Cure
Филмов...кога комшијата ќе го дадат на вести "...не знам што му стана да ја заколе жена му, многу фин човек беше...
"
А негативецов - Д Мастер Тролл, како ги тролаше цело време (у стилот "ја не знааам, ја сум го бил у подрум")
...k, малку посериозно сега -
Cure, психолошки ноар трилер-хорор, направен 2 години после нападот на метрото у Токио со нервен гас од страна на секта. И очигледно, инспирацијата за филмов, кој е своевидна социјална критика/коментар. Како може еден човек да влијае врз толку многу други да направат такво нешто? Колку е кршлив човечкиот ум? Моќта на сугестијата...дрн-дрн јариња.
Кога ќе се случи таков настан те вознемирува затоа што не можеш да го разбереш, сфатиш.
А, тоа се обидува да го направи главниот лик детективот Такабе кој во се бара логика, на што колегата психијатар му посочува - "No one can understand what motivates a criminal. Sometimes not even the criminal." ...додека се обидува да го балансира приватниот живот кој секој ден се повеќе го притиска поради болеста на жена му која пополека го губи разумот и со тоа Такабе потребната потпора и одмор, од работата, која исто така го притиска со секојдневните опасности и ужаси што ги носи. "The detective or the husband - which is the real you? There's no real you" пак му посочуваат, овојпат негативецот.
Е да...Мамија и тоа негово "Who are you?".
Колку е вознемирувачки да се спознаеме самите себеси? Тие потиснати чувства, притисоците од општеството...темната страна на секој од нас. Тоа го дознава Такабе, во сцената кога халуцинира и ја гледа жена му обесена, неговиот најголем страв ама воедно и желба материјализирани пред него.
Она што од прва ми остави впечаток, негативецов - оригинален, мистериозен лик кој е нешто повеќе од тоа што изгледа...и тоа го согледуваш како што поминува филмов, кој од стандарден детективски исто преминува пополека во нешто повеќе, од филозофски и социолошки аспект... и не знаеш на кај те носи...Нема на пр. вообичаената бркотница / кој е убиецот...
Ме потсети на Se7en, мислам дека и режисеров има кажано дека му влијаел...и дека остава на секого Cure да си го анализира/интерпретира...у тој поглед е од оние филмови што те окупираат некое време кога ќе ги изгледаш.
Мамија ми е у топ 10 негативци...таму со Кевин Спејси у 7 и Usual Suspects, Џокерот на Леџер, итн...кога сум веќе кај Џокерот -
"See, their morals, their code... its a bad joke, dropped at the first sign of trouble. They're only as good as the world allows them to be."
Режија, глума, атмосфера, дијалози, ликови =
, све е на нивоУ.
Статичните долги/широки кадри.
Атмосферата...оној 90ти raw изглед. Некористењето воопшто музика за да се потенцира некој страшен момент, или jump scares...туку преку звуци и некои сосема нормални работи...ќе задува наеднаш во еден момент јак ветар, или вода ќе почне да капе и тоа ќе создаде таков језив ефект/тензија кај тебе додека го гледаш.
Крајната сцена, хех...
Дали Такабе е / продолжува онаму каде што заврши Мамија?
Или па нема врска, воопшто нема да се случи ништо, ние само очекуваме дека ќе се случи поради се она на што бевме изложени во филмот?
Затоа што, после нападот во метрото во Токио дошло до масовна хистерија (!).
Оцена, мислев да му дадам 8... ама додека ја пишував рецензијава и си го свртев при тоа филмов уште еднаш у глава...ја покачив на -
9/10