Скопје 2014 (Генерална дискусија)

Дали го одобрувате проектот Скопје 2014?


  • Вкупно гласачи
    593

Stefus Corp.

Рационална Коза
Член од
22 август 2012
Мислења
2.097
Поени од реакции
1.821
Па нормално дека е опадната подршката за проектов.Еве најчести причини зошто:

-Премногу споменици
-Жални врби од 250 000 евра
-Сплавови т.е. бродови со изглед на шпанската армада
-плажа на Вардар
-Скуплтурите на зградата на МНР

А се планира и :

-Вртелешка на плоштад
-Панорамско тркало на Вардар
-уште споменици :facepalm:

И јас на почетокт имав голема подршка за проектов,ама сега после овие гореспоменати глупости да ме прашаат би одговорил дека делумно го подржувам проектов.И од Владата многу добро ја знаат причината за падот на подршката за Ск2014 и стварно не знам зошто упорно форсираат вакви глупости.
И ја во основа го подржувам проектот. Но во оваа фаза воопшто не е паметно да се прекинува. Нека го завршат имаат некој глупости направено но во глобала е добар. Иако многу луѓе прокењаваат дека не е паметно да се трошат тука парите но ако видиш за што ги фрлаат остатокот една од попаметните инвестиции им е Ск `14 а и не се многу пари без разлика на обидите да се надува нивната вредност.
Инаку панорамско тркало е фина работа за да може да се види убаво се...додуше треба да го отворат Кале таму е убав погледот. Споменици за во центар стварно нема потреба уште но може по некој во општините. Вртлешката е ОК за деца додуше има тон работи таму и обично тоа е привремен објект и се отстранува.
 

Рудници и

ООЗТ Рудници и железарница - Скопје
Член од
9 декември 2009
Мислења
12.166
Поени од реакции
18.212
Њујорк,Париз,Лондон,Рим..ет,ет.. големи,богати,со навидум решени сообраќајни проблеми,метро +трамвај +aвтобус *такси+коли.. и пак има ненормални гужви.. Скопје сеуште го нема решено градскиот превоз,не е доволен само автобус,треба трамвај(односло ЛРТ) и проширување на булевари..
Њу Јорк е скоро 20 милиони жители, Париз и Лондон по 10, Рим 3,5 милиони.Малку е чудно да ги споредуваш со едно Скопје.За јавниот транспорт спрема нив Скопје е хаос, ако го споредиш бројот на жители.Доволно е само да видиш дека од сите линии накај ЃП и Карпош, само една е низ Илинденска, а другите сите преку Партизанска.Ниту една линија преку Т. Гологанов.И како да немало хаос со линии дефинирани во седумтесетите...Па во картите со линии на ЈСП, плоштадот е обележан како Маршал Тито :tapp:
 
S

Sagan

Гостин
* Овдешната јавност е поделена помеѓу приоритетите на Владата да гради нови објекти и грандиозни споменици, при што и околните ги реставрира во барокен стил. Од друга страна, во селото Курбиново пропаѓа црква од 12 век, од непроценлива културна важност. Како би го коментирале тоа?
- Извинете, но според мене, не е добра идеја да се фалсификува стилот на градење. Скопје има долга историја, и таа приказна мора да се почитува.
Ако во Скопје претходно немало градби изградени во неокласичен стил, не може да ги фалсификувате, и со тоа да измислите минато кое не соодветствува со вистината.
Еден град како Скопје мора да се почитува со целата негова историја, и најдобро е да се реставрира автентичното наследство, како градбите од отоманскиот период, кои се во фаза на распаѓање.Тие се навистина интересни и оригинални. Тоа е причината за која Европејците би дошле да го видат Скопје.
Со сета должна почит, но ставањето неокласична маска, е како трговски центар да го покрил срцето на градот.

