Дефинитивно се работи за период од 24 часа.Еве зошто.
За да се разбере значењето на зборот"ден" бо 1Мојсеева 1.потребно е да се утврди како е употребуван хебрејскиот збор
yom во контекст на Светото Писмо,како што споменав претходно.
-
yom значи може да има низа различни значења:денски период;како спротивност на ноќта,24 часовен период,време,некој одреден момент во времето,или година
-Класичниот (еднојазичен)Хебрејско-англиски лексикон "A Hebrew and English Lexicon of the Old testament" дава седум главни и многу споредни толкувања на
yom,но, деновите на создавањето од 1 Мојсеева1 ги дефинира како обични денови со толкувањето-"денови определени со вечер и утро".
-Број со фразата "вечер и утро" е употребен за секој од шесте дена од создавањето(1 Мојсеева1:5,8,13,19,23,31)
-Освен во Прва Мојсеева,зборот
yom 410 пати е употребен со
број, и секогаш со значење обичен ден.
Зошто тогаш значењето во во ! Мојсеева 1 би била исклучок,молим ти се??
-Множината од
yom,којашто не се јавува во ! Мојсеева 1 може да се употреби за означување на подолг временски период, на пример" во тие денови".Додавањето на броеви во овој случај би било бесмислено.Јасно,во 2 Мојсеева 20:11,кај што е употребен број покрај множината
дена,недвосмислено укажува на 6 земни денови.
-Во Хебрејскиот јазик има зборови(како шо се
olam или
qedem) кои се многу згодни за изразување на долги временски периоди,или за недефинирано време,како шо викате вие,но
ниту еден од овие зборови не е употребен во 1 Мојсеева 1.
Крстителот напиша:
јас верувам дека целиот универзум можел да биде создаден и за милионити дел од секунда
За утрото и вечерта. Како изгледале тие во првите денови кога уште не било создадено Сонцето? Дали се употребени како метафора за означување на почеток и крај на еден период, за разлика од седмиот ден за кој не е кажано: ’И би вечер и би утро, ден седми’
Сонцето не потребно за да постои ден и ноќ!
:lud:?
Да, баш така.
Постојат и други извори на на светлина на земјава а и ван неа.
Потребна е светлина и планета што ротира.Во првиот ден од создавањето Бог ја создал светлината( 1 Мојсеева 1:3).
Фразата
"вечер и утро" сигурно укажува на ротацијата на Земјата.
Значи,доколку постоела светлина од една насока и ротација на земјата,можни биле и денот и ноќта.
Од каде доаѓала светлината?
Тоа не ни се кажува,но 1 Мојсеева 1:3 сигурно укажува дека имало
создадена светлина којашто ги одредувала деновите и ноќите до четвртиот ден,кога Бог го создал Сонцето да управува со денот што веќе го беше создал.
Откровението 21:23 ни кажува дека еден ден Сонцето веќе нема да биде потребно и дека Божјата слава ќе го осветлува небесниот град,Новиот Ерусалим итн.
Веројатно една од причините што Бог постапил така е да но покаже дека сонцето немало приоритет во создавањето,каков што сакаат луѓето да му дадат.Сонцето не ја создало Земјата,како што постулираат теориите на еволуција;Сонцето е механизам,создаден Од Бог,за управување со денот,кој,исто така,е Божја творба(1Мојсеева 1:16)
Еволуционистичките теории,(пример Big-Bang-от) тврдат дека Сонцето настанало пред Земјата, и појавата на животот на Земјата се должи на сончевата енергија.Баш како и во паганските верувања,на сонцето ,во извесна смисла му се припиша чудото на создавањето.
Интересно е да се споредат ставовите на современата космологија со ставовите изнесени во текстовите на Теофил,еден од раните црковни отци.
"Во четвртиот ден се создадени светилата.Бидејќи Бог ја знае иднината,Нему му била позната и бесмисленоста на неразумните филозофи со кои ќе се тврди дека нештата,создадени на Земјата,потекнуваат од ѕвездите,отфрлајќи ја потребата од Бог.
Затоа,за да може да се покаже вистината за создавањето,растенијата и семињата се создадени
пред ѕвездите.
Зашто,тоа што е создадено подоцна не може да биде причина за постоење на нешто што е создадено пред него".
Kiko напиша:
Некаде во псалмите пишува>>Еден ден за него е како 1000 год.<<
Овој стих го има и во Псалмите и во 2 Петар 3:8
И овој стих не е во контекст на создавањето-тој не се однесува на книгата Битие или на 6-те дена на создавањето.
Во овој стих се содржи т.н."компаративна честичка"-чиј македонски еквивалент е "како''-која не се среќава во 1 Мојсеева 1.
Со други зборови,
не се вели дека еден ден
е 1000 години-тоа е споредување на реален,буквален ден со реални буквални 1000 години.
И ,да,контекстот на овој стих е Второто Христово доаѓање.Стихот уствари ни кажува дека,за Бог,денот е
како 1000 години.
Бидејќи Бог е ван времето,Тој не е ограничен со природни процеси и со времето,како што сме ограничени ние.Тоа што може да изгледа како долг временски период за нас(II Хр.доаѓање) за Него е
ништо.
Ама пази,во вториот дел од стихот стои"
и илјада години се како еден ден" што суштински го урамнотежува првиот дел од стихот за оние што сакаат да го изедначат денот со 1000 години!
Затоа, не може да се збори за ден како за 1000 години,и обратно.
Во Псалмот 90:4 се вели"
Зашто илјада години се за Тебе како еден минат ден,колку една ноќна стража".
Тука 1000 год. се споредуваат со''една ноќна стража"(4 часа),според Еврејската воена историја.
Бидејќи фразата"ноќна стража''се поврзува на особен начин со"
вчера"-во стихот 1000 год. се споредуваат со краток временски период-не буквално со еден ден.
Кико,пошто викаш дека 7 ден не е завршен,и не е обичен ден,бидејќи,нели,не е придружен со"вечер и утро" како и другите денови,кога ќе размислиш ќе видиш дека другите 6 биле обични денови,пошто се дефинирани со вечер и утро!
Велиш 7 ден не е завршен и продолжува као до ден денешен...
Пази ,според Евреите 4:3-4 стихот повторува дека Бог си отпочинал(минато време) во 7 ден.Исто така,само оние што верувале во Христос ќе влезат во таа почивка(одмор) покажувајќи уствари дека тоа е духовен одмор кој се споредува со Божјиот одмор по неделата на создавањето.
Тоа не е некој вид продолжување на 7 ден(во спротивно,
секој би бил"во" тој одмор).