Византија-продолжение на Македонската Империја

A

anaveno

Гостин
Во ова се состои вистинското достоинство на Охридската Архиепископија и нејзината голема историска улога. Божјата Промисла го задржала Охридскиот црковен центар како оска околу која ќе се случуваат сите битни настани поврзани со временениот и вечен опстој и благобитие, како и со духовниот и национален идентитет на македонскиот православен народ. Затоа разнебитувањето на Охридската Архиепископија била основна цел на секој непријател на Македонија и на македонскиот народ. Но, ако е Господ со нас, кој ќе е против нас?! Затоа не можеме и нема да дозволиме никому да ги присвојува името Охридска Архиепископија и титулата Архиепископ Охридски. Напротив, би требало поглаварот на Македонската Православна Црква во својата титула ’Архиепископ Охридски и Македонски’ да ја додаде и апозицијата ’на Јустинијана Прима’, за да го посведочи континуитетот за којшто погоре говоревме.

Но да видиме накратко како се обезбедува ова единство и континуитет на Црквите - и денес, и низ вековите, па до есхатонот...

Секоја локална Православна Црква посебно, но и сите заедно, преку својот домашен Епископ во Светата Евхаристија, благодатно се проникнуваат и се поистоветуваат меѓу себе и не сочинуваат ништо друго освен Една, Света, Соборна и Апостолска Црква. Поделбата на помесните Цркви според просторот на државите во коишто дејствуваат (Македонска, Српска, Грчка, Бугарска итн.) е само административна, иако пастирски многу значајна. Со други зборови, сите локални Православни Цркви во Светата Евхаристија се поистоветуваат со Телото Христово, што значи и со првата Црква Божја основана во Ерусалим и со есхатолошката Црква во Невечерниот Ден на Царството на Отецот и Синот и Светиот Дух. Само овие Цркви, во пастирска и административна смисла, навистина се и можат да се наречат Една Црква зашто меѓу нив постои не само единство во верата туку и единство како благодатно битијно поистоветување и проникнување.

Погоре кажаното за неразделното благодатно единство на Црквата како денес така и низ вековите, воопшто, и посебно меѓу Црквите Јустинијана Прима, Охридска Архиепископија и МПЦ - накратко, но јасно, ни се открива во ‘тајната на апостолското преемство на епископите’, односно попозната како ’хиротонија на епископ’. Апостолското преемство истовремено е и Предание на вистинската вера (на вистината) и предавање на благодатта или светотаинско Предание, што значи совршување на Божествената Евхаристија и на другите Свети Тајни, односно ‘раздавање на благодатта’. Затоа секој православен христијанин и до ден денешен може на Светата Тајна Крштение и на Светата Тајна Евхаристија во своето срце да ја прима полнотата на благодатта, полнотата на Божјиот несоздаден живот и енергија, полнотата на Преданието.

Значи, благодарение на Бога и благодарение на Пресвета Богородица, Која во Свој дел ја добила Македонија како место за мисија, и благодарение на светиот Апостол Павле кој проповедал тука, па преку светите браќа Методиј и Кирил и нивните ученици, светите Климент и Наум, на просторот на Р. Македонија постои континуиран православен духовен живот и подвиг цели дваесет века. Но она што е најважно за нас и за нашиот посебен духовен идентитет, а за што посебно му благодариме и на светиот цар Јустинијан, е фактот што овој духовен живот е раководен од еден домашен црковен центар безмалку цели петнаесет века. Овој факт не треба да го превидува ниту нашата црковна ниту нашата световна историја.

Непрекинатиот православен духовен живот се одразил врз севкупниот светоглед на македонскиот човек низ вековите. Влијанието на православната духовност во сите области на световната и на црковната култура во текот на историјата се пројавува како постојан израз на преобразениот од благодатта личен творечки гениј на просторот на којшто живееме. За ова денес најдобро ни говори наследството на Црквата преку нејзиниот иконопис, преку нејзината поетска и дидактичка книжевност, преку нејзината архитектура, црковното пеење и другите сочувани естетски форми, кои истовремено и силно се канализираат сѐ до денес во нашиот современ начин на изразување и бивствување – не само во Црквата туку особено надвор од неа - како длабоко вкоренети и постојано плодни. Заради пример само, би се задржале накратко на суштинската взаемност меѓу православната теологија и православната црковна архитектура:

1. Догмата за Воплотувањето на Единородниот Син Божји, односно вистината дека Бог стана човек - или правецот на движење од небото кон земјата - во црковната архитектура се изразува преку куполата (симболот на небото) и нејзиното постепено архитектонско симнување преку тамбурот и системот на пандантисите (симбол на крстот), лаците и столбовите па сѐ до земјата. Не стана човекот преку самиот себеси Бог и затоа не познаваме во црковната архитектура шилесто движење од земјата кон небото.

