVA NAGRADA (i pasos od blgarite)..

duri i latinskoto
Justinijanus znaci
VISTINIJAN...
 

PIRRO

Walking away
Член од
25 ноември 2007
Мислења
561
Поени од реакции
7
e ima pozajmici-influenci,kako nikoj drug jazik..sto e normalno za nekoj koj ne e starosedelec...

a Skupi bil ilirski?..ajde be..
ilirija bila mnogu ponasever..
i vasata teorija za ilirija vo AL e mnogu diskutabilna-nikakva...

pa,Vistinijan ne bil "slav" (takvi ne postojat,osven po nekoja "klasifikacija vo jazikot"),tuku MAKEDONEC..
bidejki si zapnal za slavsite,aj kazi nekoe ime od 7 ANTI (slavski PLEMINJA)..
ke dobies NOBELOVA NAGRADA (i pasos od blgarite)..

duri i latinskoto
Justinijanus znaci
VISTINIJAN...
Број ги Анавено... Кроати, Немањичи, Серби, Хуни, Остроготи, Ломбарди, Фини...
 
A

anaveno

Гостин
na prasanjeto..
bidejki si zapnal za slavsite,aj kazi nekoe ime od 7 ANTI (slavski PLEMINJA)..
ke dobies NOBELOVA NAGRADA (i pasos od blgarite)..
Број ги Анавено... Кроати, Немањичи, Серби, Хуни, Остроготи, Ломбарди, Фини...
Piro dade FASCINANTEN ODGOVOR...
so ova zapocnuva novo poglavje vo istorijata na BLGARIJA,bidejki tamu neli se naselile 7 ANTI, prepoznati od genijalecot Piro kako Кроати, Немањичи, Серби, Хуни, Остроготи, Ломбарди, Фини..

ova verojatno e podatok od poznatata Pirova enciklopedija...

ete go vrvniot poznavac na slavsite,ilirite,dardanite na delo...

ako Bozo blgarot go procita ova,ete nova istoriska vistina (kniga) i pasos za Piro..za Nobel ke poceka...
 
A

anaveno

Гостин
..не сум чул од бугари да кажат дека словените не мигрирале на балканот во 5,6,7 вектоа е од КАТОЛИЧКАТА ЕНЦИКЛОПЕДИЈА која ти ја цитираше, не е моја енциклопедија...
и јас не сум чул (а и никој жив на светов не слушнал) за име на некое од тие 7 Анти племиња..ниту лични имиња..
ама ти бе батка,си гение...ги изнаброја од прва...
можам да замислам како блгарите паѓаат од смеа...
кај нив и најлудиот не би пишал нешто за нив...
која католичка енциклопедија и каде сум ја цитирал?...

е сега,тие племиња се наводните славси во БГ....
хе..хе..лажни илири-лево и лажни славси-десно...

а што убаво ти одеше,копи-пасте од веб...
ама суво знаење-НУЛА....
:pos2:
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.592
Вратете се на темата.

Петте причини за падот на Источната Римска Империја:


Five basic reasons that the enormous Roman Empire was destroyed:

The dramatic increase of divorce undermined the institution of the family.

The imposition of higher taxes undermined the economic stability and vitality of the Empire. Taxes were raised to pay for deficit government spending, to pay for food for all in society and to pay for government-sponsored activities of diversion, such as circuses and sports. Interestingly, as the time of the final collapse drew closer, greater emphasis was placed on sports, to divert the attention of the public from the distressing news of massive trouble within the Empire.

The drive for personal pleasure had become very intense, even to the point of obsession. Gibbons noted that, at the very end, sports had become more exciting and brutal.

People lost their faith, both religiously and in their government. Paganism gave way to Christianity and the efficient Roman Government gave way to chaos and disintegration.

Hidden conspirators were working within the government to secretly destroy it. They worked quietly, invisibly and deceitfully; during the entire time they were secretly dismantling the government of the Roman Empire, they publicly proclaimed their unswerving support of it.

(Еdward Gibbon, The Decline and Fall of the Roman Empire)
 

LordDragonII

Dr.Strangelove
Член од
15 август 2008
Мислења
10.995
Поени од реакции
5.726
pa imam tema otvoreno koja e tesno povrzana so ovaja Macedonia: What Went Wrong in the Last 200 Years :helou:
no na eng e :nesum:
http://forum.kajgana.com/showthread.php?t=30276


СВЕДОШТВА
Историјата не е само минато
Житијата на сите досега познати македонски светители (16)
МАКЕДОНСКОТО ВЛИЈАНИЕ ВО ВИЗАНТИЈА
Пишува: Александар ДОНСКИ

  • Македонците имале значајна улога во управувањето на Византија!
  • Неколку македонски светители биле погубени во градот Доростол!
Има и други податоци од времето на Василиј Втори Македонски во кои се спомнуваат Македонците како војници на неговата војска. Некои од нив се бореле во јужна Италија во тогашната тема Лангобардија. За еден од овие Македонци се знае дека по потекло бил штипјанец! Тој се викал Лав и бил висок воен заповедник на македонските и тракиските единици во склопот на византиската војска. Д-р Стјепан Антолјак (цит. дело, стр. 206), во врска со ова пишува:
"Тогаш се наведува како воен заповедник на Трачаните и Македонците патрицијот Лав, кого го нарекувале Стипион, т.е. 'Штипјанец'. Овој стратег го наведува и Константин Профирогенит".
Припадниците на Македонската династија во Византија од своите предци античките Македонци, задржале повеќе традиционални обележја. Познато е дека главни белези на античко-македонските цареви биле: пурпурната боја на облеките, жезолот и дијадемата. Потполно истата состојба ја имаме и кај византиските цареви од редовите на Македонската династија. Поетот Иван Кириотес, наречен Геометрес, кој бил епископ на Мелитена во 10 век, во своите песни ги опеал настаните околу владеењето на Василиј Втори Македонски, при што, во една од нив, сосема јасно ги спомнал (цитат): "кралските жезла и дијадеми, како и пурпурните облеки", што ги носеле византиските цареви од Македонската династија, исто како што, на времето, ги носеле и нивните предци - славните античко-македонски цареви (Joannis Geometrae, J.P. Migne, PG 106, 919; цит. според д-р Стјепан Антолјак, "Средновековна Македонија", Скопје, 1985 год., стр. 242).
И византискиот историчар Михаил Псел (1,31) ја опишува пурпурната боја на облеката во која се облекувал Василиј Втори Македонски. Тогаш дури и постоела изреката роден во пурпур, која се однесувала токму на царевите од Македонската династија.
Да го спомнеме и постоењето на Македонската партија, која дејствувала во Византија во 11 век. Псел (книга 6) ја споменува оваа партија и нејзините активности во времето на императорот Константин (1042-1055). Припадниците на оваа партија, предводени од (како што вели Псел) Македонецот Лео (кој бил припадник на семејството Торник), сакале да го симнат византискиот император Константин (кој му бил втор братучед на Лео). Опишувајќи ги настаните околу овој бунт на Македонците во Византија, Псел дава и еден интересен етнографски опис за нив. Во истата (шеста) книга, читаме:
"Македонците... се симнуваа од коњите и почнуваа да играат танци со заедничко пеење таму каде што секој можеше да ги види. Тие изведуваа смешни гестови на сметка на императорот, згазнувајќи на земјата со нивните стапала во склад со нивната музика и танцувајќи во триумф".
Можеби поради значителното учество на Македонците во самиот врв на општествениот живот во Византија, некои западни историчари сметаат дека Византија не била продолжение на Римската империја, ниту пак била продолжение на некаква грчка држава (древна грчка држава никогаш не постоела), туку дека Византија всушност била продолжение на Македонската империја на Александар Македонски. Во книгата "Outline of History" од авторот Велс, во врска со ова читаме:
"За оваа Источна или Византиска империја главно се зборува дека била продолжение на Римската Империја. Но многу повеќе таа била преродба на Александровота империја".("The Outline of History" by H. G. Wells, Garden City, New York, 1920, str. 489, цит. според Симе Пандовски "Македонија, праисторија империја и денес", Битола, 2000, стр. 178).
И историчарите Џон Кросланд и Дијана Констанце го сметаат истото, па во врска со ова пишуваат:
"Вториот македонски голем период беше византиската империја, а Тесалоника беше втор по големина градво империјата". ("Macedonian Greece" by John Crossland and Diana Constance, B.T. Bratsford LTD, London, Great Britain, 1982).
Значи, припадниците на Македонската династија не биле никакви туѓинци, а војната помеѓу Василиј Втори и Самуил, во голема мера не била ништо друго освен меѓумакедонска војна, иста какви што биле војните водени помеѓу македонските династии на Селевкидите и Птолемеите кои, иако и самите биле Македонци што владееле со туѓи земји и народи, жестоко војувале помеѓу себе.
Македонската династија на Византија & донела голем просперитет. Територијата на оваа држава била значително проширена, а државата доживеала силен економски процут. Како еден од најзначајните историски настани што се случил токму во времето на владеењето на Македонската династија била шизмата, т.е. одвојувањето на Католичката и Православната црква во 1054 година.
УДЕЛОТ ВО УМЕТНОСТА
Македонската династија имала свој голем удел во сликарството во Византија. По забраната на иконоборството (843 година), византиската уметност доживеала нов процут токму во времето на Македонската династија. Во чест на оваа династија овој нов период во византиската уметност среде историчарите на уметноста е познат и како Македонска ренесанса. Посебно значајни во овој период се илустрираните ракописи, како и илузионизмот во сликарството. Во врска со ова во енциклопедијата Енкарта (наслов: Byzantine Art and Architecture) читаме:
"Сликарите на дворот на македонските императори во Константинопол (денешен Истанбул) го оживеале илузионизмот во сликарството и класичните содржини, дури и кога се работело за библиски мотиви".
Карактеристика за ликовната уметност од времето на Македонската династија била и обработката на секуларни теми, инспирирани од древните мотиви, а внимание било посветено и на колоритот. Била форсирана класичната форма со спиритуален облик, а мозаиците биле со груби и тешки облици, подвлечени со темни сенки и контрастен колорит.
Во својот труд "Македонската ренесанса" американскиот историчар Ден Рејнолдс (Dan Reynolds) пишува:
"Кон крајот на 9 век византиската уметност со религиозна содржина влегува во својот ,втор златен период', кој често се нарекува 'Македонска ренесанса' според името на владеачката династија... Монументалната уметност повторно почнува да ги прикажуа прилично природно силно моделираните тродимензионални фигури, честопати карактеризирани со воздржаност и со благороднички израз, каков што е мозаикот на Богородица со Христос од 867 година во апсидата на "Света Софија" (Dan Reynolds: "Medieval art art of the faithfull anno domini 476 - 1400<, RISD, 2001).
Во Енциклопедија на ликовни уметности (Загреб, 1959) достојно место е отстапено на византиската уметност од времето на Македонската династија. Овде читаме:
"Врвот и моќта државата ги постигнала за време на Македонците... Византиската уметност станала уметност на православието и создала своја посебна уметничка заедница".(Enciklopedija likovnih umjetnosti, Zagreb, 1959, FNRJ, наслов: Bizant).
Да го спомнеме и податокот дека во времето на Македонската ренесанса во Византија, т.е. токму во времето коога на престолот на Цариградската патријаршија се наоѓал свети Стефан, била внесена и една новина во уметноста, конкретно во декорацијата. Во споменатава енциклопедија во врска со ова читаме:
"На крајот од 9 век првпат се јавува нов тип на декорација - догматската декорација, која со мали варијанти траела се до крајот на византиската уметност. Овој тип бил наменет за кубињата на црквата со централна купола, која првпат била применета во Новата црква на Василиј Први".
Уметничкиот стил од времето на Македонската династија не се задржал само во Византија. Овој стил стигнал дури и до Русија (мозаиците во "Света Софија" во Киев од 11 век) и во други земји.
 

