Патолошката потреба на нетуркиските источнобалкански народи по секоја цена да се идентификувaат како огурски (туркиски) Бугари

Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
Продолжуваме со петтата хипотеза во која се тврди дека Аспаруховите Бугари биле Самоеди.

1696938203045.png


1696938341485.png

1696938930225.png
1696938995396.png
1696939024255.png
1696939093433.png
1696939123984.png

Веќе ја спомнавме Болгарската орда. Тие припаѓале на големо семејство номадски племиња со потекло од Урал кои талкале по степите на Волга и Црното Море. Најблиските роднини на Хуните и на подоцнежните Угри (Маѓари), како што видовме, веќе на крајот на V век се приближиле до дунавските земји, а во 498 година му се заканувале на самиот Константинопол. Потоа тие биле покорени од Аварите, чија моќ на крајот на VI век се протегала од Волга до границите на чешкиот и баварскиот регион. Аварите ги задржале Болгарите во Донските степи и, без сомнение, ги користеле во нивните жестоки походи. За време на владеењето на Ираклиј, во времето кога Словените ги победувале Аварите во Илирик, Болгарите се ослободиле од нив, под команда на Куврат, инаку Кроват или, во древниот словенски запис, Курт. По неговата смрт, тие се поделиле, како што секогаш лесно правеле степските номади, на неколку орди: две орди останале во близина на Дон и, веројатно, потоа, преминувајќи на север, го основале кралството на Камските Болгари, познати во руската историја. Три орди тргнале кон запад: едната отишла во сегашна Унгарија и се помешала со Аварите; другата навлегла понатаму во Италија и се населила во регионот на Равена; третата орда, под раководство на Аспарух (или според словенскиот запис Исперих), ги преминала Дњепар и Дњестар, заземени во 668 година, аголот помеѓу Дњестар и устите на Дунав (јужниот дел на денешна Бесарабија), Овде имале отворен влез во Мизија: сегашната Добруџа е како продолжение на црноморските степи, кои се протегаат на Балканскиот Полуостров (не за џабе се нарекувала Мала Скитија во античко време). Болгарите не биле бавни во преминувањето на Дунав. Императорот Константин Погонат побрзал да ги пречека. Тој прво ги потиснал назад, но се разболел и ја напуштил војската. Болгарите ги поразиле збунетите Грци и ги протерале. Зад нивните петици се појавиле кај Варна и оттука се втурнале во словенските земји. Набргу тие ја зазеле целата земја меѓу Дунав и Балкан, до границите на Аварија, односно денешна Бугарија, овде ги покориле словенските племиња, им наметнале данок и, како што вели хроничарот, го поставиле племето на Северците под Балкан, од Берегавските области на исток, останатите седум разграноци на југ и запад, до границите на Аварите (679). Можеби тие сакале за себе си да го исчистат североисточниот раб на Мизија, најпогодниот за степската орда.
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
1696951096936.png
1696951124392.png

Сето тоа не можело да се случи без насилство, без сурово страдање за Словените.

Читате ли @Поздрав_од_Бугарија, @roden, @Trakiya? Зарем ни малку не ви паѓа незгодно да се самоидентификувате со прогонувачите на вашите предци?

Гледаме дека по освојувањето на земјата на север од Балканот од страна на Бугарите, раселувањето на Словените во јужните области на Византиската Империја одеднаш повторно продолжило: тоа биле, без сомнение, племиња кои не сакале да се потчинат на Бугарите и барале засолниште од нив. Во 675 година пет племиња Дреговичи, Сакулати, Велесичи, Вајенетаи (како што Грците ни го пишуваат ова сè уште загадочно име за нас и Борзјаци или Ворзјаци се кренале во огромни сили, со целата покуќнина, со своите жени и деца и отишле во опсада на Солун; немајќи време да ги совладаатт неговите ѕидини, тие се населиле во богатите околни области. Дреговичите и Сакулатите поседувале ниви во близина на Солун; Ворзјаците се уцврстиле на северо-запад, каде што сега се градовите Охрид и Битола; Велесиците ја окупирале Јужна Тесалија, Беотија со Теба, Атика со Атина; Племето, означено во грчките извори под името Вајенетај, се наоѓало западно од Велесичити, во јужен Епир. Западно од Солун Струменците се населиле покрај реката Струма, и Рјажданите на брегот на Архипелагот. Последниве започнале да одат на море и на своите чамци не само што ги вознемирувале островите на Архипелагот, туку се приближиле до самиот Константинопол.

