Формула 1 Сезона 2011

Член од
30 април 2010
Мислења
147
Поени од реакции
26
Знае ли некој момак овдека каде кај нас ќе може да се глеа F1 ???
Кој ќе врши пренос ???
 

M1K1 007

не у еу
Член од
7 јули 2009
Мислења
1.796
Поени од реакции
571
добро прашање :)


ќе разбериме во 5 до 12 (тоа 5 е секунди не минути) како и лани кога дознавме

а можи и да нема пренос кај нас

сиромаштија....
 
Член од
30 април 2010
Мислења
147
Поени од реакции
26
цццццццццццц
А некој друг ТВ канал на балканов што ќе пренесуе.
Да не знаете ???
 

M1K1 007

не у еу
Член од
7 јули 2009
Мислења
1.796
Поени од реакции
571
ХТВ2 имаше пренос ама одустала :)

има шпекулации дека некоја си арена и спортклуб се тепаат за правата

ако е спортклуб одлично ќе биди ама арена ако победи а ја нема на кабловските а и некој од нашите не ја откупи, замунда е спасот или некои други такви сајтови



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kakav nas KERS čeka?
Autor Goran Slavić Srijeda, 09 Ožujak 2011 11:16 PDF | Ispis | E-mail
F1Racingov kolumnist Goran Slavić pripremio je reportažu o sistemu za obnovu kinetičke energije (KERS) koja je prije nekoliko dana objavljena na talijanskoj televizijij RAI.

piše: Goran Slavić
Matulji, Hrvatska
...................................................

82 dodatna konja raspoloživa kroz 6.6 sekunda po krugu

Premda je KERS bio gotovo pokopan krajem 2009. i „zamrznut“ voljom momčadi 2010., ponovno je uskrsnuo 2011. voljom FIA-inog čelnika Jeana Todta, nadahnutog idejama ekološke Formule. Vodeća tvrtka u tome sektoru je bolonjski Magneti Marelli koja je upravo u godini KERS-ovog uvođenja slavila svoju devedesetu obljetnicu postojanja. Sada, dvije godine kasnije, Talijani ga nude momčadima po cijeni koja iznosi otprilike tridesetinu onoga što su momčadi uložile u njega prve godine postojanja. No još uvijek ima onih, poput Mercedesa, koji i dalje za njega troše pozamašne svote. Danas je na čelu tvrtke Magneti Marelli Powertrain 52-godišnji inženjer Roberto Dalla. U godinama Ferrarijevih uzastopnih naslova bio je u Maranellu odgovoran za elektroniku. Magneti Marelli osim što surađuje s Ferrarijem, svojim sustavom opskrbljuje Renault, Red Bull i Toro Rosso. KERS je u odnosu prema 2009. usavršen, no parametri koje je odredila FIA ostali su nepromijenjeni: 82 dodatna konja raspoložila 6,6 sekunda po krugu. To je ograničenje jednako za sve, no mnogi se pitaju je li to dovoljno i kako to postići?



„Čitao sam u tisku“, rekao je Dalla, „jednu izjavu Sama Michaela, tehničkog direktora Williamsa, koji je za nas konkurencija. Prema njegovim riječima, kada su napustili KERS, automobil je išao brže. S jedne strane sam zadovoljan jer to znači da njihov sustav nije dobro funkcionirao, no s druge sam zabrinut jer vodi prema onome što se dogodilo prije dvije godine“. Drugim riječima, za onoga tko ga proizvodi KERS bi trebao nuditi mnogo veći potencijal, što će se doista i dogoditi 2013. Zašto bi onda taj uređaj bio nužan i sada, kada je u 2009. pobijedio s McLarenom i Ferrarijem u tek pokojoj utrci, dok su ga dvije tada najkonkurentnije momčadi Brawn i Red Bull ostavile po strani?

Što je napravljeno u razvoju KERS-a do sada?

Popis intervencija je dug. „Prije svega drastično smo smanjili težinu i obujam, oko 20%, ne zadirući pritom u prirodu sustava. Od elektronske jedinice uspjeli smo izvući ponešto više, otprilike 25%. Povećali smo učinkovitost, omogućujući momčadima da značajno uštede na baterijama. Radeći zajedno s momčadima poboljšali smo hlađenje. Svaka baterija, ovisno o momčadi, može se hladiti vodom ili uljem. Tekućina kruži oko kutije s baterijama i elementi su praktično uronjeni u nju, odvojeni samo tankim slojem materijala kako bi se izbjegli problemi električne provodljivosti. Ova tekućina, kojoj je temperatura u pravilu 60° može biti korištena bilo za elektroniku ili električni motor. U prvim studijama iz 2008. dolazilo se i do 120°. Potom smo radije smanjili radnu temperaturu i napravilo manje komponente“.

