Најекономично греење и ладење

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
19.067
Поени од реакции
23.511
Алфа 20 печката е фактички по јачина алфа 120,бидејќи послабите варијанти се 70 и 90,а оваа е појака од нив.Грубо речено бројката кажува колку квадрати стан можи да загрева:Можеби бројките означуваат нешто друго,но од искуство можи да се земи како репер.Сум видел многу инсталации на овој шпорет, и знам дека бројките горе-долу соодвестуваат на ова што го кажувам
Алфа терм 20 ти е 20 кв или за 140 квадрати. Ама пореално е околу за 120 и да не ја форсираш.
 

superstarpizza

Unsurpassed Сasual Dating - Verified Damsels
Член од
20 септември 2008
Мислења
6.025
Поени од реакции
1.363
Член од
8 јануари 2012
Мислења
10.279
Поени од реакции
15.405
исти се овие два камина(печки) ,разликата е што едната има на страните вградено гранитни плочки како естетски елемент.

една препорака да ви кажами убаво да е запамтите:

да се избегнува купување на печки или ќумци од инокс,се загреваат но не ја одаваат топлината
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
19.067
Поени од реакции
23.511
@мкд владе според твое мислење..... кој од овие 2

http://rimeko.com.mk/mk/?id=7&prov_id=732

http://rimeko.com.mk/mk/?id=7&prov_id=731

Или па некој друг за дневна соба од 40 квадрати каде ќе стои каминот и поставена инсталација на парно на површина од 130 квадрати.
Сега ако собрав добро тебе ти треба за 170 квадрати така ?
За таа квадратура само котел. Остај што пиши на хартија.
Не наседнувај на рекламите.
 

superstarpizza

Unsurpassed Сasual Dating - Verified Damsels
Член од
20 септември 2008
Мислења
6.025
Поени од реакции
1.363
Сега ако собрав добро тебе ти треба за 170 квадрати така ?
За таа квадратура само котел. Остај што пиши на хартија.
Не наседнувај на рекламите.
Не, севкупно е околу 130 квадрати +-2.
А за котел...... Се обидувам да го избегнам затоа што ќе треба да правам нов оџак кој ќе биде гол(ќе никнува од гола плоча) и ќе биде висок едно 4 до 5 метри.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 4 Beta
 
Член од
20 септември 2011
Мислења
8.146
Поени од реакции
8.544
Не, севкупно е околу 130 квадрати +-2.
А за котел...... Се обидувам да го избегнам затоа што ќе треба да правам нов оџак кој ќе биде гол(ќе никнува од гола плоча) и ќе биде висок едно 4 до 5 метри.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 4 Beta
Дали си размислувал, наместо изградба на нов оџак да користиш вентилатор?
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
19.067
Поени од реакции
23.511
Не, севкупно е околу 130 квадрати +-2.
А за котел...... Се обидувам да го избегнам затоа што ќе треба да правам нов оџак кој ќе биде гол(ќе никнува од гола плоча) и ќе биде висок едно 4 до 5 метри.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 4 Beta
За толкава квадратура искрено незнам тие модели какви се што се, ама повеќе ми личат према моделот за до кај 60 -70 квадрати. Направи споредба спрема ложиштето на дипломатот и на овие и ке ти стани јасно за што зборувам. Инаку за оџакот, секако за таа квадратура и самите камини имаат поголем дијаметар на излезот за бориите отколку помалите.
Кај нас е стандард 120 мм а овие мислам дека беа над 150мм повеке на кај 180мм. Што значи и дека самиот производител пресметал дека 120 мм е премалце за толкава снага. Сега нормално има редуктори каде од пропишаниот дијаметар се намалува на 120 но со тоа се намалува и снагата( пробај да трчаш со гасмаска), така да тоа и не е некое решение.
Друга работа. Колку ти е внатрешниот дијаметар на оџакот.
Ако ти е за 15% проценти поширок од излезот на каминот тогаш не би требало да имаш проблеми секако доколку и другите параметри со оџакот се во ред. Еден од побитните е да имаш вертикален столб од минимум 4 метри, значи почнувајки од излезот на каминот до врвот на оџакот да има минимум 4 метри, и врвот на оџакот да е барем едно метро повисок од било што во радиус од 3 метри( во случајот сртот на куќата ). Максимум да има две кривулиња на бориите( ќумците).Друга битна работа што кај нас никој не ја зема во предвид е што на тој оџак да нема приклучено и други грејни тела пошто ке се изгуби вакумот и нема да ти влечи како што треба, а ако не влечи ке ти прави проблеми како на пример ке ти враќа, ке ти кондензира и ке се лепи гареж од недобро согорување. И да не смее да биди поширок 3 пати од излезот на каминот. Значи ако излезот на каминот е 120 мм тогаш идеално за оџакот е да биди широк 150 мм но не повеќе од 360мм, затоа што не поширок туку пожежок оџак влечи повеке. Така да види прво оџакот како е што е, па према него направи математика што можеш а што неможеш да направиш.
 
Член од
8 јануари 2012
Мислења
10.279
Поени од реакции
15.405
јас за мојот камин со излез ф150 соѕидав нов оџак и тоа внатрешен,при што водев многу сметка на термоизолацијата што ја објаснува владе.внатрешно е со димензии 20 x 20,плус печена тула,измеѓу оџакот и тулата слој на бетон од 4-5 см, и на крај на тулата малтер.влечи многу,и искрено проблем е што премногу влечи оџакот.кога ќе се разгори оџакот,каминот неможи да се контролира.си гори колку и да се затвораат клапните
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
19.067
Поени од реакции
23.511
јас за мојот камин со излез ф150 соѕидав нов оџак и тоа внатрешен,при што водев многу сметка на термоизолацијата што ја објаснува владе.внатрешно е со димензии 20 x 20,плус печена тула,измеѓу оџакот и тулата слој на бетон од 4-5 см, и на крај на тулата малтер.влечи многу,и искрено проблем е што премногу влечи оџакот.кога ќе се разгори оџакот,каминот неможи да се контролира.си гори колку и да се затвораат клапните
Па провери дали ти дихтоваат клапните, вратничките. Од некаде очигледно ти туши.
Неготински беше твојот така ?
Е па .....
 

superstarpizza

Unsurpassed Сasual Dating - Verified Damsels
Член од
20 септември 2008
Мислења
6.025
Поени од реакции
1.363
Дали си размислувал, наместо изградба на нов оџак да користиш вентилатор?

Искрено првпат слушам за вентилатор во контекст со оџак. Ако сакаш да појасниш малку!
--- надополнето: 5 јуни 2013 во 06:02 ---
За толкава квадратура искрено незнам тие модели какви се што се, ама повеќе ми личат према моделот за до кај 60 -70 квадрати. Направи споредба спрема ложиштето на дипломатот и на овие и ке ти стани јасно за што зборувам. Инаку за оџакот, секако за таа квадратура и самите камини имаат поголем дијаметар на излезот за бориите отколку помалите.
Кај нас е стандард 120 мм а овие мислам дека беа над 150мм повеке на кај 180мм. Што значи и дека самиот производител пресметал дека 120 мм е премалце за толкава снага. Сега нормално има редуктори каде од пропишаниот дијаметар се намалува на 120 но со тоа се намалува и снагата( пробај да трчаш со гасмаска), така да тоа и не е некое решение.
Друга работа. Колку ти е внатрешниот дијаметар на оџакот.
Ако ти е за 15% проценти поширок од излезот на каминот тогаш не би требало да имаш проблеми секако доколку и другите параметри со оџакот се во ред. Еден од побитните е да имаш вертикален столб од минимум 4 метри, значи почнувајки од излезот на каминот до врвот на оџакот да има минимум 4 метри, и врвот на оџакот да е барем едно метро повисок од било што во радиус од 3 метри( во случајот сртот на куќата ). Максимум да има две кривулиња на бориите( ќумците).Друга битна работа што кај нас никој не ја зема во предвид е што на тој оџак да нема приклучено и други грејни тела пошто ке се изгуби вакумот и нема да ти влечи како што треба, а ако не влечи ке ти прави проблеми како на пример ке ти враќа, ке ти кондензира и ке се лепи гареж од недобро согорување. И да не смее да биди поширок 3 пати од излезот на каминот. Значи ако излезот на каминот е 120 мм тогаш идеално за оџакот е да биди широк 150 мм но не повеќе од 360мм, затоа што не поширок туку пожежок оџак влечи повеке. Така да види прво оџакот како е што е, па према него направи математика што можеш а што неможеш да направиш.


Па ложиштето и не сум го видел, но како што гледам во спецификациите приложени пишува дека грее 155 квадрати па се базирам на тоа.
Скоро со сите шо сум правел муабет сите ми рекоа да земам што појака печка.
Јас имам севкупно околу 130, оваа е со 20 квадрати повеќе па затоа и мислам дека неможам да промашам.

А и друго сакав да те прашам. Во што е поентата со разликата од печка со гранитни плочи и обичен?


Што се однесува до оџакот..... дијаметарот на оној веќе постоечкиот што ми е внатре и на кој планирам да го ставам каминот е некаде околу 30см и е висок доприлика 4ипол метри.
На него веќе имам рустик едно 12-13 години и не сум имал проблеми.
 
Член од
20 септември 2011
Мислења
8.146
Поени од реакции
8.544
Искрено првпат слушам за вентилатор во контекст со оџак. Ако сакаш да појасниш малку!
Сите модерни котли на цврсто гориво се опремени со вентилатор, мислам за увозните, а кај нас само по некој.
Природната промајата во оџакот се постинува со тоа што долниот дел на оџакот е загреан на повисока од колку горниот и таа разлика создава промаја.
Но кога рано на сабајле ја палиме печката не постои таа разлика на температури и затоа може да се јави чадење додека оџакот не се загрее ( „ не повлече “ )
И во процесот на соогорување се јавуваат три различни фази и во секоја од нив е потребна различна количина на воздух и на различно место во ложиштето, за ова @ мкд владе, презетираше повеќе експерименти.
Еве што вели Википедија за фазите на согорување:
http://en.wikipedia.org/wiki/Combustion

“Чинот на согорување се состои од три релативно различни фази, кои се преклопуваат :
Фаза на загреевање, кога незапаленото гориво се загрева до својата точка на палење а потоа до точката на горење Запаливи гасови почнуваат да испаруваат во процес сличен на сува дестилација.
Фаза на дестилација или гасовити фаза, кога испарените запаливи гасови се соединуваат со кислородот - горат. При тоа се произведува енергија во форма на топлина и светлина. Пламените јазици се често видливи. Топлината од согорување на горивото го одржува испарувањето на запаливи пареи.

Јаглена фаза или цврста фаза, кога производството на запаливи гасови од материјалот е премногу ниско за да има постојано присуство на пламен и јагленисано гориво не гори брзо и едноставно свети, а подоцна само тлее.“
Затоа е подобро да не се потпираме на природната промаја на оџакот, туку промајата да ја одржуваме со вентилатор
 

superstarpizza

Unsurpassed Сasual Dating - Verified Damsels
Член од
20 септември 2008
Мислења
6.025
Поени од реакции
1.363
Сите модерни котли на цврсто гориво се опремени со вентилатор, мислам за увозните, а кај нас само по некој.
Природната промајата во оџакот се постинува со тоа што долниот дел на оџакот е загреан на повисока од колку горниот и таа разлика создава промаја.
Но кога рано на сабајле ја палиме печката не постои таа разлика на температури и затоа може да се јави чадење додека оџакот не се загрее ( „ не повлече “ )
И во процесот на соогорување се јавуваат три различни фази и во секоја од нив е потребна различна количина на воздух и на различно место во ложиштето, за ова @ мкд владе, презетираше повеќе експерименти.
Еве што вели Википедија за фазите на согорување:
http://en.wikipedia.org/wiki/Combustion

“Чинот на согорување се состои од три релативно различни фази, кои се преклопуваат :
Фаза на загреевање, кога незапаленото гориво се загрева до својата точка на палење а потоа до точката на горење Запаливи гасови почнуваат да испаруваат во процес сличен на сува дестилација.
Фаза на дестилација или гасовити фаза, кога испарените запаливи гасови се соединуваат со кислородот - горат. При тоа се произведува енергија во форма на топлина и светлина. Пламените јазици се често видливи. Топлината од согорување на горивото го одржува испарувањето на запаливи пареи.