2. Догмата за разликување меѓу Божествената суштина и Божествената енергија во Бога, која енергија светите Божји луѓе ја гледаат со своите преобразени сетила како несоздадена Божествена светлина, во православната архитектура се пројавува како минимална потреба за светлина од надвор и како минимална потреба за поглед кон надвор и расејување на сетилата – архитектонски изразена со малите и високо поставени прозорци во храмовите.

3. Мистагогијата или тајноводството во Црквата од пониските кон повисоките степени на духовен развој, од очистување преку просветлување до обожение, се пројавува во поделбата на храмовиот простор на олтар, главен брод, литија и нартекс во кој човекот преку западниот главен влез на црквата влегува и се движи кон олтарот. Православната црковна архитектура не познава главни странични влезови ниту подигнатост на нивото на храмот над нивото на земјата и заради тоа потреба од влез преку многу скали.

Вниманието врз нашето срце како центар на нашиот духовен живот опишано во православната етика и аскетика, како и соборот на светата Литургија како централно случување во Црквата, во православната архитектура се пројавува како архитектонско организирање на целото населено место околу православниот храм како негов центар, без оглед на тоа дали се работи за манастир, село или град. Ова најубаво денеска се гледа во архитектурата на православните манастири, итн.

Целиот овој синџир на Предание од светите Апостоли до денес, во кој позначајна алка е и светиот цар Јустинијан, а чии наследници и сведоци сме ние денес ни покажува дека Црквата не е и не смее да биде на маргините на нашето живеење. Пред малку намерно напомнав дека сме и наследници и сведоци на ова Свето Предание. Наследник е едно, а сведок е друго. Сведок е оној што е проникнат од тоа Предание и сведок е оној што со својот живот и подвиг се вткал себеси во тоа Предание. Сведок за нас во Црквата е оној што се восовршува во тоа што го наследил и автентично го предава наследеното. Сведок е оној што со Преданието не наследува само нешто минато туку и нешто идно, нешто што уште не е и веќе е. Залогот и полнотата на Царството Небесно. Поимот ‘сведок’ претпоставува одговорност и задачи.

Двоедна задача ни претстои нам во Црквата: самите себеси да се ‘очистиме’, ‘просветлиме’ и ‘обожиме’, да стекнеме мудрост и познание, а потоа и другите да ги научиме, да им помогнеме во процесот на ‘очистување’, ‘просветлување’ и ‘обожение’. Одговорни сме да го храниме и умот и срцето на народот којшто Господ ни го довери. Умот на човекот се храни со знаење за земните и за небесните нешта. Срцето на човекот се храни со плач, со молитва, со Света Причест, со љубов дури и кон непријателот. Само хранењето на срцето е онтолошко поврзување со Преданието што сме го наследиле. Единствено тоа ни дава можност однатре да му пристапиме и да го познаеме наследеното. Затоа што знаењето што е само инетелектуално гордее и разградува, а љубовта гради. Затоа што вистинското знаење и познание претпоставува љубов и заедница, всушност секогаш е љубов и заедница. Преку исполнување на Божјите заповеди стигнуваме до познание на Бога: Оној којшто ги исполнува Mоите заповеди е тој што ме љуби.

Севкупното Предание на Црквата секој православен христијанин го прима на денот на светото Крштение во своето срце. Актуелизацијата на Светото Предание на Црквата не е ништо друго туку актуелизација на благодатта на Крштението во нашето срце. Затоа, централно место во Преданието на Црквата од светите Апостоли па преку светиот цар Јустинијан до ден денешен, заземаат аскетско-исихастичкиот подвиг и светата Литургија или Евхаристија на Црквата како начин и место за откривање на бесконечноста на внатрешните простори на срцето и на Царството Небесно и силно сведоштво за нив кон надворешниот свет.


Митрополит Струмички Наум
 

Славјански

Антички Словен
Член од
2 мај 2008
Мислења
5.644
Поени од реакции
1.346
Јустинијан на новата Архиепископија ѝ доделил највисок можен ранг, веднаш зад Рим и Константиниопол, дури и пред Александрија, Антиохија и Ерусалим. Својата одлука од 11 новела од 535 г. царот ја потврдил со 132 новела во 545 г. Познати се и други архиепископи на Јустинијана Прима, како што се: Бененат, Павле, Јован I, Леон, и последниот - Јован IX, кој во 680-681 година учествувал на Трулскиот Собор во Цариград.
Кој е мотивот на Јустинијан како владетел на источното царство поред Цариград да создаде архепископија, за кого ?

