Подземни аеродроми во Ex YU

  • Креатор на темата Креатор на темата Astralavista
  • Време на започнување Време на започнување
Член од
4 декември 2009
Мислења
147
Поени од реакции
10
Подземниот аеродром Željava до 1992 година беше најмоќна воена база во поранешна Југославија, и дури и на целиот европски континент.

Ваквите видови на подземни објекти имаат многу малку земји, најпознати за креирањето се Швеѓаните и тоа е нивен модел кој се користи во изградба на овој аеродром. Објектот се наоѓа на граница меѓу БиХ и Хрватска и тоа дополнително му ја запечатува судбината во понатамошните настани.
Всушност, за време на војната во Хрватска во 1991 година аеродромот интензивно се користи, но сепак, после почетокот на конфликтот во БиХ, неговата идна геостратегиски позиција беше неодржива. Затоа, на крајот во мај 1992 година од страна на ЈНА е онеспособен за понатамошна употреба.
Актуелната ситуација околу поранешната воздухопловна база не се смени дури ни малку, изгледа речиси исто како што беше 1992 година.
На крајот од овој текст ке ги презентирам и последните фотографии направени 2003g.

Зградата е дизајнирана уште во 1957година, заштитена под шифра "Објект 505" во реализација на Специјално одделение на градителска управа на тогашното Министерството за одбрана (МО). Главните дизајнери и имплементатори на проектот се puk.dr.Lj.Kodelja и p.puk V.Smirnov (царски руски имигрант). Пред тоа, изборот е направен на одлична локација со посебно исцрпно спроведена геолошка истрага. Поради својата одлична геостратегиска позиција во тогашната FNRJ (длабочина на територија) и природната Plješevicа висорамнина во подножјето на планината, и во близина на градот Бихаќ (Р. БиХ) и Лика Петрово Село (Хрватска) беа избрани за микро-локации.
Под највисок степен на доверливост се работело во три смени, со речиси 250 вработени посебно стручни луѓе. Комплексот целосно е завршен 1965g. кога се врши технички прием, а првата единица на JRV започна базирање веке следната година.
Базата која тогаш е завршена беше импресивна - вкупно во утробата на планината биле изградени три галерии + една екстра (како резервен излез), кои се спојувале со "крстосница", каде имаше една слепа гранка за ремонт на авиони со висина од 12м.
Во објектот е изградена комплетна инфраструктура за престој на неколку стотина вработени од ресторан, спални, канцеларии, амбуланти, и технички работилници, моќен агрегат за производство на електрична енергија, складирање гориво и убојни средства (UBS). Во срцето на објектот постои еден лифт каде тимот се подигал на височина од 30 метри над основното ниво, таму каде што има едвај забележливи бетонски бункери (гледано од пистата), каде што има контролната кула и од каде што се наведувало воздухопловството.
Објектот е проектиран така да може во случај на тотална војна непрекидно да обезбеди делување на сопствената авијација (имало 60 МИГ-21) 7 дена без дотур на гориво и УБС.
Објектот имал посебен систем за климатизација кој бил за тоа време вистинско ремек дело, а со свежа вода се обезбедувал од реката понорница која течела под самата планина.
На самиот врв на Пљешевица (1650м) бил инсталиран Британски радар С-613, најмодерен во тоа време со домет од преку 400км со кој е надгледувана скоро цела територија на Италија, Австрија и добар дел на Унгарија.
Во поранешна Југославија само приближно како овој објект е изграден во Приштина (Слатина аеродром), но тој е многу помал и не можеше да се натпреварува со она што беше Бихаќкиот аеродром.


2ewzk89.jpg


11ipnaa.jpg


6sx4bm.jpg


2u4jvog.jpg


20atb7k.jpg


2iiwthe.jpg


2hf2q06.jpg
 
Part II

5wti1.jpg


6501w1.jpg


2cpc2s3.jpg


2rxecdw.jpg


rmk7z5.jpg


2a5dxe0.jpg


sphqhj.jpg






Part III












Специјално за POMODORO, ups makedonoro, btw wtf :
















2uqg9vl.jpg



m8fgpc.jpg



2a5dxe0.jpg


Astralavista напиша:
Part II

5wti1.jpg


6501w1.jpg


2cpc2s3.jpg


2rxecdw.jpg


rmk7z5.jpg


2a5dxe0.jpg


sphqhj.jpg






Part III












Специјално за POMODORO, ups makedonoro, btw wtf :
















2uqg9vl.jpg



m8fgpc.jpg



2a5dxe0.jpg



28mo2kk.jpg


Цитат :

"Svim profesionalcima, hobistima i zaljubljenicima koji su na različite načine vezani za ovaj neverovatni objekat, od srca čestitam izuzetno redak i dragocen rekord - 600.000 poseta. Uzimajući u obzir specifičnost teme, znanja i razumevanja koje ona zahteva, mislim da je Željava u svakom smislu reči fenomen za sebe i da je neuporediva po kvalitetu interesovanja koji je za nju pokazan. "
 
Part III

rkvp6w.jpg



Тука е посебниот дел кој што бил наменет за ремонт и поправка на оштетените авиони

2drcqs1.jpg


Дежурство 24/7/365 Внимание на титлот на сликата !

