L
.Lost Angel.
Гостин
Српските власти нема да се откажат од пловен пат Дунав-Морава-Вардар, проект тежок 17 милијарди долари.
Српскиот министерот за природни ресурси, Милан Бачевиќ, изјавил дека станува збор за огромна инвестиција. Според планираното, првата фаза од работите најверојатно треба да заврши во рок од 5 години, а целиот проект за пловниот пат за 7 или 8 години. за кој владее голем интерес.
- Со копањето на каналот, Србија со еден удар ќе реши два проблема, ќе се спаси од суши и од поплави. Што се однесува до финансискиот удел на Србија, Бачевиќ изјавил дека тоа зависи од моделот за кој ќе се определи државата, убеден дека ќе предложи стратешко партнерство или концесија. Инаку, овој проект не е значаен само за Србија, туку и за сите подунавски земји.
На пловниот канал ќе работат 5 до 6 хидрцентрали со инсталирана моќност помеѓу 300 и 400 мегавати електрична енергија, а патот од северна Европа до Егејското море, ќе биде пократок за 1.200 километри.
Пловен Балкан е проект стар од 1967 година. И тука се поставува прашањето?! Како да се направат пловни Морава и Вардар? Доколку со канали се насочи дополнителна вода во нивните корита, тоа ке повлече иселување на население за реализација на проектот. Но дури и да стигнеме до оваа фаза, како бродовите ќе половат по реката Вардар?! кога мостовите долж речното корито се толку ниски, што едвај може да помине обичен чамец, а камо ли брод?!
Идејата за да се изкористи водниот потенцијал на реката Вардар е стара неколку децении. Со овој проект се предвидува создавање на нов пловен пат кој би бил долг 700 км, и преку Дунав на север би бил поврзан со Рајна и со Северното Море, потоа со подунавските земји и Црно Море, како и со сите држави кои излегуваат на Средоземјето, вклучувајќи го тука и Суецкиот Канал, преку кој би се сообраќал практично со целиот Исток.
Борис Грујоски
Извор
Па повелете со коменатрите околу овој проект