1696953110623.png
1696953274112.png

1696951820934.png

Византиската Империја повторно морала да ја освои областа околу Солун. Синот на Константин Погонат, Јустинијан II (Ринотмит) испратил коњски легии во Тракија и, како што вели хроничарот, „ги проширил своите напади во Солун“ (во 688 година): толку незначителна била моќта на цариградскиот цезар на Балканскиот Полуостров во тоа време!

Тракиските и Македонските Словени делумно биле принудени да се потчинат на Јустинијан, а делумно доброволно ја признале неговата власт над себе; тој организирал управа меѓу нив, таканаречениот Стримон регион (река Стримон, сегашна Струма, североисточно од Солун) и основал словенски населби за да ги чуваат планинските премини што воделе кон Македонија; очигледно сметал на тоа дека овие Словени ќе сакаат да го спречат натамошното ширење на Бугарите. Во исто време префрлил голем број Словени во Мала Азија и од нив избрал 30.000 луѓе, кои ги вооружил и ги организирал како помошна војска за акции против Арапите.

Читате ли? Македонски и Тракиски Словени организирани од Јустинијан, со цел да спречат натамошно ширење на Бугарите, напишано во дело од Гилфердинг, а издадено во Санкт Петербург во 1868!

@Поздрав_од_Бугарија, тоа да не било масло на Стојан Новаковиќ и Тито? Или се сложуваш со мене, дека нема место за бугаризмот и бугарската пропаганда, темелена на измислици, асимилација и фантазии, во современиот свет?
 
Последно уредено:
Член од
27 мај 2018
Мислења
977
Поени од реакции
1.623
Прегледај го приврзокот 393782
Прегледај го приврзокот 393783

Сето тоа не можело да се случи без насилство, без сурово страдање за Словените.

Читате ли @Поздрав_од_Бугарија, @roden, @Trakiya? Зарем ни малку не ви паѓа незгодно да се самоидентификувате со прогонувачите на вашите предци?

Гледаме дека по освојувањето на земјата на север од Балканот од страна на Бугарите, раселувањето на Словените во јужните области на Византиската Империја одеднаш повторно продолжило: тоа биле, без сомнение, племиња кои не сакале да се потчинат на Бугарите и барале засолниште од нив. Во 675 година пет племиња Дреговичи, Сакулати, Велесичи, Вајенетаи (како што Грците ни го пишуваат ова сè уште загадочно име за нас и Борзјаци или Ворзјаци се кренале во огромни сили, со целата покуќнина, со своите жени и деца и отишле во опсада на Солун; немајќи време да ги совладаатт неговите ѕидини, тие се населиле во богатите околни области. Дреговичите и Сакулатите поседувале ниви во близина на Солун; Ворзјаците се уцврстиле на северо-запад, каде што сега се градовите Охрид и Битола; Велесиците ја окупирале Јужна Тесалија, Беотија со Теба, Атика со Атина; Племето, означено во грчките извори под името Вајенетај, се наоѓало западно од Велесичити, во јужен Епир. Западно од Солун Струменците се населиле покрај реката Струма, и Рјажданите на брегот на Архипелагот. Последниве започнале да одат на море и на своите чамци не само што ги вознемирувале островите на Архипелагот, туку се приближиле до самиот Константинопол.

Прегледај го приврзокот 393787
Прегледај го приврзокот 393788

Прегледај го приврзокот 393784

Византиската Империја повторно морала да ја освои областа околу Солун. Синот на Константин Погонат, Јустинијан II (Ринотмит) испратил коњски легии во Тракија и, како што вели хроничарот, „ги проширил своите напади во Солун“ (во 688 година): толку незначителна била моќта на цариградскиот цезар на Балканскиот Полуостров во тоа време!