Антонио Форчелино (57 г.) е италијански архитект и реставратор, респектиран во светската јавност како експерт за делата на Микеланџело. Во Скопје дојде на отворањето на Неделата на италијански јазик... http://www.vest.com.mk/?ItemID=7D0A206474D24B4EB9C769B60660217A
 
Член од
17 август 2012
Мислења
49
Поени од реакции
5
Убав проект Скопје 2014, а шо праиме со Македонија 2014 во целост. Изгледа само Скопје е битен за Владата другите градови и онака са дупка за разлика од Скопје а за нив ништо не се презема
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.323
Поени од реакции
26.261
Што фалеше она Гаде што го спомна, еден дел од министерство во еден град, друг дел во друг? Ем ќе живнеше и меѓуградскиот сообраќај, МЖ...ем ќе живнеа продавници, пазари, пиљари, сендвичари и други фирми, наем на соби...низ другите општини.
Дисперзија на министерствата е многу непрактична и екстремно скапа работа. Таква дисперзија би ни јадела по едно СК 2014 од буџетот на секои 5 години. Да не правиме муабет колку тоа би се одразило врз фирмите. Пример, струмичка фирма бара дозвола што треба да ја потпишат во транспорт и внатрешни. Патува од Струмица до Битола за таа дозвола да му ја потпише транспорт, па после ќе патува до Куманово за истата дозвола да му ја потпише внатрешни. И уште фали од внатрешни да го вратат уште еднаш до транспорт за некомплетна документација (а, неретко се случува тоа, и повеќе од еднаш), за циркусот да биде целосен.
 

Xibalba

Corona Australis
Член од
24 јануари 2012
Мислења
6.092
Поени од реакции
11.497
Дисперзија на министерствата е многу непрактична и екстремно скапа работа. Таква дисперзија би ни јадела по едно СК 2014 од буџетот на секои 5 години. Да не правиме муабет колку тоа би се одразило врз фирмите. Пример, струмичка фирма бара дозвола што треба да ја потпишат во транспорт и внатрешни. Патува од Струмица до Битола за таа дозвола да му ја потпише транспорт, па после ќе патува до Куманово за истата дозвола да му ја потпише внатрешни. И уште фали од внатрешни да го вратат уште еднаш до транспорт за некомплетна документација (а, неретко се случува тоа, и повеќе од еднаш), за циркусот да биде целосен.
Ова е 21ви век, сите потписи можат да ги направат дигитално да се потпишуваат.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.323
Поени од реакции
26.261
Ова е 21ви век, сите потписи можат да ги направат дигитално да се потпишуваат.
А како ќе однесеш дигитален доказ дека ги исполнуваш сите услови за да го стават потписот? Или да ги дигитализираме и сите фирми во државава? Тоа би било убиствен трошок за малите.

Плус, тоа е само еден од проблемите. Втор проблем е раководителите. Неделно има две владини средби и барем уште две партиски на раководствата. Поголемиот дел од министрите би требало да присуствуваат на сите четири. Тоа значи дека на 4 од 5 работни дена ќе бидат во Скопје, што ќе им ја намали и онака ужасната продуктивност. Непартиски министри и владини средби преку Скајп се желби за некој друг свет. Во овој, проблемот е реален. Трета работа е комуникацијата меѓу министерствата. Тоа ќе ги зголеми патните трошоци страшно многу.

Нема држава што би била пример како да се изведе ова. Да можело, големите држави веќе ќе го направеле. Доминацијата на главниот град пред другите е проблем и на најразвиените држави во Европа и светот (сем САД, таму има многу главни градови, ама таа држава е изградена на сосема други принципи).
 

Xibalba

Corona Australis
Член од
24 јануари 2012
Мислења
6.092
Поени од реакции
11.497
Или да ги дигитализираме и сите фирми во државава?
Да, најголемиот дел веќе се дигитализирани.

Плус, тоа е само еден од проблемите. Втор проблем е раководителите. Неделно има две владини средби и барем уште две партиски на раководствата. Поголемиот дел од министрите би требало да присуствуваат на сите четири. Тоа значи дека на 4 од 5 работни дена ќе бидат во Скопје, што ќе им ја намали и онака ужасната продуктивност. Непартиски министри и владини средби преку Скајп се желби за некој друг свет. Во овој, проблемот е реален. Трета работа е комуникацијата меѓу министерствата. Тоа ќе ги зголеми патните трошоци страшно многу.
Не знам зошто е полошо неколку раководители да патуваат неколку пати во неделата во споредба со моменалната состојба на сообраќајен хаос во центарот на Скопје.

Нема држава што би била пример како да се изведе ова. Да можело, големите држави веќе ќе го направеле. Доминацијата на главниот град пред другите е проблем и на најразвиените држави во Европа и светот (сем САД, таму има многу главни градови, ама таа држава е изградена на сосема други принципи).
САД, Канада, Австралија, Кина, Индија тоа го решиле, две педи земја како Македонија не можела да го реши. Немој молим те.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.323
Поени од реакции
26.261
Да, најголемиот дел веќе се дигитализирани.

Не знам зошто е полошо неколку раководители да патуваат неколку пати во неделата во споредба со моменалната состојба на сообраќајен хаос во центарот на Скопје.

САД, Канада, Австралија, Кина, Индија тоа го решиле, две педи земја како Македонија не можеле да го решат. Немој молим те.
Не се. Тоа што имаа проект на Централниот регистар не значи дека се дигитализирани. Кога ќе почнат да ги употребуваат истите и кога тоа ќе се покаже како безбедно тогаш ќе бидат.

Јас пак мислам дека стопати подобро е да има сообраќаен хаос во центарот на Скопје од 3 до 5, отколку 4 од 5 дена министерствата да бидат блокирани, бидејќи министерот не е тука во полно работно време за да одлучува, а економијата да трпи од тоа.

Првите три држави што ги спомена се федерации и секоја федерална единка го има истиот проблем како Македонија со Скопје, последните две се огромни држави каде што патувањето до главниот град е невозможно (од аспект прескапо или предолго), па дисперзијата на власта (поделба на региони, а во секој регион има претставништва на сите министерства) е неопходна, a не практична мерка за дисперзирање на власта. Плус, и кај нив седиштата на министерствата се наоѓаат во главниот град. Македонија како две педи земја ги нема истите проблеми како Индија и Кина, па да треба да гради паралелни центри на сите министерства во секој поголем град.
 

Xibalba

Corona Australis
Член од
24 јануари 2012
Мислења
6.092
Поени од реакции
11.497
Јас пак мислам дека стопати подобро е да има сообраќаен хаос во центарот на Скопје од 3 до 5, отколку 4 од 5 дена министерствата да бидат блокирани, бидејќи министерот не е тука во полно работно време за да одлучува, а економијата да трпи од тоа.
Браво, браво, наместо неколку луѓе да одат во Скопје, подобро е илјадници да бидата заглавени во сообраќајен шпиц. Јака логика нема што. Не ни кажа со што превоз одиш во шпицот на работа.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.323
Поени од реакции
26.261
Браво, браво, наместо неколку луѓе да одат во Скопје, подобро е илјадници да бидата заглавени во сообраќајен шпиц. Јака логика нема што. Не ни кажа со што превоз одиш во шпицот на работа.
Подобро илјадници „заглавени“ (пола час значи заглавени само во Македонија) во сообраќаен шпиц, отколку 40-тина илјади фирми да трпат загуби. Да било можно ова, тогаш сите ќе биле дисперзирани. Нема таква држава во Европа и нема таква мала држава во светот. Дисперзирани се само тие што мораат (а и кај нив седиштата на министерствата се во главните градови). И на тоа трошат страшно многу пари.