Јаглена фаза или цврста фаза, кога производството на запаливи гасови од материјалот е премногу ниско за да има постојано присуство на пламен и јагленисано гориво не гори брзо и едноставно свети, а подоцна само тлее.“
Затоа е подобро да не се потпираме на природната промаја на оџакот, туку промајата да ја одржуваме со вентилатор


Во тој случај јас пак не гледам како би ми помогнало вентилаторот за толкав оџак.
Тој ми е проблемот за да се одлучам за котел а не за камин во дневна соба.
Како што реков... доколку биде котел, треба тој котел да го ставм во гаража.
Тоа ќе биде проблем затоа што гражата не ми е под покривот, туку има само гола плоча.
Значи за јас таму да направам оџак треба да го изградам од гола плоча и притоа тој оџак би бил гол оџак како стуб едно 4 метра висина.
Мислам дека како таков не би функционирал затоа што според мене 4 метра изложеност е голема за разлика од метар до 2 кога излегува од кровна конструкција.
Башка што ќе биде проблем стабилноста на истиот и згора на тоа чистењето би било каскадерски!

Затоа се одлучив на камин во дневна просторија затоа барам и соодветен камин за истата.

Доколку имате идеја за изведување на оџакот на друг начин или мислње дека ако се изгради добро ќе функционира.....
Ајде... отворен за секакви предлози.
Башка ќе развиеме дискусија (можеби малку настрана али во истиот контекст)
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
19.067
Поени од реакции
23.511
Искрено првпат слушам за вентилатор во контекст со оџак. Ако сакаш да појасниш малку!
--- надополнето: 5 јуни 2013 во 06:02 ---




Па ложиштето и не сум го видел, но како што гледам во спецификациите приложени пишува дека грее 155 квадрати па се базирам на тоа.
Скоро со сите шо сум правел муабет сите ми рекоа да земам што појака печка.
Јас имам севкупно околу 130, оваа е со 20 квадрати повеќе па затоа и мислам дека неможам да промашам.

А и друго сакав да те прашам. Во што е поентата со разликата од печка со гранитни плочи и обичен?


Што се однесува до оџакот..... дијаметарот на оној веќе постоечкиот што ми е внатре и на кој планирам да го ставам каминот е некаде околу 30см и е висок доприлика 4ипол метри.
На него веќе имам рустик едно 12-13 години и не сум имал проблеми.
155 квадрати е поприлично голем простор за загревање. Хартијата трпи многу работи и на неа можат да напишат што сакаат, но искрено не верувам вака по сликата како што го гледам дека ке ти брка работа. Но од друга страна не ги имам видено новите модели и веке неколку години не сум во тек со настаните така да не можам со сигурост да тврдам дали ке ти брка работа или не. Ако знаеш некој што има таков да споделите искуства или мајстор што го има монтирано па да ти каже како се покажал.
За плочите. Ако мислиш на оние плочи од страна на каминот, повеќе се за естетика отколку за нешто друго, а му крева цена на каминот непотребно, така да според мене може и без нив.
Оџакот како што го опиша ти е таман, само гледај да нема дополнителни дупки и ако има добро дихтовајги. И види висината на оџакот што излегува над покривот да е доволно висока.