Тракиските и Македонските Словени делумно биле принудени да се потчинат на Јустинијан, а делумно доброволно ја признале неговата власт над себе; тој организирал управа меѓу нив, таканаречениот Стримон регион (река Стримон, сегашна Струма, североисточно од Солун) и основал словенски населби за да ги чуваат планинските премини што воделе кон Македонија; очигледно сметал на тоа дека овие Словени ќе сакаат да го спречат натамошното ширење на Бугарите. Во исто време префрлил голем број Словени во Мала Азија и од нив избрал 30.000 луѓе, кои ги вооружил и ги организирал како помошна војска за акции против Арапите.

Читате ли? Македонски и Тракиски Словени организирани од Јустинијан, со цел да спречат натамошно ширење на Бугарите, напишано во дело од Гилфердинг, а издадено во Санкт Петербург во 1868!

@Поздрав_од_Бугарија, тоа да не било масло на Стојан Новаковиќ и Тито? Или се сложуваш со мене, дека нема место за бугаризмот и бугарската пропаганда, темелена на измислици, асимилација и фантазии, во современиот свет?
Ги нема блгарите јунаците ...
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
1697056397346.png
1697056463854.png

Во меѓувреме северно од Балкан била воспоставена моќта на Бугарите. Словените овде изгледа не пружале голем отпор. Со еден удар може да се каже Бугарите подигналe држава меѓу Задунавските Словени и застанале на нејзиното чело.

Многу орди, низ вековите, јуришале од планините Урал или од Централна Азија против словенските земјоделци и речиси сите ја задржале, меѓу мирното, дружељубиво словенско племе, својата дива, ексклузивна националност, како што се: Аварите, Маџарите, Печенезите, Куманите, Татарите, Турците и многу други: добредојден исклучок меѓу нив се оние степски дојденци кои, кога ги надминале Словените по силата на оружјето, потклекнале пред нивната духовна сила и се ородиле со нив, станувајќи нивни заштитници и браќа. Такви биле Хуните, толку омразени од Германците; Такви се покажале и Бугарите. Во царството што последователно го основале на Волга и Кама, тие се претопиле со домородните Словени, нивниот цар бил наречен Словенски цар (Малек-ел-Саклаб), на Арапите им се чинеле како мешавина на турски племиња со Словените; во своето прекудунавско царство дозволиле уште полесно и потполно зближување. Наеднаш, освојувачите и покорените формирале една целина во општа смисла: Словените застанале во бугарските војски покрај нивните освојувачи, и тоа било во тоа време главен знак на политичка комуникација - Словените станале учесници во победите и славата на наследниците Аспарухови и по сто години од времето на нивното покорување, тие веќе биле, така да се каже, сограѓани на Бугарите. Но, надворешната разлика меѓу двата народа не исчезнала толку брзо. Долго време во Мизија сè уште се слушале двата јазика, бугарскиот и словенскиот, а сè што знаеме за внатрешниот живот на Бугарија, пред нејзиното прво уништување на крајот на Х век, покажува јасни отпечатоци кој ѝ дал на оваа земја државно уредување.
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
Според горниве мапи каде може да се види дека многу од словенските племиња побегнале на југ пред наездата од свирепите Бугари, тогаш се поставува прашањето:„Кои се тие седум словенски племиња што влегле во сојуз со Бугарите“?

Дали тоа биле Тимочани и Моравјани, кои учествувале во етногенезата на Србите?

Можеби затоа во Енциклопедијата на Унгарскиот свет го тврдат следново:

За време на овие векови, асимилацијата од Јужните Словени (Срби) ги преобразува турските Дунавски Бугари во словенојазичен народ, со просперитетна трговија во нивните градови?

1697105297280.png

1697105352616.png


Дали биле некои родови на Северците?

Единственото словенско племе кое фигурира со име на територијата на Бугарија, на мапите на преселбите на словенските племиња се Северците.
И додека некои ги сметаат како огранок на поголемото источнословенско племе Северјани, овие титани на бугарската историја: Павел Георгиев, проф. Росен Милев, проф. Ганчо Ценов, Божидар Димитров, ги сметаат за германско племе, т.е. Готи, како што може да се види од бугарската Википедија.:facepalm:


Или можеби било источнословенското племе Тиверци?

