- Член од
- 5 септември 2007
- Мислења
- 3.848
- Поени од реакции
- 960
Можеби православните цркви не забрануваат, ама Христовата Црква и те како забранува.Кршењето леб со вметната паричка е повеќе народна традиција, но не и црковна. Отец Ивица (по мое сеќавање...) вели дека обичајно, и на двата празници се врши тоа кршење на лебот. Бидејќи се работи за народна традиција, таа има разлики во практикувањето од место до место, така да не е проблем ако лебот се крши само на еден од празниците или и на двата празници.
Црквата не забранува народни обичаи кои се дел од народната традиција и кои не контрираат на катихизисот.
Кршењето лепче со паричка е пагански обичај. Самиот обичај вели дека на оној кому ќе му се падне паричката, ќе го следи среќата цела година. Ова е очигледно суеверие. Демек затоа што му се паднала паричката, ќе го следи среќа.
Наспроти ова паганско суеверие, Бог во Светото Писмо не поучува дека среќата не се придобива со некаква лотарија, паричка, вртење лепче и сл. Бог во Светото Писмо поучува дека: Среќен е човекот кој се надева на Господа (Псалм 34:8)
Среќен е човекот чија сила е во Господ (Псалм 84:5)
Среќен е човекот кој ги исполнува Божјите заповеди (Лука 11:28)
Среќен е човекот кој не оди по патот на грешниците, туку ја следи Божјата воља (Псалм 1:1)
Итн.
Според учењето на Христовата Црква не постои нешто такво како „среќа“, „следење на среќата“ или „насмевнување на среќата“. Христовата Црква учи дека „Секој добар дар и секој совршен подарок доаѓа одозгора, од Таткото на светлината“ (Јаков 1:17), а не од паричката која ти се паднала во бадниковата погача. Христовата Црква учи дека Господ е Тој што ти се насмевнува кога одиш по Неговите патишта, а не "среќата". Оттаму Христовата Црква не може да направи компромис со вакви еретички обичаи во чија позадина лежи учење спротивно на учењето на Божјото Слово.
Кај православните цркви тоа не е проблем затоа што тие примарно не се водат по Божјиот збор, туку повеќе милуваат да се држат до традициите, преданието, обичаите и сл. Но Христовата Црква е построга на ова поле и не дозволува Божјиот благослов да биде поистоветен со некаква паричка и суеверија.