LordDragonII

Dr.Strangelove
Член од
15 август 2008
Мислења
10.995
Поени од реакции
5.726
СВЕТИТЕЛИТЕ ОД ГРАДОТ ДОРОСТОЛ
Нивниот празник се слави на 25 мај (стар стил), т.е. на 7 јуни (нов стил). Во житието на на свети Пасикрат и свети Валентион пишува дека биле од градот Доростол македонски. Тие биле римски војници, но воедно биле и христијани. Свети Пасикрат имал дваесет и две години, а свети Валентион имал триесет. Гледајќи како паганите им се поклонуваат на идолите од камен и гледајќи како некои христијани се плашат јавно да сведочат за Христа, овие двајца другари отворено почнале да зборуваат за славата Христова поради што биле изведени на суд. Таму биле терани да им принесат жртви на паганските богови, но свети Пасикрат ја плукнал статуата на Аполон. Откако не сакале да се откажат од Христа биле осудени на смрт и главите им биле отсечени. Не долго потоа почнале да прават подвизи и нивните другари. Заради славење на Христа, на смрт бил осуден и погубен нивниот другар свети Јулие, кој исто така бил римски војник. Истата година биле погубени и војниците христијани свети Никандар и свети Маркијан. Пред да биде погубен свети Маркијан бил молен од својата сопруга да се откаже од Христа заради нивното мало дете. Тогаш тој ги кренал рацете кон небото и го повикал Исус да се грижи за детето. Свети Никандар исто така се простил од својата сопруга, која притоа му рекла:
"Десет години бев без тебе во нашиот роден крај и секогаш сакав да те видам. Сега те гледам и се радувам што заминуваш во животот. Се радувам што сум жена на маченик".
Познато е дека градот Доростол се наоѓал на реката Дунав (близу денешната бугарско-романска граница). Доростол е старото име за градот Силистра. Значи, овој град се наоѓал далеку од Македонија, а познато е дека тој никогаш не влегувал и во темата Македонија (византиска административна област, која во 8 век била формирана главно на територијата на денешна Тракија, но и во дел од етничка Македонија). Оттаму се поставува прашањето: зошто во ова житие градот Доростол е наречен македонски? Дали во етничка Македонија или во темата Македонија (главно денешна Тракија) имало некоја друга населба со истото име? Или пак станува збор за грешка во врска со името на овој град (во смисла дека наместо Доростол треба да стои име на град што и навистина се наоѓа во Македонија)? Одговорите на овие прашања засега остануваат непознати.

http://my.opera.com/ancientmacedonia/blog/?startidx=841
- i ova e interesno no pak e na eng:nesum:
 
A

anaveno

Гостин
Петте причини за падот на Источната Римска Империја:
.......
(Еdward Gibbon, The Decline and Fall of the Roman Empire)
Mislam deka Gibbon e problematicen "istoricar".
Mislam i deka e prv koj pisuva istorija na francusko(?)angliski jazik.

Mozat da mu senajdat zabeleski od tipot,elementarno nepoznavanje na nestata,no,treba i da go svatime,vremeto vo koe ziveel i nivoto na naukata vo toa vreme.

Neise...

Gibbon ni kazuva deka slavsite vladeele so Peloponez,kako i deka bile del od ona sto denes go znaeme kako Germanija.

Slavsite od Peloponez si imale golem grad po ime Veligosti,Velgosti,koj vo mracnite vekovi na srednovekovieto,ednostavno-isceznal.
Verojatno gejcite nikogas nema da kopaat pomegu Megapolis i Sparta,kade sto navodno se naogal gradot Velgosti.

Ostatokot od "starite gejci",navodno ziveel samo vo eden mal del od Poloponez,vo oblasta Tzakonia, a zitelite se narekuvale Tzakones.
A. Thumb, Die ethnographische Stellung der Zakonen (Indogerm. Forschungen, iv. 195 sqq., 1894)

Oblasta kade sto ziveele gejcite e narecena i Morea....