Вентилатор за оџак се користи за присилна циркулација на воздухот или за вештачки вакум најчесто при недоволна висина на оџак.Обично ке ги видиш на врвот од оџаците кај скараџиите. Ги има кај некој нови модели на котли каде циркулацијата на чадот заради поголема ефикасност и согорување оди по неприроден пат па му треба малце помош. Исто ги има и во печките на пелети но со многу помала снага и се вметнати во самата печка, додека другите се на врвот на оџакот. За нормален класичен камин со добро димензиониран оџак нема потреба. За да тргни оџакот при почетното палење за да не ти врати пожелно е да го презагрееш, обично ако има потреба од такво нешто со еден весник можеш тоа да го направиш. Едноставно ке го запалиш весникот и ке го задржиш во самиот горилник на каминот блиску до горниот дел од комората каде излегува чадот. Би требало да брка работа. Сам ке забележиш дека огнот и чадот од весникот од самата топлина која ја произведува ке направи оџакот да повлечи и пламенот од весникот ке се насочи према издувот.Тоа значи дека оџакот створил вертикален столб и повлекол. После запалиго најнормално. Колку е потопло надвор толку е помал тој вакум, а колку е поладно надвор толку повеќе ке повлечи. Тоа е затоа што колку е поголема разликата на температура помеѓу внатре и надвор толку повеќе тој вакум ке биди поголем затоа што топлиот воздух природно ке сака да оди нагоре како полесен од ладниот кој е надвор и колку е таа разлика поголема толку е поголем вакумот кој оџакот ке го створи. А тоа е основно за секој камин да работи оптимално. Затоа и се тие правила за оџак во смисла ширина и висина и затоа ако се сеќаваш претходно напишав дека жежок оџак влечи повеќе од широк пошто на широкиот му треба повеке време да се загрее за да створи доволно вакум за да повлечи како што треба. Исто така добро е да се напомене дека внатрешен оџак е секогаш подобар избор од надворешен баш од истата причина. Скоро секогаш е загреан за разлика од надворешниот кој е често подложен и на лепење гареж и на кондензација и секогаш ако висината му е како што треба влечи многу подобро од надворешниот.
Или да не комплицираме, ако кога ја отвориш вратничката од каминот ( при загреан камин) ти враќа чад тогаш најверојатно имаш проблем со оџакот.
 
Член од
15 мај 2012
Мислења
653
Поени од реакции
576
Ajde sega gledam gore ima na forumov koj mnogu dobro ja poznavaat problematikata so kamini i odzaci pa ke go proiznesam i mojot problem:

Mojot najgolem problem e sto odzakot sto go imam vo kukata e so standarden otvor (dijametar) na tulite od pred 20 god. a toa e 118mm (120mm).
Povrsinta koja sto sakam da ja zagream e okolu 100-120m2.
Gledav mnogu kamini koj vo specifikacijata pisuva "PROMER DIMNACE (CENTROMETAL BIO-CET 17) 118mm). Jas iskontaktirav so Centrometal i tie mi rekoa deka toa se odnesuva za priklucokot, a dijametarot na odzakot da bide min. 150mm, a optimalno 180mm.
Isto taka i za kotlite na Alfaplam i Smederevac, mi rekoa deka taa kvadratura so koj i da bilo kamin nema da ja zagrees ako imas 120mm odzak.
Dali ima nekoj resenie za toa kako moze da stavam kotel a da go iskoristam odzakot so 120mm dijametar?
Dali postojat i kade (ako ima) moze da se najdat kamini koi bi gi zadovoluvale moive potrebi, dali ima so ventilatori ili nesto treto i dali bi mi vrsele rabota?

Vo sekoj slucaj odnapred blagodaram
 
Член од
8 јануари 2012
Мислења
10.279
Поени од реакции
15.405
ако добро термички го излолираш оџакот,и со 120 мм има шанса добар котел да загрее било која површина.проблемот се јавува кога не добро изолиран оџак на внатрешните страни му се налепи катран и саѓи и тогаш се јавува проблем со промајата на оџакот.прво се стеснува оџакот,а второ се јавува неламинарно струење,т.е. чадот не оди добро нагоре,туку саѓите со својата форма го кочат движењето на чадот(тоа е како на кола да и ставиш нешто како крзно од животно,ќе кочи аеродинамички).полна тула не е доволен изолатор за оџак.ти препорачувам ако имаш можност да го опшиеш уште со некој слој,,сичистиго и мислам нема да имаш проблем
 

Kajgana Shop

На врв Bottom