DonRistovski
Peace Disturber
- Член од
- 1 септември 2009
- Мислења
- 3.545
- Поени од реакции
- 4.437
Гледам и ти си ја разбрал мојата, што тоа беше и целта!Гледам дека си ја разбрал пораката, а тоа е целта!
Гледам и ти си ја разбрал мојата, што тоа беше и целта!Гледам дека си ја разбрал пораката, а тоа е целта!
Убаво би било да го прашаш па да добиеме информации од прва рака [/QUOTE]Минатиот викенд имаше посета на делегација од МПЦ во седиштето на Цариградската патријаршија. Човекот што е сликан со ,,православниот Папа,, ми е пријател, но го немам прашано за целта на посетата
[/QUOTE]Убаво би било да го прашаш па да добиеме информации од прва рака
Нема проблем!Пријателот е во тесна врска со отец Партениј за кого имам лошо мислење, а кое сум му го кажал, и затоа за црковни работи обично не правиме муабет. На различни страни сме во тој поглед
Мислим да претерујеш. Не знам шта би волео да је писало у Томосу СПЦ?Еве една патека на размислување:
* гркофонските цркви(фанар) практично не ја признаваат МПЦ со тоа име(и како што пишеше во соопштението од вселенската патријаршија, не прифаќаат термин "македонски", "македонско" во името)
* ако има преговори со фанар за името единствен резултат од тие преговори е биде да се смени името на црквата, ако нејќиме да се смени името, не треба ни во преговори да влезиме
* СПЦ, братољубиво ни препорачува да си преговараме за името.
* Од ова погоре, заклучокот е, СПЦ БРАТОЉУБИВО бара практично да си го смениме името.
СПЦ активно го интернационализира(или канонизира) проблемот со името, и не е тоа братољубиво.
Исто запази го и изборот на зборови во томосот, парафразирам "се доделува на црква која ДЕНЕС се вика МПЦ".
Овој томос е штетен и ниту еден македонски патриот не треба да го прифати.
Доколку се земе томос од Фанар, МПЦ ќе треба да се откаже од овие епархии и да ги предаде на фанар.- Да ли МПЦ-ОА има проблем са својим епархијама у дијаспори, у смислу да им Васељенска Патријаршија оспорава надлежност или прави проблеме?
Не, постојат ликови како Партение кои се на страната на фанар и делуваат расколнички.- Да ли је јерархија МПЦ-ОА јединствена у ставу према Фанару у погледу својих црвених линија?
Народ по тим епархијама има да се побуни, нарочито што су већина њих потомци управо емиграната из Егејске Македоније (ако сам добро разумео).Доколку се земе томос од Фанар, МПЦ ќе треба да се откаже од овие епархии и да ги предаде на фанар.
Има и код нас таквих, али немају јак глас. Код нас је јача ова русофилска струја (којој се, такође, не радујем) и она која фантазира квазитеологију такозваног "косовског завета".Не, постојат ликови како Партение кои се на страната на фанар и делуваат расколнички.
Добро е што православниот свет се освестува барем колку неправославен е Фанар. Веќе може да се види како по негова наредба се протеруваат монаштва вековни од Света Гора, и напорите да се смени универзално календарот како би славеле заедно со католиците.Народ по тим епархијама има да се побуни, нарочито што су већина њих потомци управо емиграната из Егејске Македоније (ако сам добро разумео).
Тешко да би они прихватили да их неко врати под власт Фанара.
Није лако бити помесна народна словенска црква данас.
Москва, иако не спори ништа еклисијално, тежи да нас увуче у своје клеробољшевичке визије апокалиптичних сукоба са "Западом".
Фанар, традиционално, третира нас као недовољно крштене и недорасле варваре којима треба њихов "пастирски" надзор још 1000 година.
У својим документима, Васељенска Патријаршија упорно назива Српску Православну Цркву "Εκκλησίας της Σερβίας", "Πατριαρχείο Σερβίας" , тј. ограничава СПЦ на територију Републике Србије.
Не верујем под "Србија" Фанар подразумева "Велику Србију" тако да по њима, испада да су епархије у Босни и Црној Гори већ нека "дијаспора", на коју би у будућности могли да полажу право.
Има и код нас таквих, али немају јак глас. Код нас је јача ова русофилска струја (којој се, такође, не радујем) и она која фантазира квазитеологију такозваног "косовског завета".
Како год, оно што ми је веома драго, због чега сам радостан, је управо чињеница да је Македонска Православна Црква - ОА, добила томос, бар од нас.
И МПЦ-ОА је пуна аутокефална Црква, себе ће звати како јој је званично име, а Фанар нека живи у облацима својих "васељенских" претензија, таман одлагао свој фамозни Томос још 50 година
Само, не треба гајити илузије да би Руси поступили другачије, да су у могућности. Када су ослободили Грузију од Турака и Персијанаца, онда су донели одлуку о укидању древне Грузијске Патријаршије.Добро е што православниот свет се освестува барем колку неправославен е Фанар. Веќе може да се види како по негова наредба се протеруваат монаштва вековни од Света Гора, и напорите да се смени универзално календарот како би славеле заедно со католиците.