Gledame deka vo IRC gejcite bila beda od narod,no poradi upotrebata na Koineto kako sluzben jazik,se dobiva pretstava deka gejcite ja vodele imperijata.

Angliskata sluzbena dokumentacija,onaa na poznatite kralevi i kralici,se donekade na vremeto na Gibbon,se vodela na latinski jazik,no nieden avtor na svetot ne napisal deka Anglija e Latinska zemja.

Falsifikatot se pravi samo za Makedonija i Makedoncite.
 
Член од
8 ноември 2008
Мислења
2.172
Поени од реакции
1.267
Село со исто име има и во Струшко или Охридско и се вика Велгошти.
 

Славјански

Антички Словен
Член од
2 мај 2008
Мислења
5.644
Поени од реакции
1.346
Ако ја погледнете картата на Византија и на освојувањата на Александар Македонски, тие се идентични.На тие простори се и Селеукидите и Птоломеите.
По истите патишта оди и ширењето на православната вера.
Информацијата ја носи Македонецот, неможе да биде никој друг.
Да беа Грци денеска целиот познат словенски свет ќе говореше и пишуваше грчки.
Минатото, сегашноста и иднината егзистираат во една точка.

Интересен филм за Византија од архимандрит Тихон од руската православна црква.

http://vizantia.info/docs/171.htm
 
A

anaveno

Гостин
Улогата на цар Јустинијан I во континуитетот на организираниот црковен живот во Македонија

Во периодот на првата половина од шестиот век во Константинопол се појавува правоверна и многу побожна царска династија која потекнува од нашите простори. Новите цареви го поведуваат Источното Римско царство по нов историски тек, во голема преродба и на световен и на духовен план. Предводник на оваа династија е царот Јустин, кој потекнува од малото место Бедеријана, кое многумина научници го препознаваат во денешното скопско село Бадер. За него во историјата е запишано дека иако бил обичен селанец, сепак бил многу интелигентен, мудар и прониклив. Тој од обичен војник напредувал до офицер и заповедник на императорската војска, а по смртта на ромејскиот цар Анастасиј (518 г.) бил избран за нов наследник на престолот.

Меѓутоа, сите заслуги и целата слава на оваа династија ги носи неговиот внук од сестра Јустинијан, кој бил негов советник и совладетел. По потекло бил исто така од Македонија, од околината на Скопје, од малото место Таврисион, денешното скопско село Таор. Лаичкото име му било Управда. Го наследил на престолот својот чичко Јустин во 527 година. Големината на овој цар е неразделно поврзана со неговата длабока вера. Верувал православно и живеел според верата. Во неговото житие стои дека за време на Великиот Пост не јадел леб и не пиел вино, а се хранел само со зелје и пиел вода секој втор ден. Бил успешен во војните и во работата. Изградил голем број прекрасни храмови, од кои најубав меѓу сите е Света Софија во Константинопол (Цариград). Го поддржувал развојот на монаштвото и устроил многубројни манастири, меѓу кои и манастирот на Света Екатерина на Синај. Во средината на шестиот век за време на владеењето на Јустинијан Први се одвива посебен процвет на градежништвото и во Македонија. Само две години откако се зацарил, во Константинопол го отворил првиот христијански универзитет, на местото од Атинскиот пагански универзитет, кој бил последен силен генератор на саморефлексивни мислители и дејци неподготвени да го прифатат патот на егзистенцијалната преобразба на човековото битие според образецот на Христовото Евангелие во кое, пак, Јустинијан гледал единствен извор на вистина, мудрост и светлина. Ги собрал и ги издал римските закони во познатиот Јустинијанов Кодекс. Самиот пишувал многу строги закони против неморалот. Го востановил празникот Сретение Господово. Пишувал и богословски дела. Ја составил црковната песна „Единороден Сине и Слово Божјо“, којашто од 536 година наваму се пее на светата Литургија. Го свикал Петтиот Вселенски Собор во 553 година. Се упокоил мирно на 14 ноември 565 година во осумдесеттата година од животот и се преселил во Царството на небесниот Цар. Не случајно Црквата Божја го вброила во редот на своите светители.