Ајде Бугари, произнесете се со свој став околу проблемов.
 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
1697116055759.png

Овој елемент, Аспаруховата Орда, беше, како што беше забележано погоре - и за тоа нема сомнеж - еден од ограноците на источната група на фински народи, на кои припаѓаат Зирјаните (Комите), Вотјаците (Удмуртите), Черемисите (Маријците), на кои несомнено припаѓаат и нашите руски Бугари на Волга и Кама и кои до ден-денес има свои претставници во дунавската земја во лицето на Маџарите.

Сeга доаѓаме до уште еден проблем:

1697116399835.png тврди дека Аспаруховите Бугари биле 1697116471109.png .

Но како што можевме да видиме сега ни Зирјаните, ни Вотјаците, ниту Черемисите се Самоеди.
Никаде Гилфердинг не тврди дека Аспаруховите Бугари биле Самоеди.
Можеби претерано е да се бара од некого кој не разликува Словен од Бугарин, да разликува Финец од Самоед.
Но за да отфрлам секаков сомнеж, ќе ги обработиме Самоедите како предци на Аспаруховите Бугари, според тврдењето на бугарскиот правозаштитник, јурист и депутат.

Бугарите, знаеме, долго време биле под подаништво на луѓето од Централна Азија, турската орда Авари. Со голема веројатност, тие ги позајмиле од нив оние карактеристики на турското племе што ги наоѓаме кај нив. Така тие ја имале почесната титула тархан, толку добро позната меѓу турските народи. Се разбира, влијанието на доминантниот турски елемент било посилно во водечките кланови на Бугарската Орда, а тоа го објаснува и чисто турскиот карактер на имињата што се јавуваат кај разни бугарски благородници и војсководци од VIII и IX век. Некои обичаи на Бугарите надвор од Дунав укажуваат и на азиско влијание; носелe турбани, јаделе на под, наместо знаме носеле коњска опашка (бунчух), а пред себе ставале сабја за да дадат заклетва. Знак на азиското влијание бил фактот што, пред да се преобратат во Христијанството, до нив стигнале „Сарацински“ (мухамедански) книги.

1697117441604.png

Паганската религија на бугарските освојувачи веројатно била толку малку развиена како и религијата на другите сродни номади. Знаеме само дека тие се поклонувале на сонцето, месечината и ѕвездите. Имале и некаква религиозна почит кон кучињата. За посебно да ја потврдат заклетвата, земале куче за сведок и го преполовувале.

1697117566612.png
1697117598481.png

Државата подигната од овие освојувачи меѓу Словените имала претежно аристократски карактер. Ако ја судиме Аспаруховата Орда според примерот на Маџарската Орда на Арпад која ја следела на Дунав, тогаш таа се состоела од сојуз на кланови, чии водачи ја делеле моќта на главниот водач, кнезот. Тогаш самиот факт на освојување требаше да ги направи овие предци и нивните потомци доминантна аристократија меѓу Словените. Ова е потврдено со несомнени знаци. Кога византискиот император испратил амбасада во Бугарија, а потоа, амбасадорот при неговото претставувањеување, прво прашал за здравјето на кнезот, неговата сопруга и децата, а потоа морал да се распраша за здравјето на шесте велики билеи, (билеи биле благородниците, болјарите кај Бугарите); потоа прашал колку се здрави другите, одвнатре и однадвор и на крајот, како им оди на обичните луѓе. Шесте велики билеи, именувани веднаш по кнежевската куќа, целосно нè потсетуваат на оние шест предци кои го опкружувале седмиот, Арпад, признат како водач на Маџарската Орда и чии потомци ја сочинувале доминантната аристократија и постојаниот совет на првите кралеви на Унгарија. На ист начин, имаме право да ги сметаме овие шест велики билеи на Бугарија за глави на клановите на освојувачката Аспарухова Орда; а останатите кои биле „одвнатре и однадвор“, ни се појавуваат како припадници на истата аристократија, делумно живееле внатре во земјата, делумно командувале со полкови и погранични одреди. Треба да се напомене дека Бугарите држеле постојани воени стражари на своите граници и егзекутирале луѓе кои ја преминувале граничната линија: јасен знак за стравовите меѓу кои живееле во освоениот регион. Секако, на освојувањето треба да му се припише и тоа што во Бугарија од VII-IX век имало неспоредливо поголема суровост, обичаи и ропство многу поразвиено отколку во другите словенски земји во тоа време.

