?
ќе има МКД коментатор/и или српските ќе ги слушаме
како и да е ОДЛИЧНА ВЕСТ

конечно дочекавме за формулата
инаку овој блогот го читав пред некоја година и фала шо ме потсети на линкот - супер е

го открив мислам на еден друг форум (ф1 алманах)
инаку кога го прочитав само насловот
(КОБАЈАШИ СИ НАЈДЕ АНГАЖМАН ВО ФЕРАРИ)
си помислив дека е уште еден тестер нешто како Мерцедес со еден куп технички директори
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
McLaren i Honda bacili oko na Cosworth
Preuzimanjem Coswortha McLaren bi time osigurao ne samo tehničku bazu za automobile vlastite proizvodnje, već i za svoj budući program Formule 1.
piše: Goran Slavić...................................................
McLaren ozbiljno razmatra preuzimanje Coswortha
Da McLarenova budućnost uskoro neće ovisiti o trokrakoj zvijezdi iz Stuttgarta zasigurno nije nikakva novost. I premda će u 2014., prvoj godini nove turbo-ere, Dennisovi jednosjedi i dalje biti opremljeni Mercedesovim motorima, McLaren je u svojem programu zacrtao povratak Hondi, kao u slavna Sennina vremena.
Vijest, kao što rekosmo, sama po sebi nije nova, međutim novost je to što u Wokingu ozbiljno razmatraju preuzimanje Coswortha. Nekoć jedno od najslavnijih imena britanskog i internacionalnog automobilizma, potkraj ove sezone bilo bi osuđeno na nestanak iz Formule 1.
Jedina od momčadi koja je za još godinu dana prisegnula na vjernost jest Marussia, no stavila je do znanja da je za turbo-eru u potrazi za novim dobavljačem. Cosworth koji su 2004. preuzeli Forsythe i Kalkhoven ne može si priuštiti takvu tehnološku promjenu.
No struktura u Northamptonu i dalje postoji, a u McLarenu bi je, čini se, htjeli iskoristiti. Primarni cilj je, barem za sada, pokretanje vlastite proizvodnje dijelova za motore McLarenovih cestovnih automobila.
McLaren je svoje motore do sada povjeravao tvrtki Ricardo koja je to izuzetno dobro naplaćivala, govori se i previše, jer su u posljednje vrijeme iskrsnuli problemi na superautomobilu Mp4/12C koji su u pojedinim slučajevima zahtijevali cjelokupnu promjenu 8-cilindričnog 3,8-litrenog biturbo motora.
Preuzimanjem Coswortha McLaren bi time osigurao ne samo tehničku bazu za automobile vlastite proizvodnje, već i za svoj budući program Formule 1.
Honda bi financirala cijeli projekt
No što ima Honda zapravo s time? Japanci bi trebali financirati ovaj projekt. Njihov V6 ne postoji samo u mašti, jer se već obavljaju i prva ispitivanja modela. Još uvijek su daleko od Mercedesa i Renaulta koji su već predstavili svoj motor za 2014., dok bi Ferrari to trebao učiniti ovoga ljeta. Honda je svoj program zacrtala ne ranije od 2015, a McLaren do tada još uvijek ima «sigurnosnu» opciju s Mercedesom.
Imena i brojke
Govori se o imenima i brojkama. Prva su ona Gillesa Simona i Christophe Maryja. Simon je poprilično poznat u Formuli 1 jer je podosta vremena radio u Ferrariju, a potom je zajedno s Todtom prešao pod okrilje FIA-e, da bi se na kraju zabavljao s već unaprijed pokopanim programom Pure Craiga Pollocka. Trebao je to biti motor za svih da bi se na kraju pretvorio u motor ni za koga.
Christophe Mary manje je poznat, ali je i on bio na čelu projekta za motore u Maranellu, da bi potom prešao u Mercedes (F.1) i na kraju u Peugeot.
Brojke, doduše nepotvrđene, su preuzimanje 30% McLarenovog vlasništva kao manjinski dioničari. Time bi Japanci pomogli Englezima da zakrpaju rupe u bilanci koje su prema nekim izvorima dostigle svotu od 250 milijuna funta.
Japanci bi mogli, osim McLarena, svojim motorima opskrbljivati još jednu momčad, s obzirom da Renault, koji će 2014. davati svoje motore i Toro Rossu, ne želi više širiti svoju klijentelu.
http://www.f1racing.com.hr/formula-1/mclaren-i-honda-bacili-oko-na-cosworth
супер вест (за мекларенистите)