Несомнено царот Јустинијан бил најобразованиот човек во својот век. Како владетел ја отелотворил римската универзална идеја. Воспоставувањето на универзалното Римско царство било вековен копнеж на секој Ромеец. Светиот цар Јустинијан успеал со својот сестран дух и цивилизаторска моќ, а пред сѐ со својата длабока вера, тоа да го постигне барем во времетраење од еден краткотраен историски интервал.

Царот Јустинијан, како што вели единаесеттата новела од неговите законски зборници од прописи за Црквата, свештенството и манастирите (Novellae), сакајќи да ги возвеличи својата татковина и родното место, прво го подигнал градот Јустинијана Прима на местото на своето мало село и го назначил за епископско седиште на новооснованата Архиепископија Јустинијана Прима (Прва). На овој начин во 535 г. на територијата на Македонија била основана самостојната Архиепископија Јустинијана Прима. За прв архиепископ бил именуван Кастелијан, а нејзината канонска јурисдикција ги опфаќала областите: крајбрежна и средоземна Дакија, остатокот од Втора Панонија, Прва Мизија, Превалитанија, Дарданија и Втора Македонија. Јустинијан на новата Архиепископија ѝ доделил највисок можен ранг, веднаш зад Рим и Константиниопол, дури и пред Александрија, Антиохија и Ерусалим. Својата одлука од 11 новела од 535 г. царот ја потврдил со 132 новела во 545 г. Познати се и други архиепископи на Јустинијана Прима, како што се: Бененат, Павле, Јован I, Леон, и последниот - Јован IX, кој во 680-681 година учествувал на Трулскиот Собор во Цариград.

Веќе имаме нагласено дека суштинско црковно име на Македонската Православна Црква е Охридска Архиепископија. Согласно историските факти и Уставот на нашата Црква, на Црковно-народниот собор во Охрид во 1958 година во лицето на Македонската Православна Црква била возобновена Охридската Архиепископија, а Поглаварот на Македонската Православна Црква ја добил титулата Архиепископ Охридски и Македонски; случување кое Српската Православна Црква во 1959 година го потврди со своја соборска одлука, а што е уште поважно, го потврди со Литургијата на која Српскиот Патријарх Герман во сослужување со Архиепископот Охридски и Македонски Доситеј, како и со Бачкиот епископ Никанор, на 19. 07. 1959 г. во Скопје го хиротониса новоизбраниот епископ Преспанско-битолски Климент. Ова изворно и суштинско црковно име на нашата Црква – Охридска Архиепископија, во остварените средби со другите сестрински Православни Цркви, никогаш досега не било доведено во прашање.

Автокефалната Охридска Архиепископија како Црква со седиште на овие простори се темели врз уште постара Црква од шестиот век, а тоа е Црквата за која досега говоревме - Јустинијана Прима, во тоа време како што веќе подвлековме трета по чест меѓу помесните Цркви, после Рим и Цариград. Тоа е црковен и организационен континуитет на којшто секој може да му позавиди. Непобитен доказ за ова е фактот што многумина од охридските архиепископи се потпишувале и како архиепископи на Јустинијана Прима.

Соседните народи во текот на вековите оформиле свои сопствени центри на државна и на црковна моќ, откинувајќи, канонски или неканонски (како на пример тогашната Пеќска Патријаршија, а денешна СПЦ), територии што се наоѓале под црковна јурисдикција на Охридската Архиепископија. Токму тоа е сведоштво дека Охридската Столица не ја познавале и не ја чувствувале како свој црковен центар, но добро знаат и денес дека таа, со Охридскиот Универзитет, е нивен духовен и културен центар - од тука па до Русија - и извор на нивниот црковен, а да не кажам и државен идентитет.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom