Производството на возилата од марката „застава” до крајот на ноември засекогаш ќе престане во погоните на фабриката во Крагуевац, а моделите „корал – скала”, „скала – застава 101” и „флорида” ќе заминат во историјата.
Производството на моделот „застава 101“почна во 1971 година и вкупно се произведени повеќе од еден милион од овие возила. Јубилејниот милионити популарен „кец“ беше произведен во 1991, а рекордното производство е остварено во 1976 кога од погоните во Крагуевац беа пуштени на пазарот 88,918 „застава 101“.
Првиот „југо“ излезе од „Застава“ во 1980, а произведени се околу 750,000 од возила од овој модел. Од 1986 до 1991, „југото“ се продаваше и на американскиот пазар.
Производството на заставиниот модел „флорида“ почна во 1988 и произведени се околу 30,000.„Флоридата“ требаше да стане најдобар и најпродаван модел на „Застава“, но, распадот на поранешна Југославија и економските санкции во 90-те години од минатиот век го парализираа неговото производство.
Со потпишувањето на договорот меѓу италијанската „Фиат група“ и Владата на Србија престана да постои фабриката „Застава“ од Крагуевац, која сега го носи името „Фиат автомобили Србија“.
Постои можност моделите кои повеќе нема да се произведуваат во фабриката во Крагуевац, да го продолжат животниот век во Африка, откако некои компании од Египет, Конго и Сенегал изрази интерес за откуп на лиценцата и технологијата за нивното производство.
Една од заинтересираните фабрики е египетската „Ел Наско“. Оваа фирма од крагуевачката фабрика го купува моделот „застава 128“ во расклопена состојба, а потоа ги монтира возилата во своите погони во Каиро, иако овој модел во Крагуевац не се произведува веќе десет години.
Последната испорака на делови за 240 возила „скала 128“ за „Ел Наско“ беше извршена во август годинава.
Makfax
Производството на моделот „застава 101“почна во 1971 година и вкупно се произведени повеќе од еден милион од овие возила. Јубилејниот милионити популарен „кец“ беше произведен во 1991, а рекордното производство е остварено во 1976 кога од погоните во Крагуевац беа пуштени на пазарот 88,918 „застава 101“.
Првиот „југо“ излезе од „Застава“ во 1980, а произведени се околу 750,000 од возила од овој модел. Од 1986 до 1991, „југото“ се продаваше и на американскиот пазар.
Производството на заставиниот модел „флорида“ почна во 1988 и произведени се околу 30,000.„Флоридата“ требаше да стане најдобар и најпродаван модел на „Застава“, но, распадот на поранешна Југославија и економските санкции во 90-те години од минатиот век го парализираа неговото производство.
Со потпишувањето на договорот меѓу италијанската „Фиат група“ и Владата на Србија престана да постои фабриката „Застава“ од Крагуевац, која сега го носи името „Фиат автомобили Србија“.
Постои можност моделите кои повеќе нема да се произведуваат во фабриката во Крагуевац, да го продолжат животниот век во Африка, откако некои компании од Египет, Конго и Сенегал изрази интерес за откуп на лиценцата и технологијата за нивното производство.
Една од заинтересираните фабрики е египетската „Ел Наско“. Оваа фирма од крагуевачката фабрика го купува моделот „застава 128“ во расклопена состојба, а потоа ги монтира возилата во своите погони во Каиро, иако овој модел во Крагуевац не се произведува веќе десет години.
Последната испорака на делови за 240 возила „скала 128“ за „Ел Наско“ беше извршена во август годинава.
Makfax