Сообраќајниот хаос се решава со нови сообраќајници, а не со дисперзирање министерства.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.818
Поени од реакции
12.308
Дисперзија на министерствата е многу непрактична и екстремно скапа работа. Таква дисперзија би ни јадела по едно СК 2014 од буџетот на секои 5 години. Да не правиме муабет колку тоа би се одразило врз фирмите. Пример, струмичка фирма бара дозвола што треба да ја потпишат во транспорт и внатрешни. Патува од Струмица до Битола за таа дозвола да му ја потпише транспорт, па после ќе патува до Куманово за истата дозвола да му ја потпише внатрешни. И уште фали од внатрешни да го вратат уште еднаш до транспорт за некомплетна документација (а, неретко се случува тоа, и повеќе од еднаш), за циркусот да биде целосен.
Централизација, зависност дури и за мала нужда од раковоството. Како можат да функционираат на ваков начин државните институции во северозападните држави, овде не може.
Сообраќајниот хаос се решава со нови сообраќајници, а не со дисперзирање министерства.
Заради тоа што нови сообраќајници не градат и затоа што замреа другите региони, затоа и решение со постоечките беше да се дисперзираат како што е случај со повеќето европски држави при што ќе заживееја и други дејности во тие региони. Значи пред да се гради, да се обмисли, испланира...
Подобро илјадници „заглавени“ (пола час значи заглавени само во Македонија) во сообраќаен шпиц, отколку 40-тина илјади фирми да трпат загуби.
како за кого Бастард. 15 минути да трошам гориво за нивни атер, за мене и за стотиците возила не е подобро. Во прашање се големи суми за гориво, а ако земеме предвид раскопаните улици и за други делови.
 

gade

Augustus
Член од
12 април 2008
Мислења
4.850
Поени од реакции
5.169
Подобро илјадници „заглавени“ (пола час значи заглавени само во Македонија) во сообраќаен шпиц, отколку 40-тина илјади фирми да трпат загуби. Да било можно ова, тогаш сите ќе биле дисперзирани. Нема таква држава во Европа и нема таква мала држава во светот. Дисперзирани се само тие што мораат (а и кај нив седиштата на министерствата се во главните градови). И на тоа трошат страшно многу пари.

Сообраќајниот хаос се решава со нови сообраќајници, а не со дисперзирање министерства.
Во твојата визија на светот изгледа нема место за курирски служби, интернет, телефони, видео конференции. Како функционира УК тогаш, кога повеќето агенции и министерства се дисперзирани. WE ARE DOOMD!!!
 

Рудници и

ООЗТ Рудници и железарница - Скопје
Член од
9 декември 2009
Мислења
12.166
Поени од реакции
18.212
А како ќе однесеш дигитален доказ дека ги исполнуваш сите услови за да го стават потписот? Или да ги дигитализираме и сите фирми во државава? Тоа би било убиствен трошок за малите.
Ќе избегаме оф топик, ама ај.Можат со скенирани документи (додуша се отворени доста можности за манипулации).

Плус, тоа е само еден од проблемите. Втор проблем е раководителите. Неделно има две владини средби и барем уште две партиски на раководствата. Поголемиот дел од министрите би требало да присуствуваат на сите четири. Тоа значи дека на 4 од 5 работни дена ќе бидат во Скопје, што ќе им ја намали и онака ужасната продуктивност. Непартиски министри и владини средби преку Скајп се желби за некој друг свет. Во овој, проблемот е реален. Трета работа е комуникацијата меѓу министерствата. Тоа ќе ги зголеми патните трошоци страшно многу.
Раководителите ако се одговорни, ќе бидат одговорни и ќе се трудат во секоја позиција.Проблемот кај нас е во одговорноста.И постојат одговорни и паметни луѓе по партии и институции, само не можат да излезат на површина од тие 80% паразити во таквите организации.А патување барем до најблиските места до главниот град, за работниците можат и сега со добро организирана ‘приградска‘ железница (моментално патување на класична гарнитура експресен воз Ск-Ку е 30 мин., Ск-Ве е 40 мин., Ск-Те би било околу 50 мин.).

