Воздухопловен Винг и ПВО на Република Македонија

Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
Продолжувам со темата од 8 за борбени летала кои и одговараат на Македонија и кои може долгорочно да ги одржува на ред се леталата од Европско производство:
AgustaWestland AW109 од 2 до 4 хеликоптера

Eurocopter AS532 Cougar 5 хеликоптера

Pilatus PC-9 5-борбени, 2-тренажни

Доколку тргнат работите на подобро.
Eurocopter EC725 од 4 до 6 хеликоптери

Eurocopter Fennec 2 воружени, 2 неворужени

Eurocopter Tiger 6 хеликоптера.

И во оваа група би останале Pilatus PC-9
 
Последно уредено:

Let 3

The Nipple Erector
Член од
13 јули 2008
Мислења
30.896
Поени од реакции
31.278
Продолжувам со темата од 8 за борбени летала кои и одговараат на Македонија и кои може долгорочно да ги одржува
A како знаеш колку кошта ете едно годишно одржување и летање на тие воздугоплови?
 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
A како знаеш колку кошта ете едно годишно одржување и летање на тие воздугоплови?
Одлично прашање, веќе имам пишувано за ова, американските летала се познати по издржливоста, флексибилноста и лесното одржување, западните летала се поскапи за купување но се поевтини за одржување, за пример на руските летала одат на ремот на 25-30 години и се фрла целиот мотор без разлика дали има исправни делови или не, кај американските се отстрануваат само деловите што не чинат. Да ја земеме за пример модернизацијата и сервисирањето на Mi-24 која чинеше приближно 30 милиони евра со тие пари можеше да се купат 2-3 Bell AH-1 SuperCobra кои доколку се купеа сеуште ќе беа во можност да летаат за разлика од Mi-24. За сервисирање има повеќе овластени центри и зависи колку летала ќе се сервисираат и каков сервис, но исто така има и неовластени сервисни центри или центри за надградба и модернизација како во случајов елбит кој нема спогодба со Мил. За сервисирањето на леталата игра многу политиката како и провизиите, не фаќам кривини и искрено не знам колку чини, но јас за репер ги земам земјите корисници на тие летала, исто така го земам и фактот колку се развиени тие земји во споредба со нашата, исто така ги гледам и карактеристиките на леталото како и неговите ресурси, следам информации од повеќе реномирани портали и така ја формирам листата. Никаде немам ставено Ф-16, Ка-52, Су-27 или AH-64 Apache, туку реално ги согледувам работите, плус имам напишано доколку тргнат работите на подобро, да беа купени Pilatus PC-9 за време на војната гарантирам дека сеуште ќе леатаа за разлика од SU-25 истото го мислам и за Mi-24 во споредба со AH-1 SuperCobra.
 
Член од
26 септември 2012
Мислења
8.325
Поени од реакции
7.076
дај не зезај тој Пилатус ќе го примениш во воени дејствија ?? не е Прва светска војна :) со калаши ќе го турнат,не знам кој нормален би го летал во воени дејствија..........како тренажен можеби докажан,да не за`рѓаат пилотите...........

и да,2001ва немаше ростер на купување за вакво наоружување,западот сигурно ништо немаше да ни продаде било каков јуришен воздухоплов,среќа се најде тогаш отворена Украина за соработка иначе ќе отидеше пола територија.............
 

Kadaif

M.D.
Член од
21 јануари 2008
Мислења
6.934
Поени од реакции
8.567
@Iceman. Ми дојде на ум вчера пример се деси да влезе некој ловец на територија на Македонија и почне да гаѓа што му дое како би итнтервенирала нашата армија и нон стоп да праи прелети влези испукај излези од мак воздушен простор па пак истото :D имаме ли средства барем да го детектираме
Ако влезе ловец-бомбардер, може лесно да го детектираме, но тоа може да биде само бугарски, грчки или српски ловец, поради фактот што лимитот на гориво на еден ловец-бомбардер е ограничен.
Албанците немаат авијација, српската и бугарската се во очајна состојба и може и со античките ракети од времето на дедо Ное кои ги поседуваме да ги собориме. Евентуално грчката авијација би била проблем, но со оглед дека грците ни се близу при една ескалација на настаните може копнено и ефективно да се возврати удар од наша страна, па би било за грците сам себе го пукал.

Веројатноста тоа да се случи е минимална и еднаква на нула.
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.887
Поени од реакции
42.574
S-300 pvo i nikoj nema ni da se osmeli da ne napadne od vozduh, plus jurisni helikopteri, toea e se sto ni treba:toe:
 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
дај не зезај тој Пилатус ќе го примениш во воени дејствија ?? не е Прва светска војна :) со калаши ќе го турнат,не знам кој нормален би го летал во воени дејствија..........како тренажен можеби докажан,да не за`рѓаат пилотите...........

и да,2001ва немаше ростер на купување за вакво наоружување,западот сигурно ништо немаше да ни продаде било каков јуришен воздухоплов,среќа се најде тогаш отворена Украина за соработка иначе ќе отидеше пола територија.............
Mnogu raboti se nejasni za 2001, inaku pred vojnata imavme ponuda od Turcija za f5 koja bese odbiena.
Pilatus PC-9 ne e slucajna nadgradbata i ke zavrsese rabota. Patem slovencite go testiraa na krivolak i pokaza dobri rezultati ,plus imase vezbi so nasite Mi24.

Ако влезе ловец-бомбардер, може лесно да го детектираме, но тоа може да биде само бугарски, грчки или српски ловец, поради фактот што лимитот на гориво на еден ловец-бомбардер е ограничен.
Албанците немаат авијација, српската и бугарската се во очајна состојба и може и со античките ракети од времето на дедо Ное кои ги поседуваме да ги собориме. Евентуално грчката авијација би била проблем, но со оглед дека грците ни се близу при една ескалација на настаните може копнено и ефективно да се возврати удар од наша страна, па би било за грците сам себе го пукал.

Веројатноста тоа да се случи е минимална и еднаква на нула.
Tuka ne bese kazano nito edno v.v od sosednite tuku bese moabetot sto ako, ARM ima zastarena oprema i sistemi moze samo da bide registrirano letaloto, a detektirano za koj tip na letalo mnogu tesko osven ako ne dobie informacija od NATO radarite. Mozes poveke da procitas za pvo na predhodnite strani.
Lovcite, bombarderite i helikopterite imaat dopolnitelni nadvoresni rezervari so sto im se zgolemuva moznosta za podolg let i pred da vlezat vo borba gi isfrlaat.
 

Kadaif

M.D.
Член од
21 јануари 2008
Мислења
6.934
Поени од реакции
8.567
Mnogu raboti se nejasni za 2001, inaku pred vojnata imavme ponuda od Turcija za f5 koja bese odbiena.
Pilatus PC-9 ne e slucajna nadgradbata i ke zavrsese rabota. Patem slovencite go testiraa na krivolak i pokaza dobri rezultati ,plus imase vezbi so nasite Mi24.



Tuka ne bese kazano nito edno v.v od sosednite tuku bese moabetot sto ako, ARM ima zastarena oprema i sistemi moze samo da bide registrirano letaloto, a detektirano za koj tip na letalo mnogu tesko osven ako ne dobie informacija od NATO radarite. Mozes poveke da procitas za pvo na predhodnite strani.
Lovcite, bombarderite i helikopterite imaat dopolnitelni nadvoresni rezervari so sto im se zgolemuva moznosta za podolg let i pred da vlezat vo borba gi isfrlaat.
Сигурно тоа, ама не може некој ловец-бомбардер да мине преку соседска земја и комшиите така да го пуштат за да изврши агресија на нашата земја и сето тоа да остане незабележано.
 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
Сигурно тоа, ама не може некој ловец-бомбардер да мине преку соседска земја и комшиите така да го пуштат за да изврши агресија на нашата земја и сето тоа да остане незабележано.
No sto ako poomine :cool:
Inaku odlicno prasanie i dobra tema za diskusija(y)
 
Член од
26 септември 2012
Мислења
8.325
Поени од реакции
7.076
хаха митот за Ф5 ките е смешки, тоа е само за во одпад,и да бидат средени апсолутно непотребни............за конфликти како 2001ва беше одлична комбинацијата на Ми24 со Су25,нормално + Т72 и Т55 + системите ГРАД, НИШТО ПОВЕЌЕ да се збришат тие 2 реони на дејствување на УЧК...........

одтогаш време помина,ние коа ѓомити се стремиме за во НАТО со 5-6 летелици од пред 40 години,значи се имало време да се одбнови воздухопловството али нормално тоа нема да се случи едно поради некој однадвор што ни диктира што може а што не може да поседуваме и друго буџетот кој е би рекол испод нормала за една добра ефикасна армија,кога сме на темава во рамките на воздухопловство

сите други муабети ни треба ова,ни треба она се рекла казала обични детски муабети.........
 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
хаха митот за Ф5 ките е смешки, тоа е само за во одпад,и да бидат средени апсолутно непотребни............за конфликти како 2001ва беше одлична комбинацијата на Ми24 со Су25,нормално + Т72 и Т55 + системите ГРАД, НИШТО ПОВЕЌЕ да се збришат тие 2 реони на дејствување на УЧК...........

одтогаш време помина,ние коа ѓомити се стремиме за во НАТО со 5-6 летелици од пред 40 години,значи се имало време да се одбнови воздухопловството али нормално тоа нема да се случи едно поради некој однадвор што ни диктира што може а што не може да поседуваме и друго буџетот кој е би рекол испод нормала за една добра ефикасна армија,кога сме на темава во рамките на воздухопловство

сите други муабети ни треба ова,ни треба она се рекла казала обични детски муабети.........
F5 se superiorni avioni tocno e deka se stari no ovdeka zborime za 2000 godina, drzavava ima odbieno mnogu donacii koj ke napravea da imame solidno v.v denes. No koga stana zord gi primia donaciite od Ukrajna vo koi realno bea stari letala i vo sostojba slicna kako na predhodnite donacii koi se odbija. Po vojnata vednas bea povleceni nekoi helikopteri.
Nikoj ne go spori pridonesot na Su25 i Mi24.

Nikoj ne se mesa od nadvor za voruzuvanjeto i nikoj ne kazuva kolku pari od budzetot da bidat raspredeleni na armijata, toa e propaganda od nasite politicari sekogas da se obvinuva nekoj drug.

Ima nato zemji vo koi imaat 2 helikoptera ;)

Temata koja ja zapocnav za kakvi letala se potrebni e realna, nasata drzava moze da odrzuva do 15 letala vo dobra sostojba vo ovie uslovi samo dokolku se izberat vistinskite, nikade nemam nabroeno 30, tuku se realno spored potrebite.

ne znam ovoj centar za obuka na piloti sto fajde koga nemame skoro nikakva avijacija:icon_lol:
Centarot e potreben ima simulatori i plus se vrsi obuka i za policiskite piloti, no nema usluvi fa bide regionalen kako sto najavuvaa tuku samo za sopstveni potrebi i odrzuvanje vo kondicija na pilotite.
 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.021
Поени од реакции
1.018
flay wheel FLAY BELL

Да не се расправаме се знае во светот на Хеликоптерите кој е кој.
 

Let 3

The Nipple Erector
Член од
13 јули 2008
Мислења
30.896
Поени од реакции
31.278
Temata koja ja zapocnav za kakvi letala se potrebni e realna, nasata drzava moze da odrzuva do 15 letala vo dobra sostojba vo ovie uslovi samo dokolku se izberat vistinskite, nikade nemam nabroeno 30, tuku se realno spored potrebite.
Цена на час летање на тренажен авион од типот Т-38 е околу 10.000 долари
Цена на час летање на УХ-1 Хуи хелихоптер е околу 13.000 долари
(цените се калкулирани врз основ на севкупно одржување, ремонт, модернизации, горива итн, итн. на годишно ниво
Во мирнодопски услови, некој просек за пилот е 10-15 часови летање месечно.
Тоа би значило дека 15 воздухоплови х 12 часови х 11.000 долари = речиси 2 милиони долари месечно
Или 24 милиони долари годишно Тука не е влезена обука на пилоти, плати нивни, обука на технички персонал и нивни плати како и набавка на леталата
Буџетот на АРМ е малце над 100 милиони долари (или околу 94 милиони евра) така да најмалце 25% од буџетот (една четвртина) би отишол на годишно летање на 15 воздухоплови.
Ко ќе се земи цена на набавка на леталата плус годишно одржување, испаѓа дека е многу поисплатливо и поефикасно да се земат артилериски и ракетни орудија од колку авиони и хелихоптери.
На кратко, 4 пилатуси би можеле да исфрлат максимум околу 3000 килограми експлозив и тоа мошне ризично пошто летаат бавно, не можат да носат современи ракети и бомби треба блиску и ниско од целта да дејствуваат), не можат да дејствуваат ноќе и во лоши услови.... и тоа би не коштало околу 50 милиони долари.
Од друга страна една руска батерија на ГРАД-21 од 3 вода по 4 орудија ќе исфрли 32 тони експлозив за можеби и помалце од пола пари - или шо би рекле “појќе музика за помалце пари“
Секако и годишно одржување на такви оружја е далеку поедноставно, поефтино и подостапно од колку одржување на воздухоплов.
Колку и да е убаво да има државата воен авион со ознаки па да пролета некогаш макар и за празник, сепак за нас е прескапо и неисплатливо. Ниту би било некое сериозно оружје ниту би ги оправдало вложените пари.
Сега постојат и достапни се многу поефтини, поефикасни средства за одбрана на мали земји.
 
Член од
1 мај 2015
Мислења
477
Поени од реакции
657
Цена на час летање на тренажен авион од типот Т-38 е околу 10.000 долари
Цена на час летање на УХ-1 Хуи хелихоптер е околу 13.000 долари
(цените се калкулирани врз основ на севкупно одржување, ремонт, модернизации, горива итн, итн. на годишно ниво
Во мирнодопски услови, некој просек за пилот е 10-15 часови летање месечно.
Тоа би значило дека 15 воздухоплови х 12 часови х 11.000 долари = речиси 2 милиони долари месечно
Или 24 милиони долари годишно Тука не е влезена обука на пилоти, плати нивни, обука на технички персонал и нивни плати како и набавка на леталата
Буџетот на АРМ е малце над 100 милиони долари (или околу 94 милиони евра) така да најмалце 25% од буџетот (една четвртина) би отишол на годишно летање на 15 воздухоплови.
Ко ќе се земи цена на набавка на леталата плус годишно одржување, испаѓа дека е многу поисплатливо и поефикасно да се земат артилериски и ракетни орудија од колку авиони и хелихоптери.
На кратко, 4 пилатуси би можеле да исфрлат максимум околу 3000 килограми експлозив и тоа мошне ризично пошто летаат бавно, не можат да носат современи ракети и бомби треба блиску и ниско од целта да дејствуваат), не можат да дејствуваат ноќе и во лоши услови.... и тоа би не коштало околу 50 милиони долари.
Од друга страна една руска батерија на ГРАД-21 од 3 вода по 4 орудија ќе исфрли 32 тони експлозив за можеби и помалце од пола пари - или шо би рекле “појќе музика за помалце пари“
Секако и годишно одржување на такви оружја е далеку поедноставно, поефтино и подостапно од колку одржување на воздухоплов.
Колку и да е убаво да има државата воен авион со ознаки па да пролета некогаш макар и за празник, сепак за нас е прескапо и неисплатливо. Ниту би било некое сериозно оружје ниту би ги оправдало вложените пари.
Сега постојат и достапни се многу поефтини, поефикасни средства за одбрана на мали земји.
Споредуваш T-38 Talon со Uh-1y, со Uh-1y може многу работа да се заврши одколку со T-38 Talon кој е тренажен авион, со Uh-1y може да носи товар, опрема и војници за вежбање а со тоа се вежбаат и пилотите исто така има и трагање и спасување во случајов планинари. како и да е и во мирни услови Uh-1y може да допринесе многу.
За трагичниот буџет кој и е доделен на вингот немам што да кажам, а споредбата со батериите град и со воздухопловството е не споредлива.
За Pilatus PC-9 имав можност да ги видам од близу и на почетокот се израдував пошто помислив дека АРМ ги набавила но се разочарав одкако ги видов ознаките, пред се се летала со одлични маневарски способности и перформанси, не се согласувам со тоа што си го напишал за нив и доколку би ги набавиле тие би биле за интервенција против терористички групи а не за напад на некоја земја, за ноќни летови постои надградба, за време на војната ниту едно летало не беше приспособено за ноќни дејствиа па завршија добра работа, и ако се земе во предвит фактот дека има 4 Ми-24 со кои можат заедно да дејствуваат како што се покажа на вежбата во Криволак тоа е убиствена комбинација, еве ги најдов видеата:
 

Kajgana Shop

На врв Bottom