Бугарскиот суверен не бил неограничен владетел. Постојат назнаки дека тој разговарал со своите поданици. Судејќи според сè што е познато за древна Бугарија, Советот на нејзиниот суверен се состоел токму од оние што се споменати погоре. Бугарија била болјарска држава пар екселанс и таквиот нејзин карактер не бил избришан до крајот на нејзиното самостојно постоење.
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
Првата археолошка култура чии носители биле Самоеди била Караколската.

1697145719574.png

Во 1985 година В.Д. Кубарев на Алтај (во Онгудајскиот регион) откри нова археолошка култура наречена „Караколска“. Датира од крајот на III – почеток на II милениум п.н.е. и е претставена со карпести слики и хумки со прстенеста ограда, како и неколку погребувања во камени сандаци и приземни погребни јами, покриени со масивни камени плочи. Некои истражувачи ги припишуваат плочите со цртежи и заоблени вдлабнатини - дупки - на оваа култура. Главна карактеристика на оваа култура се полихромните (повеќебојни) цртежи: на плочите од камени кутии, слики на хуманоидни суштества во маски со круна од пердуви или со рогови, со украси на костумот и ракавите насликани во црвена, црна и бела боја.

Во рамките на селото Каракол, археолозите ископале низа камени крипти, на чии ѕидови има бројни слики од мистериозни суштества. Антропоморфни митски ликови со сончеви и животински глави го гледаат набљудувачот од камени плочи, криејќи ја во себе тајната на неразбирливиот светоглед на древните народи. Погребувањата биле во камени кутии сместени во јами. Закопаните лежеле испружени на грб или на десната страна со благо свиткани нозе, со глави на запад или на исток.
Караколските фантастични суштества комбинираат човечки и животински карактеристики - рогови од бик, животински канџи, муцки изненадувачки слични на зајаците, екстремитети со „три прста“, горните и долните. Оваа комбинација станува разбирлива ако претпоставиме дека сите караколски фигури се прикажани во ритуални маски и носии.

Друга интересна карактеристика на караколските слики е комбинација на неколку проекции во една фигура (на пример, лицето и торзото - анфас, нозете - во профил). Овој впечатлив стилски уред ги прави караколските цртежи слични на древната египетска уметност.
Што се однесува до значењата на парцелите прикажани на плочите на гробниците Каракол, тие можат да овозможат различни толкувања. Едно е јасно: пред нас се јасно митолошки сцени поврзани со идеите на античките луѓе за структурата на светот. Можеби ова се слики на божества осмислени да му помогнат на покојникот во преминот од светот на живите во светот на мртвите, или, како што кажува В.Д. Кубарев, борба меѓу светлите и мрачните духови.

1697146377771.png

Во меѓувреме, најнеочекуваното откритие во оваа приказна е враќањето на вистинското значење на името на областа - Каракол. Претходно не беше јасно зошто областа е наречена така. На крајот на краиштата, „кара кол“ на aлтајски значи „црно езеро“, т.е. езеро кое се храни со подземни води. Но, во долината на реката Каракол ги нема. Кога беа откриени цртежите на саркофазите Каракол, се си дојде на свое место. Се испостави дека оригиналниот израз од кој настанало името Каракол е „кёл“ - рака. Токму фантастичните црнораки суштества ја криеја тајната на караколските могили. Очигледно, пред пет илјади години, на оваа земја се играле шамански мистерии, кои прикажувале божества со сончеви глави со црни крилести раце. Одамна, жителите на долината Каракол заборавиле на овие ритуали, но нејзиното име останало многу илјадници години. А ова ја покажува и еколошката свест на домородните луѓе: однос со почит кон традициите и древното знаење.

Доцното Бронзено Време (II - почеток на I милениум п.н.е.) може да се припише на процутот на животинскиот стил во декоративната и применетата уметност на планините Алтај. Во овој период, стилизирани слики на животни се појавуваат истовремено во карпести слики, тореутици (метални производи), коски, камени и дрвени резби. Култот на ѕверот, кој во карпестата уметност на планините Алтај беше изразен во доминација на теми како планинска коза, овен и елен, несомнено е поврзан и со култот на плодноста и со космогониските идеи (митот за небесна потера, ѕверот прогенитор - прататко).
Петроглифите на спомениците Калбак-Таш во регионите Онгудаи и Елангаш Кош-Агач во Република Алтај се исклучително богати и разновидни. Најраните карпести слики на овие споменици датираат од Неолитот (повеќе од 4 илјади години п.н.е.), додека подоцнежните цртежи датираат од Средниот Век. Така, разликата помеѓу раните и доцните петроглифи е најмалку 3 илјади години. Меѓу најстарите карпести слики на планините Алтај, стари околу 5 илјади години, се петроглифите во сливот на реката Аргут и во атарот на с. Кучерла.

Меѓу најстарите теми се слики на жена која држи големо животно, фигури на машки ловци во капи од печурки, слики на бојни коли и товарни бикови. Најстарите цртежи на животни често се контурни цртежи; главата може да биде целосно нацртана (релјефна), но телото е „празно“. Оваа карактеристика нè упатува на бајките на сибирските народи: современите хантиски ловци зборуваат за духови - сопственици на тајгата, кои на луѓето им се појавуваат во вид на џиновски човечки фигури или животни, преку чии светли контури може да се види шумата и планините и сè што е на тоа место.

 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
1697192082044.png
1697192170197.png
1697192379008.png

Поедноставен дијаграм на резултатите од анализата ADMIXTURE за антички степски популации на номади од евроазиската степа (од Урал до Алтај), вклучително и претставници на Межовската Култура. Небесно сината ја означува нганасанската компонента (Самоеди), сината означува европски ловци-собирачи, жолтата ја означува источноазиската компонента, а зелената означува кавкаски ловци-собирачи. (видете ја целосната верзија на резултатите [1] бројот на популации на предците К варира од 2 до 15).

1697192443952.png

Потекло и историја на племињата на Пазиричката Култура

Заедно со спомениците на Пазиричката Култура, на Алтај беа проучувани голем број погребувања на сродната Каракобинска Култура, чија карактеристика биле погребувањата испод хумки во камени кутии. Сега е општо прифатено дека два елемента се во основата на секоја од овие култури.

Првиот елемент е Караколската Култура на планините Алтај од Доцното Бронзено Време, самоедска во својата лингвистичка основа. Носителите на оваа култура своите мртви ги закопувале во камени кутии, чии ѕидови биле украсени со гравирање, втиснување и повеќебојно сликарство. Вториот елемент, исто така, датира од Доцното Бронзено Време и е претставен од кавкаски племиња кои зборуваат ирански, кои дошле на Алтај од Централна Азија.

Тешко е со сигурност да се реши прашањето за етничката припадност на населението од Пазиричката Култура. Во моментов, некои истражувачи го поврзуваат народот Пазирик со поединечни групи споменати во пишани извори. Така, Н.В. Полосмак врз основа на честата појава на фантастична слика - грифини - во ликовната уметност, верува дека најисточниот (во однос на Скитите) од народите споменати од Херодот - „мршојадците што го чуваат златото“ - живееле на планините Алтај. М.К. Кадирбаев ја поврзува Пазиричката Култура со културната заедница на Саките. С.И. Руденко, и други по него, веруваат дека племињата Пазирик се Јуежи, познати од кинеските хроники (Јуежите беа дискутирани во претходниот дел). Првите информации за Јуежите датираат од IV век п.н.е. Познато е дека непријателствата се одвивале меѓу Јуежи и Сјунгну со различен успех. Така, на крајот на III век п.н.е. Јуежите го држеле како заложник синот на владетелот на Сјнгну, кој успеал да побегне, а во 208 п.н.е. извојувал победа над своите престапници. Но, жестоката борба продолжила, завршувајќи во 165 п.н.е. со целосна и конечна победа за Сјунгну.

Врз основа на генетските студии В.И. Молодин верува дека народот Пазирик припаѓал на самоедската јазична група. Тој верува дека по поразот на народот Пазирик, дел од Сјунгну отишол на север, до сродните Приобски (Бол-шереченски) племиња, а потоа постепено се преселил понатаму по Об, во зоната на тајгата. Другиот дел и населението на Каракобинската Култура останале на своето место, биле под влијание на Сјунгну и формирале нова археолошка култура. Постои мислење дека дел од народот Пазирик, првенствено благородништвото, се преселиле во Централна Азија, каде што земале активно учество во воените и политичките настани.

 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
1697214047400.png
1697214088291.png
1697214124507.png
1697217428841.png

1697215466426.png

1697216752863.png
1697216728547.png

Генетски состав на носителите на Тагарската Култура: моментална состојба и истражувачки перспективи

И покрај високиот степен на истражување на Тагарската Култура и нејзините носители со користење на методите на археологија и физичка антропологија, многу области на проучување на оваа група од населението на Јужен Сибир од Раното Железно Време остануваат актуелни. Оваа работа е посветена на разгледување на резултатите од студијата за генетскиот состав на носителите на Тагарска Култура користејќи палеогенетски методи добиени досега. Студијата спроведена од авторите на репрезентативна серија mtDNA примероци од претставници на различни групи на Тагарската популација (N=79) за прв пат ни овозможи да формираме објективни идеи за составот на митохондријалниот генски басен на оваа популација.

Добиените резултати добро ја илустрираат потребата од проучување на нумерички репрезентативни серии на примероци при изведување на палеогенетски реконструкции. Популацијата Тагар како целина се карактеризира со присуство во генскиот басен и на западноевроазиските (H, HV6, HV*, I, K, T, U2e, U4, U5a и U*) и источноевроазиските (A*, A8 , C*, C5, D, G2a, F1b) mtDNA хаплогрупи. За разлика од другите популации на Јужен Сибир од Скитското време, во генскиот басен на Тагар доминираат западноевроазиски варијанти. Помеѓу претходните популации, населението Тагар покажува блискост со популациите на Басенот Минусинск од напредната Бронзена Доба. Во споредба со групите на рани номади од Евроазија, популацијата Тагар покажува сличност во однос на структурата на генскиот басен mtDNA со носителите на другите култури од Скитскиот Круг, заземајќи средна позиција помеѓу географски далечните Скити од регионот на Северното Прицрноморие и населението на јужносибирските култури - Пазирик и Алди-Белск. За време на транзицијата од етапите на Подгорновски во Сарагашен, населението Тагар се спојува со другите групи рани номади од Јужен Сибир.

Во генскиот басен на Тагар Y-хромозомот, беше откриена доминацијата на варијантите на хаплогрупата R1a1a, која за прв пат беше воведена во Минусинскиот басен од носители на Андроновската (Фјодоровската) Култура. Меѓутоа, за да се разјасни потеклото на тагарските варијанти на хромозомот Y, потребна е нивна длабинска анализа. Трудот ги прикажува најперспективните насоки за понатамошно истражување на Тагарските популации користејќи палеогенетички методи.

 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.641
Поени од реакции
9.256
1697224592875.png

Историја на Минусинските степи: Карасучка Култура

Значајни промени во животот на древните племиња во Јужен Сибир се јавуваат на крајот на II милениум п.н.е. Андроновската Култура, широко распространета од Урал до Јенисеј, е заменета со нова, Карасучка Култура (XIII-X век п.н.е.). Карасучката Култура е период на процут во историјата на развојот на културите од Бронзеното Време во Јужен Сибир, Казахстан и Монголија. Седечките пасторално-земјоделски племиња од овие региони, развивајќи ја својата економија, преминале на јајлажно (полуномадско) сточарство и поврзаниот полуномадски начин на живот. Секоја пролет, по сеидбата на нивите, со добитокот се преселувале на летните пасишта, а наесен се враќале назад за да ги жнеат посевите и на презимување. Тие основале зимски населби во областа на зимските пасишта, а летни населби во областа на летните пасишта. Ваквите промени во економијата и начинот на живот набрзо довеле до значителни промени во нивниот начин на живот, до одредена прераспределба на клановите и племенските пасишта, веројатно до племенски прегрупации и преселби на нови места. Како резултат на сето ова, за релативно кратко време се формирала нова култура, но не секаде иста. Во времето на Андроновско, низ огромните пространства на степите, поединечните племиња малку се разликувале во нивната култура. Племињата Карасук, очигледно, ја развиле својата култура до одреден степен одделно едни од други, што јасно се одразувало во нивните археолошки споменици. Ваквите локални групи споменици очигледно одговараат на поединечни племиња или племенски сојузи.

1697224958182.png

Кинеска експанзија

Во II милениум п.н.е. во Јужен Сибир, археолозите разликуваат две синхрони независни култури: Глазковска на исток и Андроновска на запад. Во исто време, поимот Андроновска Култура се подразбира како општо име на група тесно поврзани археолошки култури од Бронзеното Време, кои ги опфаќаат во периодот 17-9 век п.н.е. Западен Сибир, западен дел на Централна Азија, Јужен Урал.

Во тоа време, значителни маси на ново население се појавиле во Минусинскиот басен. Судејќи според нивните физички карактеристики, тогаш Северна Кина треба да се смета за регионот од кој се упатиле кон Јенисеј.

Некои извори новите дојденци ги нарекуваат Динлини. Но, ова е само делумно точно. Во тоа време, Динлин-Афанасиевците веќе долго време живееле во Минусинскиот басен. Наследниците на Афанасиевците (гледајќи однапред) биле племињата на културата Тагар, кои преживеале до III век п.н.е. Тоа нè тера да мислиме дека Афанасиевите Динлини ја пренесувале својата култура низ вековите, и покрај сите инвазии на странци.

Да се свртиме кон историјата на северна Кина. Во XVIII век п.н.е. Во степата во непосредна близина на јужните периферии на Гоби, се формирал нов народ - Сјунгну. Таму долго време талкале племињата Ханјун и Хунју. Но, ниту едните ниту другите сè уште не биле Сјунгну. Во таа ера сè уште немало Сјунгну. Според старите кинески хроники (или легенди), Сјунгну настанале од мешавина на кинески емигранти и степски номадски племиња. Имаме право да заклучиме дека Ханјун и Хунју биле потомци на домородците на Северна Кина, кои биле потиснати назад во степата од „црноглавите“ предци на Кинезите во III-от милениум п.н.е. Кинезите, бегајќи од непријателите, се измешале со овие племиња и се формирал првиот Прасјунгну етнички супстрат, кој станал Сјунгну дури во подоцнежната ера, кога Прасјунгну ги преминале песочните пустини. Потоа се случило ново вкрстување на рамнините Калха, што резултирало со појава на историските Сјунгну. Дотогаш се нарекувале Ху, односно степски номади. (Видете ја и статијата Историја на народот Сјунгну). Сјунгну првпат биле спомнати во кинеската историја околу 1764 п.н.е. Следните споменувања за нив веќе датираат од 822 и 304 п.н.е. Речиси една и пол илјада години историја на Сјунгну останува во длабока сенка.

Сепак, останува непобитен факт дека околу XIII-XII век п.н.е. во Минусинските степи, Андроновската Култура била заменета со нова, Карасучка, донесена од доселеници од југ од Северна Кина. За прв пат кинескиот стил продира во Западен Сибир. Ова не е само задолжување. Заедно со новата култура, во гробиштата се појавува нов расен тип - мешавина од монголоиди и кавказоиди, при што Кавказците се брахикранозни, а монголоидите со тесни лица и припаѓаат на „далечната источна раса на азиското стебло“. Оваа раса се развила во Северна Кина. Однадвор, неговите претставници личат на современи Узбеци, кои исто така се производ на мешавина од кавкаски и монголоидни компоненти. На самото место се мешале по ред. Но, за нас е особено важно да забележиме дека „мешан народ веќе се преселил во Јужен Сибир“.

Мора да се претпостави дека Енисејските Киргизи биле поврзани токму со домородците на Сибир, Динлините, а не со дојденците од југ. Јужниот огранок на Динлините, кој талкал јужно од планините Сајан, се мешал со предците на Сјунгну. Значи, Јужните Динлини биле луѓето со кои се мешале предците на Сјунгну кои дошле од југ.


1697226328062.png

 
Последно уредено:

Kajgana Shop

На врв Bottom