Нема држава што би била пример како да се изведе ова. Да можело, големите држави веќе ќе го направеле. Доминацијата на главниот град пред другите е проблем и на најразвиените држави во Европа и светот (сем САД, таму има многу главни градови, ама таа држава е изградена на сосема други принципи).
За држави со разграничени институции, компании и центри, можно е.Не верувам дека е само во Америка.
Во Италија, Милано со 1,5 милиони жители и околината се финансиски, сообраќаен и моден центар, Рим со скоро 4 милиони е административен центар.600 km се оддалечени, а патувањето со воз на првите 4-5 утрински воза (и тие после 15:00) е 2:55-3:25.Доволно време за завршување работа.Бт- Ск (232 км), на пример со моменталната инфраструктура на МЖ е 2:40.

Во Швајцарија Берн е главен град, а доста економски понапредни се Цирих, Базел и Женева.Патувањето помеѓу сите 4 града е просек 1:30, најдолго меѓу сите Цирих - Женева 300 и кусур км за 2:55 - 3:20.

Во Германија
Берлин освен административен, железнички и фармацевтски (DB, Siemens, BMW Motorrad, Air Berlin, Merck, Bayern Schering) и бројот на жители не е нешто исфорсиран.

Минхен e најсилен економски центар во цела Германија, со највисок стандард и најниска стапка на невработеност.Втор финансиски центар после Франкфурт и втор германски аеродром после Франкфурт со Луфтханза хаб.Европски центар на издавачко печатарска дејност, германски за информатика. (Osram, автоиндустрија - BMW, Neoplan, финансии - UniCredit Bank, Allianz, телевизии -ARD, ProSieben, европско седиште за Мајкрософт и Мекдоналдс)

Франкфурт финансиски и (авио)сообраќаен центар, седиште на ЕЦБ и Германската централна банка, Deutsche Bank, CommerzBank, KFW, германско/европско седиште на Credit Suisse, UBS, Goldman Sachs, Societe Generale, Bank of China, Barclays, BNP Paribas, Bank of Scotland).
Еве нешто доста интересно:
The largest employer at Frankfurt Airport is Lufthansa, Germany's flag carrier and also the largest airline in Europe. Although officially headquartered inCologne, Lufthansa employs 35,000 people in Frankfurt (compared to 800 in Cologne).[44][45] The Lufthansa Aviation Center (LAC) is the main operation base of Lufthansa at Frankfurt Airport. The airport serves as Lufthansa's primary hub with 157 worldwide destinations (compared to 110 destinations atMunich Airport, Lufthansa's second-largest hub).


Дортмунд(технолошки центар, електро и осигурителни компании),

Дизелдорф (електро и металургија - EON, Thyssen Krupp, уметнички и моден центар - Esprit, Henkel, L^Oreal, европска централа за добар број јапонски банки поради големата јапонска емиграција, Меtro, LTU, фабрика на Даимлер АГ за комерцијални возила, телевизии - WDR, ZDF),
Келн (Lufthansa, RTL, Ford Europe, Toyota GMBH, центар на пиварска индустрија)
Хамбург (второ пристаниште во Европа, седиште на најстарите германски банки, германската фабрика на Ербас, NDR tv),

Хановер (Tui AG, VWN, седишта на главни осигурителни фирми),

Нирнберг (MAN), Kил (150% БДП пер капита над ЕУ стандардот),

Сите јаки и економско-финансиски и индустриски и сообраќајни центри.Лајпциг освен ова и образовен центар, еден од најстарите, најпознати и најценети универзитети е тамошниот.

Ете и во Словенија.Марибор - Љубљана (~150km.) е 1:50-2:30 со воз и опции на секој 45-60 мин.Да не е дека само ептен развиени земји набројав.

А кај нас отворија лабораторија во претходно затворен отсек на факултет - единствен во земјава.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.323
Поени од реакции
26.261
Централизација, зависност дури и за мала нужда од раковоството. Како можат да функционираат на ваков начин државните институции во северозападните држави, овде не може. Заради тоа што нови сообраќајници не градат и затоа што замреа другите региони, затоа и решение со постоечките беше да се дисперзираат како што е случај со повеќето европски држави при што ќе заживееја и други дејности во тие региони. Значи пред да се гради, да се обмисли, испланира...
како за кого Бастард. 15 минути да трошам гориво за нивни атер, за мене и за стотиците возила не е подобро. Во прашање се големи суми за гориво, а ако земеме предвид раскопаните улици и за други делови.
Не знам која западноевропска држава функционира така. Големите западноевропски држави имаат отворено дисперзирани одделенија на министерствата чиј што центар по правило се наоѓа во главниот град. Во секој регион по едно. Со Македонија проблемот е што е премала за да биде поделена по региони. Отварање на регионални преставништва би било самоубиство (финансиско) за државава.

Е сега, дали сите министерства мора да бидат во центарот на главниот град, дали може да бидат во периферија и зошто не се градат други сообраќајници, се други прашања, многу посуштински од дисперзирање на централната власт.

Притоа, кога пишувам главниот град, не тврдам дека тоа мора да биде Скопје. Доколку е попрактично, може некој друг град да биде нов административен центар. Ама тоа мора да биде еден град, не може да бидат градови.
Во твојата визија на светот изгледа нема место за курирски служби, интернет, телефони, видео конференции. Како функционира УК тогаш, кога повеќето агенции и министерства се дисперзирани. WE ARE DOOMD!!!
Кои министерства и агенции во УК се дисперзирани? Кое министерство во УК нема седиште во Лондон? Која институција нема седиште во Лондон? Која фирма-гигант во УК нема седиште во Лондон? Дали во Лондон има повисоки плати од Бирмингем? Од Ливерпул? Од Манчестер? Од Глазгов? Дали во Лондон има повеќе слободни работни места отколку во Абердин? Дали во УК има моќни политичари што престојуваат поголем дел од годината надвор од Лондон (не потекнуваат, туку претстојуваат)? Дали во Лондон нема сообраќаен метеж? Нема застој на сообраќај? Нема затворање улици? Како е решен сообраќајот во центарот на Лондон?

Во УК нема дисперзирани седишта на министерства и институции, туку има дисперзирани институции со седиште во Лондон, што повлекува повеќе пари за администрација од буџетот. Македонија не може да си го дозволи тој луксуз, а и не и е потребен. Децентрализирана власт е тоа што и треба на Македонија (а УК го има), а не преместување на министерства.
Изградбата на сообраќајна мрежа и децентрализација на институциите (да не мора за секој документ да се оди до Скопје, туку одговорноста да се додели на локалната власт) е тоа што и треба на Македонија, а не преместување на министерства.

Во сите региони што ги наброја нема седишта на државна власт. Има преставништва бидејќи се работи за огромни држави па патувањето до главниот град е неисплатливо, но нема седишта. И сите региони што ги наброја и да се самостојни би биле многу побогати од цела Македонија. Ломбардија, Баварија, Вестфалија... Богати региони, кои природно се наметнуваат како финансиски центри, но не се административни, а овде говориме за тоа.

Децентрализација е добра работа, дисперзија на институции не. Дисперзијата влече дополнителни трошоци и за државата и за граѓаните. Ако си вадел барем еден документ во било кое наше министерство јасно ти е за што зборувам. Шетањето од институција до институција е само по себе заморно, замисли сите тие институции да се во различни градови... :)

Инаку, не се надевај на опаметување и одговорност на раководителите. Кога согледуваме проблем, треба да го согледаме реално. Раководителите се тие и такви. Скоро невозможно е да се сменат. Имињата можеби, но навиките тешко. Е сега замисли ги истите раководители расфрлани низ различни градови како играат пинг-понг со тебе. И кажи ми дали пак си за дисперзирани седишта на институции? :D
 

Kajgana Shop

На врв Bottom