Прокопиј го обвинува Управда(Јустинијан) дека секогаш им ги земал парите на Хелените и Италиотите и им ги давал на своите варвари.

“Јустинијан никогаш не престана да истура пари за големите дарови на сите варвари... на сите тие за кои никогаш порано толку многу не слушавме... Овој пат знаеме за варварите, бидејќи сите дојдоа да бидат целсони сопственици на богатството на Ромеите“

извор: Proccopius, Anegdota, XIX, 15-16.
Преземено од книгата Македонска генеза од Лидија Славевска.
 
A

anaveno

Гостин
Кој е мотивот на Јустинијан како владетел на источното царство поред Цариград да создаде архепископија, за кого ?

Прокопиј го обвинува Управда(Јустинијан) дека секогаш им ги земал парите на Хелените и Италиотите и им ги давал на своите варвари.
....
Za ova iman postirano i sega nema pak.pobaraj po forumov.
nekade se spomna polski jazik i pismo.

Mislam deka pan-slavizmot si go zemal danokot,zosto polskiot jazik bi bil osakaten od latinicnoto pismo?

vo germanija ziveat luzickite srbi,koi isto pisuvaat latinica,ama jazikot ni e mnogu poblizok otkolku polskiot.

od druga strana,ukrainskiot jazik e pisuvan so kirilica,no ne ni e tolku blizok kako sto mislime.
koga velam ukrainski jazik,mislam na izvorniot ukrainski jazik ,a ne na bastardiziranata forma na ruskiot koj ukraincite go zboruvaa dodeka bea del na ruskata imperija i sssr....

vprocem,i ako sme nie "slavsi"+anticki..so vekovi e pisuvano so Koineto,pa koga se pominalo na glagolica i kirilica,izniklal crkveno-makedonskiot jazik?
nema rezon.....
 

Славјански

Антички Словен
Член од
2 мај 2008
Мислења
5.644
Поени од реакции
1.346
Се е континуитет и се почива на тоа, црни дупки ќе се појават оној момент кога некој ќе сака да ја деформира историјата.
Дека постоело писмо на славјаните и пред кирил и методиј го потврдува Винча и сродното на него писмо на каменот од розета.
Јазикот на словените е со ист корен, или не е ?
 
A

anaveno

Гостин
Jazikot na slovenite?
Mislam deka se sinav od postiranje etimologii.

Nie oficijalno,ne go znaeme jazikot na Antickite Makedonci,osven onie 157 zborovi koi se vrtat po netot.

Od druga strana,niz site etimologii na zborovite preovladuva samo edno:
bilo da e "gejski" zbor ili "turski", toj si ima koren nadvor od tie jazici, i nie imame etimologija za nego,a navedenite ne.

Stom imame nie,imaat i drugite slavsi,ama ne za site zborovi.

Sto znaci toa?

Pa ako nekoj anticki gejski zbor ima etimologija vo MK jazikot,a go ima i vo Rusija,jasno e deka e toa anc MK zbor,a ne gejski,koga istovremeno drug gejski zbor nema nikakva etimologija vo nieden jazik.

Site imaat pozajmici vo svoite jazici,ama ne i zborovi ekskluzivitet samo vo nekoi jazici,kako onie na gejcite i shqipot.

Toa jasno pokazuva deka se tie dojdenci,natrapnici na ovie prostori.

Terminot slavsi treba da se isfrli,sto znaci denes terminot normani,kelti i koj go upotrebuva za definiranje na grupa narodi?

nie,zaslepeni od pan-slavizmot sme zapnale slavsi,pa slavsi...

ako slavsite zborele i pelazgiski,za kakvi slavsi zboruvame?

p.s.
Homer za vino napisal ounos (?)
otsekogas,odovde do tokio ,za vino se velelo vino.
gejski vino=krasi
 
Член од
8 ноември 2008
Мислења
2.172
Поени од реакции
1.266
Jazikot na slovenite?
Mislam deka se sinav od postiranje etimologii.

Nie oficijalno,ne go znaeme jazikot na Antickite Makedonci,osven onie 157 zborovi koi se vrtat po netot.

Od druga strana,niz site etimologii na zborovite preovladuva samo edno:
bilo da e "gejski" zbor ili "turski", toj si ima koren nadvor od tie jazici, i nie imame etimologija za nego,a navedenite ne.

Stom imame nie,imaat i drugite slavsi,ama ne za site zborovi.

Sto znaci toa?

