SHANE
Др.Акула
- Член од
- 30 април 2008
- Мислења
- 1.453
- Поени од реакции
- 853
1) Нема потреба од бесконечен регрес, универзумот постои одсекогаш, се менува само природата на неговото постоење. Сегашната е дефинирана со 4 димензии кои го формираат просторно временскиот континуум, кој всушност е динамичка природа на универзумот. Пред него, универзумот постоел во статичка состојба, каде просторно временскиот континуум бил сконцентриран во сингуларитет.
2) Дали фигурата ќе знае или не дека неговиот потез е предодреден, не игра улога во тоа дека потегот е предодреден! А тоа значи само едно - непостоење на слободна волја, замаскирана со немањето сознание за овој факт од страна на фигурата. Тоа што не си свесен дека некој ти го предодредил секој потег, не те прави да имаш слободна волја, исто како што немањето информација дека надвор врне, нема да го запре дождот кој почнал да паѓа, а ти не си свесен за тоа.
И да, казнувањето, судењето барањето одговорност исто така се човечки - несовршени карактеристики и се апсурдни за битие кое е совршено.
1)Александар Виленкин пропозираше можни три теории под кои услови би бил универзумот без почеток т.е бесконечен.Сите три теории на крајот паднаа во вода.
http://www.uncommondescent.com/inte...-have-says-that-the-universe-had-a-beginning/
Дури и Hawking пропозира дека универзумот имал почеток и ќе има крај.
http://www.hawking.org.uk/the-beginning-of-time.html
Како и да е , според ова поголема е веројатноста универзумот да има почеток отколку да нема. Therefore,ако универзумот има почеток тогаш мора да постои нешто надвор од самиот универзум кое е бесконечно(the uncaused cause).
Моментално многу веројатно вистината е оваа,се додека не се докаже спротивното.
2)Примарно,фигурата е створена во игра во која владеат закони кои го ограничуваат.Фигурата исто така поседува свест/разум за своето постоење.Фигурата е динамична т.е овозможено и е да се движи и исто така фигурата има слобода на избор т.е да избира каде ќе оди во веќе дадениот простор.Движењето низ просторот го владеат правила(се знае со која брзина,колку време,далечина...).
Што е слободната воља тука? Изборот.Изборот е личен,бог не интерферира во твојот избор(сам одлучуваш дали ќе одиш лево или десно).
Што креаторот знае тука? Резултатите на тој избор.Тебе ти е даден разум со кој имаш слобода на избор(бог не интерферира во твојата одлука,тоа е твој личен избор).
Бог знае што ќе избериш/кога ќе избериш/каде ќе одиш но тоа не значи дека тебе ти е ускратена слободната воља.Знаење не значи и интерферирање во твојата воља.
Прост пример: Знаејќи ги резултатите од сите можни избори не значи дека се мешаш во нечивата воља.
Тврдењево што ти го даваш е како,гледам птица која патува со 50 км/час кон север и пресметувам дека за 2 часа ќе помине 100км и ќе биде во некој одреден дел од мапата.
Дали ти со тоа што знаеш дека за два сата прицата ќе се наоѓа “таму“ и ја ускратуваш слободната воља?
Птицата во секој момент може да ја смени траекторијата на движење а тоа веќе друг избор со друг резултат.Но,кој и да е резултат,изборот го прави птицата ти само ги знаеш резултатите од изборите што ги прави птицата.
Да замислиме дека бог како креатор на таа игра,знаејќи ги резултатите после секој избор ни дава проспект како да живееме(кој ако го следиме добиваме благосостојба и просперитет ако не,добиваме она што сме заслужиле).И тоа не е божја казна на земјата,тоа е “она што си надробил,си сркаш“.
Бог често пати низ Куран се обраќа со “О вие со разум обдарени...“ или пак “Зарем човекот размислува...“.
Пр:
Zar čovjek misli da kosti njegove nećemo sakupiti?
Hoćemo, Mi možemo stvoriti jagodice prsta njegovih ponovo. (75:4-5)
Или
Zar čovjek misli da će sam sebi prepušten biti, da neće odgovarati?
Zar nije bio kap sjemena koja se ubaci,
zatim ugrušak kome On onda razmjer odredi i skladnim mu lik učini,
i od njega onda dvije vrste, muškarca i ženu, stvori,
i zar Taj nije kadar mrtve oživiti? (75:36-40).
Овие ги дадов само како пример,впрочем цел Куран е исполнет со поттикнување на размислување и подсетување дека ти си суштество кое поседува разум,кое поседува слобода на избор,избор кој на крај сноси последици.
Затоа Аллах џ.ш во куран исто така вели :
“Allah neče promjeniti stanje jednog naroda sve dok taj narod ne promeni samog sebe“(Er-Raad 11).
Во друг ајет Алах џ.ш вели :
“A ako glave okrenu - pa, Mi tebe nismo ni poslali da budeš njihov čuvar, ti si dužan samo da obznaniš. Kad čovjeku damo da blagodat Našu osjeti, on joj se obraduje, a kad ga zadesi kakva nesreća zbog onoga što su uradile ruke njegove, onda čovjek blagodati ne priznaje.“(Aš-Šura 48)
Или на кратко,твоите избори сносат одговорност и последици.Затоа,бог го дарувал човекот со разум пред страст и избор по кој човекот нема да има загуба(нити на овој свет,нити на идниот).На крај краева,тој е креаторот на играта и тој ни прати дури и патоказ за играта т.е како да ја игра доколку сака човекот прогрес.
Затоа обвинувањето на бог за секоја една катастрофа која ја предизвикуваме со нашето “незнаење“ и “нашите избори“ кои се последица на слободната воља,докажуваат само колку човекот е арогантен.
3)
Прво ќе почнам со ова
“"Džine i ljude sam stvorio da Me obožavaju." ( Ez-Zarijat, 56)“
Како ќе го обожаваш бог ако не знаеш кој е бог? За да го обожаваш бог,должен си да размислиш што всушност бог представува.
Затоа,неговиот опис(кој е впрочем даден пред страница или две со неговите 99 величенствени називи).Тие називи го опишуваат бог како семоќен(и човекот е моќен,но не семоќен),сезнаен(и човекот знае,но не е сезнаен),абсолутен(и човекот постои,но не е абсолутен),кој гледа се(и човекот гледа,но не гледа се),слуша се(и човекот слуша,но не слуша се),судија(и човекот е судија,но не е најправеден) и.т.н
Пр:
“zar Allah nije sudija najpravedniji?!(At-tin 8)“
Израмнувањето на човековото знаење со божјото или човековиот вид со божјиот или човековите потреби со бог кој нема потреба е апсурд.И овие божји атрибути се далеку,далеку од се она што твојот разум може да го опфати(не ги изедначувај со човековата ограниченост).