Политиката не треба са се меша во црквата и духовниот живот.
Веќе Вселенскиот Патријарх се однесува како папа, само без прогласена "безгрешност".
Црковниот календар не е „друга тема„, туку тема која е суштински битна. Откако масонот Мелетија остави можност за прифаќање на грегоријанскиот календар, затоа што бил атрономски (!) поточен од јулијанскиот, многу помесни Цркви го прфатија грегориајнскиот календар и тоа прифаќање значеше уште еден степен во разединувањето меѓу помесните православни Цркви.Само, не треба гајити илузије да би Руси поступили другачије, да су у могућности. Када су ослободили Грузију од Турака и Персијанаца, онда су донели одлуку о укидању древне Грузијске Патријаршије.
Сила и властољубље искушење су за сваког.
п.с. што се тиче календара, то не бих овде, потпуно је друга тема.
не знаеш македонски или ...., можеш гуглпревод ама ако толку ти значи на вака чувствителна тема да пишуваш српски кај некои форумџии оправдано ќе... почнат со канонада не врз тебе(што е заслужено) туку по Српскиот народ, секогаш има копуци кои генерализираат и терат своја агенда...Moже ли ми неко помоћи да разумем:
- Каква је ситуација са Томосом?
- Фанар условљава Томос тиме да МПЦ-ОА се промени име и одрекне се надлежности над дијаспором?
- Без фанарског Томоса, који је тренутни статус МПЦ-ОА? За нас из СПЦ, у питању је сестринска аутокефална Црква братског македонског народа (како у Македонији, тако и у дијаспори).
- Да ли МПЦ-ОА има проблем са својим епархијама у дијаспори, у смислу да им Васељенска Патријаршија оспорава надлежност или прави проблеме?
- Да ли је јерархија МПЦ-ОА јединствена у ставу према Фанару у погледу својих црвених линија?
Томосот од СПЦ е сосема во ред.Мислим да претерујеш. Не знам шта би волео да је писало у Томосу СПЦ?
Из тог Томоса произлази да СПЦ признаје име МАКЕДОНСКА Православна Црква.
Такође, СПЦ потврђује да није она та која је наденула то име, већ потврђује да се та Црква тако данас зове.
Знајући да грчке цркве оспоравају име, а да МПЦ-ОА мора добити и њихово прихватање ради пуноправности, препоручује да се питање имена реши са онима који то име оспоравају.
Не знам шта очекујеш реално?
Ми смо вам Цркву признали под именом Македонска, али не можемо друге Цркве натерати на наше решење.
То питање решавате ви, као новосамостална Црква.
За опстанок и делување на МПЦ-ОА во своите епархии не и е потребен никаков Томос најмалку од Фанарот.Како год, оно што ми је веома драго, због чега сам радостан, је управо чињеница да је Македонска Православна Црква - ОА, добила томос, бар од нас.
И МПЦ-ОА је пуна аутокефална Црква, себе ће звати како јој је званично име, а Фанар нека живи у облацима својих "васељенских" претензија, таман одлагао свој фамозни Томос још 50 година
Google Translate (Srpski => Makedonski)не знаеш македонски или ...., можеш гуглпревод ама ако толку ти значи на вака чувствителна тема да пишуваш српски кај некои форумџии оправдано ќе... почнат со канонада не врз тебе(што е заслужено) туку по Српскиот народ, секогаш има копуци кои генерализираат и терат своја агенда...
Која е твојата?
Томосот од СПЦ до МПЦ-ОА е готова завршена работа за век и веков!
Фанар условува со бришење на Македонци како народ за да даде свој томос.
Моментален статус на МПЦ-ОА е автокефална Архиепископија признаена од СПЦ, РПЦ и...
Ако има проблеми тоа не го искажува јавно така да обрати се до нив.
Без томос од Фанар МПЦ-ОА ќе постои како што постоеше и пред тоа, а со помош на РПЦ СПЦ и другите сестрински цркви ќе постои уште многу многу...
Околу томосите, спорот помеѓу Фанарот и РПЦ настана токму по тоа прашање кој е надлежен да издава томос, РПЦ гледајќи ја опасноста од цијашките финти на Фанарот благовремено започна процес за спречување на тие работи, но РПЦ е моќна и може да се спротивстви на фанарот па и целата западна империја, Македонија како МПЦ-ОА се слаби и избушени како швајцарско сирење со секакви белосветски копитари кои одработуваат за туѓи бели дворови.
Клирот на МПЦ-ОА е избушен како што реков, се користат Власите да роварат и одработруваат за Фанарот и западот, за сега добро им оди ама како што е она изреката “никоме није сијало до зоре“ па нема ни ним...
Томосот од СПЦ е сосема во ред.
Овде во северџганистан Томосот на СПЦ па и оној на РПЦ не се ни спомнува.. е на удар од фанариотите , новопроизведените Бугари(над 130.000 Македонци преку ноќ станаа Бугари), како и во СПЦ и тие се избушени ама тоа е проблемот на нас Јужи Словени, сите сакаме да не сака западот и за тоа ако треба и своите соседи ќе ги малтретираме а во основа блиски и пријателски народи.
За опстанок и делување на МПЦ-ОА во своите епархии не и е потребен никаков Томос најмалку од Фанарот.
Во секој случај гестот на СПЦ со Томосот подава пријателска рака кон МПЦ-ОА о Македонците и секој Македонец кој е религиозен треба со посебна почит да гледа на таквиот чин од страна на СПЦ (која и покрај блиските врски со фанарот и гркофонските цркви смогна сили да ја признае реалноста).
...по свему судећи нисмо се баш разумели.Google Translate (Srpski => Makedonski)
Ви благодариме за деталниот одговор.
Јас разбирам македонски (добар дел од темава прочитав и целосно разбрав што е напишано), но не можам да пишувам во неа. Мислев дека ќе може вака да се раскаже приказната, секој на својот јазик и да се разбереме. Немаше злонамерна намера.
Но не е важно, само во случај некој да смета дека е провокативно, ќе го сменам мојот пристап.
Мојата агенда?
Еве го:
Јас сум човек со вера, православен христијанин, српски патриот, но не и тој шешелиски радикал кој тврди дека Македонците се „Срби со тешката говорната маната" и ги негира Македонците како народ. За мене Македонците се посебен народ, но изразито сроден и близок, родени браќа, народ кој оди подалеку од Вардарска Македонија и кој требаше да добие држава на многу поширок простор.
Искрено посакував СПЦ да ви го објави Томос и се радував за тој чин од 2022 година.
Се согласувам со твојот коментар за Јужните Словени. Болно е да се види во историјата како си ги загорчувавме животите. Бугарите на Србите, Србите на Бугарите и сите заедно на Македонците. И тоа без да се земат предвид Римокатоличките Јужни Словени. За среќа, нашите три народи требаше да создадат заедничка држава, а која беше првичната идеја во времето на Михаил Обреновиќ.
Па, како Бугарската православна црква гледа на целата приказна? Порано некаде прочитав дека името „Архиепископија Охридска“ е нивен проблем.
Што се однесува до Руската црква, добро е што безусловно ја прифатија автокефалноста и целото име, без разлика дали тоа е од почит или против Вартоломеј. „Не гледа во заби кога се поклонува“ Само, пак велам, Русите не се наивни, добри се од далечина, кога ќе се доближат, навистина сакаат да ги стават работите под своја контрола (тоа сакаат да прават во СПЦ). Моментално се далеку, па не се проблем.
Google Translate (Srpski => Makedonski)...по свему судећи нисмо се баш разумели.
У сваком случају, хвала на одговору и исказаној толеранцији!
Мене не ми смета српскиот јазик ама на форумов има една дежурна екипа “благо“ (платеници или волонтери сеедно) наклонета кон Бугаристан која само чека некого да почне да пишува на СРПСКИ па да го нападне, а ти во тој случај ќе бидеш етикетиран и нема да можеш да си пишуваш за тоа што сакаш и мислиш.
Ако твојот став/агенда се човекољубие добредојден си, а копуците нека пукнат
Ставот на БПЦ во однос на МПЦ-ОА е непријателски и е од политичка природа.
Познато/Факт е дека со поделбата на Македоија делот кој го освои Србија со време стана слободна Македоија, Србија таа реланост ја призна и дури се обидува да гради ПРИЈАТЕЛСКИ добрососедски односи што е единствено исправно...
Еден дел освои Бугарија (познат како Пиринска Македонија) и тој е сеуште под окупација на Бугарија, Македонците нивната култура, црква и... не се признаени само од таа причина што ако Бугарија ја признае реалноста ќе треба да се откаже од окупацијата на Пиринска Македонија.
Значи прашањето/проблемот со Бугарија не е од црковна-духовна природа туку од политичко/империјална природа.
Делот кој го освои Грција и денес исто е под окупација на Грција, затоа и Грција не дозволува ниту признава постоење на Македонци и Македонија...
Начинот на кој Грција пристапува кон овој проблем е поинаков од оној на Бугарија па некои сметат дека постојат и разлики од причинско/последична природа но како што реков проблемот е окупацијата на територијата на Македонија со што во пакет оди и ЕТНОЦИД кој овие 2 држави и денес го вршат врз Македонците.
За олеснување во извршувањето на етноцидот врз Македонците и 2 земји најчесто и обилно користат автошовинизам, инаку Брити-рецепт кои го имат посеано како меѓу Словените така и низ другите култури/држави кои не се тие самите.
Кога се во прашање Русите, има премногу предрасуди за нив и нивната културна матрица.
Нашето поимање за Русите и Русија е детерминирано од нашата култура која пак е предмет на експериментирање од страна на “стратешките партњори“..
Најчесто таквите погледи се инсталирани од страна на Бритите и Германија, со цел спречување на културна комуникација.
На пример многу малу е познато и се избегнува да се говори -зошто е создадена Југославија? а одговорот е да се пресече западната империја во слободниот пат до БИ и Азија ... денес по растурањето на ЕхЈУ Германија има целосна контрола врз државите на Балканот а нивната комуникација е слободна и непопречена...