Pa ako nekoj anticki gejski zbor ima etimologija vo MK jazikot,a go ima i vo Rusija,jasno e deka e toa anc MK zbor,a ne gejski,koga istovremeno drug gejski zbor nema nikakva etimologija vo nieden jazik.

Site imaat pozajmici vo svoite jazici,ama ne i zborovi ekskluzivitet samo vo nekoi jazici,kako onie na gejcite i shqipot.

Toa jasno pokazuva deka se tie dojdenci,natrapnici na ovie prostori.

Terminot slavsi treba da se isfrli,sto znaci denes terminot normani,kelti i koj go upotrebuva za definiranje na grupa narodi?

nie,zaslepeni od pan-slavizmot sme zapnale slavsi,pa slavsi...

ako slavsite zborele i pelazgiski,za kakvi slavsi zboruvame?

p.s.
Homer za vino napisal ounos (?)
otsekogas,odovde do tokio ,za vino se velelo vino.
gejski vino=krasi
Не се само 157 зборови. Освен зборовите што Грците си ги донесле со себе, персиските (турски) зборови, остатокот од зборовите во Грчкиот јазик во најголем дел се Македонски (со македонска етимологија). Према тоа, зачувани се многу повеќе зборови од античкиот македонски јазик кои за жал се водат како грчки или албански.
Не гледате ли дека се се прави, само и само да не се спомене “македонски“, правата на сите во македонија се поважни (за образованието на Роми, Албанци, економската состојба на сите нив и т.н.) од правата на носителите на нацијата Македонците. Сега е “декада на Ромите“. Се прашувам кога ли ќе дојдат барем 5 минути за Македонците? Грчките тајни служби си работат на ова “поле за културен натпревар“ и за тоа грдни пари фрлаат. Албанските екстремисти се платени од нив, српската патријаршија и Вранишковски се платени од нив (само во еден наврат пред неколку години, Српската Црква за непризнавање на нашата Црква има инкасирано околу 3 мил. грчки Евра), на Бугарите (со грчка помош) пред нивниот прием во Е.У. им е овозможено визно олеснување, знаејќи дека Македонците од економски причини ќе бараат бугарски пасоши, помошта од Е.У. што треба преку Грција да влезе кај нас или “се губи“ некаде, или се вложува во грчкиот дел од Македонија (нели и тоа е Македонија), или се дава на разни етнички групи од Македонија а не на Македонците... - и т.н.
А “грчкиот“ збор за вино : краси, најверојатно има врска со зборот (кој се задржал во Рускиот јазик) : красиво, кој значи црвено и е дојден најверојатно од бојата на македонското вино ( и кај нас го има како : украсено, красно : убаво е штом е црвено...). Ете затоа Македонците победувале. Кога ќе се најаделе свинско и ќе се напиеле црно вино, никој не можел да ги запре...:icon_lol:. А на грчките давајгази со бело вино и со рипчиња им се ширел само газот (рибите биле од практични причини : не им се правеле хемороиди :icon_lol: )
 

Divider

Seraphim
Член од
24 февруари 2005
Мислења
27.337
Поени од реакции
3.062
Анавено! Од дамнина те немам читнато, пак пис на уста. Ако, ако, така треба, пис, ама со факти.
 

Славјански

Антички Словен
Член од
2 мај 2008
Мислења
5.644
Поени од реакции
1.346
Огин е .
:)

Европа многу мака виде со нас, ние им ја украдовме источната империја, ги направивме обично село и на прв момент на слабост не сотреа во корен.
Ние ги оставивме да виреат.
Главнио слоган на западните нации, НЕ ПОВЕЌЕ МАКЕДОНИЈА И МАКЕДОНЦИ.
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Генералите на Јустинијан биле се' освен етнички “Грци“ ! ПОИ: Chilbudius the SLAV



 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.455
Поени од реакции
18.456
Ах што убава тема, ја немав видено досега.

Ова е тоа што го зборував во темата за Цар Самоил.

Византија, а и Василиј биле Македонци. Мојата теорија дека Василие ги ослепел сите војници, затоа што биле слепци и тргнале со еден ерменец (Самоил) против Македонски цар (Василиј). За ум на сите други Македонци.
 

ZoraNaSlobodata

Чоечко суштество
Член од
5 ноември 2008
Мислења
2.736
Поени од реакции
111
Ама го нарекле Воулгаро убиец.Убиец на вулгарите,варварите,простите.
 

ZoraNaSlobodata

Чоечко суштество
Член од
5 ноември 2008
Мислења
2.736
Поени од реакции
111
Nema vrska,znacenjeto na toj zbor e poznat.Plus vizanticite bile se ama grci ne.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom