Ова е текст од Време кој зборува за новите трендови на оценување во училиштата сега откако ќе се полагаат екстерни испити на крај на секоја година.
=====================================================================================
Тања, осмоодделенка од едно училиште во скопската населба Кисела Вода, минатата година помина одлична, додека годинава во првото тримесечје во дневникот нема ниту една петка. Четворките и едната тројка ги доживеала како шок, па на родителите не им ја пријавила родителската средба надевајќи се дека ќе ги поправи оценките. Вели, не знаела како да им објасни зошто има послаб успех, кога повеќе учи и знае од лани.
- Наставниците како да се плашат да ставаат петки и се многу строги - вели Тања.
Тања е една од многуте ученици кои оваа учебна година се соочија со новиот начин на оценување на знаењето што воедно е оценување на работата на нивните наставници. Поради тоа таа и нејзините родители сметаат дека наставниците ставаат пониски оцени од реалните.
Нејзините родители, пак, не знаат што се случува и велат дека дома биле сите во паника од однесувањето на нивната ќерка. - Детето постојано е над учебниците, нема нешто што не знае, а оценките и се послаби и поради тоа е нервозна и плаче. Постојано е под притисок случајно да не пропушти нешто - вели загрижено Милена, нејзината мајката.
Многу ученици, меѓу кои и седмоодделенецот Дарко од тетовското село Јегуновце, по часовите, на родителите им се жалат од главоболки и од умор. - Од пет предмети во еден училиштен ден децата имаат дури по три теста и плус испрашување по останатите, секоја втора недела. Ова е голем напор за нив, а и не можат да се снајдат - вели мајката Рада.
Како дете на просветен работник таа не се согласува децата да се оценуваат само писмено, бидејќи ќе заборават да се изразуваат. - Од тестови и предавања нема време и за усно испрашување, па нема ниту можност за поправање на оценките. Во дневникот успехот се изведува според некој просек од знаењето добиено на тестови - вели таа.
Според Законот за основно образование, објективноста на наставникот се проверува според резултатите од екстерниот испит. За оние наставниците кои ќе имаат најголеми отстапувања меѓу резултатите од тестирањето и завршната оценка на ученикот се предвидени казни со намалување на платата за десет проценти во текот на една година.
Наставниците со најмали отстапувања во оценките ќе добиваат зголемена плата од 15 проценти во текот на една година. Законот предвидува и отказ за наставникот. Мерката треба да ја зголеми објективноста на оценувањето на учениците во целост, и кога се пишуваат високи оценки и кога наставникот оценува престрого.
Родителите алармираат за видниот стрес кај наставниците подари оценката што ќе ја добијат, и тврдат дека се одлучуваат на пониски оценки.
Родителите се жалат на наставниците кои сопствената нервоза ја пренесуваат на децата, а тие на родителите. Зоран Михајловски, професор по психологија на Педагошкиот факултет во Скопје, е убеден во исправноста на мерката за оценување на наставниците и професорите, кои токму поради отсуство на механизми на контрола половина век биле комотни и неприкосновени во ставањето оценки.
Но, тој е скептичен за изборот, времето, начинот и темпото на спроведување на новината. - Ќе беше подобро да не се одеше на ура, ами да се оставеше време да се види како ќе функционира проектот за побезболно да се отстранат евентуалните пропусти - вели Михајловски.
Професорот смета дека најмалку се мислело на емотивните ефекти кај учениците врз чиј грб се прекршува секоја образовна реформа.
линк
=====================================================================================
е сеа, ме интересира дали навистина ова се случува, т.е. дали професорите плашејќи се дека ќе им скинат од плата или ќе ги избркаат од работа пишуваат нереални (помали) оценки, дали повеќе ви бараат од минатите години итн, итн...
=====================================================================================
Тања, осмоодделенка од едно училиште во скопската населба Кисела Вода, минатата година помина одлична, додека годинава во првото тримесечје во дневникот нема ниту една петка. Четворките и едната тројка ги доживеала како шок, па на родителите не им ја пријавила родителската средба надевајќи се дека ќе ги поправи оценките. Вели, не знаела како да им објасни зошто има послаб успех, кога повеќе учи и знае од лани.
- Наставниците како да се плашат да ставаат петки и се многу строги - вели Тања.
Тања е една од многуте ученици кои оваа учебна година се соочија со новиот начин на оценување на знаењето што воедно е оценување на работата на нивните наставници. Поради тоа таа и нејзините родители сметаат дека наставниците ставаат пониски оцени од реалните.
Нејзините родители, пак, не знаат што се случува и велат дека дома биле сите во паника од однесувањето на нивната ќерка. - Детето постојано е над учебниците, нема нешто што не знае, а оценките и се послаби и поради тоа е нервозна и плаче. Постојано е под притисок случајно да не пропушти нешто - вели загрижено Милена, нејзината мајката.
Многу ученици, меѓу кои и седмоодделенецот Дарко од тетовското село Јегуновце, по часовите, на родителите им се жалат од главоболки и од умор. - Од пет предмети во еден училиштен ден децата имаат дури по три теста и плус испрашување по останатите, секоја втора недела. Ова е голем напор за нив, а и не можат да се снајдат - вели мајката Рада.
Како дете на просветен работник таа не се согласува децата да се оценуваат само писмено, бидејќи ќе заборават да се изразуваат. - Од тестови и предавања нема време и за усно испрашување, па нема ниту можност за поправање на оценките. Во дневникот успехот се изведува според некој просек од знаењето добиено на тестови - вели таа.
Според Законот за основно образование, објективноста на наставникот се проверува според резултатите од екстерниот испит. За оние наставниците кои ќе имаат најголеми отстапувања меѓу резултатите од тестирањето и завршната оценка на ученикот се предвидени казни со намалување на платата за десет проценти во текот на една година.
Наставниците со најмали отстапувања во оценките ќе добиваат зголемена плата од 15 проценти во текот на една година. Законот предвидува и отказ за наставникот. Мерката треба да ја зголеми објективноста на оценувањето на учениците во целост, и кога се пишуваат високи оценки и кога наставникот оценува престрого.
Родителите алармираат за видниот стрес кај наставниците подари оценката што ќе ја добијат, и тврдат дека се одлучуваат на пониски оценки.
Родителите се жалат на наставниците кои сопствената нервоза ја пренесуваат на децата, а тие на родителите. Зоран Михајловски, професор по психологија на Педагошкиот факултет во Скопје, е убеден во исправноста на мерката за оценување на наставниците и професорите, кои токму поради отсуство на механизми на контрола половина век биле комотни и неприкосновени во ставањето оценки.
Но, тој е скептичен за изборот, времето, начинот и темпото на спроведување на новината. - Ќе беше подобро да не се одеше на ура, ами да се оставеше време да се види како ќе функционира проектот за побезболно да се отстранат евентуалните пропусти - вели Михајловски.
Професорот смета дека најмалку се мислело на емотивните ефекти кај учениците врз чиј грб се прекршува секоја образовна реформа.
линк
=====================================================================================
е сеа, ме интересира дали навистина ова се случува, т.е. дали професорите плашејќи се дека ќе им скинат од плата или ќе ги избркаат од работа пишуваат нереални (помали) оценки, дали повеќе ви бараат од минатите години итн, итн...