Србија и ја фрли ракавицата на Македонија за пловниот канал
Драган Дунчиќ, претставник на Републичката дирекција за просторно планирање на Србија на вчерашната конференција во Скопје кажа дека Србија широко ги отвара вратите кон Македонија и Грција за да се приклучат кон проектот за изградба на каналот Дунав-Морава-Вардар-Аксиос
Србија широко ги отвара вратите кон Македонија и Грција да се приклучат кон проектот за изградба на големиот мултифункционален канал Дунав-Морава-Вардар-Аксиос,
идеја стара повеќе од два века. Со овој канал од Белград преку Скопје ќе се патува по воден пат до Солун. Вредноста на инвестицијата е меѓу 15 и 17 милијарди долари
, а покрај Србија во игра се Кина и САД. Значењето на каналот е огромно, а бенефит ќе имаат не само земјите низ кои што ќе поминува, туку и земјите од регионов, Европа и пошироко.
Понудата стаса од Драган Дунчиќ, претставник на Републичката дирекција за просторно планирање на Србија, кој присуствуваше на вчерашната Конференција насловена како Конективна Европа-одговор на ЦЕФТА регионот", што се одржа во Скопје во организација на Стопанската комора на Македонија. Тој понудата ја даде во името на Милан Бачевиќ, министер за природни богатства, рударство и просторно планирање на Србија кој во јануари годинава го потпиша протоколот со кинеската државна компанија Чајна Груп", при што Србија се обврза во следните неколку месеци да го изработи просторниот план за овој канал.
- Обврската на кинескиот партнер е во следните неколку месеци да ја изработи студијата за изводливост. Каналот од технички аспект може да се реализира и тој ќе биде мултифункционален, не само за Србија, туку и за регионот, бидејќи покрај пловноста и транспортот на стока, тој ќе има и земјоделско, хидротехничко значење, како и за производство на електрична енергија од обновливи извори, но и развој на наутички туризам - вели Дунчиќ повикувајќи ги сите земји од регионот да се приклучат на оваа иницијатива.
Според него, Студијата на изводливост која треба да биде готова во првата половина од годинава, ќе даде прелиминарни информации, оти за Србија тоа е многу голем проект, речиси најзначаен.
- Со изградбата на каналот Дунав-Морава-Вардар-Аксиос во сите држави каде ќе поминува каналот може да се оформат пристаништа, стоковно-транспортни центри. Енергетскиот потенцијал на водата, исто така е значаен, оти тој во Србија ќе достигне 330 мегавати, а германската РВЕ е заинтересирана за изградба на четири хидроцентрали на Велика Морава - посочи Дунчиќ.
Каналот е предвидено да се протега на површина од 10.500 квадратни километри, а за неговата реализација се потребни повеќе од десетина години. Македонската Влада веќе е информирана за овој мега проект, а како што посочи нејзиниот портпарол Александар Георгиев, таа секогаш е подготвена да ги отвори вратите за регионалните проекти, особено кога тие носат економски бенефит за земјава и нејзиниот севкупен развој.
Универзитетскиот професор и градежник по струка, Вулнет Палоши го одобрува овој проект, бидејќи смета дека треба да се гради.
- Меѓутоа, моето мислење за Македонија е дека ако некој сака низ земјава да помине канал, нека го изгради, нека плати за тоа, а ние како држава да имаме добивка од транзитниот сообраќај. Реално Македонија нема сила да финансира таков проект, но може да има ќар - смета Палоши.
Тобијас Бауман од Германската трговска комора оцени дека покрај политичката стабилност, географската близина до клучните европски пазари, трошоците за производство и административните процедури, квалитетната инфраструктура е многу важна за германските и за останатите инвеститори.
За Мартин Клауке, раководител на Оддел за оперативни работи при делегацијата на ЕУ, најважните проекти за Македонија е довршувањето на автопатската мрежа на Коридорот 10. Тој најави дека ЕУ ќе продолжи со поддршка на проекти преку ИПА, за што веќе се користат 130 милиони евра за различни проекти претежно во областа на железничкиот и патниот сообраќај за коридорите 8 и 10. Тој информираше дека моментно се подготвува и Инструментот за претпристапна помош за периодот од 2014 до 2020.
Министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески порача дека Владата останува посветена на најважната цел, да инвестира во модерен, безбеден, добро одржлив и интегриран транспортен систем. Тој на Конференцијата и претстави досегашните и идните активности, посочувајќи дека на Коридорот 10 веќе се гради последната делница за заокружување на автопатското решение, што ќе биде завршено до 2016 година. Се работи и на проекти за изградба на патиштата на Коридорот 8, каде се завршени 36% од патната инфраструктура на ниво на модерен автопат.
- За завршување на градежните активности на западната делница од Коридорот 8 се потребни околу 550 милиони евра, а за источната 530 милиони евра. За железничкиот дел од Коридорот 10, пак, се обезбедени 17 милиони евра за ремонт на 54 километри од железничката пруга - кажа министерот.
http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=8EB08B1E202C5E4181FC8DB8C28FA715