Ako je FIA željela više naglasiti ulogu sabiranja energije i ako za to postoji raspoloživa tehnologija, zašto je KERS u razvoju konjskih snaga ostao onaj isti od pred dvije godine? I ne radi li se tu možda o političkoj odluci zbog Mercedesovog protivljenja?

„Prije njegovog prihvaćanja“, govori Dalla, „bilo je momčadi koje su htjele povećati količinu sabrane energije na 800 Kilojoulea, što je dvostruko više od danas. Recimo da su pojedini „Latini“, primjerice Renault, htjeli 800. Za druge „Latine“, mnogo bliže nama (čitaj Ferrari) nismo znali što misle, dok Nijemci nisu bili odveć uvjereni. U stvarnosti i danas je tako jer neće sve momčadi raspolagati KERS-om. Nadamo se da će optimizacijom koju smo postigli, KERS ove godine doista činiti razliku“.

Kako Magneti Marelli konkurira?

No recimo pokoju i o bolonjskoj tvrtki. Magneti Marelli Motorsport, jedna od tvrtki Marellijeve grupacije smještena je u povijesnom središtu u Bolonji, gdje je nekoć bilo sjedište Webera. Magneti Marelli ima svoje podružnice osim u lombardijskoj Corbetti, još u Velikoj Britaniji, Francuskoj i SAD-u. Ima oko 120 zaposlenih koji vrte 20 milijuna eura. Osim što opskrbljuje sve momčadi Formule 1 ubrizgačima, angažirana je u Superbikeu, MotoGP (Yamaha) te u različitim američkim prvenstvima, uključujući i utrke ubrzanja. Danas momčadima Formule 1 nudi KERS po cijenama koje nitko drugi nije pokušao ponuditi: „S milijunom dolara može se odraditi čitavu sezonu 2011., a s još pet, možda i manje, jer mi ne nudimo čitav sustav, zajamčene su sve preinake potrebne za prilagodbu automobilu. Ne zanima nas koncept tehnologije koja nije prihvatljiva za momčadi“. Ukupna cijena opskrbe i asistencije iznosi 4,3 milijuna eura. Stoga se mnogi pitaju zašto velike momčadi (osim Red Bulla) troše mnogo više? „Pravila o KERS-u loše su napisana te fiksiraju cijenu od milijun dolara za dijelove i pet za istraživanje i razvoj. Svi se više-manje slažu oko toga. Međutim, nije jasno je li tih 5 milijuna namijenjeno globalnoj opskrbi ili pojedinoj momčadi. Zasigurno je netko tko je obavio uspješniji posao od nas, to shvatio tako da se radi o svoti namijenjenoj momčadima i napravio rješenje od petnaest milijuna dolara“.

Dva KERS-a od 2013.

Nova revolucija u tehničkom pravilniku za 2013. mogla bi se sažeti u nekoliko šturih riječi: 4-cilindrični linijski motor obujma 1,5 litara, izravno ubrizgavanje, KERS i turbo-kompresor. Naoko, sve ovo izgleda jednostavno, ali je u zbilji mnogo složenije jer će postojati dva KERS-a. Jedan će biti onaj sadašnji, postojeći, a kod drugoga će se raditi o sustavu sabiranja energije iz turbo-kompresora. To je pobliže objasnio ing. Dalla: „Fizički će se raditi o dvama motorima: jedan koji pokreće automobil i jedan koji upravlja turbom. Jedan će zadržati filozofiju sadašnjeg KERS-a, osim što će mu se udvostručiti snaga i udeseterostručiti energetski kapacitet od 400 kilojoulea na 4 megajoulea. Od ove vrijednosti 2 će se koristiti za motor. Vrijeme korištenja KERS-a povećat će se deset puta (66 sekunda po krugu). S obzirom da će se udvostručiti i korištena snaga, u praksi će vrijeme korištenja biti pet puta veće od aktualnog (33 sekunde po krugu). Dio te energije moći će se usmjeriti u baterije, a drugi izravno u KERS. Najzanimljivije je to što u ovom potonjem slučaju neće postojati ograničenja. Što bolje pripremiš i iskoristiš uređaj, postizat ćeš bolje rezultate. Ovo zbog toga jer FIA nastoji pridodati što manji značaj sustavu akumuliranja, a mnogo više onom izravnog korištenja. Nemojmo zaboraviti da je baterija uvijek onaj dio koji povećava troškove. Pravila nameću i minimalnu težinu baterija od 25 do 30 kilograma“.

Sabiranje energije iz ispušnog kolektora

Srce čitavog sustava je tzv. „turbo compound“. Drugi Magnetijev inženjer Guccione objasnio je način njegovog rada: „Radi se praktički o KERS-u koji koristi dosadašnju tehnologiju, ali namjesto da pokreće automobil, pokreće kompresor. On ne sabire energiju iz brzine automobila, već iz ispušnog kolektora. U konvencionalnom turbo-motoru turbina i kompresor čine jedno tijelo ugrađeno na jednoj osovini. Ovaj novi uređaj ima u sredini električni motor koji koristi okretaje turbine poput dinama, proizvodeći električnu snagu. Ili obratno, kada radi kao motor, pomaže turbini pri niskom režimu. Na taj način izbjegava se klasično „kašnjenje“ zbog inercije turbine. Razmišljamo o prenošenju tehnologije koju smo usvojili od aktualnog sustava sabiranja energije. Jedina velika razlika je u tome što aktualni KERS radi na oko 40.000 okretaja u minuti ili neznatno više, dok će novi imati režim od 130.000 okretaja u minuti“.

Zajedno s novom tehnologijom sustava ubrizgavanja (koji će imati pritisak do 500 bara), potencijal novih motora doista je velik. Očekuje se da će postojati razlike kao nekoć koje će ovisiti o više ili manje uspješnoj razradi turbo-sustava koji neće biti ograničen kao ni pritisak. Motori će se ipak razlikovati od onih iz osamdesetih premda je njihova arhitektura slična. Turbinu će pokretati električni motor namjesto izravno plinovi iz ispušnog kolektora stoga će ona moći pojačati pritisak napajanja pri svim režimima. Da bi se ovo shvatilo potrebno je spomenuti stari BMW-ov motor iz 1983. ugrađen u Brabham. Bio je to najjači motor ikada napravljen u Formuli 1, ali je pri niskom režimu okretaja imao gotovo smiješnu snagu. Tek kada se papučica gasa dobrano stisnula i pokrenula veliku turbinu, počeo je pumpati kompresor i vozač je raspolagao grubo i naglo povećanom snagom od 1400 KS. Takvog prijelaza kod motora u 2013. neće biti jer će oni snagu razvijati progresivno i mnogo elegantnije, ali se njihova snaga neće mnogo razlikovati od sadašnje. Razlog tome su strogi parametri koji se tiču potrošnje goriva.

„FIA-ine ideje temelje se na aktualnim vrijednostima snage (ispod 750 KS), ali se inzistira na smanjenju potrošnje od oko 35%. To su shvatile i momčadi te započele ubrzano raditi na motorima s izravnim ubrizgavanjem“.


http://www.f1racing.com.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=4301&catid=58&Itemid=86
 
Член од
13 април 2008
Мислења
7.592
Поени од реакции
6.959
- Барселона трет ден. Серџо Перез (БМВ) со најдобро време.

Unofficial Thursday test times from Barcelona:
1. Sergio Perez, Sauber, 1:21.761, 95 laps
2. Felipe Massa, Ferrari, 1:22.092, 132
3. Mark Webber, Red Bull, 1:22.466, 97
4. Rubens Barrichello, Williams, 1:22.637, 105
5. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:22.892, 89
6. Nick Heidfeld, Renault, 1:23.541, 32
7. Heikki Kovalainen, Lotus, 1:23.990, 40
8. Vitaly Petrov, Renault, 1:24.233, 24
9. Adrian Sutil, Force India, 1:24.334, 108
10. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:24.779, 107
11. Jerome D’Ambrosio, Virgin, 1:27.336, 96
12. Jarno Trulli, Lotus, 1:34.485, six
 
Член од
13 април 2008
Мислења
7.592
Поени од реакции
6.959
- Барселона четврти ден. Мерцедес во супер издание.

Unofficial Friday test times from Barcelona:
1. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:21.249, 67 laps
2. Fernando Alonso, Ferrari, 1:21.614, 141
3. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:21.788, 22
4. Nick Heidfeld, Renault, 1:22.073, 67
5. Rubens Barrichello, Williams, 1:22.233, 89
6. Kamui Kobayashi, Sauber, 1:22.315, 98
7. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:22.675, 72
8. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:22.933, 64
9. Heikki Kovalainen, Lotus, 1:23.437, 138
10. Paul di Resta, Force India, 1:22.653, 42
11. Adrian Sutil, Force India, 1:23.921, 26
12. Pastor Maldonado, Williams, 1:24.108, 11
13. Jenson Button, McLaren, 1:25.837, 57
14. Jerome D’Ambrosio, Virgin, 1:27.375, 46
 

M1K1 007

не у еу
Член од
7 јули 2009
Мислења
1.796
Поени од реакции
571
Шуми се навежба и ќе крши кичми

ама џабе кога вози за друг тим сега
 

Аеродром

Faithful :)
Член од
15 август 2008
Мислења
2.217
Поени од реакции
256
Што се деси ќе пренесуваат нашиве телевизии годинава ?
 
Член од
13 април 2008
Мислења
7.592
Поени од реакции
6.959
- Во знакот на Мерцедес заврши 5 дневната тренинг сесија во Барселона. Дожд имало денес.

Unofficial Saturday test times from Barcelona:
1. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:43.814, 35 laps
2. Pastor Maldonado, Williams, 1:44.333, 23
3. Lewis Hamilton, McLaren, 1:44.560, 33
4. Michael Schumacher, Mercedes GP, no time, 5
5. Fernando Alonso, Ferrari, no time, 5

Инаку еден член погоре беше напишал дека резултатите на МекЛарен не беа добри во Барселона. Јас искрено очекував и многу полошо да биде со оглед на тоа колку задоцнија со развојот на болидот. Одложувањето на почетокот на Првенството за 2 недели им дојде како кец на десетка.

Со оглед на тоа што од 5 дена тренинзи, МекЛарен се појави само на 3 мислам, времињата и не беа така разочарувачки.
- Луис имаше по еднаш 3то и 4то време
- Џенсон имаше дури и 2ро време

Така да, работите и не изгледаат така црно, ако видете подобро ниту еден тим не доминираше на ниту еден од трите тренинг собири што ги имаа до сега. Ферари на пример кој предходниот тренинг собир вадеше супер резултати, на оваа што туку завршена тренинг сесија до некаде потфрли. Така да, работите се доста отворени ..
 

CF.REAL MADRID

ЦЕВКА
Член од
9 септември 2009
Мислења
335
Поени од реакции
9
Да не знае некој на која ке даваат формула??..И сеа од Австралија ли ќе почне?????........Или од Бахреин
 
Член од
13 април 2008
Мислења
7.592
Поени од реакции
6.959
Да не знае некој на која ке даваат формула??..И сеа од Австралија ли ќе почне?????........Или од Бахреин
1. За тоа каде ќе даваат, уште не се знае т.е. изгледа уште никој нема откупено. ХРТ сигурно нема да пренесува, а од нашиве нема никаква најава од никоја телевизија. Ќе видиме шо ќе биде, има уште 10ина дена до почетокот ..

2. Да, сезоната ќе почне во Австралија. ГП викендот е од 25 до 27 март.

3. Да почнеше во Бахраин сезоната, сега ќе дискутиравме што и како поминала првата сезонска трка, сезоната ќе почнеше сега овој викенд :) . Бахраин сега за сега е надвор од календарот, а ФИА најкасно до мај месец ќе донесе одлука дали трката ќе ја вратат во вториот дел од сезоната или ќе се врати во 2012 г.
 

CF.REAL MADRID

ЦЕВКА
Член од
9 септември 2009
Мислења
335
Поени од реакции
9
1. За тоа каде ќе даваат, уште не се знае т.е. изгледа уште никој нема откупено. ХРТ сигурно нема да пренесува, а од нашиве нема никаква најава од никоја телевизија. Ќе видиме шо ќе биде, има уште 10ина дена до почетокот ..

2. Да, сезоната ќе почне во Австралија. ГП викендот е од 25 до 27 март.

3. Да почнеше во Бахраин сезоната, сега ќе дискутиравме што и како поминала првата сезонска трка, сезоната ќе почнеше сега овој викенд :) . Бахраин сега за сега е надвор од календарот, а ФИА најкасно до мај месец ќе донесе одлука дали трката ќе ја вратат во вториот дел од сезоната или ќе се врати во 2012 г.
Ау да бе заради немирите нема да има
 
Член од
7 јули 2010
Мислења
1.695
Поени од реакции
828
За старт најдобра е Австралија увек јаки трки паѓале таму :icon_bigg

Во последниве денови ако откупат некој од нашиве инаку лани колку што памтам месец наназат рекламираа алфа ..
Ке се бара чарето..Мене ми е зареди коментаторот посебно на Хрватскиве и Српскиве телевизии што знаат нешто да кажат да појаснат инаку со сателитска неам гајле за преносот :toe:
 
Член од
13 април 2008
Мислења
7.592
Поени од реакции
6.959
Мене ми е зареди коментаторот посебно на Хрватскиве и Српскиве телевизии што знаат нешто да кажат да појаснат инаку со сателитска неам гајле за преносот :toe:
Па на сите им е за тоа ! :)

Ама како што е тргнала работава, на горе ќе гледаме некоја од нашиве да откупи .. Па колку и безвезални и неуки да им се коментаториве.

Ако не откупи Алфа, ќе ми фали СТРАШНИОТ !! :tapp:

--- надополнето ---

- Нов договор за Фетел. Останува во РБ до 2014.
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/3/11814.html
 

Kajgana Shop

На врв Bottom