2920i2w.jpg



Типична стајанка. Обележеното има долга приказна...


30u6al5.jpg



ktcfd.jpg



Прелет


5v6o88.jpg



1zeksg1.jpg



312tr39.jpg



28tjq88.jpg
 
he, he.....neobicno e kako toa do sega nikomu ne mu teknalo da naprai DOOBAR blockbuster , ima mnogu mozni prikazni...okolu ovoj KAMELOT , mnogu REALEN za razlika od onoj na Kralot Artur??? :)
 
he, he.....neobicno e kako toa do sega nikomu ne mu teknalo da naprai DOOBAR blockbuster , ima mnogu mozni prikazni...okolu ovoj KAMELOT , mnogu REALEN za razlika od onoj na Kralot Artur??? :)

Шегата ти е добра, ако е шега ;) :pozz3:
A инаку се тврди дека се е минирано со 56 тони експлозив.
Да не сакаш да провериш? :nenene:
 
Шегата ти е добра, ако е шега ;) :pozz3:
A инаку се тврди дека се е минирано со 56 тони експлозив.
Да не сакаш да провериш? :nenene:


ако е точно тоа со 56 тони експлозив ни господ не би се осудил да провери
 
Da,tocno e deka e bombardiran so 56 toni eksploziv. Zitelite na okolnite naseleni mesta vo edna emisija kazuvaa deka takvo nesto,postarite nemaat videno i cueno. Inace,konstrukcijata bila dovolno jaka da izdrzi atomska bomba 3 pati pojaka od taa na Hiroshima,ma da za ova ne sum najsiguren. Vleznata vrata koja sto e najmnogu bombardirana,ustvari minirana,denes moze da se vidi kolkava steta pretrpela pa vie odlucete kolku jaka konstrukcija e vo prasanje,zatoa sto pravime muabet za "zeleznata kapija" kako sto ja narekuvale. Neverojatna tehnologija e iskoristena vo toa remek delo. Neverojatni sredstva,covek da se izbezumi koga ke vidi sto sve imalo vo toa vreme. Ja znaev i sumata koja sto e dadena za izgradbata na cudoto,no sega ne sakam da ve lazam,zaboraviv. Inaku,isto taka se zboruva deka namesto tie 3 nivoa koisto se spomenati i za koisto javnosta znae,deka postojat poveke. Znam nekoj broj,no ako znae nekoj tocno,neka kaze. \Pozz

A sto e dolgata prikazna za slikata so oznakata 130???
 
Пилот мала исправка. Грандиозната база не е бомбардирана, туку минирана. Дел од пистата е зарушен во воздух со експлозив и некои делови околу излезно-влезните бленди, т.е. бетонски штитови кои полукружно се спуштале од таваницата и кои издржувале директен атомски удар од 20кт.
После темелната евакуација, активирањето на експлозивот било извршено од хеликоптери Газели, со далечинско активирање. Степенот на рушење не е толку голем колку има штета од самото некористење и забот на времето. Но, се стравува дека некаде во внатрешноста и околу полетно-слетните стази има поставено мини кои ги демнеат неповиканите гости.
Постојат мн повеке нивоа и тајни простории од што се претпоставува. Импресивно е тоа колку објектот е задржан во тајност дури и до денешницата. Документацијата е тотално уништена, од екипажот кој служел скоро никој не зборува ништо, а видео материјал од внатрешноста нема никаков освен внатрешната стајанка и работилницата.


бтв, обратете внимание на сјајниот премаз со кој била премачкана внатрешноста, кој помеѓу останатите бил антистатичен, бидејки екипажот во почетокот се жалел на огромното количество прашина кој пречел во одржувањето на авионите.

30aupeu.jpg



6rn194.jpg





Поздрав Пилот
 
Дали и Јасен крие нешто слично ?
Аеродром.... не.

Ама геостратешка точка во која можат да се скријат членовите на владата за време на војна дефинитивно.

Инаку (прочитав некаде, ама врска немам каде) дека доколку Југославија наместо во воени објекти од типот на Јасен, Жељава и тн (кои ги има по 2-3 во секоја република од СФРЈ) парите ги инвестираше во економија, инфраструктура ќе беше поразвиена од Австрија. Ама студената војна си го направи своето.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom