Стручна помош - архитектура и градежништво

  • Креатор на темата DartWader
  • Време на започнување
Член од
17 јануари 2009
Мислења
2.814
Поени од реакции
4.665
Веројатно ја погодив темава. Размислувам да земам влезна врата за стан, од металните, со звучна и топлотна изолација. Досега сум ја видел само понудата на Проспера, ама не сум сигурен. Бравите, т.е. механизмот за заклучување се од кинеско производство, па некако ми е шубе...
Ако некој знае нешто повеќе за понудата, квалитетот и цената на вратите нека напише, од каде, по која цена и што брава е препорачливо да се земе.
 
Член од
28 јануари 2007
Мислења
511
Поени од реакции
228
Може да ми даде некој слики со убава резолуција од проектот Скопје 2014??
 

korka

Голтар
Член од
25 септември 2008
Мислења
1.027
Поени од реакции
435
stiroporot e samo termicka izolacija a kamenata volna e i termicka i zvucna izolacija
imase nekoj problem so zidot so gips karton sto go pravel
ako ti stavile kamena volna od 3 cm togas e veke drugo i 1 ploca samo da zatvorile
a ako stavile 6cm i ako se napravi dupla ploca malku pogolema razlika ke osetis
jas go pravam toa samo mnogu sum daleku od mkd
a zvucna izolacija nikogas stiropor
toa e najgolema greska so site vas
sunger da
ekonomija pravime muabet samo da imate i malku vozduh prazen pomegu sungerot zalepen na zidot i pomegu kamenata volna ke ima poveke razlika
kire gresis so stiroporot mnogu
a plutata e veke nesto drugo kako materijal
za potkrovje i krovovi ako imate problem so temperaturata samo kamena volna
kamena volna e tervolot
najmalku 25cm i imate soliden krov i potkrovje
a nemojte stiropor
opasen e za vo slucaj na pozar otide se vo vazduh
a tervolot vi e veke so certifikat deka nema da se zapali nikogas taka da imate prednos
nikogas ne se znae sto moze da se sluci vo edna kuka
 

AlternativeF

госпожата од втори
Член од
1 мај 2006
Мислења
4.830
Поени од реакции
7.574
Ми треба архитект што се занимава со внатрешно уредување, некој таков има на форумов? За една консултација и разработување на идеја, т.е. потенцијална можност за соработка. Пишете ми тука или на п.п.
 

korka

Голтар
Член од
25 септември 2008
Мислења
1.027
Поени од реакции
435
izjasni sto sakas
poveke glavi mozat da ti sostavat nesto idealno po tvoj vkus
 
Член од
6 август 2006
Мислења
201
Поени од реакции
29
Бидејќи насловот на темава почнува со „стручна помош“, јас имам едно стручно прашање. Дали некој може да ми каже нешто повеќе за архитектот што ја изградил старата железничка станица во Скопје, или барем да ме упати кон некаква литература за тоа. Пишувам еден есеј, и ми треба историјат на зградата, намена, стилови, естетски гледишта - се’ што е поврзано со неа, и најважно, кој ја изградил, и дали постои библиографија за него... Па, однапред благодарам, ако имате нешто пишете...
 
Член од
30 април 2009
Мислења
795
Поени од реакции
91
Бидејќи насловот на темава почнува со „стручна помош“, јас имам едно стручно прашање. Дали некој може да ми каже нешто повеќе за архитектот што ја изградил старата железничка станица во Скопје, или барем да ме упати кон некаква литература за тоа. Пишувам еден есеј, и ми треба историјат на зградата, намена, стилови, естетски гледишта - се’ што е поврзано со неа, и најважно, кој ја изградил, и дали постои библиографија за него... Па, однапред благодарам, ако имате нешто пишете...
Денешната стара железничка станица во Скопје почнала да се гради во 1937 година. Пред тоа на ова место се наоѓала железничката станица која била изградена уште во 1873 година, кога и бил воведен железничкиот сообраќај во Македонија. За унапредување на железничкиот сообраќај, Банската управа решила да изгради нова железничка станица во Скопје. Камен-темелите биле поставени во 1937 година, а изградбата траела 3 години. Железничката станица била пуштена во работа во 1940 година и била најубава на Балканот во тоа време. Пред изградбата на оваа станица имало само една станица во Градско со подземни премини која по својата убавина се издвојувала од другите, но со новоизградената станица во Скопје ниедна друга не можела да конкурира.
Главниот влез на новоизградената железничка станица бил на улицата Крал Петар, а таа излегувала и на улицата Принц Ѓорѓе. Лево и десно имало станични скверови кон кои биле поставени влезови за становите на службениците. Големиот станичен хол кој бил врска со главниот влез и излез, зафаќал простор од 1.000 метри квадратни. На првиот кат се наоѓал ресторан, а на вториот службени соби и хотел за железничките чиновници. Во крилата на зградата биле сместени канцелариите. На перонот, поплочен со најубави романски плочки, застанувале и продолжувале возовите кон Европа, а тука минувал и прочуениот "Ориент експрес".
Во скопската Железничка станица, за 24 часа влегувале и од неа излегувале 24 возови. Просечно дневно пристигнувале 1.000 патници.
Железничката станица, како главна сообраќајна установа на еден град, станала центар на изградбата на ново Скопје, во кое таа била столб околу кој се движел животот на градот. За потребите на железничарите, во 1920 година била изградена дрвена барака на улицата Водњанска, а подоцна била изградена и Железничката колонија составена од 30 куќи, југозападно од станицата, во Дебар маало.
На 26 јули 1963 година, за време на катастрофалниот земјотрес што го зафати Скопје, беше разурната и железничката станица.
 
Член од
30 април 2009
Мислења
795
Поени од реакции
91
Железнички сообраќај

Железничкиот сообраќај многу одамна бил воведен во земјата. Првата железничка линија Солун-Скопје-Митровица, во должина од 243 км, била пуштена во август 1873 год. Значењето на железничката линија било огромно, пред сé заради редовноста на транспортот, можноста за транспортирање на големи количества стока, намалувањето на цените на транспортните услуги, поголемата безбедност и независноста од временските прилики. Пред пробивот на Солунскиот фронт, на Македонија í припаѓале овие линии: Гевгелија-Велес-Скопје; Скопје-Куманово-Табановце; Скопје-Волково-Генерал Јанковиќ и теснолинејката Скопје-Охрид.
12.3. Ханриевото “чајниче” кое сообраќало на теснолинејката од Ханриево до Охрид, во 1923 год. се поврзало со Скопје, сликано во 1971 год. кога е “Пионерско вовче”, МГС инв. бр. 2138
12.4. Старата железничка станица изградена во 1873 год., МГС
12.5. Новата железничка станица изградена во 1938-40 год. МГС вл. бр. 11247

По 1918 год. при поделбата на Македонија, на Србија í припаднале пругите: Гевгелија-Скопје-Табановце и Скопје-Генерал Јанковиќ. Во овој период железницата била обновена, бидејќи во голема мерка биле уништени железничките линии, мостовите и станиците при повлекувањето на централните сили. Обновувањето на железницата се одвивало во 3 етапи: провизорна обнова до 1921 год., привремена обнова во периодот 1921/23 год. кога биле извршени следниве работи: расчистување на станичните колосеци и нивно оспособување и поправка на станичните згради. Во овој период, поточно во 1923 год., дошло до спојување на пругата Генерал Ханрис- Охрид со Скопје, односно пругата била продолжена од Ханриево до “Мала станица” (спроти денешна НИП “Нова Македонија”) или “Горно Скопје”. Дотогаш, трговците, испраќајќи стока непосредно од Скопје, морале да сметаат на трошоците и губењето на време околу претоварот во станицата Ханрис. Тие често се служеле со колски сообраќај до оваа станица. Колскиот превоз значително влијаел на зголемувањето на транспортните трошоци. [1] Долго време постоела иницијатива за изградба на оваа пруга во нормален колосек, бидејќи сообраќајот по неа се одвивал многу тешко, а за нејзино годишно одржување се трошеле големи средства. [2] На истата пруга сообраќал и возот “пампурче” или “чајниче”. Пругата во нормален колосек се изгради дури во шеесетите години, и тоа до Кичево, а релацијата Кичево -Охрид остана само како нацрт.
Третата фаза од обновата на железничкиот сообраќај траела до 1929 год. кога се извршила негова дефинитивна обнова и реконструкција.
Станичната зграда во Скопје, иако најголема по солунската, во горниот дел била ѕидана во бондрук техника. По Првата светска војна на неа немало големи оштетувања освен на инсталациите. Затоа, во 1930 год. се изградиле и нови водостаници на Вардар кај Нерези, чијшто резервоар ги снабдувал локомотивите, станицата и ложилницата во Скопје. [3] Ложилницата, за време на Турците, била изградена со 6 помали машини, а веќе во 1932 год. имала 70 машини. Шеф на железничката ложилница бил Војислав Пајиќ.
Во 1931 год. била пуштена во сообраќај новата пруга Лопатница-Рашка која претставувала последен дел од големата железничка линија Краљево-Рашка-Косовска Митровица. Со отварањето на оваа пруга Скопје дошло во директна врска со Белград. [4]
Со оваа пруга Скопје станало јадро на Балканскиот Полуостров во сообраќаен поглед, и крстопат преку кој биле поврзани сите четири страни на светот, како за поблиската и подалечната околина на тогашна Јужна Србија, така и за целата земја. Покрај пругата која по Вардарско-Моравската Долина ги спојувала Белград и Солун, од Скопје оделе и други пруги од кои едната преку Косово и долината на Ибар се врзувала со Западна Србија, а со теснолинејката до Охрид се заокружува важноста на Скопје.
И покрај отворањето на нови линии, железничкиот сообраќај имал многу недостатоци. Така на пример, имало недостиг на станичен простор бидејќи Железничката станица во Скопје била изградена во време кога не се ни помислувало на поголем напредок на градот. На Железничката станица, како и на станицата Генерал Ханрис (Ѓорче Петров) имало магацини кои ни оддалеку не можеле да ги задоволат потребите, така што се случувало стоката и по неколку дена да остане под ведро небо. Постоел недостиг на колосеци, а и на вагони, особено на оние за ситна стока. Слична била состојбата и со патничкиот сообраќај. Поради малиот број на вагони, на станиците се создавал неред, а предност да обезбедат место имале воено-политичкиот и управниот апарат, иако сите патници плаќале иста цена за билетите. Железничките линии, пак, биле одржувани мошне неуредно, поради тоа што чуварите биле експлоатирани од страна на шефовите за лични потреби. [5]
На кризата во железничкиот сообраќај влијаел и развојот на автомобилизмот во Македонија. Предноста на автомобилите била во нивната брзина како и можноста за пренесување на стоката од местото на производство до местото на потрошувачката.
За унапредување на железничкиот сообраќај Банската управа решила да изгради нова железничка станица во Скопје. Камен-темелите биле поставени во 1937 год., а изградбата траела 3 години. Железничката станица била пуштена во работа во 1940 год. и била најубава на Балканот во тоа време. Пред изградбата на оваа станица имало само една станица во Градско со подземни премини која по својата убавина се издвојувала од другите, но со новоизградената станица во Скопје ниедна друга не можела да конкурира. Во меѓувреме, додека се градела новата железничка станица, возовите пристигнувале на старата станица “Војвода Путник” која се наоѓала пред денешната Железничка станица.
Главниот влез на новоизградената железничка станица бил на ул.”Крал Петар”, а таа излегувала и на ул.”Принц Ѓорѓе”. Лево и десно имало станични скверови кон кои биле поставени влезови за становите на службениците. Големиот станичен хол кој бил врска со главниот влез и излез, зафаќал простор од 1000 м2. На првиот кат се наоѓал ресторан, а на вториот службени соби и хотел за железничките чиновници. Во крилата на зградата биле сместени канцелариите. [6] На перонот, поплочен со најубави романски плочки, застанувале и продолжувале возовите кон Европа, а тука минувал и прочуениот “Ориент Експрес”. Околу станицата пулсирале сите содржини на Скопје. [7]
Во скопската Железничка станица, за 24 часа влегувале и од неа излегувале 24 возови ( брзи, патнички и забрзани возови). Просечно дневно пристигнувале 1000 патници. Во текот на едно деноноќие 14 локални патнички возови оделе од Скопје до Ханриево.
Железничката станица, како главна сообраќајна установа на еден град, станала центар на изградбата на ново Скопје, во кое таа била столб околу кој се движел животот на градот.
Многу брзо се изградил делот пред станицата. За потребите на железничарите, во 1920 год. била изградена дрвена барака на ул.”Водњанска”, а подоцна била изградена и Железничката колонија составена од 30 куќи, југозападно од станицата, во Дебар маало.
Иако развојот на железничкиот сообраќај одел многу бавно, тој внел битни промени во економскиот живот на земјата, овозможувајќи брз транспорт на стока и патници.
12. 6. Ганка и Стефан Цветанови во воз за Врњачка Бања, МГС инв. бр. 4550

[1] Skopqe... Hanris,"Privredni glasnik", br.60, 16.03.1923, 1.

[2] Privredni, socijalni i nacionalni zna~aj pruge normalnog koloseka Skopqe-Tetovo-Gostivar-Ki~evo-Ohrid,"Skopski Glasnik", br.516, 1938, 2.

[3] "Istorija na `eleznicite vo Makedonija 1873-1973 god.", Skopje 1973, 144-162.

[4] Otvarawe nove pruge,"Skopski Glasnik", br.165, 1931, 3.

[5] "Istorija na `eleznicite vo Makedonija 1873-1973", Skopje 1973, 148.

[6] U nedequ ˚e se osvetiti nova skopska `elezni~ka stanica, "Glas Juga", br.42, 1940, 2.

[7] Todor Stefanov, "Ubavica svenata od nasilata","Ve~er", 5 i 6.11.1994, 12.

Ama arhitektot nemozam da najdam koj e.
 

Serpico

Сковинистратор / I'm Batman
Член од
25 јануари 2007
Мислења
11.166
Поени од реакции
691
Ми треба архитект што се занимава со внатрешно уредување, некој таков има на форумов? За една консултација и разработување на идеја, т.е. потенцијална можност за соработка. Пишете ми тука или на п.п.
Пљуни ша имаш :)

Имат то шо бараш. Ама коштат :)))))
 
Член од
8 октомври 2009
Мислења
821
Поени од реакции
301
изградба на станбен простор

бидејки има архитекти на форумов а моиве дома запнаа да градат се надевав дека некој ќе сака да ми одговори на неколку прашања од финансиски аспект..
1. Колку отприлика чини изработка на проект (за станбена зграда од околку 1500 м2)...тоа оди по м2 или поинаку..и отприлика за колку време го изработуваат?
2. Во денешни услови (покачено гориво,покачено железо и сл) колку би чинело изградба на 1м2 до карабина а колку до готова градба(прозори,фасада и сл)?
ајде сега за сега толку..ке прашам ако ми текне уште нешто(и нормално ако има некој што сака да ми одговори) :)
Благодарам
 
Член од
17 јануари 2009
Мислења
2.814
Поени од реакции
4.665
Веројатно ја погодив темава. Размислувам да земам влезна врата за стан, од металните, со звучна и топлотна изолација. Досега сум ја видел само понудата на Проспера, ама не сум сигурен. Бравите, т.е. механизмот за заклучување се од кинеско производство, па некако ми е шубе...
Ако некој знае нешто повеќе за понудата, квалитетот и цената на вратите нека напише, од каде, по која цена и што брава е препорачливо да се земе.
Покрај горното прашање би поставил уште некое. Како се движат цените на иверката/иверицата (знам дека се работи за плочи со стандардизирани размери, но и тука немам конкретни информации). Дали иверицата е доволно издржлива да послужи како материјал за полици за книги. И на крајот дали постојат иверки со различен квалитет. Прашањата се можеби наивни и лошо поставени, но јас сум лаик во врска со вакви работи. Би бил благодарен ако некој ме удостои со одговор.
 
Член од
5 јули 2006
Мислења
82
Поени од реакции
2
Хидроизолација на подрумска просторија

Малтерот на ѕидовите кои се во контакт со земја се уништува од влага, што- како треба да се направи за ѕидовите да останат суви и колку би чинело ? .. Површината на ѕидовите е околу двасет метри квадратни, а објектот е граден во социјалистички стил, значи без изолација. Инаку планирам да ја оспособам просторијата за секојдневен престој, и да поставам гипс картон плочи.
 
Член од
23 мај 2009
Мислења
958
Поени од реакции
727
Покрај горното прашање би поставил уште некое. Како се движат цените на иверката/иверицата (знам дека се работи за плочи со стандардизирани размери, но и тука немам конкретни информации). Дали иверицата е доволно издржлива да послужи како материјал за полици за книги. И на крајот дали постојат иверки со различен квалитет. Прашањата се можеби наивни и лошо поставени, но јас сум лаик во врска со вакви работи. Би бил благодарен ако некој ме удостои со одговор.

http://sef.com.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=27
ова е предлог за влезна врата.

За полици за книги, најефтин материјал е оплеменетата иверка. Ја има со различна дебелина 16мм, 18мм, 25мм, 38мм и со различна димензија на таблата-најчесто 207х275см (околу 5,6м2). Во зависност од производителот и дебелината, варира и цената. Некои од производителите се, на пример EGGER, KRONOSPAN, LESNA итд. Според мене, најквалитетни се EGGER-овите иверки. Добра идеја е да си појдеш на пример во Солопром, Мимако, Карат и да си видиш цени.
Овие фирми работат со погоре спомнатите производители и сечат по нарачка т.е даваш димензија, они сечат, кантираат, ти си плаќаш и заедно со нарачката и остатоците од таблата што ќе си ја купиш, си одиш дома.
 
Член од
3 мај 2010
Мислења
2
Поени од реакции
0
3D modeliranje,renderiranje i animiranje (enterieri,eksterieri).Auto Cad,Archi Cad,3D Max,V-Ray i Cinema 4D.4 godisno rabotno iskustvo vo Makedonija i Bugarija.Cena povolna za studenti golemo namalenie. mail: vs2285@gmail.com
 
Член од
16 септември 2007
Мислења
1.486
Поени од реакции
338
Bi ve zamolil imam edna soba na selo povrsina okolu 40 kvadrati bi sakal da ja preuredam vo soba za prestoj zidovite se napraveni so kamenja mi treba za letno vreme vo stanot e pekol
gore ima ploca i dole , stranicnite zidovi se od kamen
 

Kajgana Shop

На врв Bottom