Прашања за Христијанството II

Статус
Затворена за нови мислења.
S

Shellshock nam67

Гостин
Дали и како МПЦ се „одвоила“ е малце подлабока и почуствителна тема за која би требало да се вклучи повеќе сива маса па да се даде некаков коментар вреден за одговор. Сепак, решив, иако го избегнувам овој подфорум извесно време, да одговорам на коментарот (кој не е вреден за одговор), оти или цитираново е резултат на незнаење, или пак е малициозно.
Охридската Архиепископија, поточно Патријаршија е втемелена во времето на Самуил, на почетокот на вториот милениум од новата ера, некои два века пред пеќката патријаршија. Василиј II, откако расчистил со Самуиловата држава, ја свел на архиепископија, но таа продолжила да постои и да го шири влијанието. А српската црква формирана на дел од териториите под влијание на ОА, неканонски е формирана во почетокот на 13 век. Во таа смисла, за тоа што е каконско а што не, интересна е преписката меѓу охридскиот архиепископ Димитриј Хоматијан и никејскиот патријарх (во тоа време Цариград е под власт на крстоносците, па ромејската црква и василевсот имаат седиште во Никеја). Така, канонски нели, се проблематизира и самото постоење на СПЦ. Исто така, укинувањето на ОА во 18 век, купувањето со злато на црковната власт во вардарскиот дел на Македонија од страна на СПЦ по балканските војни се прашања кои заслужуваат внимание кога станува збор за тоа што е каконски неправилно.
А идеи за обнова на ОА, односно на МПЦ имаме и порано - Григор Прличев, Теодосиј Гологанов и други.
Секако, во прашање е политика а не вера, но тука не се може ништо. Во сите вери политиката си го прави своето.Тоа додава дополнителен зачин во целата каша, па така е поинтересно.
ne zaboravi deka mnogu srpski vladeteli bile krunisani od ohridski arhiepiskopi da ne zaboravi prijatelov corbadzijata
--- надополнето: Sep 3, 2011 4:27 PM ---
Повели, вклучи се што е вредно за вклучување, каноните на православните цркви се мошне јасни и прецизни за тоа што е раскол, за тоа што е канонска црква (не зборам според Бог и Библијата, туку според православните цркви). Факт е дека МПЦ се одвоила од СПЦ со тоа што не добила од неа автокефаќност и бунтовнички самата си самопрогласила афтокефалност, спротивно на каноните на православните цркви и тоа ја прави расколничка црква - затоа и целиот православен свет не ја признава за канонска.
koj ne ja priznava ;), sedi miren ukrainskata crkva kade e crnogorskata kade e, samiot temel na spc e nekanonski i nekanonski e dignata na patrijarsija

Точно е тоа дека СПЦ неканонски е формирана, но еден век подоцна таа се покајува, Охридската Архиепископија и дава автокефалност и таа станува канонска црква и во литургиско единство со неа. Проблемот со СПЦ е решен. Од тогаш па натаму не постои никаков проблем за канонското постоење на СПЦ меѓу православните цркви.

ima eden del kade sv kiril im se obrajka na latinite zosto napravile svoja azbuka a ne ja prifatile latinskata mislam toj del ti odgovra tokmu na ovaat tvoja raskolnicka tema.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.749
Поени од реакции
12.207
Повели, вклучи се што е вредно за вклучување, каноните на православните цркви се мошне јасни и прецизни за тоа што е раскол, за тоа што е канонска црква (не зборам според Бог и Библијата, туку според православните цркви). Факт е дека МПЦ се одвоила од СПЦ со тоа што не добила од неа автокефаќност и бунтовнички самата си самопрогласила афтокефалност, спротивно на каноните на православните цркви и тоа ја прави расколничка црква - затоа и целиот православен свет не ја признава за канонска.

Точно е тоа дека СПЦ неканонски е формирана, но еден век подоцна таа се покајува, Охридската Архиепископија и дава автокефалност и таа станува канонска црква и во литургиско единство со неа. Проблемот со СПЦ е решен. Од тогаш па натаму не постои никаков проблем за канонското постоење на СПЦ меѓу православните цркви.

Но МПЦ се уште не се покајала за својот раскол и се уште нема добиено автокефаност од матичната црква (СПЦ), затоа таа се уште не е признаена од целиот православен свет, затоа таа се уште е расколничка неканонска „црква“.
не знам што е спорно со МПЦ, нејзината историја и фактот дека постоела уште од дамнина, но ова веќе е историја каде е замешана сомнителна политика...дали според тебе македонецот требаше да побара амин од бугарите и србите за да формира своја држава?
Комон и Мики напоменаа кој кога е создаден па не гледам нешто спорно во возобнувањето на црква со голема историска традиција. Ако османлиите се репер во духовниот свет и црковниот живот, ок...кое право го имал Султан Мехмед да сруши црква и да изгради џамија на нејзино место, не знам...Божје право сигурно не е, ниту црковно.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
не знам што е спорно со МПЦ, нејзината историја и фактот дека постоела уште од дамнина, но ова веќе е историја каде е замешана сомнителна политика...дали според тебе македонецот требаше да побара амин од бугарите и србите за да формира своја држава?
За држави и политики не праиме муабет, туку за православните цркви. Во православните цркви си постојат канони и тие за нив се свети, свети правила по кои нештата мораат да одат. Оттаму и фразите канонска црква, неканонска црква.
Согласно тие православни канони, доколку одредена црква сака да се осамостои и да добие автокефалност, тоа мора да го добие со благослов од матичната црква. МПЦ тоа не го добила од СПЦ и бунтовнички си самопрогласила автокефалност. Тоа не е спротивно на моите или твоите канони, туку спротивно на православните канони.
Кога се собираат владиците на собори и кога се решаваат одредени црковни прашања, каноните се сметаат за еден вид устав и нема играње со нив.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.749
Поени од реакции
12.207
За држави и политики не праиме муабет, туку за православните цркви. Во православните цркви си постојат канони и тие за нив се свети, свети правила по кои нештата мораат да одат. Оттаму и фразите канонска црква, неканонска црква.
Согласно тие православни канони, доколку одредена црква сака да се осамостои и да добие автокефалност, тоа мора да го добие со благослов од матичната црква. МПЦ тоа не го добила од СПЦ и бунтовнички си самопрогласила автокефалност. Тоа не е спротивно на моите или твоите канони, туку спротивно на православните канони.
Кога се собираат владиците на собори и кога се решаваат одредени црковни прашања, каноните се сметаат за еден вид устав и нема играње со нив.
а со кој канон османлиите укинале една црква? И со кој канон на местото на Св. Климентовата Црква изградиле џамија? па и на местото на други цркви...и, да се запрашаме дали била српска, бугарска или германска крстилницата која според информации датира од 5-ти век на Плаошник...пошто со предзнак македонско е постојано спорно и спорено.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
koj ne ja priznava ;), sedi miren ukrainskata crkva kade e crnogorskata kade e, samiot temel na spc e nekanonski i nekanonski e dignata na patrijarsija
1. Украинската православна црква, поточно украинските православни цркви (ги има вкупно 3 во државата) слично на МПЦ исто така си самопрогласиле автокефалност без благослов од матичната Руска православна црква. Значи, според православните канони, и таа е неканонска црква и воопшто не се вбројува во „целиот православен свет“.

2. Ист е случајот и со Црногорската православна црква која нема добиено автокефалност од СПЦ.

3. СПЦ е легитимна и канонска православна црква, согласно православните канони. Таа во 14ти век добила автокефалност од Охридската Архиепископија. СПЦ не е патријаршија.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.749
Поени од реакции
12.207
Сите сектанти сметаат дека единствен извор на верата и единственото мерило на вистината е Светото Писмо - Библијата.Секој може да ја чита и да ја толкува без оглед на авторитетот на Црквата, бидејќи Духот Свети ќе го протолкува и ќе ни ја објасни неговата смисла. Сето она што не е забележано во Светото Писмо треба да се отфли, велат тие. Па затоа тие не го признаваат ниту Светото Предание, не ја почитуваат Света Богородица, не го признаваат постоењето на светите ангели, не ги почитуваат иконите, се против употребата на Светито крст, ја отфрлаат Светата литургија и Светата Причест, неверувајќи во реалното претварање на Светите дарови во Тело и Крв Христова, го отфрлаат и постот, светителите, Божјата благодат итн. Последица на таквиот пристап е распаѓањето на протестантизмот на разни секти на кои денес брјот не им знае.

Во 50-тите години на XIX век Рајко Жинзифов (1839-1877) заминал на школување во Русија и таму останал до крајот на животот.
Во омилената тема за пишување - Македонија, Жинзифов често пати се навраќал на историјата на Охридската архиепископија, како Македонска православна црква. Пишувајќи против навлегувањето на унијатството и протестантизмот на Балканскиот Полуостров, соодветно и во Македонија, барајќи при тоа помош од големата православна Русија, а поврзано со дејноста на солунските браќа Св. Кирил и Методиј.

во пост-илинденскиот период, преку познатата мисионерка Мистон, навлегува протестантизмот. Таа е предводникот на сектанството во Македонија. Оттогаш, па се до денес, нивниот број постојано се зголемува.
Како причини за ширење на сектите денес може да се спомне општата политичка, економска и психолошка состојба во светот, па и во Македонија. Користејќи ја таквата состојба тие на читателите најпрво им читаат делови од Светото Писмо каде се зборува за крајот на светот. Им читаат дека пред крајот на светот ќе настапат тешки времиња (2 Тим. 3,1) и дека многумина ќе отпаднат од верата, дека ќе се појават разни пророци (2 Тим 4, 3-4), дека ќе се подигне народ против народ и сл. Читајќи ги овие места оставаат впечаток дека ја знаат иднината и дека треба да им се верува и да се тргне по нив. Па, истото го проповеда и Црквата со разлика што нашата цел не е да ги заплашуваме луѓето, туку да ги подготвиме за последните случувања особено за крајот насветот.

Економскиот фактор исто така е една од причините за прифаќање на сектaнството, особено во посиромашките земји.

Протестанската пропаганда во Македонија
Бугарска пропаганда
Грчка пропаганда
Српска пропаганда
 

Стефус-Рефус

Jesus Loves Macedonia
Член од
30 август 2009
Мислења
3.452
Поени од реакции
1.210
1. Украинската православна црква, поточно украинските православни цркви (ги има вкупно 3 во државата) слично на МПЦ исто така си самопрогласиле автокефалност без благослов од матичната Руска православна црква. Значи, според православните канони, и таа е неканонска црква и воопшто не се вбројува во „целиот православен свет“.

2. Ист е случајот и со Црногорската православна црква која нема добиено автокефалност од СПЦ.

3. СПЦ е легитимна и канонска православна црква, согласно православните канони. Таа во 14ти век добила автокефалност од Охридската Архиепископија. СПЦ не е патријаршија.
Tи бе да не си од сектата на Вранишков?
 

Toecutter

Biafran Baby
Член од
12 мај 2009
Мислења
5.243
Поени од реакции
2.444
а со кој канон османлиите укинале една црква? И со кој канон на местото на Св. Климентовата Црква изградиле џамија? па и на местото на други цркви...и, да се запрашаме дали била српска, бугарска или германска крстилницата која според информации датира од 5-ти век на Плаошник...пошто со предзнак македонско е постојано спорно и спорено.
А каде во Писмото пишува дека постоењето на било каков ентитет познат како МПЦ/СПЦ/РПЦ е Негово дело? Каде се бара од Него градење храмови со нацијонален предзнак!? Не верувам дека Бог имал за цел да им угодува на ситно-националистичките чувства на жителството на Богданци,Куршумлија или Краснојарск...ниту пак да ги мотивира навивачките страсти на групи луѓе на кои некој им кажал дека припаѓаат на некаква замислена целина.
А ако не е негово дело (нешто кое читајќи го Писмото, верувам нема да имаш дилеми) тогаш е дело на лукавиот.
Заклучокот е дека МПЦ е орудие на паднатиот...заедно со иљадници други самонаречени божји храмови кои го сквернават Неговиот збор.

Но гревот е лесен за правење.
Не е тешко ни да се перцепира раја како рисјанска, а секојдневно да го крши неговиот Закон.
Тешко е да се живее по Писмото.

Ако на христијаните толку тешко и нелагодно им паѓа Неговиот збор...мора да се во власт на оној кој Јован добро го опиша во Откровението...
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.749
Поени од реакции
12.207
А каде во Писмото пишува дека постоењето на било каков ентитет познат како МПЦ/СПЦ/РПЦ е Негово дело?.
Изгледа затоа Ги испраќа реформаторите, Стон, јеховите, винг чун кунг фу, Џонс, ...да ги реформира православните и да им ги отвори очите...види, нема ни заповед да се слави во куќи и станови ...ама Го слават ;) Кога лукОвецот ќе ги замрси конците,...
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
нема ни заповед да се слави во куќи и станови ...ама Го слават ;) Кога лукОвецот ќе ги замрси конците,...
Кога една жена (Самарјанка) го прашала Исус каде треба да Му се поклонуваме на Бог, Исус и објаснил дека локацијата не е важна, туку важно е да Му се поклонуваме на Бог во дух и вистина. (Ев. Јован 4, Библијата)
Во дух значи дека Бог не е врзан за одредено место (храм), предмет (икона) и сл. А во вистина значи да имаме вистинско познавање за тоа Кој е Бог и која е Неговата воља за нас.

Еве ти еден пример каде што апостолите на Исус го славеле Бог во куќа:

„И кога влегоа во куќата, се искачија во горната соба, каде живееја: Петар и Јован, Јаков и Анрдеј, Филип и Тома, Вартоломеј и Матеј, Јаков Алфеев и Симон Зилот, и Јакововиот брат Јуда. Сите овие еднодушно и постојано беа во молитва, заедно со некои жени и со Марија, Исусовата мајка и со Неговите браќа.“ (Дела на апостолите 1:13, Библијата)

„Согледувајќи го тоа, дојде до куќата на Марија, мајката на Јована, наречен Марко - каде беа собрани мнозина да се молат.“ (Дела на апсотолите 12:12, Библијата)

Еве ти неколку примери на домашни цркви во Новиот завет:

„Ве поздравуваат азиските цркви. Ве поздравуваат многу во Господа Акила и Прискила со својата домашна црква.“ (1 Коринтјаните 16:19, Библијата)
„Поздравете ги браќата во Лаодикија; и Нимфан и неговата домашна црква.“ (Колошаните 4:15, Библијата)
„Павле, затвореник за Христа Исуса, и братот Тимотеј до нашиот возљубен соработник Филимон, и до сестрата Апфија и до нашиот другар во војувањето Архипа и до твојата домашна црква,“ (Филемон 1:2, Библијата)

Протестантите во светот имаат храмови многу поубави, попрактични и поголеми (поради големиот број на верници што доаѓаат СЕКОЈА недела а не само на празници). Но за жал власта во Македонија е про-православно настроена, па така некои протестантски цркви мака мачат со години да добијат дозвола за градба на црковен објект. На тој начин власта ги принудува да се собираат по куќи и станови и таму да го слават Бог.
Од друга страна пак власта не само што и дозволува на МПЦ да си гради храм кај што ќе и прдне, туку честопати директно или индиректно и поклонува бесплатно храмови.
Ваквата саркастична „секуларност“ и верска нерамноправност се една од главните пречки за непримањето на Македонија во Европската унија.

На МПЦ и се дозволени нејзини епархии во Америка и Австраија и покрај тоа што таму си постојат Америчка и Австралиска православна црква и свештениците на МПЦ си ја уживаат нивната слобода таму. Но затоа пак МПЦ љубоморно си го држи монополот во нашава земја и не дозволува регистрација на друга (конкурентна) православна заедница (пример на СПЦ).
Фер ли е тоа? Во друга земја да ти дозволат регистрација на твојата црква, а во својата земја да не дозволуваш регистрација на други цркви?
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.749
Поени од реакции
12.207
Кога една жена (Самарјанка) го прашала Исус каде треба да Му се поклонуваме на Бог, Исус и објаснил дека локацијата не е важна, туку важно е да Му се поклонуваме на Бог во дух и вистина. (Ев. Јован 4, Библијата)
Во дух значи дека Бог не е врзан за одредено место (храм), предмет (икона) и сл. А во вистина значи да имаме вистинско познавање за тоа Кој е Бог и која е Неговата воља за нас.

Еве ти еден пример каде што апостолите на Исус го славеле Бог во куќа:

„И кога влегоа во куќата, се искачија во горната соба, каде живееја:
се работи за толкување кој како му одговара. Ако се водите исклучиво според Библијата, тие куќи кои ги цитираш биле куќи за живеење, собите за престој, спиење...значи не праеле посебни цркви и објекти а што се гледа и од овде, од твојот текст
Протестантите во светот имаат храмови многу поубави, попрактични и поголеми
зошто поубави, зошто поголеми ако според библиските цитати било каде моеш да се обратиш на Бог и помолиш.
Друго би било...предмет не е само иконата туку и крстот и Библијата и се она што го имате во тие објекти специјално наменети за служби. Ме интересира, дали негде кажува дека треба да се крие верската припадност? Ниеден православен верник не го крие своето потекло и вера, но ни Госпел ни Шакира во темава досега немаат одговорено за називот на нивната заедница. Змијата нозете, жената годините...зошто протестантот крие кон која заедница припаѓа? Англиканци, лутеранци...како ли се викаат. Јас и не знам со кого говорам пошто некои протестанти му даваат значење на пеењето и музиката

На МПЦ и се дозволени нејзини епархии во Америка и Австраија и покрај тоа што таму си постојат Америчка и Австралиска православна црква и свештениците на МПЦ си ја уживаат нивната слобода таму. Но затоа пак МПЦ љубоморно си го држи монополот во нашава земја и не дозволува регистрација на друга (конкурентна) православна заедница (пример на СПЦ).
Фер ли е тоа? Во друга земја да ти дозволат регистрација на твојата црква, а во својата земја да не дозволуваш регистрација на други цркви?
првин правиш нереална паралела помеѓу протестантски или католички и православни држави. Дали постои МПЦ во Бугарија, Србија, Русија...дали СПЦ дозволува? Имаш објаснувања, дали сакаш да ја прифатиш вистината е прашање.

Кога Македонците во Бугарија ќе имаат своја Македонска православна црква тогаш и Бугарите во Македонија ќе можат да формираат Бугарска православна црква, вели Цане Мојановски, поранешен претседател на комисијата за односи со верските заедници
Тој додава дека пред неколку години имало случаи кога Македонци во Србија и во Грција барале да се формира МПЦ, но тоа не било поддржано од тамошните власти.
МПЦ-ОА има свои епархии во држави што не се православни, односно каде што главни религии се протестантизмот и католицизмот.

Барањето на Бугарскиот културен клуб беше дадено откако пред две недели г.г. Стефан даде изјава со која Јован Вранишковски, расчинетиот владика, го нарече „нова Спаска Митрова“.

Идејата за бугаризација на Охридската архиепископија изминатите недели е главна тема и на неколку телевизии во Софија, зашто Вранишковски, кој веќе девет години е на чело на ПОА, Охридската архиепископија ја претставуваше како бугарска. Очигледно е дека неговите изјави ги охрабриле бугарските националисти, за да го отворат прашањето за создавање нова парацрква во Македонија. Тие нагласуваат дека по распадот на Југославија, илјадници православни христијани од Македонија масовно почнале да ја возобновуваат својата бугарска етничка припадност, декларирајќи го своето бугарско потекло.
од наведеното гледаш дека преку барање цркви, старите националистички духови се будат, окупаторите спијат на тоа увце дека сме краљевина или егзархија па преку нивните цркви сакаат повторно да шират пропаганди во Македонија. За пропагандите прочитај погоре во другиот пост.

Наведените оптужби кон МПЦ се благо кажано неосновани и наивни во конструкцијата...а со нив се служат само оние кои не и сакаат добро на Македонија или покушаваат да инфилтрираат нови пропаганди и влијанија (грчката црква, бугарската, српската...).

Патем, не ми одговори како османлиите ја укинале Македонска црква...канонски, некој христијански закон? И врз основа на кој црковен закон ги срушиле и изградиле џамии врз црквата/црквите?

Мислам дека овој случај не е веќе прашање за христијанството туку навлегуваме во други води пошто и самото ширење на разни заедници и барањата на спц и бугарите се политика (некои од нив во јагнешка кожа).
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Друго би било...предмет не е само иконата туку и крстот и Библијата и се она што го имате во тие објекти специјално наменети за служби.
Не мешај баби и жаби. Во протестантските цркви никој не се поклонува на крстот и Библијата. Никој не прави фетиш (сакрален предмет) ни од едното, ни од другото.
Библијата служи за читање, за поучување од Божјото Слово - исто онака како што правел и Исус и апостолите. Никој не се поклонува, не ја осветува, не ја бацува Библијата.
Со иконите е друга прича. Во МПЦ иконите го осветуваат, се поклонуваат пред нив, се молат пред нив, им палат кандило и слични метании.

Ме интересира, дали негде кажува дека треба да се крие верската припадност?
Не.

првин правиш нереална паралела помеѓу протестантски или католички и православни држави.
Америка и Австралија не се протестантски, туку секуларни држави. Тоа значи дека државата е одвоена од верските заедници и пред законот сите верски заедници (и многубројните и малубројните) се исти и уживаат исти демократски права.
Исто така и Македонија де јуре е секуларна, а не православна земја (без разлика на тоа што 60% од населението се изјаснуваат за православни). Де јуре (значи по устав и закон) би требало државата да е одвоена од верските заедници и сите верски заедници (и МПЦ и Бекташката заедница) да имаат исти права. Но де факто не е така.
Европа се фаќа за глава кога ќе слушне како владата и медиумите ги ословуваат (МПЦ, Католичката, ИВЗ, Еврејската и Методистичката) како „5те уставни“ верски заедници. Со тоа суптилно алудираат дека сите останати не се уставни :) Но сите останати (20тина) исто така се уставни, легално регистрирани пред државата и на папир ги имаат истите права како и „5те уставни“.

Дали постои МПЦ во Бугарија, Србија, Русија...дали СПЦ дозволува?
Дали МПЦ постои во Америка и Австралија? Постои. Дали Македонија дозволува Америчка и Австралиска православна црква во Македонија? Не.

МПЦ-ОА има свои епархии во држави што не се православни, односно каде што главни религии се протестантизмот и католицизмот.
Ако православните македонци во Америка можат слободно да си отидат во Македонска православна црква во Америка, тогаш зошто православниот Американец тука да не може да си појде во Америчка православна црква?
Зошто МПЦ се плаши од конкуренција на пазарот? Да не би случајно америчките православни свеќи се продавале за поефтина цена од оние на МПЦ? :)
МПЦ фрлаше проклетсва (епитамии) на погребалните претпријателија кои продаваат свеќи три пати поефтино од МПЦ и на тој начин ги застрашуваше дека ако не престанат да им се мешаат во бизнисот дека нема да можат да се причестат во МПЦ, дека нема да можат да се венчаат, крштеваат и сл. Но доколку би имало Америчка православна црква, тогаш истиве би можеле таму да си се причестат и МПЦ би го изгубила монополот на пазарот.

Патем, не ми одговори како османлиите ја укинале Македонска црква...канонски, некој христијански закон? И врз основа на кој црковен закон ги срушиле и изградиле џамии врз црквата/црквите?
Православните канони и православните црковни закони важат исклучиво интерно во православните цркви. Така што прашањето нема смисла во релација со османлиите.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.749
Поени од реакции
12.207
Америка и Австралија не се протестантски, туку секуларни држави. Тоа значи дека државата е одвоена од верските заедници и пред законот сите верски заедници (и многубројните и малубројните) се исти и уживаат исти демократски права.
Исто така и Македонија де јуре е секуларна, а не православна земја (без разлика на тоа што 60% од населението се изјаснуваат за православни). ......
....
Дали МПЦ постои во Америка и Австралија? Постои. Дали Македонија дозволува Америчка и Австралиска православна црква во Македонија? Не.

Ако православните македонци во Америка можат слободно да си отидат во Македонска православна црква во Америка, тогаш зошто православниот Американец тука да не може да си појде во Америчка православна црква?
Зошто МПЦ се плаши од конкуренција на пазарот? Да не би случајно америчките православни свеќи се продавале за поефтина цена од оние на МПЦ? :)
Пак ја повторуваш грешката. Од една страна прашуваш зашто не било дозволено спц или бпц да се регистрираат во Македонија, од друга страна споредуваш со Америка и Австралија. Треба да се одлучиш...или да одбереш доминантните заедници од Америка дал им е тука дозволено да формираат заедница (а знаејќи дека доминатни се протестантите и католиците...овде им е дозволено) или да одбереш Србија, Бугарија каков е односот кон МПЦ ако споредуваш српска или бугарска црква во Македонија...треба да се одлучиш за правилна споредба.
Ако православните македонци во Америка можат слободно да си отидат во Македонска православна црква во Америка, тогаш зошто православниот Американец тука да не може да си појде во Америчка православна црква?
несоодветни споредби даваат несоодветни заклучоци...но ти како протестант си доста загрижен за другите православни цркви освен МПЦ...зошто?
ако не, зошто во темата за Богородица, ниеден од тие протестанти не кажаа на која протестантска заедница припаѓаат? Ете, не знам ниту твојата заедница кој и е називот,,,ниту знам во што точно веруваш, а башка во темата за протестантизам некако повеќето прашања беа преќутени, ...зошто е потребно толку таинственост и недекларирање на сопствената идеологија? Едноставно, штама...како што змијата си ги крие нозете. Ете, дајте слика на вашите храмови, миси, служби...ништо конкретно нема на нет за вас во Македонија.

Православните канони и православните црковни закони важат исклучиво интерно во православните цркви. Така што прашањето нема смисла во релација со османлиите.
епа амен ту дет,...османлиите, а не црковните канони ја деградирале Мак. Православна Црква...тогаш логички, дали ти како протестант или спц се повикувате на непостоечка за христијаните одлука? Пошто таква одлука нема важност во црквата.
Дали Македонија дозволува Америчка и Австралиска православна црква во Македонија?
а од каде знаеш дека не дзоволува? Вие протестантите имате своја заедница, чуму толку се загрижи за другите православни цркви?

Не мешај баби и жаби. Во протестантските цркви никој не се поклонува на крстот и Библијата. Никој не прави фетиш (сакрален предмет) ни од едното, ни од другото.
а што е крстот и што правите со него?

Библијата служи за читање, за поучување од Божјото Слово - исто онака како што правел и Исус и апостолите. Никој не се поклонува, не ја осветува, не ја бацува Библијата.
аха...а вие следите Божјо Слово 100%?
Дали го следите ова? Дали мажите протестанти ја сметаат жената за нешто испод, дали доминираат врз нив, дали ги стрижат ако не се покријат...
11:3 Но сакам да знаете дека Христос е глава на секој маж, а мажот е глава на жената; а пак Бог е глава на Христа.
11:6 И така: ако жената не се покрива - нека се истриже! Но ако е срамно за жената да се стриже или да се бричи; нека се покрива!
11:7 Мажот пак не треба да ја покрива главата, зашто е слика и слава Божја, а жената е слава на мажот.
11:8 Зашто мажот не е од жената, туку жената од мажот;
11:9 бидејќи мажот не е создаден заради жената, туку жената заради мажот.
14:35 Ако сакаат да научат нешто, нека ги прашаат своите мажи дома, зашто е срамно жената да зборува во црква.
дали вака живеете каде жената ја третирате како во исламските држави? Или правите отстапки и ја третирате рамна на мажот и еднква пред Бога?

п.с. гледам сатанистите веќе почнале да се согласуваат со твоите напади против МПЦ...јак сојуз на повидок или истомисленици против христијанството? Не ми се верува ова што го читам, колкава омраза постои кон МПЦ од вас протестантите.
--- надополнето: Sep 4, 2011 12:11 PM ---
Во Србија има американска православна црква? Која од овие?
http://orthodoxyinamerica.org/
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
п.с. гледам сатанистите веќе почнале да се согласуваат со твоите напади против МПЦ...јак сојуз на повидок или истомисленици против христијанството? Не ми се верува ова што го читам, колкава омраза постои кон МПЦ од вас протестантите.
Ако се согласувам со некое мислење незначи дека автоматски сум истомисленик. Дали и ти си ми истомисленик, затоа што се согласи со овој мој пост? - http://forum.kajgana.com/threads/Прашања-за-Христијанството-ii.43534/page-366#post-4362824
 
Статус
Затворена за нови мислења.

Kajgana Shop

На врв Bottom